Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
snobbas

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av snobbas »

Marie har pratat me Järlanockså. han förnekar finnen men säger att Mackan och Linkan är nära nu. Kronwall tveksam och Anger en "budgetfråga"

http://hockeybloggen.city.se/15959/jarl ... ch_linkan_
Kagen

Inlägg av Kagen »

Var ju ingen vanlig 'inga kommentarer' kommentar från Järlefeldt heller:

"* Förhandlar ni med Pakkarainen då?
- Nä inte nu, det är ingen vi har bearbetat styrelsen om för att få pengar till i det här läget."

Det där är ju så tydligt det kan bli. 'Otur' för Marie att gå ut med felaktiga uppgifter.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Tror inte heller finnen är klar, låter inte som en "mörkning" från Järlefeldt. Skönt.

Tycker inte det låter alldeles för bra med en halvoffensiv back i det här läget (hade varit OK om det var en spelare av klass, men av det jag läst om karln så blir man knappast imponerad), utan ser hellre en riktigt stabil defensiv back istället.

Hoppas starkt på Linkan & Mackan nu, Anger tycker jag vi kan släppa. Satsa istället på en riktigt bra back.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Gammalt,tråkigt,ofysiskt,kasst lag kommer vi få se nästa säsong ! jippi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pallar inte mer.. :cry:
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

alskar_dif skrev:Gammalt,tråkigt,ofysiskt,kasst lag kommer vi få se nästa säsong ! jippi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pallar inte mer.. :cry:

Det tror jag inte, jag tror det kommer bli bättre till nästa säsong..... finns inget annat.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Hur blir det med Nisse Ekman han har ju utgående kontrakt!?
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Stocky skrev:Hur blir det med Nisse Ekman han har ju utgående kontrakt!?
Håller med, Nisse borde DIF verkligen snacka med också!
Jag talar säkert för mig själv när jag säger strunt i en toppback för att få in Nisse!! Hardy skulle säkert älska att få in Ekman..

För övrigt låter det ju positivt angående linkan och mackan vilket är strålande!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Highwind

Inlägg av Highwind »

Om nu Linkan och Marcus blir klara och Anger är en budgetfråga kanske man kan göra en "Brynäs"? Dvs. tigga pengar för att värva ytterliggare en toppforward, exempelvis Anger eller Nils Ekman.

Vi får hoppas att denna finne är en ersättning för Ronnie och inte den "toppback" vi har letat efter. Blir orolig om vi inte värvar ytterliggare en back av god klass.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

om Nisse kom skulle ju det va slutspel!!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

De tre forwards det bör handla om är Linkan, Mackan och Ahlén. Att skriva nytt med Micke tycker jag är på sin plats, han har potentialen och besitter den elakhet vi saknar i laget.
Jag blir jävligt förbannad om Micke får gå på Ölvestads bekostnad.

Om både Linkan och Mackan ansluter har vi en kanonlina med Enqvist som center.
Lägg därtill en Honken på uppgång, Ottosson, en förmodad revanschsugen Ölvestad, ungtupparna Josef och Krüger och en Tim Eriksson med potential, då har vi en riktigt bra forwardsuppsättning.
Men nu säger jag om...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Kanske är ensam om detta, men jag skulle välja Nils Ekman framför både Nilson och Bremberg. Men honom har man ju inte hört ett pip om, så han hamnar väl knappast i DIF tyvärr.
lankan

Inlägg av lankan »

DIF_Soldier skrev:De tre forwards det bör handla om är Linkan, Mackan och Ahlén. Att skriva nytt med Micke tycker jag är på sin plats, han har potentialen och besitter den elakhet vi saknar i laget.
Jag blir jävligt förbannad om Micke får gå på Ölvestads bekostnad.

