... och de stunderna är kanske en sekvens per 20:e match. Det håller liksom inte på den här nivån.lobban skrev: I vissa stunder är denna spelare (förutom linkan) den enda spelaren som förgyller ens närvaro som djurgårdare!
Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?
Håller med dig. Verkligen. Tyvärr träffa jag Ahlen idag, gemensamma kompisar och han sa att DIF knappt hört av sig tills han agent. Han hade snackat lite med OskarshamnÖstgöten skrev:Släpp Ölvestad och lägg pengarna och speltiden på Ahlén och Landeskog samt en spelare i förstakedjan (för de kvarvarande penagarna som finns kvar).Kall-El skrev:Ölves vara eller inte vara hänger helt på vilken lön han begär. Tvivlar dessutom hårt på att han skulle vara attraktiv på marknaden då det känns som att man mest läser hans namn i utvisningsstatistiken.
Kan Ölve acceptera en mer verklighetsanpassad lön skall han vara kvar annars inte.
Blir han kvar bör han behålla kaptensbindeln för man ersätter inte en kapten och låter den gamla vara kvar i laget.
Mest viktgit är dock att han lägger av med att dra på sig korkade utvisningar.
Till saken hör också att på isen visar både Ahlén och Landeskog upp mer Ölvetakter än vad killen gör själv och detta är lite skrämmande.
DIF har mycket bredd och för litet spets. Klubben har så många bra juniorer att det vore ett misstag att behålla breddspelare som tar både ekonomiskt och tidsmässigt utrymme. Säg exempelvis upp avtalet med Andreas Holmqvist och skriv inget nytt kontrakt med David Printz så har vi råd med en riktig toppback.
och V-ås. Jag tycker vi behöver Ahlen. En riktig karaktärsspelare som verkligen står upp för sitt lag för sin ringa ålder. Vi får väl se vad som händer. Ölve får gärna vara kvar om han som tidigare sagts spelar med någon låg grund och sedan prestation. Hoppas Hardy tänder honom.
Jag tycker att Djurgården ska ge han ett nytt kontrakt med en löneminskning med med bonus på mkt poäng har gör osv..
Sedan om han vill acceptera eller inte..det är hans problem
Det kan vara så att DIF räknar med att flytta upp Gabriel Landeskog kommande säsong. Om DIF även tar hem tuffingen och målskytten Tobias Lindström från Norge kan kvoten hårdingar anses vara fylld. Det kan vara onödigt att kontraktera Ahlén för att sitta på bänken. Spel i Allsvenskan är definitivt bättre för Ahléns utveckling än bänken. Jag ser Gabriel Landeskog som ersättare till Jimmie Ölvestad. Han har kapacitet för A-laget och kan definitivt göra en "Josefsson" nästa säsong. Jag måste dock tillägga att jag gillar Ahlén som spelare.lankan skrev:Håller med dig. Verkligen. Tyvärr träffa jag Ahlen idag, gemensamma kompisar och han sa att DIF knappt hört av sig tills han agent. Han hade snackat lite med Oskarshamn
och V-ås. Jag tycker vi behöver Ahlen. En riktig karaktärsspelare som verkligen står upp för sitt lag för sin ringa ålder. Vi får väl se vad som händer. Ölve får gärna vara kvar om han som tidigare sagts spelar med någon låg grund och sedan prestation. Hoppas Hardy tänder honom.
Alla som snackar om att Ölvestad inte producerat osv vet väl om att han aldrig har varit en stor poänggörare, det är inte hans roll. Senaste säsongerna har varit lite skadedrabbade osv och för en spelare som ska spela fysiskt hämmar ju detta hela spelet. Får Ölve chansen att spela skadefri är han definitivt värd ett kontrakt och jag skulle be förvånad om han inte får ett 1+1 års kontrakt.DIFDIF skrev:Jag tycker att Djurgården ska ge han ett nytt kontrakt med en löneminskning med med bonus på mkt poäng har gör osv..
Hur många poäng ska en spelare som Ölvestad göra för att det ska vara OK enligt er?
