Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
kan inte djurgården gå ut med vilka spelare dom kollar på och sånt. skulle vara nice. i stället för att vänta på att dom ger nya kontrakt till jimmie som jag tyckte var den slöaste hockey spelaren jag har sett sen andra världskriget. men dom som tyckte han var bra förra säsongen dom kan få gratis vård för ögondusch hos mig.
Ja han verkar onekligen vara grym! Hur går det med Marcus Nilson!? Kommer han vänta till efter VM? Då är det väl kört med han också, ett bra VM och alla kommer slåss om han.Remy Lebeau skrev:Såg att Darren Haydar var intressant för ett flertal laget i Elitserien i Expressen. Där snackar vi en klasspelare av rang. Får vi Linkan att stanna, plus Mackan och Haydar ser det mycket bra ut. Anger kan skickas till Schweiz eller något liknande.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10985
Någon/Frasse som vet ngt nytt om Ahlström bröderna?
Ungefär så här tror/hoppas jag det kommer se ut i höst..
Linkan-Otto-Nilson (NY)
Ragge-A. Honken
Danielsson-Engqvist-T.Eriksson/ ny?
T.Pettersson-NY
Ölvestad-Honken-Calle/Fimpen
Falk-Printz
Kruger-Josefson-T.Eriksson/Calle/Fimpen
O.Eklund
Deilert, Hank och N.Andersson kan bli utlånade, Anger till KHL eller något. Minst En klassforward och en Klassback till andra femman. Då räknar jag redan in Mackan 1a femman som ni ser. skulle vilja se Josefson i ngt annat än en 4e femma men vet inte hur jag ska lösa det...
Linkan-Otto-Nilson (NY)
Ragge-A. Honken
Danielsson-Engqvist-T.Eriksson/ ny?
T.Pettersson-NY
Ölvestad-Honken-Calle/Fimpen
Falk-Printz
Kruger-Josefson-T.Eriksson/Calle/Fimpen
O.Eklund
Deilert, Hank och N.Andersson kan bli utlånade, Anger till KHL eller något. Minst En klassforward och en Klassback till andra femman. Då räknar jag redan in Mackan 1a femman som ni ser. skulle vilja se Josefson i ngt annat än en 4e femma men vet inte hur jag ska lösa det...
Haydar ser intressant ut.
En spelare jag tänkte på här om dagen var Miroslav Satan. Känns overkligt att han skulle komma hit, men när jag såg att han har varit nere i farmarligan, tänkte jag - varför inte? Hans kontrakt går ut och han lär inte vara så speciellt attraktiv på NHL-marknaden med sina 34 år. Det skulle självklart vara en drömvärvning!
Men förmodligen lär han välja Schweiz före - för han är väl knappast intressant för KHL -klubbarna (?)
Får väl hoppas att han är bundis med Orzagh och ovän med Bartecko...
En spelare jag tänkte på här om dagen var Miroslav Satan. Känns overkligt att han skulle komma hit, men när jag såg att han har varit nere i farmarligan, tänkte jag - varför inte? Hans kontrakt går ut och han lär inte vara så speciellt attraktiv på NHL-marknaden med sina 34 år. Det skulle självklart vara en drömvärvning!
Men förmodligen lär han välja Schweiz före - för han är väl knappast intressant för KHL -klubbarna (?)

Anledningen till att han skickades ner var väl att ledningen ville väcka honom då han var nere i en svacka. KHL klubbarna tror jag skulle kasta pengar på honom om han inte får ett NHL kontrakt.Lugnet skrev:Haydar ser intressant ut.
2014-04-07, vad hände?
Niklas Olausson till Luleå verkar det som...Har Djurgården varit intresserad av honom???
Verkar som om vi är nöjda med vad vi har och kommer oxå att vara så, med tanke på hur aktiva vi är på spelarmarknaden...eller??? Till och med skitklubbar som Luleå och Brynäs pissar på oss under silly. Tragiskt!
