Fan! Hoppas han gick ner ordentligt i lön för han hade vad jag hört en rejäl kaka förut. Killen har inte gjort en människa glad på flera år..Frasse skrev:Jimmy Ölvestad klar för ytterliggare ett år.
Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-Inget guld för aik
-För det tackar vi Arnefjord
-Han gjorde ett jävligt snyggt självmål
-Nu är det tyst på Norra Stå
-För det tackar vi Arnefjord
-Han gjorde ett jävligt snyggt självmål
-Nu är det tyst på Norra Stå
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DrAlban skrev:Fan! Hoppas han gick ner ordentligt i lön för han hade vad jag hört en rejäl kaka förut. Killen har inte gjort en människa glad på flera år..Frasse skrev:Jimmy Ölvestad klar för ytterliggare ett år.
hur mycket hade han då? hur mycket var en rejäl kaka?
Han låg runt 200000 han får inget mindre nu
200000?
Jag vet inte vad du har för källa men det har han fan inte varit värd 2 senaste säsongerna.
Jag vet inte vad du har för källa men det har han fan inte varit värd 2 senaste säsongerna.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Om det du säger stämmer är det ett stort jävla skämt..kenny skrev:Han låg runt 200000 han får inget mindre nu
Nej, nej, nej, nej!
Inte Ölvestad en säsong till. Hur i helvete tänker man?!
Om han tjänar 200 000 kr / mån så är det ett stort skämt. Finns flertalet juniorer som skulle kunna göra det Ölve gör för en tiondel av hans lön. Suck.
Hoppas verkligen han lämnar över kaptensbindeln.
Fortsätter det såhär så spelar vi i kvalserien nästa år. Signar inte Linkan så är vi i allsvenskan säsongen 2010/2011.
Inte Ölvestad en säsong till. Hur i helvete tänker man?!
Om han tjänar 200 000 kr / mån så är det ett stort skämt. Finns flertalet juniorer som skulle kunna göra det Ölve gör för en tiondel av hans lön. Suck.
Hoppas verkligen han lämnar över kaptensbindeln.
Fortsätter det såhär så spelar vi i kvalserien nästa år. Signar inte Linkan så är vi i allsvenskan säsongen 2010/2011.
i
200.000 i månaden är ju ett riktigt skämt. Han är lååååååååångt ifrån värd den lönen som han har spelat de två senaste säsongerna. Varför kunde man inte lägga de pengarna på en poängproducerande forward istället och plockat in Ahlén som är yngre och förmodligen inte alls kräver en så pass hög lön. Ska vi inte plocka in Erik Ryman och ge honom 800.000 i lön också när vi ändå är i farten?
Är det någon som har säkra siffror på hur mycket han ligger på ungefär? Ifall det är sant(kan inte vara sant) så vet jag inte vad jag gör. Tjänar han mer än 100 000 kr/ månaden så tycker jag det är för mycket. Pinsamt att ens förlänga med honom, han levererar ju inte! Vi har några få platser kvar på forwardssidan och det ska vara bra spelare där. Jag börjar undra över den där sportkommitén som DIF har, inte dags göra om saker lite högre upp än att bara ändra på spelar-tränar-nivå?
Jo, jag tycker också att felet ligger högre upp. Rensa ordentligt i sportkommitén och sätt in nytt men anställ bara EN sportchef och inte 48 pers i en kommitté. Har ingen riktig koll på hur organisationen ser ut riktigt men om vi nu har en kommitté så skrota den skiten och anställ EN sportchef
Det börjar faktiskt bli lite pinsamt när man ser till våra ambitioner och värvningsstrategier. jag vet att vi inte är världens rikaste klubb, men för faaaan.....slute ge löner till fel spelare som t. ex är gamla, avdankade eller som helt enkelt inte tillför nånting. Hur vi kan fortsätta ge löner till spelare säsong efter säsong som inte presterar är för mig en gåta
Det börjar faktiskt bli lite pinsamt när man ser till våra ambitioner och värvningsstrategier. jag vet att vi inte är världens rikaste klubb, men för faaaan.....slute ge löner till fel spelare som t. ex är gamla, avdankade eller som helt enkelt inte tillför nånting. Hur vi kan fortsätta ge löner till spelare säsong efter säsong som inte presterar är för mig en gåta
Senast redigerad av Djurgårn den 2009-04-14 16:12:15, redigerad totalt 1 gånger.