Om både Linkan och Mackan ansluter har vi en kanonlina med Enqvist som center.
Lägg därtill en Honken på uppgång, Ottosson, en förmodad revanschsugen Ölvestad, ungtupparna Josef och Krüger och en Tim Eriksson med potential, då har vi en riktigt bra forwardsuppsättning.
Men nu säger jag om...
Ledsen DIF_soldier. Snacka me Ahlén i helgen. Vi har gemensamma polare och DIF skiter i honom tydligen. Han sa att han snacka lite med Oskarshamn och V-ås så tror inte han skrinnar in i den vackra tröjan nästa sesse.

Håller dock verkligen med om att vi behöver hans attityd och elakhet. Alltså vem tar en fight mot Goren :).

Annars har jag en bra magkänsla med både mackan nilson och linkan.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har snackat med finska kompisar och denna spelare är ingen stjärna enligt dem. Visserligen en del poäng, men enligt personer från öst rejält slarvig i egen zon. De anser för övrigt inte heller att han är material för att vara topp fyra back och bara detta är väl skäl nog att ställa sig tveksam. Skall vi ha utlänningar skall de tillhöra de två första femmorna annars tar de bara plats från junisar. Blir ju nästan lite rädd att backbesättning nu nästan helt saknar defensivt skickliga spelare. Dessutom känns det som att vi redan nu har för många backar så varför fylla på med en spelare till där som knappast är spets? Det är inte bredd vi behöver ha utan spets för tusan!

Det är denna typ av värvningar som kan bli dyra dvs, utlänningar som inte är tillräckligt bra...

För övrigt är det märkligt om inte Ahlén får ett kontrakt. Killen gjorde mer nytta än Ölvestad förra säsongen, var billigare och drog dessutom inte på sig korkade utvisningar. Ahlén hade gjort nytta med sin tuffhet och direkt dyr tror jag inte heller att han hade blivit...
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Kall-El skrev:Har snackat med finska kompisar och denna spelare är ingen stjärna enligt dem. Visserligen en del poäng, men enligt personer från öst rejält slarvig i egen zon. De anser för övrigt inte heller att han är material för att vara topp fyra back och bara detta är väl skäl nog att ställa sig tveksam. Skall vi ha utlänningar skall de tillhöra de två första femmorna annars tar de bara plats från junisar. Blir ju nästan lite rädd att backbesättning nu nästan helt saknar defensivt skickliga spelare. Dessutom känns det som att vi redan nu har för många backar så varför fylla på med en spelare till där som knappast är spets? Det är inte bredd vi behöver ha utan spets för tusan!

Det är denna typ av värvningar som kan bli dyra dvs, utlänningar som inte är tillräckligt bra...

För övrigt är det märkligt om inte Ahlén får ett kontrakt. Killen gjorde mer nytta än Ölvestad förra säsongen, var billigare och drog dessutom inte på sig korkade utvisningar. Ahlén hade gjort nytta med sin tuffhet och direkt dyr tror jag inte heller att han hade blivit...
20 år och tar en fight mot Lee Goren visar ju att han gör allt för laget också.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Lucas

Inlägg av Lucas »

DIF_Soldier skrev:De tre forwards det bör handla om är Linkan, Mackan och Ahlén.
I Maries intervju med Järlan snackas det om 3 spelare i till första linan. Mackan + Linkan sure, men inte Ahlen. Killen är klockren för en tredje lina. En typisk spelare man kastar in för att förstöra för moståndarna och för att få upp adrenalinet i sina egna när det går segt.

Angående finske backen tror/hoppas jag att det inte stämmer. Om det blir som Marie skriver så hoppas jag för guds skull att han inte ligger över 150k /månaden, för då har vi failat ännu en gång med värvningar.

In med en defensiv back. Satsa pengar på en sådan, säkra Linkan + Mackan. Släpp Anger om det nu krävs.

Har inte hört ett knyss om käre Nisse, är det någon som har det? Skulle vara en dröm att få tillbaka både Mackan och Nisse, dock säkert ej troligt.. Med Mackan, Nisse samt Linkan skulle jag våga tro på slutspel.
Låst