Kul att äntligen få höra ett rykte där vi till och med får en plats i titeln, yay.
men en trans atlant är ju trots allt en trans atlant
Mer tveksam här.
En Transa är trots allt alltid en Transa...
Är Linkan & Mackan i & med detta redan avskrivna?
Det får vi verkligen inte hoppas att dom är.. Beaudoin känns väl mest som en renodlad ersättare till Anger isf. Linkan eller Mackan måste signas, annars blir det till att boka biljett till DIF-ajkå i kvalserien redan. Hemska jävla tanke.
Ölvestad känns mer och mer överflödig - en kille som Haydar skulle med lätthet bli det giftigaste radarparet med Linkan. Fimpa sedan Ölvestad, Danielsson, Tim Eriksson och ge Mackan det där klausul-kontraktet och fyll på med bland annat Ahlén.
Eric är absolut inte en renodlad sniper. Han har dock utvecklat sitt målsinne, vilket förra säsongen visar. Att han sedan gjorde det med begränsad speltid gör inte det hela mindre intressant.
Dom som väntar sig en kanadensare som smäller på mycket, och som spelar fysikt får dock tänka om. Men i grund och botten är han mer komplett än Anger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Vore dumt att välja Eric istället Anger om de har samma prislapp. 43 poäng mot 23. Rätt stor skillnad trots allt. Anger, Linkan, Otto och Ragge räddade oss kvar förra året.
Jag har svårt att se varför anger är värd ett bra kontrakt förutom att han värkar vara en trevlig prick.
Han är oerhört ojämn i matcherna
rentav dålig i spelet (tappar mkt puck i farliga lägen)
gör bara mål i matcher som redan är avgjorda (aningen överdrivet)
Det jag menar är att jag ser inte Anger som en av de producerande spelarna som ska ta laget dit vi hör hemma. dvs topp 4a!
Det ledningen ska sikta in sig på nu (förutom Mackan och Linkan) är att hitta klass spelare mellan 25-30 år som kan stanna i klubben en längre tid.
Anger är väl helt ärligt inte en kanon spelare ändå? Känns mer som "tur" dom målen han gjorde, och det var ju faktiskt under några sjuka veckor han gjorde dom flesta poängen och målen. Han har inget dragskott tex bara ett slagskott som kan hamna vart som helst. Den där kanadensaren tar jag hellre om det står mellan dom.
Tyvärr inte alldeles för förtjust i Anger; halvtaskig skridskoåkning, slarvig, noll procent sikte i hans slagskott (känns som dom kan hamna precis vart som helst).
Kan inte uttala mig alltför mycket om Beadouin, men tycker han verkar ganska intressant. Garanterat inte som en toppspelare (eller någon slags ersättning för Mackan / Linkan) men som en ersättning till Anger så tror jag han kan vara bra.
Niklas Anger kanske inte är någon Pavel Bure men han är en raket på rören jämfört med Eric Beaudoin. De är dugliga ishockeyspelare båda två, ingen av dem är bra nog för att spela i en förstafemma, om det nu är det Järlefelt verkligen är ute efter. Men om man tar snacket om spelare till förstafemman med en nypa salt (dvs att det är spel för galleriet för att locka folk att köpa säsongsplåtar) så stämmer det lite bättre. Beaudoin passar nog in i laget i andra eller tredjefemman bredvid M.Holmqvist.