Många övergångar och rykten Idag
Dock inget om Djurgårn som vanligt...
Dock inget om Djurgårn som vanligt...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4901723.abDjurgårdens fans kan andas ut.
Lagkapten Jimmie Ölvestad, 29, stannar en säsong till i föreningen.
Haha.
Varför är alla så fruktansvärt negativa till att Ölvestad skrivit på för ytterligare ett år?
Han var ruskigt dålig i år, inget snack om den saken. Men med Hardy som tränare, tolereras inte en dålig säsong. Hardy kommer att förändra Ölvestad till den spelare han var för något år sen, dvs mycket tacklingar och ett hårdare jobb.
Ölvestad har mer att ge, och han får nu en sista chans. Om han misslyckas igen, så är det slut på hans tid i DIF. Men han kommer att lyckas bättre, tro mig.
Han var ruskigt dålig i år, inget snack om den saken. Men med Hardy som tränare, tolereras inte en dålig säsong. Hardy kommer att förändra Ölvestad till den spelare han var för något år sen, dvs mycket tacklingar och ett hårdare jobb.
Ölvestad har mer att ge, och han får nu en sista chans. Om han misslyckas igen, så är det slut på hans tid i DIF. Men han kommer att lyckas bättre, tro mig.
Fotboll och ishockey är två helt olika sporter. Det finns inte samma möjligheter att lyckas med att lag med endast Stockholms spelare i fotbollen som det gör i ishockeyn. Inom fotbollen finns det 3 (4 med BP) stora klubbar som slåss om alla talanger, inom ishockeyn är det vi, och ingen annan (än så länge i alla fall). Men vad man ska komma ihåg är att det fanns hjärta i DIF under den tiden. Vi hade ett gäng gamla spelare och ledare som gav allt varje dag i veckan. Dock är det inte så längre.Lee Harvey Oswald skrev:Hur många Djurgårdare tyckte det sved & kändes jobbigt när en skock Göteborgare, Skåningar & annat löst folk plockade hem 3st SM-guld till DIF i fotboll mellan 2002-2005...?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Hoppas han får 20% av sin lön, annars är det åt helvete... man kan inte leva på gamla meriter när man har spelat riktigt riktigt dåligt i 2 säsonger. Personligen tycker jag att man borde satsa hela Jimmys lön på en ny bra spelare.Frasse skrev:Jimmy Ölvestad klar för ytterliggare ett år.
Ölvestad är bra. Han är en pådrivare och ett afischnamn.sthlm_dif skrev:Varför är alla så fruktansvärt negativa till att Ölvestad skrivit på för ytterligare ett år?
Fotboll och ishockey är två helt olika sporter. Det finns inte samma möjligheter att lyckas med att lag med endast Stockholms spelare i fotbollen som det gör i ishockeyn. Inom fotbollen finns det 3 (4 med BP) stora klubbar som slåss om alla talanger, inom ishockeyn är det vi, och ingen annan (än så länge i alla fall). Men vad man ska komma ihåg är att det fanns hjärta i DIF under den tiden. Vi hade ett gäng gamla spelare och ledare som gav allt varje dag i veckan. Dock är det inte så längre.Lee Harvey Oswald skrev:Hur många Djurgårdare tyckte det sved & kändes jobbigt när en skock Göteborgare, Skåningar & annat löst folk plockade hem 3st SM-guld till DIF i fotboll mellan 2002-2005...?
MEN han är verkligen inte värd den lönen han får av DIF...
62% av de som har röstat vill att Ölvestad ska stanna. Så att jag förstår inte det roliga i det hela.Crashmash skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4901723.abDjurgårdens fans kan andas ut.
Lagkapten Jimmie Ölvestad, 29, stannar en säsong till i föreningen.
Haha.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården