Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
SSK förlänger inte med Kudroc, är han bra bakåt eller bara ett svin?
-
Helt klockrehnt skrivit jag håller med i allt du säger!BOMBOM BOUCHARD skrev:Vår backbesättning har verkligen varit dålig de senaste säsongerna. Inte så konstigt när man ser till hur konstigt de ansvariga tänker.
Jag nämnde inför förra säsongen att man borde knyta till sig Kristofer Berglund från Löven men blev mer eller mindre dumförklarad av många på detta forum. Istället tyckte många att man skulle satsa på Oskar Eklund. Jag har då aldrig sett den killens så kallade storhet och eftersom de spelaransvariga verkar tycka han har något så fattar man ju att vi dras med de backar vi gör.
Det verkar även som de anser Calle G (forward i.o.f.s.) vara lika lovande som Eklund.
Den enda riktigt bra juniorbacken vi fått fram de senaste åren lyckades vi ju självklart slarva bort (läs Urbom), tragiskt.
Sedan värvningarna av Fredrik Eriksson, Niklas Andersson, Jonas Liwing, nästan så man börjar undra om de är onyktra när de är ute och scoutar. Man kan ju sätta upp allsvenskans alla backar på en lista, hålla för ögonen och kasta pil, och lyckas hitta bättre än vad vi gjort.
Ryman, Mattson....rysningar
Det går bara inte att skylla på ekonomin, samma år vi värvade Mattsson gick PA Lundström arbetslös, bara som exempel för att se att jag inte förväntar mig att man ska värva orimliga spelare, bara så mycket bättre. Han fick senare under säsongen plats hos ett skadefyllt SAIK efter en vända i Italien och den som tar Mattsson före honom kan inte mycket hockey.
Det är aldrig kul att såga egna spelare, men vissa går bara inte att försvara. Min kritik är dock i första hand riktad mot värvningsansvariga och inte spelarna. De rår ju inte för att de tackar ja till äran att få spela i vår underbara tröja.
Nu sitter vi med en i stort sett spikad trupp där det både bland målvakter, forwards och backar finns spelare jag inte ens skulle funderat på att välja om jag fått bestämma.
Det riktigt oroande är en del kontraktsförlängningar med spelare som jag tycker klart visat att de inte håller måttet .
MEN, vi får inte glömma... Hardy Nilsson! All heder till Tomas Montén och Mikael Johansson, men jag tror att våra tränare var problemet föregående säsong. Dem fick knappast någon spelare att prestera sin högsta nivå, undantag (Ragge,Otto,Linkan,Anger) Dagens Djurgårn finns så oerhört mycket potential att kunna bli ett riktigt bra lag OM alla bitarna faller på plats. Om Hardy lyckas tända glöden i Jimmie, om A.Holmqvist kan producera hela säsongen. Om han kan väcka måltjuven Nikky D. Som sagt har vi en supertalang i Josefsson och jag tror han kommer bli grymt viktig för oss nästa säsong!
DIF kommer göra sitt på isen (Dock utan Mackan och Linkan tror jag.) om vi gör vårt på läktarn!
Han är nog ett svin som drar på sig mycket utvisningar dels för att han spelar fult men dels för att han är för stor.Stocky skrev:SSK förlänger inte med Kudroc, är han bra bakåt eller bara ett svin?
Jag ser han dock gärna i DIF, skön spelare att ha på sin sida som står upp och ger karaktär åt laget. Han kan förändra matchbilden med tufft spel och tända publiken.
Risk för mycket utvisningar bara.
Är han inte dyr så tycker jag det kan vara värt att undersöka.
Hörde att linkan är klar för davos
är detta sant så dör en del av difs spel och inte lete heller
nÅN SOM VET NÅ MER????

nÅN SOM VET NÅ MER????
Vart har du hört det?
Tungt om vi INTE skulle få Mackan då...
Tungt om vi INTE skulle få Mackan då...
