Exakt - Dick fick ju inte lämna DIF för att han var en för dålig hockeyspelare som inte platsade på fyra kedjor, utan han fick lämna för att han inte "levde upp till kraven utanför isen", som Järlefelt uttryckte det. Det Dick visat upp i sina bästa stunder i Färjestad visade han också upp i Djurgården både denna och förra säsongen. Media och Färjestadsfansen får det att låta som att Dick var ett vrak i Djurgården och en världsstjärna i Färjestad, vilket givetvis är rent struntprat och historierevision på hög nivå. Han var en av våra bästa poängplockare när han lämnade klubben. Don't buy the bullshit...Remy Lebeau skrev:Axelsson Djurgården gjorde (som jag ser det) inget fel med Axelsson. Han behövde ett miljöombyte eftersom han hade problem med spelare inom laget, samt varit mycket på krogen och strulat. Att komma bort från DIF till fbk var ett steg i helt rätt riktning som både han och DIF tjänade på. Han har dessutom sagt att det inte är några hard feelings mot DIF.
Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror det skall extremt mycket till för att Sanny kommer till DIF... Timrå lär ligga närmast om hjärtat och om inte det så lockar säkerligen FBK med sköna slantar samt en hyfsat större chans att knipa en SM-pokal.Jepe skrev:Lite halvintressant info från Marie
http://hockeybloggen.city.se/2009/04/08 ... och_Sanny/
Det enda som talar för DIF är Stockholm.
Sanny vill ha en långsiktig lösning. Han vill bygga hus och ha ett långsiktigt kontrakt i en klubb som tävlar på hög nivå. Antingen väljer han FBK, Frölunda, LHC eller HV71 om han ska han en riktigt bra chans att tävla om guld varje år eller så är DIF eller Timrå intressanta.-daniel- skrev:Tror det skall extremt mycket till för att Sanny kommer till DIF... Timrå lär ligga närmast om hjärtat och om inte det så lockar säkerligen FBK med sköna slantar samt en hyfsat större chans att knipa en SM-pokal.Jepe skrev:Lite halvintressant info från Marie
http://hockeybloggen.city.se/2009/04/08 ... och_Sanny/
Det enda som talar för DIF är Stockholm.
Vill Sanny bo i Jönköping, Gbg, Linköping, Jönköping eller Sundsvall?
Om Sanny vill bo i Stockholm så är det DIF som gäller. Ge Sanny ett bra kontraktsförslag på fem (5) år. Lova honom att få en plats i organisationen när hans karriär är över. Jag ser det inte som omöjligt att Sanny kommer till DIF och blir lagets nya lagkapten.
- Killer Kennholt
Kan säga så mycket att Färjestad bara är intresserad av Sanny om INTE Martin Sevc blir kvar i klubben. Annars så kommer man inte bry sig om Sanny.
Killer Kennholt Skjuter För Döda
- Killer Kennholt
Såg nyss att Martin Sevc är klar för KHL. Det innebär att Färjestad kommer ge sig in i jakten på Sanny, tror han kommer gå dit faktiskt. Hans fru är från Oslo, han vill säkert ha chansen att vinna SM-Guld...
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Ursäkta mig om jag har fel men hade inte Sanny köpt hus i Stockholm? Tror det var någon som skrev det här.
Namn: Sven Sanny LindströmStruten skrev:Ursäkta mig om jag har fel men hade inte Sanny köpt hus i Stockholm? Tror det var någon som skrev det här.
Personnummer: 19791224-XXXX
Adress: Kvarnbergsvägen
Postnummer: 141 45
Postort: Huddinge
Wow, fylla år på julaftonCrashmash skrev:Namn: Sven Sanny LindströmStruten skrev:Ursäkta mig om jag har fel men hade inte Sanny köpt hus i Stockholm? Tror det var någon som skrev det här.
Personnummer: 19791224-XXXX
Adress: Kvarnbergsvägen
Postnummer: 141 45
Postort: Huddinge

-
Köpta hus kan säljas...
Hoppas han kritar på, känns som han kan bli viktig.
Hoppas han kritar på, känns som han kan bli viktig.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Sanny är en kraraktärs spelare och skulle helt klart lyfta vår defensiv.
Dessvärre så tror jag att han kommer välja Färjestad.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Ritterwand
Tror du har helt rätt där. Färjestad är inte rädda för att säga tack och hej till de som gjort sitt, och när de värvar nya spelare så tittar de alltid först på spelare som är på väg att sätta ner rötterna. Att Sanny dessutom har landslagsmeriter är nog inte helt fel heller.. Alltså, bort med Rhodin, Jönsson m.fl och in med Sanny Lindström och Timrås Johan Andersson.Frasse skrev:Sanny är en kraraktärs spelare och skulle helt klart lyfta vår defensiv.
-
Kan mycket väl bli så, hoppas dock att DIF har något som kan locka tillräckligt!
Jag vågar inte säga vad jag tror men, det är nog en stor chans att vi får se han i DIF nästa säsong!
Senast redigerad av Sebbe G den 2009-04-09 16:08:26, redigerad totalt 1 gånger.
Jag hoppas också vi får se hanSebbe G skrev:Jag vågar inte säga vad jag tror men, jag tror det är en stor chans att vi får se han i DIF nästa säsong!

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Verkar som att ingen har uppmärksammat det. Så jag skriver det här:
I del3 om målvaktsarbetet 08/09 (på hemsidan) står det att målvakterna kommer vara detsamma kommande säsong.
"Även om det till nästa säsong kommer att vara samma målvakter i truppen är ändå förutsättningarna annorlunda."
I del3 om målvaktsarbetet 08/09 (på hemsidan) står det att målvakterna kommer vara detsamma kommande säsong.
"Även om det till nästa säsong kommer att vara samma målvakter i truppen är ändå förutsättningarna annorlunda."