Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Å andra sidan brukar toppvärvningar sällan göras förrän efter NHL säsong eller i samband med att spelare som är NHL-aktuella inser att det inte kommer något NHL-kontrakt. Det är ju just den typen av värvningar som återstår (om några nu kommer att göras...)
2014-04-07, vad hände?
Verkar vara en ersättare till Pettersson. Hoppas han är stabil ivf.
Tråkig nyhet...
i
Hannu Pikkarainen har spelat (nästan) hela sin juniortid i HIFK tydligen, och spelade hela sin debutsäsong. NYR blev sugna på honom, och signade honom men där lyckades han inte och skickades ner i farmarlag. Han lämnade dock Nordamerika, och har sen dess spelat i HIFK.
Har gjort 21+59 på 237 matcher i SM-Liiga. Nedan följer +/--statistik i HIFK.
Har gjort 21+59 på 237 matcher i SM-Liiga. Nedan följer +/--statistik i HIFK.
- 08/09 47 matcher -11
07/08 32 matcher -3
05/06 47 matcher +11
04/05 49 matcher +11
03/04 16 matcher +5
02/03 46 matcher +1
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker man borde lagt krutet på Kronwall, nu har vi 9 backar inkulderat Hannu om det nu stämmer.
Jag ska inte döma killen på förhand, absolut inte, det är bara det att Staffan bör ha varit prio 1.
Sen kanske han har gett oss nobben, vad vet vi?
Jag ska inte döma killen på förhand, absolut inte, det är bara det att Staffan bör ha varit prio 1.
Säg den glädje som varar
Visst borde man ha lagt ner allt krut på honom. Men vad jag tror är att Kronwall redan sagt till DIF, att elitserien inte är aktuellt ännu, annars skulle nog DIF ha väntat med att värva nya backar om det fortfarande fanns rimliga odds att han återvände hem till Stockholm och Djurgården. Det vore ju som sagt mycket märkligt om han åkte hem i en så tidig ålder, han har ju mer att hämta i Nordamerika. Men om kanske två säsonger känns Kronwall aktuell. Känns ganska orimligt att han återvänder inom kort.DIF_Soldier skrev:Jag tycker man borde lagt krutet på Kronwall, nu har vi 9 backar inkulderat Hannu om det nu stämmer.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
En Timmy Pettersson spelare kanske, fast några år yngre. Går in och stärker upp DIFs backuppsättning ytterligare.
Nio backar nu, det är ju en bredd som knappt ECHL lagen kan matcha. Om pengarna varit så slut som det skrivs om här och där så inte fanken skulle det signas en back till nu iaf. Nio backar och elva forwards klara om detta stämmer.
Nio backar nu, det är ju en bredd som knappt ECHL lagen kan matcha. Om pengarna varit så slut som det skrivs om här och där så inte fanken skulle det signas en back till nu iaf. Nio backar och elva forwards klara om detta stämmer.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Pratade med en finsk snubbe, han beskrev honom som följande:
He's a skilled D-man. Made close to 20 points per season for HIFK.
More of a playmaker than a playstopper though.
He's a skilled D-man. Made close to 20 points per season for HIFK.
More of a playmaker than a playstopper though.
-
Har haft Pikkarainen på NHL Eastside Hockey Manager 2007
Jag värvade honom för något år sen för att han skulle höja spelet i PP, men måste säga att han får ses som en av mina mest misslyckade värvningar på detta spel
Hoppas han visar motsatsen i verkligheten ifall han kommer 

100% DJURGÅRDSJ***L
Jag ahr lärt mig att sådana spel inte är bra på AI. enligt alla sparningar jag kört på skulel Lill-riddarnh spela i NHL nu.Jockmaniac skrev:Har haft Pikkarainen på NHL Eastside Hockey Manager 2007Jag värvade honom för något år sen för att han skulle höja spelet i PP, men måste säga att han får ses som en av mina mest misslyckade värvningar på detta spel
Hoppas han visar motsatsen i verkligheten ifall han kommer
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Om det stämmer lär det knappast bli några fler backar inför nästa säsong än de vi har nu?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Vafan! Tycker inte man ska dissa honom likt några här. Det kan ju bli bra det här, det vet man aldrig. Själv tycker jag det verkar intressant.
-Inget guld för aik
-För det tackar vi Arnefjord
-Han gjorde ett jävligt snyggt självmål
-Nu är det tyst på Norra Stå
-För det tackar vi Arnefjord
-Han gjorde ett jävligt snyggt självmål
-Nu är det tyst på Norra Stå
- Ritterwand
Så detta är tröstpriset nu när vi varken fick Sanny Lindström eller Staffan Kronwall (uppenbarligen, kan inte tänka mig att han är aktuell nu).. känns sisådär, faktiskt. Grädden på moset blir väl när/om Kronwall skriver på för Brynäs.
Knappast troligt, i så fall måste någon av de nuvarande lämna. DIF sitter med nio backar om denna Finne ansluter.ludde- skrev:Om det stämmer lär det knappast bli några fler backar inför nästa säsong än de vi har nu?
Någon som vill formera backarna - vilka tre blir över? För hur många byten gör ett fjärde backpar per match..?
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
-
- Säsongskort: Ja
Dom senaste 4 säsongerna i SM-Liiga så har han gjort 76p på 175matcher, är inte fyskam, speciellt för en spelare som inte är tok-offensiv ala Holmqvist.
Jag är iaf positiv, fixa in några målskyttar så är guldet vårt
Jag är iaf positiv, fixa in några målskyttar så är guldet vårt