En bekant som påstår sig ha inblick i hela hockeysverige!jag är fundersam på om det stämmer.
Mackan kommer nog spela för oss tror jag
Mackan kommer nog spela för oss tror jag

- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du skrev tvärtom för ett par månader sen. Tror inte ett skit på dig förrän det står på hemsidan.
Säg den glädje som varar
Det går nog bra nästa säsong.
Enqvist var bra förra säsongen tills han blev skadad. Förhoppningsvis blir han ytterliggare lite snabbare och lite starkare.
M.Holmqvist var riktigt bra sista delen. En riktig härförare.
Josefsson kommer också utvecklas.
Otto är en smart och jävligt duktig spelare.
Tycker att vi har fyra bra centrar i dessa spelare.
__
Ragge är Ragge.
Printz har blivit bättre varje säsong tycker jag. Förhoppningsvis tar han ett kliv till.
A.Holmqvist är en säkerhetsrisk bakåt. Tror att han kommer få klara direktiv av Hardy att jobba med detta.
Falk visade förra året att han är en stabil back. Bra spelsinne.
Niklas Andersson tyckte jag var katastrofal i början av säsongen. I slutet gjorde han dock ett par riktigt bra matcher. Måste upp en nivå.
Timmy är alltid stabil.
O.Eklund har haft mycket problem. Tycker inte han vart kass, men inte bra heller. Måste hålla sig skadefri.
Deilert har jag inte sett alltför mycket.
Jag tycker att vi har fem hyfsade till bra backar. Tror även nån av Andersson, Eklund, Deilert kommer att kliva fram. Kan behövas en förstärkning här.
__
Jimmie Ölvestad Får nog en nytändning med Hardy samt att slippa pressen som C.
Christian Eklund Jobbar alltid. Måste få ner utvisningsminutrarna.
Tim Eriksson Bra högsta nivå. Lite jämnhet så blir det jättebra.
Carl Gustavsson Bra gnuggare och BP spelare.
Marcus Krüger Talang som kommer vara nyttig nästa säsong.
Henrik Eriksson Jobbar på.
Niklas Danielsson Tung inledning bra avslutning. Borde göra fler mål
En jobbig forwardsbesättning att möta. Skulle behövas en målskytt om det inte lossnar för Danielsson. Skulle behövas spelare för första linan och powerplay.
___
Wesslau Blandade och gav. Ojämn. Räddade dock många puckar. Helt okej %.
Ridderwall Riktigt hög högsta nivå. Alltför låg normalnivå.
Owuya Inte sett så mycket. Alla rapporter lovande.
Någon av dessa borde utvecklas tillräckligt fysiskt och mentalt för att ta en första spade och göra det bra.
___
Rätt så positiv genomgång. Behövs dock spelare till första kedjan. Får vi in det så löser sig resten.
DIF slutar femma nästa säsong. I kvarten slår vi ut Frölunda. Tar stopp mot Linköping i semin.
Enqvist var bra förra säsongen tills han blev skadad. Förhoppningsvis blir han ytterliggare lite snabbare och lite starkare.
M.Holmqvist var riktigt bra sista delen. En riktig härförare.
Josefsson kommer också utvecklas.
Otto är en smart och jävligt duktig spelare.
Tycker att vi har fyra bra centrar i dessa spelare.
__
Ragge är Ragge.
Printz har blivit bättre varje säsong tycker jag. Förhoppningsvis tar han ett kliv till.
A.Holmqvist är en säkerhetsrisk bakåt. Tror att han kommer få klara direktiv av Hardy att jobba med detta.
Falk visade förra året att han är en stabil back. Bra spelsinne.
Niklas Andersson tyckte jag var katastrofal i början av säsongen. I slutet gjorde han dock ett par riktigt bra matcher. Måste upp en nivå.
Timmy är alltid stabil.
O.Eklund har haft mycket problem. Tycker inte han vart kass, men inte bra heller. Måste hålla sig skadefri.
Deilert har jag inte sett alltför mycket.
