Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Crashmash »

Ryktas om att DIF inte ens presenterat ett kontraktsförlag till Marcus Nilson. Trots det säger Järlan att det är upp till Mackan när det hela blir klart. Känns som vi kommer gå långt med denna styrelsen samt sportchef.
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Stocky skrev:
Vi_e_Djurgårn skrev:Låter sunt. Behöver inte vara 40% om vi nu fått en bättre arenadeal, men hellre spetskompetens och unga hungriga, än massa mediokra.
Ingen mer sprit för dig :wink:
Haha oj oj oj! Skrev i fel tråd! Trots att ja va toknykter. Orutinerat...
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFDIF »

Även om det här inte tillhör ämnet så ska de bli riktigt kul att se Mattias Trattnig idag mot sverige:D
Lucas

Inlägg av Lucas »

Stocky skrev:http://www.eurosport.se/ishockey/elitse ... tory.shtml

Linkan om ryssland och att inget är klar med DIF
Ganska intressant att höra vad Señor Bremberg själv säger om det som skrivs om honom. Ett litet steg på vägen när han säger att det inte är något han krävt (325k/månaden, om det nu stämmer dvs.), och att det bara gäller en bra klubb i Ryssland. För mig kändes det som ett litet steg mot ett nytt kontrakt med vår räddare.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Med tanke på alla lovord man hört om Owuya (har inte sett honom så mycket själv) så får man väl anta att ett 2års kontrakt är riktigt bra!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Nytt kontrakt skrivet med Mark Owuya!
Härligt! :)
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

sthlm_dif skrev:Nytt kontrakt skrivet med Mark Owuya!
Härligt! :)
Och ledningen kör med Wesslau som första målvakt
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Det verkar nu som om att Gustaf Wesslau blir första målvakt kommande säsong. Enligt aftonbladet är det Wesslau som blir första målvakt, medans Ridderwall eller Owuya får spela med Örebro i allsvenskan.
-"Djurgården satsar på Gustaf Wesslau som förstemålvakt nästa säsong. Antingen Stefan Ridderwall eller Mark Owuya kommer att få rollen som backup i elitserien."
- "En av dem står hos oss hela säsongen. Beslut om vem kommer att tas bortåt september och båda målvakterna är införstådda och accepterar den här uppgörelsen, säger Örebros ordförande Mikael Fahlander till Nerikes Allehanda."
- "Det här är två riktigt bra målvakter och oavsett vilken som kommer är det en strålande uppgörelse för oss, säger Fahlander till NA."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5008373.ab
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Dif_in_my_heart skrev:Och ledningen kör med Wesslau som första målvakt
Japp :) Något som jag är mycket glad över. Jag ser tyvärr ingen framtid hos Ridderwall, han är nog uppe och snuddar på sitt max får jag känslan av. Gustaf Wesslau är också i närheten av sin topp, men han har lite mer att ge, och därför satsar även DIF på honom. Jag tror att Mark Owuya blir andra målvakt i Djurgården kommande säsong. Dels för att han har en framtid, vilket inte Ridderwall har i samma utsträckning. Sedan så är Mark Owuya en stabil och säker målvakt, vilket han visade gång på gång i Almtuna under den gångna säsongen.
Om DIF prioriterar Ridderwall, ger det mig ett klart intryck att DIF inte är tillräckligt modiga för att ge en ung man med en framtid förtroendet. Owuya kommer att utvecklas i en snabbare takt om han får förtroendet som andra målvakt. För att han vet att om han presterar, kan han ta över platsen som första målvakt, vilket jag även tror att han kommer att göra i slutet av denna säsongen eller till säsong efter det, om han nu får förtroendet att vara andra målvakt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Honken

Inlägg av Honken »

På Djurgårdens hemsida står det.
"Vilken klubb som Mark eller de andra två kontrakterade målvakterna, Stefan Ridderwall och Gustaf Wesslau, kommer att stå i återstår att se. "

"Överenskommelsen med Örebro går kortfattat ut på att en av Djurgårdens tre målvakter kommer att spela i Örebro. Vilken det blir avgörs inför seriestarten i september."
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=5750
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Känns iofs rätt att ha kontrakterat Mark Owuya på 2 år, men jag är inte odelat positiv till hans kapacitet. Såg väl iaf 4-5 matcher med Almtuna föregående säsong (några i grundserien och sen några i Play Off till kvalserien) och visst, han är stor, relativt smidig för sin storlek och har en hyfsat modern spelstil. Känns som det absolut finns potential att bli något av honom, därför hade det varit ett generalfel att släppa grabben. Men tycker vissa skriver upp hans kapacitet kapitalt. Som sagt har jag dock inte sett han tillräckligt för att göra någon slutgiltig bedömning...

