Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Fricke skrev:
Var framgår det att DIF budet var bättre än Färjestads?
Längre bak i tråden somewhere, tror det var någon som hänvisade till rikspuckot Thomas Ros's blogg (med andra ord är sannolikhetshalten "något" osäker).
Sågen Robban

Inlägg av Sågen Robban »

dem bästa spelarna från förra året står utan kontrakt. och alla andra lag fyller på sina trupper med kvalitets spelare. djurgården står utanför och tittar på med mössan i hand. det skulle behövas 5-6 riktiga klass värvningar om vi ens ska ha en chans på slutspel nästa år. har tyvärr väldigt svårt att inte se mörkt på läget just nu.

var är killarna som ska göra målen?
Erik I

Inlägg av Erik I »

Vet att inte alla delar min uppfattning men är väldigt nöjd med att både Falken och Ölve blir kvar ett år till. JAG har ingen aning om deras löner, NI har heller ingen aning (kolla hos Skatteverket om ni orkar), men en gissning är att Ölve iaf. inte har fått löneökning sedan senaste kontraktet samt att det nya ettårskontraktet är en ny chans för honom inför framtiden efter iaf 2 mindre lyckade säsonger. I BÅDA fallen är jag säker på att Hardy haft sitt att säga till om och att han därför ville ha båda kvar - inte minst tror jag han vill och kan motivera Ölve.

V.g. Sanny är det ju synd att han vill flytta till same(nåja)skogarna, dock vore jag YTTERST överraskad om vi verkligen kunde bjuda mer än FBK.... nu vill jag se 1. Linkan 2. Rutinerad mv / sniper (Ekman el motsv)
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

I nuläget har vi ingen spets överhuvudtaget?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Tartarus
Kontakt:

Inlägg av Tartarus »

Erik I skrev:2. Rutinerad mv / sniper (Ekman el motsv)
Lite roligt att så många fortfarande hoppas på en målvaktsvärvning. Alla borde väl ha förstått vid det här laget att det inte kommer att ske om inte nåt oförutsägbart händer?
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

Tartarus skrev:
Erik I skrev:2. Rutinerad mv / sniper (Ekman el motsv)
Lite roligt att så många fortfarande hoppas på en målvaktsvärvning. Alla borde väl ha förstått vid det här laget att det inte kommer att ske om inte nåt oförutsägbart händer?

Nu tror jag inte att han syftar på målvakt. Utan "motsv" betyder motsvarande.
Djurgår'n tills jag dör !
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Ja, det känns som att vi gräver vår egen grav den här säsongen. Spets existerar inte i DIF just nu och med dessa värvningar tror jag att Linkan blir ÄN mindre instresserad av att stanna tyvärr...tror det blir genomgående negativ effekt av dessa nya kontrakt med Falken och Ölven. Hur ska vi motivera Linkan till att stanna när vi inte värvar någon spets alls?

Va har klubben för ambitioner? Vill ledningen att vi ska ligga och harva nere i botten eller hur ser planen ut? Har vi någon plan överhuvudtaget? Det är inte konstigt att folk tröttnar att gå på hockeyn när klubben ifråga inte verkar ha någon som helst strategi för framtiden.
Senast redigerad av Djurgårn den 2009-04-14 22:20:47, redigerad totalt 1 gånger.
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

Nu måste DIF komma ut med ett tungt nyförvärv börjar bli jävligt orolig...
tomten

Inlägg av tomten »

Rent ut sagt för jävligt att inget händer efter en sådan här säsong, vad ska krävas för att de ska röra om lite? Varför skriver man nya kontrakt med spelare som underpresterar när man klagar på att ekonomin är så dålig? Alla juniorer som lirat (ja även Calle) har varit mycket bättre än Ölvestad den här säsongen. Vad ska man med en spelare som inte gör något rätt ute på isen och drar på sig onödiga utvisningar? Låt en ung spelare med 1/5 i lön ta Ölves plats och använd lönen som blir över till en bra spelare. Tänker vänta april ut och om det inte sker några positiva förändringar blir det inget nytt säsongskort. Och det är enbart en protest mot att ledningen sköter organisationen så dåligt!

Fy fan vad ledsen jag blir….

Och hur kan 62% vilja ha Ölvestad kvar? Har ni sett matcherna den här säsongen?????????????????

Visst jag gillar Ölvestad som djurgårdare men på isen platsar han inte längre till en lön av 200k.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Djurgårn - dina ord är dem mest sanna jag läst på mycket, mycket länge. Det som är värst är att vafan vi än gör så kommer dem ändå sänka vår klubb totalt...

