chribba skrev:Visst hoppas jag, precis som alla andra, att Sudden vill avsluta sin karriär i Djurgår`n. Han är, utan tvekan, en av de bästa svenska hockeyspelarna genom tiderna..Men väljer Sudden,som förra säsongen,att vila istället för att hjälpa sin moderförening till ett sm-guld i den kvalitetsmässigt bästa elitserien genom tiderna vad är det då som säger att han skulle känna sig mer motiverad att lira här i framtiden...?
Nä, jag vidhåller att Sudden gjort sitt i DIF...
113 WHB
(Fan, va jag saknar Boyle....)
För en gångs skull håller jag med dig!
Jag vill, men tror tyvärr inte att vi får se honom i DIF-tröjan igen. Det där om att han har "lovat" att avsluta i DIF betyder inte ett skvatt. Albelin gjorde likadant 1986. Honom såg vi aldrig röken av mer...
chribba skrev:Visst hoppas jag, precis som alla andra, att Sudden vill avsluta sin karriär i Djurgår`n. Han är, utan tvekan, en av de bästa svenska hockeyspelarna genom tiderna..Men väljer Sudden,som förra säsongen,att vila istället för att hjälpa sin moderförening till ett sm-guld i den kvalitetsmässigt bästa elitserien genom tiderna vad är det då som säger att han skulle känna sig mer motiverad att lira här i framtiden...?
Nä, jag vidhåller att Sudden gjort sitt i DIF...
113 WHB
(Fan, va jag saknar Boyle....)
En liten rättelse, hans moderklubb är Sollentuna HC, sen förstår ja inte allt tjå över honom. Han har gjort 54 matcher i Djurgårdströjan. SJÄLVKLART vill jag se honom i DIF. Men jag förstår ändå inte.
Alla pratar om att ställa upp och Djurgårdshjärta osv.
Jag är 100% säker på att Sudden gjort betydligt fler än 54 matcher i DIF tröjan. Han började spela för DIF när han var 11 år, så det finns nog en hel del hjärta hos honom.
Enligt vad jag har läst är moderklubben Edsbergs IF, sen gick han till Sollentuna.
Sudden har DIF-hjärta. Det visade han genom att återvända under lockouten 95. Han har också sagt att han inte vill lira i något annat svenskt lag. Det är det inget snack om. Klart man e stolt över Sudden. Var det nån här mer än jag som såg honom i återkomsten mot gnaget 95? Det var grymt. Halva Globen stod upp och skanderade : "MATS SUNDIN! MATS SUNDIN!" Mats sade själv efteråt att han blev alldeles rörd och nästan tårögd.
Sudden är djurgårdare och kommer i mina ögon alltid att vara det.
robin_dif skrev:hörde att johan lindström inte kommer få något nytt kontrakt med lhc.
Han är en hyfsad målskytt har jag för mig.tror att han skulle passa bra in i DIF
Lindström har precis skrivit på ett nytt kontrakt över två år med LHC, så ta din källa i örat...
Angående Sudden: kommer han spela NÅNSTANS efter Toronto-tiden är jag säker på att det blir Dif. Tyvärr är jag långt ifrån säker på att det kommer bli så. Stöst chans torde finnas om Toronto lyckas vinna Stanley Cup inom de närmaste åren (vilket, vad jag vet, de senast gjorde 1967).
Hade Mats inte vunnit SM hade nog chansen varit större, men det har han ju tack och lov gjort...tror därför chansen vi får återse honom är ganska liten.
Det är nog inte så troligt att Sundin kommer tillbaka till Sverige någon gång för att spela elitseriehockey. Resten av hans proffisionella hockeykarriär kommer förmodligen att uspela sig i Nordamerika, tyvärr.
Jahopp, klart med förlängning av Ronnie Pettersson och Patric Hörnqvist. Hörnqvist var väl bra - viktigt att signa fast de unga lovande och leverarande killarna som spelat till sig rutin denna säsong. Men Ronnie Pettersson då? Vad säger det om framtiden i DIF?
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Det där är nästan lite typiskt i ordets rätta bemärkelse. En bra spelare har gjort en kanonsäsong, blivit publikfavorit och öst in poäng. När kontrakt väl ska skrivas sitter spelaren i guldsits och hur han än resonerar är det lätt att det slutar med ett klubbyte.
alt. 1. Spelaren anser att han är minst så bra som poängen och fansen tycker och vips kräver han "fantasisummor", slutar med lite osämja med klubben och klubbyte. - Exempelvis Per Ledin i fjolårets Luleå, då på precis på gränsen till NHL. Idag rätt slät figur i ett ännu slätare Färjestad.
alt. 2. Spelaren känner med sig att han gjort en säsong som blir svår att upprepa och upplever att det skulle kännas fräschare och minska lite press med en ny omgivning, samtidigt som det kan leda till lite tändvätska med miljöombytet. - Exempelvis; well, massor av spelare varje säsong.
Linkan är 32 bast, har testat på NHL och blir knappast bättre framöver. Hur många idrottsmän i individuella sporter har inte lagt av efter "det där guldet" eller den där framgångsrika säsongen i värdscupen. Schweizerfranc lockar nog en hel del kan jag tänka och vem kan egentligen förebrå honom?
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Tryggt att ha en sådan spelar typ som Ronnie Petterson med i laget.
Erfarenhet har han i massor och jag är säker på att han delar av sig med den , både på och utan för rinken till unga spelare i laget.Han borde spela med en offensiv back ,då ronnie är mycket defensiv.Jag är glad att Ronnie är kvar hos oss.Kanske beror det på att man kan trivas i klubb.