Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Fricke »

DIF_Soldier skrev:Klart som fan att ingen vill spela i Djurgården.
Spelar Daniel i Sverige är det fan inte i DIF.

Det ENDA viktiga är det som falerar, det vill säga PENGAR och KOMPETENS.

Jag tror inte att Marcus Nilson kommer hit, men jag tror att Linkan stannar.
Vad har vi då? Samma gamla gäng som inte har psyket att prestera.

Gnäll inte på tränarna för helvete! Under Säckens ledning gjorde vi ETT sketet poweplay-mål under hela slutspelet på en jävla studspuck.

Det är ett julbord med hemvändare och ingen vill hit. Ser ni något problem i det?
Signa Greger Arthursson medan ni ändå håller på.
Under Säcken gick man till slutspel. Säcken klarade hantera Big Dick och trolla fram 10:e platser med klart sämre trupper.

Järlefelt har (vad det nu är värt...) tidigare sagt att man främst letar spelare till förstakedjan. Låt oss hoppas på att det finns budget till två kanske tre spelare av sådan kvalitet (helst två ytterforwards och en riktigt bra back, helst Linkan exkluderad - alltså 3 nya plus förlängning med Linkan). Budet på Sanny Lindström, som enligt Ros, var bättre än Färjestads tyder på att så faktiskt skulle kunna vara fallet. Hardy har uttalat sig om att varje lagdel ska bli bättre och Garpenlöv talade om storsatsning...

OM det är så blir läget något HELT annat. Men självklart går det inte att hoppas efter tidigare års Ryman-värvningar...
Senast redigerad av Fricke den 2009-04-15 14:07:43, redigerad totalt 1 gånger.
kungK2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kungK2 »

Wase skrev:Är det bara jag som tycker att det är ett jäkla gnäll på det här forumet?
Allt är förjävligt! Inga nyförvärv! Förlänga kontrakt! Spelare som glider oss ur händerna!
Avgå styrelse, värvningsansvarig m.m.
Det känns som om alla har gett upp säsongen innan den ens har börjat.
Varför inte se allt från den positiva sidan istället?
Är ganska säker på att många här, för ett par år sedan satt och gnällde över att vi hela
tiden bytte ut nästan hela truppen. Vi fick ingen kontinuitet. Spela in nytt lag hela tiden så att vi tappade på hösten.
Nu har vi behållt nästan hela truppen och nu gnäller människor över att Djurgården inte byter ut en jäkla massa spelare.
Jag tror att det här laget kan komma betydligt högre upp nästa år om vi får något eller ett par förstärkningar. Vi är ju fortfarande i mitten av April....
Det är inte säkert att man tjänare på att som många andra klubbar byta ut några stora namn mot andra stora namn......
Håller med helt klart. Pessimismen är smått otrolig... Det behövs självklart några nyförvärv men det finns en hel del sparkapital att ta av i truppen. Kan Hardy bara mjölka ur några procent ur dagens trupp så är vi i slutspel för så jävla dåliga är vi inte. Eriksson, Danielsson, Holmqvist en frisk och taggad Engqvist. Bara där finns det mycket att ta av.

Sen om det sker återstår att se men det finns utveckling i truppen. Så kanske kunde folk våga vara lite positiva?
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Låter bra, det blir ju sämre om man är negativ. Det sprids negativa vibbar osv. Om vi taggar igång och ser med det vi har så kan vi få in lite positivet här. Vi kan börja med:

Gnaget är fortfarande i en hel serie under oss och förlorade med 3-7 mot Växjö.

Förra året, har jag för mig, att det var sagt att Linkan-Honken-Tim skulle vara förstakedjan. Jag tyckte själv på förhand att kedjan lät bra och skulle kunna åstadkomma mycket. Nu verkar man leta efter nya spelare till förstakedjan. När den är klar så kan vi nog snacka mer om hur det kommer att se ut nästa år.

Fredrik Svensson kanske är lite närmare truppen nu, när Sanny är borträknad, Tjärna så gott som och Staffan seglar på där borta.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

DIF har just nu två centrar för 1-2:a femmorna, Engqvist & Otto
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Caveman skrev:DIF har just nu två centrar för 1-2:a femmorna, Engqvist & Otto
Och det ser väl bra ut, eller?