Niklas Persson lämnar lhc, har väl varit på gång till oss innan vad jag vet? Agera DIF?
Highwind

Inlägg av Highwind »

Jag tror att ledningen räknar in Andreas Holmqvist som denna säsongs "klassvärvning". Förvisso värvades han mitt i säsongen men var en spelare som inte var påtänkt för 08/09 från början. Även Ragge är en av elitseriens bästa backar. Stannar Linkan och Anger samt att vi värvar Marcus Nilson och Staffan Kronwall så har vi ett mer slagkraftigt lag än förra året.

Att vi misslyckades förra året beror väldigt mycket på dåliga tränare.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Jag vill se en plan inför framtiden. Det är för tyst från styrelse-håll och det gör mig jävligt orolig. Vi kan inte sitta och HOPPAS på att Hardy KANSKE får igång något. Hur ska vi göra mål? finns ingen målskytt alls och även om vi skulle värva in en räcker det fortfarande inte med EN. Vi måste ha flera som kan leverera. Styrelsen verkar inte haja att det är mål som räknas och inte hur mycket man tacklas och sitter i utvisningsbåset halva matchen.

Hur länge ska vi fans sitta och se på utan att agera? Det är ju trotsallt vi som kan se till att det blir förändringar. Jag personligen är så JÄVLA less nu!

Jag skulle inte bli förvånad om Erik Ryman snart presenteras som den "stora" värvningen...
Senast redigerad av Djurgårn den 2009-04-14 22:40:08, redigerad totalt 1 gånger.
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

stolpskott skrev:Djurgårn - dina ord är dem mest sanna jag läst på mycket, mycket länge. Det som är värst är att vafan vi än gör så kommer dem ändå sänka vår klubb totalt...

Niklas Persson lämnar lhc, har väl varit på gång till oss innan vad jag vet? Agera DIF?
Niklas Persson Lämnar för KHL tyvär:/
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Highwind skrev:Jag tror att ledningen räknar in Andreas Holmqvist som denna säsongs "klassvärvning". Förvisso värvades han mitt i säsongen men var en spelare som inte var påtänkt för 08/09 från början. Även Ragge är en av elitseriens bästa backar. Stannar Linkan och Anger samt att vi värvar Marcus Nilson och Staffan Kronwall så har vi ett mer slagkraftigt lag än förra året.

Frågan är väl bara hur motverad Linkan är på att spela ett eventuellt kvalspel? Vad har vi att erbjuda honom som skulle locka nämnvärt? Vill han vinna titlar så är ju DIF uteslutet för tillfället. Han har ju tidigare klagat på att styrelsen inte värvar mer spets och inför den här säsongen ser det ju knappast ljusare ut än senast.

Dessutom undrar man ju var pengarna till Marcus Nilson och Staffan Kronwall ska komma ifrån. Hade vi låtit bli att spendera pengar på Ölvestad och Falk så hade vi kanske haft råd med någon utav de. Det skulle väl isåfall vara om Linkan valde att lämna och vi la de pengarna på Marcus Nilson. Har svårt att se att vi skulle ha råd med Linkan, Anger, Marcus Nilson OCH Staffan Kronwall.

Jag skulle inte klandra Linkan om han valde att sticka. Han förtjänar mer än vad han får i DIF just nu.
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

Djurgårn skrev:
Highwind skrev:Jag tror att ledningen räknar in Andreas Holmqvist som denna säsongs "klassvärvning". Förvisso värvades han mitt i säsongen men var en spelare som inte var påtänkt för 08/09 från början. Även Ragge är en av elitseriens bästa backar. Stannar Linkan och Anger samt att vi värvar Marcus Nilson och Staffan Kronwall så har vi ett mer slagkraftigt lag än förra året.

Frågan är väl bara hur motverad Linkan är på att spela ett eventuellt kvalspel? Vad har vi att erbjuda honom som skulle locka nämnvärt? Vill han vinna titlar så är ju DIF uteslutet för tillfället. Han har ju tidigare klagat på att styrelsen inte värvar mer spets och inför den här säsongen ser det ju knappast ljusare ut än senast.

Dessutom undrar man ju var pengarna till Marcus Nilson och Staffan Kronwall ska komma ifrån. Hade vi låtit bli att spendera pengar på Ölvestad och Falk så hade vi kanske haft råd med någon utav de. Det skulle väl isåfall vara om Linkan valde att lämna och vi la de pengarna på Marcus Nilson. Har svårt att se att vi skulle ha råd med Linkan, Anger, Marcus Nilson OCH Staffan Kronwall.

Jag skulle inte klandra Linkan om han valde att sticka. Han förtjänar mer än vad han får i DIF just nu.
Samma här. Skulle arnnars hellre sätt att man höjde linkans lön med 50 000 från Ölvestads lön och sen andvända de resterande 150 000 på Eric Beaduoin kanske..
Låst