Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DrAlban

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DrAlban »

Frasse skrev:Jimmy Ölvestad klar för ytterliggare ett år.
Fan! Hoppas han gick ner ordentligt i lön för han hade vad jag hört en rejäl kaka förut. Killen har inte gjort en människa glad på flera år..
-Inget guld för aik
-För det tackar vi Arnefjord
-Han gjorde ett jävligt snyggt självmål
-Nu är det tyst på Norra Stå
Robinhansen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Robinhansen »

DrAlban skrev:
Fan! Hoppas han gick ner ordentligt i lön för han hade vad jag hört en rejäl kaka förut. Killen har inte gjort en människa glad på flera år..

hur mycket hade han då? hur mycket var en rejäl kaka?
kenny

Inlägg av kenny »

Han låg runt 200000 han får inget mindre nu
Användarvisningsbild
ludde-
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

200000?

Jag vet inte vad du har för källa men det har han fan inte varit värd 2 senaste säsongerna.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

kenny skrev:Han låg runt 200000 han får inget mindre nu
Om det du säger stämmer är det ett stort jävla skämt..
isolerad

Inlägg av isolerad »

Nej, nej, nej, nej!

Inte Ölvestad en säsong till. Hur i helvete tänker man?!

Om han tjänar 200 000 kr / mån så är det ett stort skämt. Finns flertalet juniorer som skulle kunna göra det Ölve gör för en tiondel av hans lön. Suck.

Hoppas verkligen han lämnar över kaptensbindeln.

Fortsätter det såhär så spelar vi i kvalserien nästa år. Signar inte Linkan så är vi i allsvenskan säsongen 2010/2011.
i
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

200.000 i månaden är ju ett riktigt skämt. Han är lååååååååångt ifrån värd den lönen som han har spelat de två senaste säsongerna. Varför kunde man inte lägga de pengarna på en poängproducerande forward istället och plockat in Ahlén som är yngre och förmodligen inte alls kräver en så pass hög lön. Ska vi inte plocka in Erik Ryman och ge honom 800.000 i lön också när vi ändå är i farten?
karl-jarl

Inlägg av karl-jarl »

Är det någon som har säkra siffror på hur mycket han ligger på ungefär? Ifall det är sant(kan inte vara sant) så vet jag inte vad jag gör. Tjänar han mer än 100 000 kr/ månaden så tycker jag det är för mycket. Pinsamt att ens förlänga med honom, han levererar ju inte! Vi har några få platser kvar på forwardssidan och det ska vara bra spelare där. Jag börjar undra över den där sportkommitén som DIF har, inte dags göra om saker lite högre upp än att bara ändra på spelar-tränar-nivå?
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Jo, jag tycker också att felet ligger högre upp. Rensa ordentligt i sportkommitén och sätt in nytt men anställ bara EN sportchef och inte 48 pers i en kommitté. Har ingen riktig koll på hur organisationen ser ut riktigt men om vi nu har en kommitté så skrota den skiten och anställ EN sportchef

Det börjar faktiskt bli lite pinsamt när man ser till våra ambitioner och värvningsstrategier. jag vet att vi inte är världens rikaste klubb, men för faaaan.....slute ge löner till fel spelare som t. ex är gamla, avdankade eller som helt enkelt inte tillför nånting. Hur vi kan fortsätta ge löner till spelare säsong efter säsong som inte presterar är för mig en gåta
Senast redigerad av Djurgårn den 2009-04-14 16:12:15, redigerad totalt 1 gånger.
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

Många övergångar och rykten Idag
Dock inget om Djurgårn som vanligt...
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Djurgårdens fans kan andas ut.
Lagkapten Jimmie Ölvestad, 29, stannar en säsong till i föreningen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4901723.ab

Haha.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Varför är alla så fruktansvärt negativa till att Ölvestad skrivit på för ytterligare ett år?
Han var ruskigt dålig i år, inget snack om den saken. Men med Hardy som tränare, tolereras inte en dålig säsong. Hardy kommer att förändra Ölvestad till den spelare han var för något år sen, dvs mycket tacklingar och ett hårdare jobb.
Ölvestad har mer att ge, och han får nu en sista chans. Om han misslyckas igen, så är det slut på hans tid i DIF. Men han kommer att lyckas bättre, tro mig.
Lee Harvey Oswald skrev:Hur många Djurgårdare tyckte det sved & kändes jobbigt när en skock Göteborgare, Skåningar & annat löst folk plockade hem 3st SM-guld till DIF i fotboll mellan 2002-2005...?
Fotboll och ishockey är två helt olika sporter. Det finns inte samma möjligheter att lyckas med att lag med endast Stockholms spelare i fotbollen som det gör i ishockeyn. Inom fotbollen finns det 3 (4 med BP) stora klubbar som slåss om alla talanger, inom ishockeyn är det vi, och ingen annan (än så länge i alla fall). Men vad man ska komma ihåg är att det fanns hjärta i DIF under den tiden. Vi hade ett gäng gamla spelare och ledare som gav allt varje dag i veckan. Dock är det inte så längre.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
tomten

Inlägg av tomten »

Hoppas han får 20% av sin lön, annars är det åt helvete... man kan inte leva på gamla meriter när man har spelat riktigt riktigt dåligt i 2 säsonger. Personligen tycker jag att man borde satsa hela Jimmys lön på en ny bra spelare.
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

sthlm_dif skrev:Varför är alla så fruktansvärt negativa till att Ölvestad skrivit på för ytterligare ett år?
Han var ruskigt dålig i år, inget snack om den saken. Men med Hardy som tränare, tolereras inte en dålig säsong. Hardy kommer att förändra Ölvestad till den spelare han var för något år sen, dvs mycket tacklingar och ett hårdare jobb.
Ölvestad har mer att ge, och han får nu en sista chans. Om han misslyckas igen, så är det slut på hans tid i DIF. Men han kommer att lyckas bättre, tro mig.
Lee Harvey Oswald skrev:Hur många Djurgårdare tyckte det sved & kändes jobbigt när en skock Göteborgare, Skåningar & annat löst folk plockade hem 3st SM-guld till DIF i fotboll mellan 2002-2005...?
Fotboll och ishockey är två helt olika sporter. Det finns inte samma möjligheter att lyckas med att lag med endast Stockholms spelare i fotbollen som det gör i ishockeyn. Inom fotbollen finns det 3 (4 med BP) stora klubbar som slåss om alla talanger, inom ishockeyn är det vi, och ingen annan (än så länge i alla fall). Men vad man ska komma ihåg är att det fanns hjärta i DIF under den tiden. Vi hade ett gäng gamla spelare och ledare som gav allt varje dag i veckan. Dock är det inte så längre.
Ölvestad är bra. Han är en pådrivare och ett afischnamn.
MEN han är verkligen inte värd den lönen han får av DIF...
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Crashmash skrev:
Djurgårdens fans kan andas ut.
Lagkapten Jimmie Ölvestad, 29, stannar en säsong till i föreningen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4901723.ab

Haha.
62% av de som har röstat vill att Ölvestad ska stanna. Så att jag förstår inte det roliga i det hela.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Låst