Jag tycker att vi har fem hyfsade till bra backar. Tror även nån av Andersson, Eklund, Deilert kommer att kliva fram. Kan behövas en förstärkning här.
__
Jimmie Ölvestad Får nog en nytändning med Hardy samt att slippa pressen som C.
Christian Eklund Jobbar alltid. Måste få ner utvisningsminutrarna.
Tim Eriksson Bra högsta nivå. Lite jämnhet så blir det jättebra.
Carl Gustavsson Bra gnuggare och BP spelare.
Marcus Krüger Talang som kommer vara nyttig nästa säsong.
Henrik Eriksson Jobbar på.
Niklas Danielsson Tung inledning bra avslutning. Borde göra fler mål
En jobbig forwardsbesättning att möta. Skulle behövas en målskytt om det inte lossnar för Danielsson. Skulle behövas spelare för första linan och powerplay.
___
Wesslau Blandade och gav. Ojämn. Räddade dock många puckar. Helt okej %.
Ridderwall Riktigt hög högsta nivå. Alltför låg normalnivå.
Owuya Inte sett så mycket. Alla rapporter lovande.
Någon av dessa borde utvecklas tillräckligt fysiskt och mentalt för att ta en första spade och göra det bra.
___
Rätt så positiv genomgång. Behövs dock spelare till första kedjan. Får vi in det så löser sig resten.
DIF slutar femma nästa säsong. I kvarten slår vi ut Frölunda. Tar stopp mot Linköping i semin.
Född till sportchef.
- Remy Lebeau
http://hockeysverige.se/news_show_ahl-s ... id=7087957
Jag hoppas verkligen att DIF är ett utav lagen som är intresserade. Här snackar vi en klasspelare av stora mått. Linkan tillsammans med Haydar skulle bilda ett av dom bästa radarparen i Elitserien.
Jag hoppas verkligen att DIF är ett utav lagen som är intresserade. Här snackar vi en klasspelare av stora mått. Linkan tillsammans med Haydar skulle bilda ett av dom bästa radarparen i Elitserien.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Skulle vara rena julafton om han kom, Nilson -- Heydar -- Linkan vips så har vi ES bästa kjedja!Remy Lebeau skrev:http://hockeysverige.se/news_show_ahl-s ... id=7087957
[quote="DIF_Soldier"]Du skrev tvärtom för ett par månader sen. Tror inte ett skit på dig förrän det står på hemsidanJag hittar inte på jag talar om bara vad jag hört!Du behöver inte bli arg
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kommande vecka blir möjligtvis den mest intressanta på den här Silly Season för vår del... tror det är nu det skall bli klart med Linkan & Mackan, eller så står det klart att båda spelar på annan ort nästa säsong (hemska tanke).
Hoppas de där 25 miljonerna kan tänkas trilla in (säkert) så vi har chans att förutom Linkan & Mackan kika på Haydar. Föredrar visserligen helt klart en stabil defensiv back i det här läget.
Hoppas de där 25 miljonerna kan tänkas trilla in (säkert) så vi har chans att förutom Linkan & Mackan kika på Haydar. Föredrar visserligen helt klart en stabil defensiv back i det här läget.
-
Drömma kan man ju alltid.Remy Lebeau skrev:http://hockeysverige.se/news_show_ahl-s ... id=7087957

Får fler och fler obehagliga vibbar som säger att vi kommer få lira med det laget vi har nu till hösten.
Eventuellt kommer det komma in suspekta panikvärvningar från norska eller danska ligan, men inget bättre än det.
I sådana fall finns bara en räddning och de är att de unga spelarna tar flera kliv var i utveckling och detta gäller då allra främst Riddarn naturligtvis.