Men jag vet inte om han är mogen för spel i elitserien. Grunnar inte enbart det uttalandet på vad jag sett honom prestera på isen, utan snarare mentalt. Det verkar som han är max 15 år vid intervjuer. Hoppas han kan drillas både på isen och utanför så att spelarna tar killen på allvar. Just nu är jag något tveksam till det...
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

-daniel- skrev:Känns iofs rätt att ha kontrakterat Mark Owuya på 2 år, men jag är inte odelat positiv till hans kapacitet. Såg väl iaf 4-5 matcher med Almtuna föregående säsong (några i grundserien och sen några i Play Off till kvalserien) och visst, han är stor, relativt smidig för sin storlek och har en hyfsat modern spelstil. Känns som det absolut finns potential att bli något av honom, därför hade det varit ett generalfel att släppa grabben. Men tycker vissa skriver upp hans kapacitet kapitalt. Som sagt har jag dock inte sett han tillräckligt för att göra någon slutgiltig bedömning...

Men jag vet inte om han är mogen för spel i elitserien. Grunnar inte enbart det uttalandet på vad jag sett honom prestera på isen, utan snarare mentalt. Det verkar som han är max 15 år vid intervjuer. Hoppas han kan drillas både på isen och utanför så att spelarna tar killen på allvar. Just nu är jag något tveksam till det...
Ovechkin är inte heller den mest seriösaste killen utanför isen men på isen levererar han. Owuya kanske e en clown utanför isen men på isen sköter han sitt jobb och tar det seriöst. Hellre en clown utanför isen än en clown i mål på isen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Örebroarn skrev: Ovechkin är inte heller den mest seriösaste killen utanför isen men på isen levererar han. Owuya kanske e en clown utanför isen men på isen sköter han sitt jobb och tar det seriöst. Hellre en clown utanför isen än en clown i mål på isen.
Förstår vad du menar men känns ändå som en målvakt är en annan sorts spelare som man som utespelare till 110% måste kunna lite på. Gör han sitt jobb ändå och alltid är fullt fokuserad på träningar & under matcher så har det ju såklart ingen betydelse, men jag har lite halvdåliga vibbar vad gäller honom... Hoppas som sagt han mognar lite mentalt och utvecklar sitt spel några snäpp, då tror jag vi kan ha en riktigt vass keeper på gång.
Användarvisningsbild
Beast
Kontakt:

Inlägg av Beast »

Honken skrev:På Djurgårdens hemsida står det.
"Vilken klubb som Mark eller de andra två kontrakterade målvakterna, Stefan Ridderwall och Gustaf Wesslau, kommer att stå i återstår att se. "

"Överenskommelsen med Örebro går kortfattat ut på att en av Djurgårdens tre målvakter kommer att spela i Örebro. Vilken det blir avgörs inför seriestarten i september."
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=5750

Jo det stämmer det. Men sen ska man tro VÄLDIGT mycket på vad Fahlander säger. DIF vill säkert inte redan nu gå ut och säga vem som är förstemålvakt, även fast det redan är klart. Mörka kallas det, något som Örebros Fahlander oftast inte brukar använda, han kör raka rör
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

sthlm_dif skrev:
Dif_in_my_heart skrev:Och ledningen kör med Wesslau som första målvakt
Japp :) Något som jag är mycket glad över. Jag ser tyvärr ingen framtid hos Ridderwall, han är nog uppe och snuddar på sitt max får jag känslan av. Gustaf Wesslau är också i närheten av sin topp, men han har lite mer att ge, och därför satsar även DIF på honom. Jag tror att Mark Owuya blir andra målvakt i Djurgården kommande säsong. Dels för att han har en framtid, vilket inte Ridderwall har i samma utsträckning. Sedan så är Mark Owuya en stabil och säker målvakt, vilket han visade gång på gång i Almtuna under den gångna säsongen.
Om DIF prioriterar Ridderwall, ger det mig ett klart intryck att DIF inte är tillräckligt modiga för att ge en ung man med en framtid förtroendet. Owuya kommer att utvecklas i en snabbare takt om han får förtroendet som andra målvakt. För att han vet att om han presterar, kan han ta över platsen som första målvakt, vilket jag även tror att han kommer att göra i slutet av denna säsongen eller till säsong efter det, om han nu får förtroendet att vara andra målvakt.
Det där köper inte jag alls. Skulle snarast vilja påstå att Wesslau har nått sin peak och höll förra säsongen en jämnare nivå jämfört med Riddarn. Dock visade Riddarn tydligt att dennes högsta nivå är betydligt högre än Wesslans. Dock har jag svårt att se någon av målvakterna som tillräckligt bra för att ta en förstaspade till hösten, men det är en annan historia.

Skulle nog helst sett att man gjorde sig av med Wesslau plockade in en rutinera kille, lånade ut Riddarn så han fick stå helt ordinarie en hel säsong och sedan körde med Mark som back-up. Sedan fick man till säsongen därefter se om Riddarn utvecklats tillräckligt mycket eller inte...
Låst