Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev: Du kommer förmodligen bli släpad på ansiktet i ett rep bakom en långtradare Stockholm-Moskva om det visar sig vara felaktigt. :P
Vad jag har hört så handlar det isf om 2st långtradare som båda utgår samtidigt från St.Petersburg.
Kennys båda händer är fästa vid tradarn som går till Stockholm & dom små fossingarna är fästa vid den som rullar mot Moskva...
:lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
DIF_Soldier skrev: Du kommer förmodligen bli släpad på ansiktet i ett rep bakom en långtradare Stockholm-Moskva om det visar sig vara felaktigt. :P
Vad jag har hört så handlar det isf om 2st långtradare som båda utgår samtidigt från St.Petersburg.
Kennys båda händer är fästa vid tradarn som går till Stockholm & dom små fossingarna är fästa vid den som rullar mot Moskva...
:lol:
Ae, vad trist! Snacka om kort resa.... :) Jag hade tänkt mig en liten DIF-roadtrip.
Skadeglädje är den enda sanna glädjen, och ju längre det varar...
Säg den glädje som varar
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Enligt tillförlitliga källor har väl Djurgården en sådär 35 spelare klara tills nästa säsong, =) ?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Eero Somervouri lämnar Färjestad. Rykten säger dock att Brynäs hugger i honom. Annars en mycket bra spelare, kanske vore något eller vad säger ni?
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Hugg i Somervouri för helvete. Det är en order. Jag satt genom hela slutspelet och tänkte: fan vad skönt om vi kunde ha en spelare som Eero i vårt lag. Grym målskytt och krigar hårt.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Eric Beaudoin ligger nog närmare till hands än Eero Somervouri. Dessutom verkar Eero vara mer eller mindre vara klar för Brynäs.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Brynäs ser ut att göra en mycket bra silly season. Först Kahnberg och nu är Somervuori på ingång. Lägg därtill att de har ännu intressantare juniorer än oss. Brynäs är före oss nästa år också, tyvärr.

De lag vi kommer slåss mot som det ut såhär rekordtidigt inför nästa säsong är: SSK, Rögle, Luleå, Timrå och Skellefteå.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

jensa öhling skrev:Brynäs ser ut att göra en mycket bra silly season. Först Kahnberg och nu är Somervuori på ingång. Lägg därtill att de har ännu intressantare juniorer än oss. Brynäs är före oss nästa år också, tyvärr.

De lag vi kommer slåss mot som det ut såhär rekordtidigt inför nästa säsong är: SSK, Rögle, Luleå, Timrå och Skellefteå.
Nja, tycker väl inte att Brynäs har intressantare juniorer än DIF. Brynäs J20 vann på straffar i avgörande tredje matchen. Brynäs hade fördelen av att vara samspelta i semifinalen, där DIF använde många spelare som spelat i Elitserien. Brynäs hade en bredare och med homogen trupp i år än DIF. Jag menar nog att DIF har mer spets och tänker i sammanhanget på Jacob Josefsson, Gabriel Landeskog och Marcus Krüger.

Skillnaden mellan Brynäs och DIF föregående säsong i Elitserien var att Markström/Lindbäck var bättre än Wesslau/Ridderwall. Större (eller mindre) var inte skillnaden.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Marcus Nilson allt närmare DIF. Mackan och hans tjej väntar en kotte! Troligen får barnet födas i världens vackraste stad å se sin far i de finaste färgerna.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFDIF »

robin_dif skrev:Marcus Nilson allt närmare DIF. Mackan och hans tjej väntar en kotte! Troligen får barnet födas i världens vackraste stad å se sin far i de finaste färgerna.
Du måste vara den omtalande stalkern som Mackan har efter sig:O
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Robin Jonsson klar för luleå :´(
Stadion

Inlägg av Stadion »

X3M skrev:Robin Jonsson klar för luleå :´(

Varför så ledsen över det?

Hoppas och tror att DIF inte var intresserade av honom, ingen jag är särskild imponerad av.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

DIFDIF skrev:
robin_dif skrev:Marcus Nilson allt närmare DIF. Mackan och hans tjej väntar en kotte! Troligen får barnet födas i världens vackraste stad å se sin far i de finaste färgerna.
Du måste vara den omtalande stalkern som Mackan har efter sig:O
Haha närå hörde av en polare att så var fallet :)
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Stadion skrev:
X3M skrev:Robin Jonsson klar för luleå :´(

Varför så ledsen över det?

Hoppas och tror att DIF inte var intresserade av honom, ingen jag är särskild imponerad av.

han var väl intressant för en sisådär 2 säsonger sen? tack och lov så värvade inte DIF honom. finns bättre spelare och läggapengar och krut på.
läste iallafall att djurgården (enligt svenskafans) intresserade av Bernd Brückler MV och daniel bång vet inget om dessa spelare men jag tycker inte vi bör värva allt för mycket på allsvenskan . och målvakten är jag väldigt osäker på.skirv kontrakt med bremberg och anger och få hit markus nilsson och en back som stannar mer en en säsong så tror jag hardy kan snickra ihop något bra av laget. skulle även vilja se är Eric Beaudoin.iövrigt så hoppas jag inte på någon målvakts värvning vi har wesslan han kan bli riktigt bra tror jag.
tack och hej så länge
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Sanny Lindström klar för Karlstad bollklubb, enligt afton*****.
Låst