Oavsett vilket hoppas jag att man stoppar in de unga killarna tillsammans med mer rutinerat folk så att de får bättre möjligheter att lyckas. Vi har ju faktiskt ganska bra centerbesättning även om de kanske är lite för defensivt lagda allihopa. Kanske vore rätt väg att gå att låta två unga killar lira tillsammas med Otto och Holmqvist och sedan försöka plocka ihop någon form av första lina med Engqvist. Och sedan då låta Josefsson gå med lite mer rutinerat yttrar också...
Faktum är att de forwards vi har tillgång till just nu känns lika svaga som backarna. Det finns många grovjobbare, men knappast tillräckligt många spelare som är tillräckligt bra för att skapa något framåt. Än värre kanske det faktum är att varken Ölvestad, Eklund, Danielsson eller Eriksson var direkt kalas förra säsongen. ( Egentligen är samtliga dessa spelare inte tillräckligt bra för en första eller andra kedja. ) De fyra viktiga forwardsspelarna efter Bremberg levde inte någon upp till förväntningarna och tyvärr är samtliga fyra kvar i laget. Dessutom var ju Angers säsong väldigt ojämn.
Det jag försöker få fram är alltså att vi har för många spelare som ligger på 3e eller 4e kedjenivå, men väldigt få som platsar i ett "finare" sammanhang. Där junisarna bör ligga har vi alltså även vår grundstomme av forwards och detta fungerar naturligtvis inte speciellt bra.
Precis som i backlinjen måste vi alltså få in spets och detta så mycket som möjligt och antagligen skulle vi dessutom behöva göra oss av med spelare som inte lever upp till sina namn...
Eventuellt kommer det komma in suspekta panikvärvningar från norska eller danska ligan, men inget bättre än det.
I sådana fall finns bara en räddning och de är att de unga spelarna tar flera kliv var i utveckling och detta gäller då allra främst Riddarn naturligtvis.
Oavsett vilket hoppas jag att man stoppar in de unga killarna tillsammans med mer rutinerat folk så att de får bättre möjligheter att lyckas. Vi har ju faktiskt ganska bra centerbesättning även om de kanske är lite för defensivt lagda allihopa. Kanske vore rätt väg att gå att låta två unga killar lira tillsammas med Otto och Holmqvist och sedan försöka plocka ihop någon form av första lina med Engqvist. Och sedan då låta Josefsson gå med lite mer rutinerat yttrar också...
Faktum är att de forwards vi har tillgång till just nu känns lika svaga som backarna. Det finns många grovjobbare, men knappast tillräckligt många spelare som är tillräckligt bra för att skapa något framåt. Än värre kanske det faktum är att varken Ölvestad, Eklund, Danielsson eller Eriksson var direkt kalas förra säsongen. ( Egentligen är samtliga dessa spelare inte tillräckligt bra för en första eller andra kedja. ) De fyra viktiga forwardsspelarna efter Bremberg levde inte någon upp till förväntningarna och tyvärr är samtliga fyra kvar i laget. Dessutom var ju Angers säsong väldigt ojämn.
Det jag försöker få fram är alltså att vi har för många spelare som ligger på 3e eller 4e kedjenivå, men väldigt få som platsar i ett "finare" sammanhang. Där junisarna bör ligga har vi alltså även vår grundstomme av forwards och detta fungerar naturligtvis inte speciellt bra.
Precis som i backlinjen måste vi alltså få in spets och detta så mycket som möjligt och antagligen skulle vi dessutom behöva göra oss av med spelare som inte lever upp till sina namn...
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Mackan Nilsson skall få tillökning i familjen och planerar för att bo i Sverige i tid för detta.
Han vill dock ha "out" i kontraktet, dvs kunna lämna eventuell svensk klubb om ett mer lukrativt erbjudande presenteras utomlands.
Djurgården skall enligt uppgift inte vara intresserade av den typen av tillägg i ett kontrakt.
Han vill dock ha "out" i kontraktet, dvs kunna lämna eventuell svensk klubb om ett mer lukrativt erbjudande presenteras utomlands.
Djurgården skall enligt uppgift inte vara intresserade av den typen av tillägg i ett kontrakt.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001