Verkar som om vi är nöjda med vad vi har och kommer oxå att vara så, med tanke på hur aktiva vi är på spelarmarknaden...eller??? Till och med skitklubbar som Luleå och Brynäs pissar på oss under silly. Tragiskt!
Det är verkligen Silly Season.Var är nyförvärven som vi behöver eller ska vi satsa på samma plats i Elitserien nästa säsong? Har vi satsat alla resurser på ny tränare? Jag älskar Hardy men vi behöver bättre spelare i Stockholms enda lag i Elitserien. Spelare som har hjärta och kan ta smärta när det gäller.Spelare som brinner för uppgiften.
Vem ansvarar för värvningar? Den positionen kanske skulle ersättas!!!
Det känns sorgligt att behöva upprepa senaste säsongen.Var är glöden i föreningen???
Vi är väl ändå ett Elitserielag som siktar mot GULDET??
Nu förväntar jag mig några toppspelare i truppen:
Vad händer???????+
Vem ansvarar för värvningar? Den positionen kanske skulle ersättas!!!
Det känns sorgligt att behöva upprepa senaste säsongen.Var är glöden i föreningen???
Vi är väl ändå ett Elitserielag som siktar mot GULDET??

Vad händer???????+
Först och främst, så siktar ledningen på realistiska mål, vilket i dagsläget är att ta sig till slutspel. För att kunna vinna guld behövs det mycket pengar, och det har inte DIF.calpe skrev:Vi är väl ändå ett Elitserielag som siktar mot GULDET??
![]()
Vad händer???????+
Marcus Nilson är en toppspelare som med största sannolikhet återvänder till Djurgården.
Eventuellt så kan vi få se någon annan duktig spelare, beroende på hur mycket pengar vi har tillgång till. Men det viktigaste är att Bremberg först och främst skriver på ett nytt kontrakt. Det är det enda som har någon betydelse för mig just nu.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Håller med föregående talare helt, viktigast nu är att se till att Linkan stannar och få hem Mackan. Linkan - Otto - Mackan i en första lina ser trevligt ut. Och givetvis en till klassback bör plockas in. Lättare sagt än gjort.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
OM det blir så ser det helt plötsligt jävligt ljust ut - Vi får inte glömma att vi har en Michael Holmqvist som var ruggigt bra på slutet av säsongen. Hans bror gjorde en dålig avslutning, men jag hoppas och tror att Hardy kan få fram brödernas bästa egenskaper på en mer daglig basis.melker skrev:Håller med föregående talare helt, viktigast nu är att se till att Linkan stannar och få hem Mackan. Linkan - Otto - Mackan i en första lina ser trevligt ut. Och givetvis en till klassback bör plockas in. Lättare sagt än gjort.
Då har vi verkligen ett bra lag jämfört med förra säsongen.
Vi får heller inte glömma Engqvist, som väl gjorde 16 poäng på 31 matcher innan han blev skadad, och var enligt mig lagets bäste forward fram till dess.
Vi har även talangerna Josefson och Krüger, som nu tar ytterligare ett steg i utvecklingen.
Det ser inte så mörkt ut ändå, om alla bitar faller på plats.
Säg den glädje som varar
Nu får det ta mig f*n vara nog på det här kärringgnället!!! Anledningen till att det inte värvas några stjärnspelare är enkelt. NHL är inte klart ännu, det brukar oftast väntas till efter 1 juli då free agents marknaden öppnas. Håll för i h-vete inte på och gnäll innan ni ser vilka spelare som verkligen DIF kommer att ha, och det kommer inte vara klart förrän nedsläpp av säsongen 2009-2010..... Visst skulle det vara kalas med att DIF värvade Kronwall, Tellqvist mm men det kommer inte att hända förrän de kollat av marknaden i NHL. Vi har också gått ut med att det är spelare för 1:a linan som vi söker, då börjar folk prata om Ahlströms bröderna... Vilken planet sitter ni på? Då är det ju så f-n mycket bättre att ladda stålarna på juniorerna som minst är lika bra.
