Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
LiteOn

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av LiteOn »

"Djurgården jobbar nu därför på att få in ett kapitaltillskott före sommaren på mellan 25–30 miljoner kronor".
Mats Larsson, Ordf Djurgårdens Ishockeyförening

Det är väl TV-Avtalet han talar om, det ligger runt 20-22 miljoner...!?!
Skulle Djurgården hittan en ytterligare intäktspost på samma summa som TV-Avtalet så skall det ställas ett helt annat lag på isen när Elitserien startar i höst än det man har "signat" idagsläget.

20-22 miljoner får VARJE elitserieklubb, frågan är vad som tillkommer utöver detta.

Gör om, Gör rätt
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Det är det här jag är så förbannat less på. Man får aldrig veta någonting och det känns inte som att klubben styrs ordentligt. Jag är inte så insatt i hur det ser ut men att det aldrig sägs något från styrelsehåll gör mig rejält orolig. Det ända som dyker upp lite då och då i tidnignarna är att DIF har "hittat" 20 millar.....men HUR, VAR, NÄR. Man får ju ALDRIG veta något som jag upplever det.

Inte konstigt att folk börjar undra...
snobbas

Inlägg av snobbas »

LiteOn skrev:"Djurgården jobbar nu därför på att få in ett kapitaltillskott före sommaren på mellan 25–30 miljoner kronor".
Mats Larsson, Ordf Djurgårdens Ishockeyförening

Det är väl TV-Avtalet han talar om, det ligger runt 20-22 miljoner...!?!
Skulle Djurgården hittan en ytterligare intäktspost på samma summa som TV-Avtalet så skall det ställas ett helt annat lag på isen när Elitserien startar i höst än det man har "signat" idagsläget.

20-22 miljoner får VARJE elitserieklubb, frågan är vad som tillkommer utöver detta.

Gör om, Gör rätt

Nä det är inte tv-avtalet han pratar om. Han sa i intervjun att de 25-30 miljoner som är på väg in är konvertibla emissioner. Dvs lån som DIF kan omvandla till aktier vid behov.
TV-avtalet är en helt annan grej, ska inte blandas i hop.
Kagen

Inlägg av Kagen »

snobbas skrev:Nä det är inte tv-avtalet han pratar om. Han sa i intervjun att de 25-30 miljoner som är på väg in är konvertibla emissioner. Dvs lån som DIF kan omvandla till aktier vid behov.
TV-avtalet är en helt annan grej, ska inte blandas i hop.
Med andra ord håller DIF's styrelse på att sälja ytterligare 25%(?) av Djurgården Hockey.

- Vem sätter priset?
- Vem erbjuds köpa?

(Varför gjordes inte detta innan 90% av truppen redan var spikad!? Om massa nya miljoner trillar in och spelarbudgeten utökas till nämna 40 miljoner så hade ju helt andra värvningar kunnat gjorts, nu ställer man ju upp med i stort sätt identiskt lag som slutade tia i serien. Jag begriper ingenting.)
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Finns bara en källa som hävdar att Djurgården ska öka sin spelarbudget med 7 miljoner och det är Aftonbladetartikeln där man inte talat med någon från styrelsen. Den uppgiften om ökad budget som lämnas där kommer också från författarna och inte i citatform från någon företrädare för DIF.

I alla andra artiklar som handlat om Djurgårdens ekonomi så har beskedet varit att spelarbudgeten ska vara oförändrad. Se bland annat Marie Hallmans långa artikel enbart om ekonomin som Doyle länkar till högst upp på denna sidan, där hon har pratat med ordföranden Mats Larsson.

Om man utgår från att Aftonbladet är ute och seglar och City är på banan så blir det också betydligt mer begripligt att Djurgården verkar vilja ställa upp med en nästan helt identisk trupp som förra säsongen. Tycker det finns mer fog för att tro att AB har fel snarare än City i detta fall.
Kagen

Inlägg av Kagen »

http://di.se

Är väl inget nytt som framkommer direkt, men jag tycker det bara fortsatt ser ut som att DIF's styrelse tvingas sälja ut DIF när läget knappast kan vara sämre. Laget missade slutspel, publiksiffrorna var låga och det är en historisk finanskris. Att då sälja ut andelar av DIF kan inte innebära annat än att de blir till REA-pris. Att Styrelsen själv finns med bland köparna tycker jag känns lite konstigt, är det inte jäv?