Utöver dessa finns ju Josefsson, Fimpen, Holmqvist och Krüger som väl alla är kapabla att spela center. Frågan är väl vem som är mest lämpad att lira ytterforward av dessa?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

kungK2 skrev:

Utöver dessa finns ju Josefsson, Fimpen, Holmqvist och Krüger som väl alla är kapabla att spela center. Frågan är väl vem som är mest lämpad att lira ytterforward av dessa?
Krüger och Fimpen. Josef och Holmqvist ska vara centrar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

DIF_Soldier skrev:
kungK2 skrev:

Eklund har väl gång på gång de senaste säsongerna bevisat att han på sin höjd platsar som ytterforward i fjärdekedjan. Skulle han gå in som center innan Ottosson?
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Tänkte mer på att Otto och Engqvist blir utmärkt som centrar i de två första kedjorna. Sen får väl övriga slåss om de två andra platserna. Fimpen är lojal nog att lira ytter i en fjärdelina så det blir nog bra det också :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Fricke skrev:
DIF_Soldier skrev:
Eklund har väl gång på gång de senaste säsongerna bevisat att han på sin höjd platsar som ytterforward i fjärdekedjan. Skulle han gå in som center innan Ottosson?
Nej, det har väl ingen sagt? Josef och Honken centrar utöver redan inräknade Engqvist och Otto.
Säg den glädje som varar
Wase

Inlägg av Wase »

Med tanke på hur Holmqvist avslutade säsongen så vill nog jag se honom som center tillsammans med Engqvist och Ottosson (som centrar alltså). Den fjärde centerplatsen är svårare. Josefsson är ju oerhört talangfull, men kanske mest i offensiven. Krüger kanske kan ta den om han fortsätter att utvecklas. Men jag tror nog att om man ska ha en renodlad checkingline så är det inte helt fel att ha Eklund där som center. Defensivt är han enligt mig ganska skicklig. Och en defensivt skicklig center vill jag ha i fjärdekedjan.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

kungK2 skrev:

Ja, det ser bra ut! Men sedan så gäller det att "fylla" ut 1-2:a kedjorna med "spets"-forwards. Nu så har vi väldigt många spelare för 3-4:de linorna...
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Just nu är frågan...vad kommer få Linkan att vilja stanna i dagsläget? Utan Linkan så kan vi nog räkna med spel i kvalserien. Just nu ser det ut som om vi kommer ha samma lag även nästa år och då tror jag nog att Linkan väljer att gå eftersom han själkv har bett klubben om att värva mer spets vilket inte har skett i dagsläget. Känns som att vi måste ge Linkan en RIKTIGT bra lön om han ska vilja stanna. Man kan ju alltid hoppas....
Wase

Inlägg av Wase »

Tror inte som alla andra att vi står och faller med Linkan. Visst är han en otroligt grym spelare offensivt......
Glöm dock inte att han hade +/- -8
Det kan också vara så att de andra spelarna mentalt förlitar sig för mycket på honom och lyfter sig när/om han är borta. Har för mig att vi har spelat bra de matcherna som han har saknats.
Men självklart vill jag behålla Linkan. Dock inte till vilket pris som helst!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Wase skrev:Med tanke på hur Holmqvist avslutade säsongen så vill nog jag se honom som center tillsammans med Engqvist och Ottosson (som centrar alltså). Den fjärde centerplatsen är svårare. Josefsson är ju oerhört talangfull, men kanske mest i offensiven. Krüger kanske kan ta den om han fortsätter att utvecklas. Men jag tror nog att om man ska ha en renodlad checkingline så är det inte helt fel att ha Eklund där som center. Defensivt är han enligt mig ganska skicklig. Och en defensivt skicklig center vill jag ha i fjärdekedjan.
Josefson är defensivt duktig. Faktiskt väldigt duktig, jämförbar med Nicklas Bäckström vid samma ålder. I offensiven är han också extremt talangfull.. Jag skulle gärna se att man flyttade någon av våra veterancentrar till ytterposition för att ge Josefson istid som en av våra top 3 centrar. Att trycka ner talanger som honom i fjärdefemman är fullkomligt meningslöst. Samma sak med Krüger som har spelsinne och handleder som är lämpade för helt andra saker än spel i en fjärdefemma.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kan inte riktigt bestämma mig för om det var bra eller dåligt med Ölves förlängning.
Å ena sidan är han en äkta järnkamin som i sina bästa stunder verkligen är en härlig energispelare. Men det var väldigt länge sedan han visade klass (då räknar jag inte med enstaka ljusglimtar, exempelvis senaste kvartsfinalen mot Linköping).

Nu börjar ju vår trupp vara spikad, men det är naturligtvís mycket avgörande hur Linkan gör.

Sedan får man hoppas Mackan kommer, men om inte....

...kan detta vara något?
http://www.eurosport.se/ishockey/johans ... tory.shtml
Vill minnas att han var på G för ett tag sedan.
Han börjar vara till åren och har väl sina bästa år bakom sig men bra spelare finns det inte allt för gott av. Inte till en rimlig slant i varje fall och jag tror inte han kostar så mycket. Skulle tro att han har tjänat ihop tillräckligt och ett par år i huvudstaden kan nog locka.
Låst