DIFs spelschema 09/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIFs spelschema 09/10

Inlägg av Honken »

Men vi har 3 hemma matcher mot modo, bara att se till att hålla traditionen med vinster vid liv.

Eventuella match förändringar
Måndag 2009-09-28 19.00 Skellefteå Kraft Arena Skellefteå AIK - Djurgårdens IF Spelas ev tisdag 2009-09-29
Måndag 2009-10-26 19.00 Hovet Djurgårdens IF - Skellefteå AIK Spelas ev tisdag 2009-10-27
Torsdag 2009-11-19 19.00 Cloetta Center Linköpings HC - Djurgårdens IF Spelas ev fredag 2009-11-20 CHL
Tisdag 2009-12-01 19.00 Löfbergs Lila Arena Färjestads BK - Djurgårdens IF Spelas ev måndag 2009-11-30 CHL
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Honken

Inlägg av Honken »

Palmgren skrev:Själv ska jag försöka mig på en långresa den här säsongen. Det blir Skellefteå, Luleå eller Rögle borta. Lutar dock mest åt Skellefteå borta.

Skulle vara roligt om vi någon gång kunde bli ett gäng djurgårdare där långt uppe i norrlandsskogarna. Dom har väl aldrig varit med om att en riktig bortaklack besökt dom. Ja, förutom när dom besöker varandra då.

Sen blir det ju hemmamatcher också givetvis.
Finns det några som jagar här? (Eller är intresserade)
Kombinera en bortamatch med lite jakt i dom norrlänska skogarna.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Honken skrev:
Palmgren skrev:Själv ska jag försöka mig på en långresa den här säsongen. Det blir Skellefteå, Luleå eller Rögle borta. Lutar dock mest åt Skellefteå borta.

Skulle vara roligt om vi någon gång kunde bli ett gäng djurgårdare där långt uppe i norrlandsskogarna. Dom har väl aldrig varit med om att en riktig bortaklack besökt dom. Ja, förutom när dom besöker varandra då.

Haha! Fan vad bonnigt att jaga innan/efter en bortamatch.
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Fyra borta av de fem sista matcherna?!!??!! Så osportsligt så det fan finns inte! UPPENBART MYGEL!
Honken

Inlägg av Honken »

Palmgren skrev:
Honken skrev:

Helt off topic
Men bra avkoppling från vardagsstressen kombinerat med lite spänning.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Honken skrev:
Palmgren skrev:
Honken skrev:Finns det några som jagar här? (Eller är intresserade)
Helt off topic
Men bra avkoppling från vardagsstressen kombinerat med lite spänning.
Om vi ska jaga innan/efter matcherna så kan vi ju också passa på att göra som norrlänningarna, dvs åka scooter till bortamatcherna.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

En av de sista 4 bortamatcherna är mot Luleå.
Där kan vi hoppas på att traditionen håller i sig! Det är det ända positiva med avslutningen.
Det jag undrar mest över är vilka utav SAIK och FBK som kommer få sen en enorm Djurgårdspublik när dem entrar HOvet i januari??
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Sebbe G skrev:Det jag undrar mest över är vilka utav SAIK och FBK som kommer få sen en enorm Djurgårdspublik när dem entrar HOvet i januari??
Jag förväntar mig att det ska vara storpublik på båda.
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

sthlm_dif skrev:
Honken skrev:Vad fan är detta? Ska vi avsluta säsongen med två raka bortamatcher i år igen?! Vem är det som hatar Djurgården så äckligt mycket? Det sitter väl en förbannat jävla massa fiskare som fuskar med lottningen så att fiskarna ska få enklaste möjliga motstånd i sista matchen. Fy fan.

4 av de 5 avslutande omgångarna är på bortaplan (och LHC hemma)... Jävla lottningsfusk i svenska pajasförbundet (i år igen).
Ska Djurgården verkligen acceptera detta? Det tycker jag absolut inte! Inte i år igen.

Har vi tur så spelas alla omgångar inte i en följd utan som alla andra år att man flyttar på dem.

Edit: lyckade inte fixa quote grejen så det ser lite mysko ut ;)
Djurgår'n tills jag dör !
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Endast 149 dagar kvar till premiären. Gör som jag och lägg den som en extra startsida.
Säg den glädje som varar
Brutus

Inlägg av Brutus »

27 hemmamatcher, varav 11 är på Lördagar. Tisdagen den 5/1 är ju klockren för en storsatsning (Skellefteå igen) då det är trettondagen på Onsdag 6/1.

Dubbla Lördagsmatcher hemma mot FBK, SSK och Timrå. Matcherna mot FBK och SSK ska ju bara vara slutsålda.

8st matcher hemma på Torsdagar är ju riktigt bra också.

Endast 4 hemmamatcher på en Måndag är ju också bra. Måndagar är den absolut sämsta dagen att ha hemmamatch på ur ett ekonomiskt perspektiv.

4 Tisdagsmatcher varav en är på en Tisdag med efterkommande helgdag, det måste väl vara positivt också.

Finns inget att gnälla på vad det gäller spelschemat för DIF. Det ser snarare ut som att man tagit väldigt mycket hänsyn till DIF när man lagt det!
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Brutus skrev:27 hemmamatcher, varav 11 är på Lördagar. Tisdagen den 5/1 är ju klockren för en storsatsning (Skellefteå igen) då det är trettondagen på Onsdag 6/1.

Dubbla Lördagsmatcher hemma mot FBK, SSK och Timrå. Matcherna mot FBK och SSK ska ju bara vara slutsålda.

8st matcher hemma på Torsdagar är ju riktigt bra också.

Endast 4 hemmamatcher på en Måndag är ju också bra. Måndagar är den absolut sämsta dagen att ha hemmamatch på ur ett ekonomiskt perspektiv.

4 Tisdagsmatcher varav en är på en Tisdag med efterkommande helgdag, det måste väl vara positivt också.

Finns inget att gnälla på vad det gäller spelschemat för DIF. Det ser snarare ut som att man tagit väldigt mycket hänsyn till DIF när man lagt det!
Ekonomiskt kanske, men sportsligt är det en ren och skär katastrof att få fyra av de fem sista borta. Det ska fan inte kunna hända i en högstaliga, oavsett sport. Jävla Kalle Anka över det här.
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Det kan vara så att hovet är uppbokat av andra evenemang så de har lagt schemat med bortamatcherna i slutet efter detta?
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

I och med detta att det står Hovet på alla hemmamatcher kommer vi alltså att spela alla hemma matcher igen på Hovet?!
Jävla illa att lägga alla där faen så trött man blir hoppas DIF korrigerar detta innan säsongen...
Lägg några feta hemmamatcher på våren i Globen!!

ps: Håller också med om att det är förjävligt att det är 4 av 5 bortamatcher de sista 5 omgångarna!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Jag som hade hoppats att DIF skulle lägga några hemma matcher i Globen, :( tänk om vi får ett slagkraftigt lag i toppen av tabellen, då hade vi lätt kunnat fylla en del matcher i slutet av säsongen i Globen.
Skriv svar