Om jag satt i styrelsen för en förening som skulle sälja en bit tomtmark som jag själv var sugen att köpa, då skulle jag be om att få lämna Styrelserummet när de beslutet fattades.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Antar att det är denna länk du menade?

http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelning ... garNyheter
Kagen

Inlägg av Kagen »

Ja, tack Micke. När jag försökte klistra in den blev den så lång att den fuckade upp högermarginalen här på siten. Så jag nöp av den till bara DI istället.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Sebbe G
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Sebbe G »

Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

1 år gammal artikel, vet ej hur det gick med det där?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

ludde- skrev:1 år gammal artikel, vet ej hur det gick med det där?
Oj, då.
Vet någon hur det gick??
Bodda

Inlägg av Bodda »

Får jag fråga vad vi skulle med en "monster arena" till?
Tror någon här inne, på fullaste allvar att vi fyller arenan NÅGONGÅNG med 22 000 personer?
Vi fyllde förfan inte ens globen halvfullt dom senaste säsongerna, och globens kapacitet är 13,850, varför ska man då lägga till ca 7000 platser? ibland undrar man om hissen går ändå upp.

Vi kan ju ha som mål att FÖRSÖKA fylla hovet iår... Nej, en arena med ca 7000-9000 skulle vara perfekt och sen flytta riktiga toppmatcher om biljett trycket blir för mycket flyttar vi till globen för en match. Vi ska inte ha något nhl jidder med en arena för 20000 åskådare där alla äter popcorn och myser, och kanske råkar skrika för mycket någon gång.

ett etage ska det vara och där gästande lags både supportar och spelare känner att dom kommit fel. helst nära Stadion.

Sen kan jag hålla med skribenter ovan om vad som händer i styrelsen, och varför man aldrig får reda på något.
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
Kagen

Inlägg av Kagen »

Ett Stockholms IF skulle säkert kunna snitta 16000+ i en superarena med ljusshower, popcorn, öl och Linköping HC-hockeykultur. Att DIF, AIK eller Hammarby skulle kunna klara det är mer tveksamt.

Philip Anshutz bryr sig ju inte för fem öre vad det står på skölden eller var laget spelar. Han har köpt klubbar, provat koncept, flyttat och döpt om dem tills de fungerat. DIF fungerar inte nu. Att det enda laget i den högsta ligan i den överlägset största staden inte kan locka publik eller tjäna pengar är krasst uttryckt bad business.

Om du hyrt två kontor i femton år där det största med "1385 kvm" står tomt så är det klart att du letar möjligheter att lösa det på. Inte minst när du har 13 år kvar på kontraktet.

Jag skulle gissa att han gärna är sugen på att t.ex köpa in sig i AIK och stötta dem till Elitserien och på så vis få två hyresgäster som kan bidra till ökat intresse och kanske fylla "den stora kontorsytan" - Globen emellanåt. Då har han också dubblat chansen till att någon av hans hyresgäster sköts så proffessionellt / har sådan tur / insert reason here / att laget blir ett topplag i Elitserien och drar upp intresset ytterligare många många steg.
/Friedrich Nietzsche
Honken

Inlägg av Honken »

Bodda skrev:Får jag fråga vad vi skulle med en "monster arena" till?
Tror någon här inne, på fullaste allvar att vi fyller arenan NÅGONGÅNG med 22 000 personer?
Vi fyllde förfan inte ens globen halvfullt dom senaste säsongerna, och globens kapacitet är 13,850, varför ska man då lägga till ca 7000 platser? ibland undrar man om hissen går ändå upp.

Vi kan ju ha som mål att FÖRSÖKA fylla hovet iår... Nej, en arena med ca 7000-9000 skulle vara perfekt och sen flytta riktiga toppmatcher om biljett trycket blir för mycket flyttar vi till globen för en match. Vi ska inte ha något nhl jidder med en arena för 20000 åskådare där alla äter popcorn och myser, och kanske råkar skrika för mycket någon gång.

ett etage ska det vara och där gästande lags både supportar och spelare känner att dom kommit fel. helst nära Stadion.

Sen kan jag hålla med skribenter ovan om vad som händer i styrelsen, och varför man aldrig får reda på något.
Precis som jag skrev. Enbart ur kommersiellt perspektiv för uthyrning av arenan.
Metallica och andra ”super stjärnor” skulle lägga sina koncerter där.
Djurgården hockey skulle inte kunna fylla arenan.
Eventuella derbyn mot aik skulle kanske kunna dra 15 000-20 000

Stormatcher ska inte flyttas
Dyr hyra för en enstaka match
Förlorad mat/kiosk intäkt.
Bättre att höja biljett priset för någon enstaka match samt fler skulle köpa säsongskort för garanterad plats om man har en mindre hall.

Men vi kan nog glömma allt prat om ny arena, frågan verkar vara en icke fråga.
När pratade styrelsen eller Djurgårds representanter om en egen arena senast?
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
IOR

Inlägg av IOR »

Alla som drömmer om en egen arena fundera på var den där ~ 1.000.000.000 ska komma ifrån. :roll:
Skriv svar