Ölvestad inte längre lagkapten, så vem ska kliva fram?
Re: Ölvestad inte längre lagkapten, så vem ska kliva fram?
Ragnarsson , utom tvivel !
Men vad jag har förstått så vill han inte ta på sig ansvaret som lagkapten. Men han har ju ändrat sig förr så man får väl bara hoppas.
Men vad jag har förstått så vill han inte ta på sig ansvaret som lagkapten. Men han har ju ändrat sig förr så man får väl bara hoppas.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vill Ragge är han given.
Att vara kapten kan vara klart hämmande om man inte har viljan eller rätt egenskaper. Det vore mycket olyckligt om Ragges spel blir lidande.
Jag har för dålig insyn i vilka som eventuellt skulle kunna axla detta ansvar, men nog skulle väl Falken duga, nu när han går in på sin sista (?) säsong.
Att vara kapten kan vara klart hämmande om man inte har viljan eller rätt egenskaper. Det vore mycket olyckligt om Ragges spel blir lidande.
Jag har för dålig insyn i vilka som eventuellt skulle kunna axla detta ansvar, men nog skulle väl Falken duga, nu när han går in på sin sista (?) säsong.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Känns helt riktigt att inte Jimmie är kapten nästa säsong, Ragge är ju den enda tänkbara....
Är ju dock något konstigt att en lagkaptensbindel kan göra att folk tappar sitt eget spel och fokuserar sig på fel saker, SÅ stor skillnad borde det inte behöva vara.
Är ju dock något konstigt att en lagkaptensbindel kan göra att folk tappar sitt eget spel och fokuserar sig på fel saker, SÅ stor skillnad borde det inte behöva vara.
-
Hm.. har spelat en annan sport med kaptensbindel ett år. Tyckte att man blev mer taggad och spelade ut bättre på något sätt. Man vill ju inte skämma ut sig på plan med bindeln.
Men som sagt, tycket det är konstigt att man ska behöva tappa så mycket av sitt eget spel. Det var ju det som hände med Foppa i Flyers när han gick dit, han var ingen man för C:et.
Som norrmannen sa ovan, så kan Ottosson mycket väl vara ett namn för rollen, såsom Falk och Ragge.
Men som sagt, tycket det är konstigt att man ska behöva tappa så mycket av sitt eget spel. Det var ju det som hände med Foppa i Flyers när han gick dit, han var ingen man för C:et.
Som norrmannen sa ovan, så kan Ottosson mycket väl vara ett namn för rollen, såsom Falk och Ragge.
visst skulle de vara bra med Ragge men han är ju inte alltid med på träningar och så om josefsson är kvar kan han ju göra en Crosby o bli kapten redan nu
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Skulle gärna sett Ragge som ny Kapten..
Arnnars skulle jag nog sett Ottosson:)
Arnnars skulle jag nog sett Ottosson:)
- Pompe
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Om han nu är kvar till nästa säsong så tycker jag Niklas Anger skall ha C på bröstet!
C: Ragnarsson
A: Nichlas Falk
A: Andreas Engqvist / Christian Eklund / Timmy Pettersson
A: Nichlas Falk
A: Andreas Engqvist / Christian Eklund / Timmy Pettersson
Aldrig!Pompe skrev:Om han nu är kvar till nästa säsong så tycker jag Niklas Anger skall ha C på bröstet!
Ragnarsson är lite för gammal för C men va ska vi göra!? Karln är ju i en annan div mot övriga spelare.
Det bästa är väl att satsa på någon som kan ha kvar C:et ett tag och inte bara ett år. Ragge lär väl sluta snart.
Finns som jag ser det egentligen bara 2 alternativ ; Ragge och Otto, som outsider Fimpen Eklund.
Vill Otto ha rollen bör han få den då han kommer lira ett tag till vilket jag inte tror Ragge kommer göra. Dessutom har alltid Otto varit oss trogen och detta borde vi visa vår uppskattning för.
Dock undrar jag om Otto vill ha rollen, tvivlar lite själv på detta, och därmed återstår bara Ragge. En klockren ledare på isen, men hade gärna sett att han kritat på för mer än ett år till bara...
För övrigt skall inte en spelare som representerat AIK på elitnivå ens övervägas att få kaptensrollen i DIF...
Vill Otto ha rollen bör han få den då han kommer lira ett tag till vilket jag inte tror Ragge kommer göra. Dessutom har alltid Otto varit oss trogen och detta borde vi visa vår uppskattning för.
Dock undrar jag om Otto vill ha rollen, tvivlar lite själv på detta, och därmed återstår bara Ragge. En klockren ledare på isen, men hade gärna sett att han kritat på för mer än ett år till bara...
För övrigt skall inte en spelare som representerat AIK på elitnivå ens övervägas att få kaptensrollen i DIF...
Har för mig att Otto tackat nej innan, men kan ha fel. Därför hade jag inte med han bland mina alternativ. Timmy hade jag med för att han är en lagspelare och gör aldrig bort sig. Han är inte den som skapar rubriker, och känns som att han både kan snacka igång laget och hålla en bra nivå med domarna.
- DIF_Soldier
Jag nämnde aldrig Otto eller Falk av just den anledningen - båda har sagt ifrån sig ansvaret förr.
Det vore oklokt att tvinga på dem det igen.
Nä, om nu Ragge inte vill tycker jag att Engqvist ska få C:et som en gest från Djurgårdens sida att man vill satsa på honom i många år framöver. Det skulle nog främja hans relation med oss.
Såvida han inte känner för stor press, förstås.
Men å andra sidan - att vara kapten i Elitserien är ingenting i jämförelse med NHL - där är det hårda bud på kaptenerna!
Det vore oklokt att tvinga på dem det igen.
Nä, om nu Ragge inte vill tycker jag att Engqvist ska få C:et som en gest från Djurgårdens sida att man vill satsa på honom i många år framöver. Det skulle nog främja hans relation med oss.
Såvida han inte känner för stor press, förstås.
Men å andra sidan - att vara kapten i Elitserien är ingenting i jämförelse med NHL - där är det hårda bud på kaptenerna!
Säg den glädje som varar
Lite inne på samma spår som dig. Visst känns Ragge på kort sikt som ett bra val. Men det är ju knappast en spelare som vi kommer ha som spelare under flera säsonger framöver.isolerad skrev:Ragge är ett bra val.
Men jag ser hellre att en yngre spelare får ansvaret. Någon som kan vara det i flera säsonger framöver. Kanske Engqvist? Sen tror jag kanske att Anger skulle göra ett bra jobb om han blir kvar. Jag gillar killen.
Jag skulle också vilja se Engqvist som kapten, åtminstone på sikt. Kanske att man lägger över kaptensrollen på Ragge nästa säsong samtidigt som man trycker ett A på Antes tröja för att se hur han tacklar den rollen och dessutom visar vad man har för intentioner om en säsong eller två?
Lycka är att vara djurgårdare