Bästa/Sämsta domare i Elitserien?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Bästa/Sämsta domare i Elitserien?

Inlägg av Mattias_87 »

Vinnerborg är inte mycket värd i mina ögon.
Avskaffa tre mot tre.
muffen

Inlägg av muffen »

Mattias_87 skrev:Vinnerborg är inte mycket värd i mina ögon.
1. Vinnerborg
2. Kuben som blivit något av en Djurgårdshatare av rang
3. Ulf Rådbjer
Användarvisningsbild
Patrik_N
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Patrik_N »

Detta är väl att slå in en öppen dörr med tanke på vad som hände nyligen.... men jag tyckte redan innan skandalen i scandinavium att elitseriens sämste domare är:

Patrik Sjöberg.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Patrik_N skrev:Detta är väl att slå in en öppen dörr med tanke på vad som hände nyligen.... men jag tyckte redan innan skandalen i scandinavium att elitseriens sämste domare är:

Patrik Sjöberg.
Håller med till 100%! Sjöberg är den sämsta jag vet, var det inte han som var uppe i Swedbank, klarar inte av pressen för 5 röda öre. Vi fick utvisningar gång på gång, medans MoDo gjorde minst lika mycket spelförstörande moment!
Stadion

Inlägg av Stadion »

För mig är Vinnerborg helt klart en av dem bästa, enligt mig den som sällan gör riktiga plattmatcher.
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Persönerna (Sören och Niklas) och Pehr Claesson får mig att må illa.

Minst illa - Vimseborg.

Men det här känns som att bedöma vilket falläpple som minst ruttet i gräsmattan...
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Marcus Vinnerborg fick utmärkelsen Guldpipan för andra året i rad.

Ett bra val, då Marcus i min ögon blivit bättre och bättre på isen.
Har säkert att göra med att han är en av "proffsdomarna" och på så sätt kan lägga full fokus på hockeyn.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Tartarus
Kontakt:

Inlägg av Tartarus »

Efter den avslutande säsongen i tankarna tänker jag Sören Persson och Morgan Johansson. Kommer inte på en tredje. Domarnivån i elitserien är ju inte särskilt hög.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Adam

Inlägg av Adam »

Sämsta: Kuben
Bästa: Rönnmark
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Ursäkta, men nu får det F-N vara nog!
Är så jäkla trött på alla dessa fjutt-utvinsnigar så att jag får spader. Det är pinsamt att domarna gång på gång dömer ut horribla utvisningar.
De vill få bort hakningar och fasthållningar, kanon! Men varför kan dem inte göra schysta bedömningar? Om en spelare snuddar sitt blad på en motståndares byxa blir det utvisning för hakning. Eller skall man kalla det "byxdragning"?
Jag tittar inte mycket på NHL. Såg väl två matcher förra säsongen. I de matcherna märktes inte domarna överhuvudtaget och dem dömer för uppenbara utvisningar. Inga j-v-a fjutt-utvisningar.
Vill även tillägga att domarna fortfarande är inkonsekventa så att det bara skriker om det!
Herr Proffsdomare Andersson är expert på detta område.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Lugnet skrev:Ursäkta, men nu får det F-N vara nog!
Är så jäkla trött på alla dessa fjutt-utvinsnigar så att jag får spader. Det är pinsamt att domarna gång på gång dömer ut horribla utvisningar.
De vill få bort hakningar och fasthållningar, kanon! Men varför kan dem inte göra schysta bedömningar? Om en spelare snuddar sitt blad på en motståndares byxa blir det utvisning för hakning. Eller skall man kalla det "byxdragning"?
Jag tittar inte mycket på NHL. Såg väl två matcher förra säsongen. I de matcherna märktes inte domarna överhuvudtaget och dem dömer för uppenbara utvisningar. Inga j-v-a fjutt-utvisningar.
Vill även tillägga att domarna fortfarande är inkonsekventa så att det bara skriker om det!
Herr Proffsdomare Andersson är expert på detta område.

Skriver under på vartenda ord.
Fattar verkligen inte hur domarna kan vaara så usla i sverige. O frågan är verkligen om 4 usla ögon är bättre än två?
Stundtals är det så jävla petigt att man tror att det är innebandy man tittar på.
Dessutom är ALLA totalt oförmögna att läsa spelet, känna av känslan i matchen osv.
Vidare är många av våra domare experter på att vara oerhört okonsekventa i sin bedömning. Först kan dom ta för en liten skit fasthållning utan att den ens syns för att sedan blunda för en jättetripping. Och detta händer i var och varannan jävla match, och det är jag så jävla trött på.
Sett två NHL-matcher hittills, och herregud vilken skillnad det är. Domarna går in och ta utvisning när det är en solklar utvsning, aldrig annars. Dom märks knappt i matcherna, precis som de SKA vara.
En bra domare ska inte märkas i en match. I elitserien vill domarna gå in och avgöra matcherna och så ska det naturligtvis INTE vara.

Jag tror alltså inte att ett fyrdomarsystem blir bättre överhuvudtaget då våra domare är så fruktansvärt jävla dåliga rakt igenom. Oerhört trött på allt detta jävla daltande med domarna att jag spyr. Sköter du inte ditt jobb på ett bra sätt ska du heller inte få jobba kvar. PUNKT!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Håller med till 100000%. Vissa domare verkar vilja stå i centrum. Vi kan ju ha en enkät nästa match, och se hur många betalanda åskådare som tar sig till Hovet för att se Vinnerborg styra och ställa med sina petiga idiotutvisningar
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Tycker inte att någon av de svenska domarna är bra men den som är minst dålig är Marcus Vinnerborg, bra gjort av honom i DIF-Brynäs i lördags där han erkände sitt misstag där han blåste för puckout men insåg att den inte gick över glaset. Har aldrig sett en domare i ES göra något liknande.

Den jag minst vill ska döma Djurgårdens matcher är Sören Persson, kan inte riktigt motivera mitt tycke men han känns som den minst proffsiga och dålig i helheten.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Saxat från match-kommentarer Timrå-Djurgården

Crashmash

Corso slängde handskarna och fick 2+2, A Honken tjafsade emot och fick 2+2... Förstår mig inte på svenska domare. Mattias Karlsson spearade Ölvestad 2-3 gånger med mening i skrevet, nejdå det såg ingen.

DIF tar fortfarande jävligt onödiga utvisningar

SÅ JÄVLA USEL DOMARINSATS så det inte är sant. Varken Timmy, Falk eller Ragnarsson är bra -skärpning nu för fan. Räddningen idag stavas WESSLAU och han var jävligt bra idag.

Ja. Hur i hela j-vla hel-ete kan domarna missa spearingen på Ölvestad, det är för dåligt! Känns som att man pekar ut en kille på sta'n till domare. Hela kåren är för dålig.
Om vi tänker tillbaka på matchen i torsdags mot Rögle, 3:e perioden, 10.00 på klockan så hade det inte varit en enda utvisning i perioden. Helt plötsligt väljer han att ta en fjuttutvisning som han släppt för tidigare. För att inte få kritik så kompenserade han tidigare utvisning vilket medförde att matchtempot gick ner och blev söndertrasat.
Hur kul är det för publiken att herr polis (domare) vill synas? De fattar tydligen inte att folk är där för att titta på underhållning och inte på de svartvit prydda tomtarna.
Användarvisningsbild
Tartarus
Kontakt:

Inlägg av Tartarus »

Jag tycker att Thomas Andersson har blivit mycket sämre sen han blev domare på heltid (visst är han det fortfarande?). Det var väl inte direkt det som var meningen...
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Skriv svar