Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Är det nån (Frasse), som vet om det snackas nått med Robin Jonsson? Borde vara ett ypperligt alternativ till Sanny om det skiter sig med den honom.
99% klar för LuleåBrutus skrev:Är det nån (Frasse), som vet om det snackas nått med Robin Jonsson? Borde vara ett ypperligt alternativ till Sanny om det skiter sig med den honom.
Har hört att Micke Samuelsson förmodligen ratas av Detroit nästa säsong.
Förmodligen plockas han upp av någon annan NHL klubb.
Men om han skulle återvända till Svedala är det då helt säkert att han väljer SSK eller kan DIF vara ett alternativ, någon som har lite insyn?
Men om han skulle återvända till Svedala är det då helt säkert att han väljer SSK eller kan DIF vara ett alternativ, någon som har lite insyn?
Mike Samuelsson kommer aldrig komma till DIF. Han är SSK's Marcus Nlsson.Busmicke skrev:Har hört att Micke Samuelsson förmodligen ratas av Detroit nästa säsong.
Även om man skulle haft chansen att värva Samuelsson så tycker jag att man hellre ska lägga krafter på att värva Nilsson, Ekman, Tjärnqvist etc
Jaha, då var ungefär som jag trodde.DIFDIF skrev:Mike Samuelsson kommer aldrig komma till DIF. Han är SSK's Marcus Nlsson.Busmicke skrev:Har hört att Micke Samuelsson förmodligen ratas av Detroit nästa säsong.
Även om man skulle haft chansen att värva Samuelsson så tycker jag att man hellre ska lägga krafter på att värva Nilsson, Ekman, Tjärnqvist etc
Håller med om att ovanstående namn är mer intressanta.
Va jag har hört har Bången tacka nej till DIF
De var dock innan det var klart att AIK spelar allsvenskanrobin_dif skrev:Va jag har hört har Bången tacka nej till DIF
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Alexander Urbom har varit och hälsat på Timrå.
Ni anar inte hur mycket jag hatar Dick Axelsson just nu
Färjestad är halvvägs till Djurgårn nu...
DIFDIF skrev:Ni anar inte hur mycket jag hatar Dick Axelsson just nu
Vad menar du?
Själv är jag mer förbannad på Djurgårn. Varför i helvete lyckades man inte få fram det som Axelsson har visat i FBK i DIF? Bättre omgivning i FBK köper jag inte för fem öre.DIFDIF skrev:Ni anar inte hur mycket jag hatar Dick Axelsson just nu
Djurgården bör verkligen se över vad man har gjort för fel och se till att det inte upprepas inför kommande säsonger. För visst 17 har DIF haft många lovande juniorer på senare år men nästan ingen har utvecklats när dom har kommit upp i A-laget? Vi har haft Ryno, Figren, Persson, Axelsson m.m. Jättelovande allihop men inte utvecklats någonting.
För övrigt hoppas jag att det blir klart med någon bra spelare inom de kommande dagarna så man känner lite lugn. Just nu känns det som att nästa säsong kommer bli värre än årets.
i
- Remy Lebeau
Axelsson Djurgården gjorde (som jag ser det) inget fel med Axelsson. Han behövde ett miljöombyte eftersom han hade problem med spelare inom laget, samt varit mycket på krogen och strulat. Att komma bort från DIF till fbk var ett steg i helt rätt riktning som både han och DIF tjänade på. Han har dessutom sagt att det inte är några hard feelings mot DIF.isolerad skrev:
Djurgården bör verkligen se över vad man har gjort för fel och se till att det inte upprepas inför kommande säsonger. För visst 17 har DIF haft många lovande juniorer på senare år men nästan ingen har utvecklats när dom har kommit upp i A-laget? Vi har haft Ryno, Figren, Persson, Axelsson m.m. Jättelovande allihop men inte utvecklats någonting.
Figren Gjorde sin första riktiga säsong på seniornivå vilket ganska ofta gick att skåda genom hans brist på rutin. Möjligt att han borde fått mer istid, men han fick dessvärre inte ut så mycket genom sitt spel.
Persson har fått otroligt många chanser i Djurgården och Timrå utan att ha tagit dom. Det är inte det att han inte utvecklats någonting, det kanske är så att han inte är/kommer bli bättre? Tvivlar på att Buffalo plockar honom efter årets säsong.
Ryno har misslyckats i Frölunda, Djurgården, Timrå och nu även i aik. Det känns inte logiskt att anklaga Djurgården för att misslyckas med att utveckla honom när han uppenbarligen inte räcker till.
Mitt bland sågning av Djurgårdens förmåga att utveckla talanger så glömmer du vilka spelare som DIF utvecklat dom senaste åren. Bengan, Larsson, Thoresen, Josefson,Wallen listan kan göras väldigt lång på spelare som är väldigt duktiga i dagens DIF och som kommer att ta steget till NHL samt Europa.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
2014-04-07, vad hände?