Bremberg, en helig ko?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: rädda linkan kvar

Inlägg av Jepe »

Lee Harvey Oswald skrev:
kenny skrev:kan vi starta en insamling så vi får ha kvar linkan???????kan väl inte vara så svårt att fixa ihop till hans lön ??elr vad säger ni?
Jag är på!

Jag kan samla kundvagnar, pantflaskor & sälja min kropp på "kniv-söder".
Blir väl en liten peng iaf...
"Hopp i säng för Bremberg Peng" - Kampanjen börjar? :o
2014-04-07, vad hände?
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Jepe skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
kenny skrev:kan vi starta en insamling så vi får ha kvar linkan???????kan väl inte vara så svårt att fixa ihop till hans lön ??elr vad säger ni?
Jag är på!

"Hopp i säng för Bremberg Peng" - Kampanjen börjar? :o
Hahaha, jag är på! :D
kenny

Re: Bremberg, en helig ko?

Inlägg av kenny »

vilka är på på en isamling till linkan????bråttom nu
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jag är på!

Hahahahahahahaha....

kenny skrev: vilka är på på en isamling till linkan????bråttom nu
Snälla, dessa insamlingar är rena skämtet. Dels är det verkligen inte vi supportrars uppgift att sponsra med pengar för en hockeyspelare, sen är det så otroligt löjligt att tro att man kontinuerligt skulle ens kunna samla in en bråkdel av de stålar han kräver (och är värd).
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Lägg energi på att få folk att köpa säsongsbiljetter istället! En tok bra idé, jämfört med att betala delar av Linkans lön. Låter som när GAIS gick runt med hinkar på läktaren för att få betala den där britten, vad han nu hette.

Ställ er på varsitt torg och predika om DIF, så ska ni se att det ger mer än att samla ihop lite fickpengar =).

JK-Profeterna, vilka är på ?
janne08

Inlägg av janne08 »

Tommy Mörth skrev:Missförstå mig nu rätt, jag älskar Fredrik Bremberg och det han presterat för DIF år efter år. Men när man läser inläggen här på forumet så verkar det som att många vill ha honom kvar till vilket pris som helst. Enligt media begär Linkan 325.000:-/månad för nästa säsong och det är han säkert värd om man ser till vad övriga lag betalar sina stjärnspelare, men är han värd det för DIF?

För drygt 300.000:-/månad får man 3 riktigt bra elitseriespelare istället för 1 toppspelare. Som läget är i DIF nu och inför nästa säsong tror jag att det vore bättre att släppa honom till en utländsk klubb så han får casha in under sina sista aktiva år och istället köpa in 2-3 rutinerad poängmaskiner som ger juniorerna det stöd de behöver. De senaste säsongerna har ju visat att Linkan omöjligt kan axla hela ansvaret att ta DIF till toppen. Vi behöver en bättre bredd!

Vad tycker ni?

Håller med !
Kärnan i frågan är som du påpekar, HAN KAN INTE TA HELA ANSVARET !
Och då måste man se till priset och vad man istället kan få för samma Summa.
calpe

Inlägg av calpe »

Jag tycker att det är ok att släppa Linkan. Varför ska vi betala en spelare så stor lön som inte har den rätta glöden för laget? Han är ganska arrogant på planen fast han inte borde vara det.Han lever inte upp till den statusen när han spelar.Han måste ändra attityd om han ska spela i DIF.Han ska vara en förebild, på plan men även på fritiden vilket inte känns ríktigt säkert. :cry:
Jag tycker att det är ett misslyckande av föreningen om man inte kan värva spelare som tillför något till laget.
Hur ska det gå???? :roll:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

calpe skrev:Jag tycker att det är ok att släppa Linkan. Varför ska vi betala en spelare så stor lön som inte har den rätta glöden för laget? Han är ganska arrogant på planen fast han inte borde vara det.Han lever inte upp till den statusen när han spelar.Han måste ändra attityd om han ska spela i DIF.Han ska vara en förebild, på plan men även på fritiden vilket inte känns ríktigt säkert. :cry:
Jag tycker att det är ett misslyckande av föreningen om man inte kan värva spelare som tillför något till laget.
Hur ska det gå???? :roll:
Inte den rätta glöden? Inte den rätta statusen?! Inte tillför laget?! Vad i helvete?
Var har du varit de 15 säsonger Linkan har spelat för oss?
Linkan älskar DIF, men han är ingen attitydspelare likt Ölvestad.

Linkan uttrycker sitt hjärta för DIF genom att göra poäng. Andra gör det genom att tacklas.

Han är arrogant, men det är sån han är som spelare.
En fistfight mellan Phil och Bremberg kommer du aldrig få se.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

DIF_Soldier, det är bara att ignorera vad användaren calpe skriver egentligen. Jag har studerat och sett att att han skriver egentligen nästan varje jävla inlägg totalt skitsnack, ut med packet!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
kenny

Inlägg av kenny »

Linkan kommer att stanna :D
Skriv svar