2014-04-07, vad hände?
Jag snackar om att han inte presterat efter sin roll heller. Han har inte varit ett kaptensmaterial den gångna säsongen eftersom han visar dålig attityd och tar utvisningar i fel lägen. Han har inte varit den grovjobbare han varit heller, kanske pga. skadorna och att han varit rädd att skada sig igen men isåfall är han "inget att ha" i DIF. Ska han vara kvar så ska han var en enforcer som struntar i om det gör ont, han ska in framför mål till varje pris och inte ta en jävla massa slashing och hakningsutvisningar.
Någonstans runt 20 tycker jag. Kan Falken så kan Jimpa oxåJepe skrev:Alla som snackar om att Ölvestad inte producerat osv vet väl om att han aldrig har varit en stor poänggörare, det är inte hans roll. Senaste säsongerna har varit lite skadedrabbade osv och för en spelare som ska spela fysiskt hämmar ju detta hela spelet. Får Ölve chansen att spela skadefri är han definitivt värd ett kontrakt och jag skulle be förvånad om han inte får ett 1+1 års kontrakt.DIFDIF skrev:Jag tycker att Djurgården ska ge han ett nytt kontrakt med en löneminskning med med bonus på mkt poäng har gör osv..
Hur många poäng ska en spelare som Ölvestad göra för att det ska vara OK enligt er?
Ja det där med alla onödiga 2.or är ju så jävla irriterande ...sen är det bara jag eller fan han är mkt slöare på grillorna sen han kom hem från USA?Crashmash skrev:Jag snackar om att han inte presterat efter sin roll heller. Han har inte varit ett kaptensmaterial den gångna säsongen eftersom han visar dålig attityd och tar utvisningar i fel lägen. Han har inte varit den grovjobbare han varit heller, kanske pga. skadorna och att han varit rädd att skada sig igen men isåfall är han "inget att ha" i DIF. Ska han vara kvar så ska han var en enforcer som struntar i om det gör ont, han ska in framför mål till varje pris och inte ta en jävla massa slashing och hakningsutvisningar.
-
Det är bara att kolla på dagens genomgång av trupperna på hemsidan. Vi har bara några forwardsplatser kvar att fylla. Då kan vi inte ge en av dem till en spelare som inte presterat något alls de senaste åren. Hur mycket man än gillar honom. Jag hoppas på ett par kreativa spelare, gärna någon vass målskytt.
-
Hela Djurgården är för "snällt". Det ska göra ont att möta Djurgården, vilket det inte gör, tyvärr. Alla våra hjältar kämpar för att visa oss att dem vill göra oss stolta. Men vi saknar den där riktiga depressionen i matcherna. Som vi vet så besitter ju Ölvestad dessa kunskaper väldigt bra om han är motiverad för det, här har Hardy en uppgift som han ska klara av. Och därför tycker jag att Ahlén är ett måste nästa säsong, var en fröjd för ögat när han visade Lee Goren att han står upp för skölden. Ahlén vet jag skulle passa perfekt i Hardys lagbygge. Så kom igen Djurgården, släpp inte Ahlén!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tycker det varit tillräckligt deprimerande långa stunder att se DIF, inte direkt något jag vill se mer av.stolpskott skrev:Hela Djurgården är för "snällt". Det ska göra ont att möta Djurgården, vilket det inte gör, tyvärr. Alla våra hjältar kämpar för att visa oss att dem vill göra oss stolta. Men vi saknar den där riktiga depressionen i matcherna.

-
Haha, totalt fel ordval. Får be om ursäkt men jag tror du fattar vad jag menar. Om inte, så kan jag försöka förklara en gång till med lite fulare svenska.-daniel- skrev:Tycker det varit tillräckligt deprimerande långa stunder att se DIF, inte direkt något jag vill se mer av.stolpskott skrev:Hela Djurgården är för "snällt". Det ska göra ont att möta Djurgården, vilket det inte gör, tyvärr. Alla våra hjältar kämpar för att visa oss att dem vill göra oss stolta. Men vi saknar den där riktiga depressionen i matcherna.