Eftersom Djurgården ställer upp med i stora delar samma lag även nästa säsong så blir föreningen lite av en riktkarl för andra under Silly Season och säsongsupptakten.
Många andra lag kommer se väldigt annorlunda ut och det ska bli klart intressant att se hur pusselbitarna faller på plats under sommaren.
Klarar Södertälje och Rögle av att bygga lag som kan utmana om högre platser än i år? Modo som rensar från toppen med ny VD, Klubbdirektör, Tränare och flera nya spelare - hur faller det ut?
Linköping, HV-71, FBK och VF lär utan tvekan vara på slutspelsplats när nästa serie är slutspelad. Som vanligt blir det trångt där bakom, Timrå, Modo, Skellefteå, Brynäs, Luleå och Djurgården har väl ett litet försprång på Rögle och SSK idag. Men SSK brukar värva intressant och iaf vara heta på försäsongen.
DIF's Silly Season handlar för mig nästan bara om en person numera: Linkan, ja okej då, Mackan Nilsson med. Kan båda dessa ansluta till den nuvarande truppen så bör laget absolut kunna ta en slutspelsplats. Om bara den ena kommer blir det nog tuffare och vill till att någon av målvakterna tar ett litet ytterligare steg i år.
Många andra lag kommer se väldigt annorlunda ut och det ska bli klart intressant att se hur pusselbitarna faller på plats under sommaren.
Klarar Södertälje och Rögle av att bygga lag som kan utmana om högre platser än i år? Modo som rensar från toppen med ny VD, Klubbdirektör, Tränare och flera nya spelare - hur faller det ut?
Linköping, HV-71, FBK och VF lär utan tvekan vara på slutspelsplats när nästa serie är slutspelad. Som vanligt blir det trångt där bakom, Timrå, Modo, Skellefteå, Brynäs, Luleå och Djurgården har väl ett litet försprång på Rögle och SSK idag. Men SSK brukar värva intressant och iaf vara heta på försäsongen.
DIF's Silly Season handlar för mig nästan bara om en person numera: Linkan, ja okej då, Mackan Nilsson med. Kan båda dessa ansluta till den nuvarande truppen så bör laget absolut kunna ta en slutspelsplats. Om bara den ena kommer blir det nog tuffare och vill till att någon av målvakterna tar ett litet ytterligare steg i år.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Yupp, om följande funkar/löser sig:Kagen skrev: DIF's Silly Season handlar för mig nästan bara om en person numera: Linkan, ja okej då, Mackan Nilsson med. Kan båda dessa ansluta till den nuvarande truppen så bör laget absolut kunna ta en slutspelsplats. Om bara den ena kommer blir det nog tuffare och vill till att någon av målvakterna tar ett litet ytterligare steg i år.
Mackan + Bremberg på plats,
Tur med skador,
En tänd Jimmie,
Juniorer som fortsätter i samma spår,
Målvakter som tar nästa steg i sin utveckling,
Samt en bra defensiv back värvning (en till Ragge eller Timmy P),
Ingen jävla "mörk november"
Slår allt detta in, då är det slutspel och inget annat. Detta är iofs med förutsättningen att dom som skötte sig duktigt på slutet, M Holmqvist G Landeskog etc fortsätter som dom gjorde.
Om man tänker efter så kanske det trots allt är bättre att inte byta ut hela laget trots att det inte gick hela vägen förra gången. Det kanske är den billiga lösningen, men vad ska vi göra? Det är bara att acceptera att vi inte har pengar för att stor satsa som vi skulle. Vi får helt enkelt jobba med det vi har. Efter våra "stjärnor" så är juniorerna våra vassaste vapen, ett äss i rocken har vi allt. Med frågan kommer att falla på defensiven (förutsatt att Linkan stannar, annars blir offensiven något jobbigare).
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... ka-klubben
Känns som Mackan till 95% är klar då. Hoppas inte han väntar att krita och spelar VM först bara...
Känns som Mackan till 95% är klar då. Hoppas inte han väntar att krita och spelar VM först bara...