Skrivit på för lhc...... surprise!!!!Järnkaminen90 skrev:Nu har vi ju chansen, Erik Andersson ska lämna Skellefteå och han ä'r en offensiv back som vi skulle behöva. Skulle gärna se att man försökte med honom även om det finns högre prioreteringar kanske.
Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
2014-04-07, vad hände?
Oavsett vad Färjestad skulle ha gett Bremberg i månaden, skulle han inte spelat för dom. Bremberg är kanske inte den spelaren som har ett otroligt stort Djurgårdshjärta (som t.ex. Ottosson, Falk), men om det inte blir Djurgården nästa säsong för Linkan, blir det Ryssland. Varken Färjestad eller Linköping är något alternativ för Linkan, skulle jag tro, eftersom han vet att all den kärlek som vi Djurgårdare har till honom dör ut, och aldrig mer återupplivas. Han blir hos mig bara ihågkommen som en svikare om han skulle välja FBK eller LHC. Och ett hjärta kommer han aldrig att få i varken Färjestad eller Linköping... För att där får man bara pengar (Färjestads själ dör, när J. Jönsson slutar, vilket han gör efter denna säsong).Busmicke skrev:Fick idag lite info angående Bremberg från en hyffsat insatt källa.
En kollega som är rätt insatt i hockeysverige.
Han påstod att FBK rycker i Bremberg och lockar med en lön på 450 i månanden.
Jag ser inte detta som mer än ett rykte men snacket går i alla fall.
Så var inte oroliga... Det blir DIF eller Ryssland.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Om Linkan går till FBK och får 450 000 kr per månad mot 250 000 kr per månad i DIF känns det konstigt att prata om hjärta och att han skulle vara en svikare. Linkan har gjort mycket för DIF de senaste åren och en stor hyllning är på sin plats oavsett vad han väljer. Skillnaden mellan Fernholm och Linkan är att Linkan har gjort massor för DIF. Fernholm stack så fort han fick ett anbud - först till NHL - och sedan till LHC efter att hans karriär fått en nytändning i DIF.sthlm_dif skrev:Oavsett vad Färjestad skulle ha gett Bremberg i månaden, skulle han inte spelat för dom. Bremberg är kanske inte den spelaren som har ett otroligt stort Djurgårdshjärta (som t.ex. Ottosson, Falk), men om det inte blir Djurgården nästa säsong för Linkan, blir det Ryssland. Varken Färjestad eller Linköping är något alternativ för Linkan, skulle jag tro, eftersom han vet att all den kärlek som vi Djurgårdare har till honom dör ut, och aldrig mer återupplivas. Han blir hos mig bara ihågkommen som en svikare om han skulle välja FBK eller LHC. Och ett hjärta kommer han aldrig att få i varken Färjestad eller Linköping... För att där får man bara pengar (Färjestads själ dör, när J. Jönsson slutar, vilket han gör efter denna säsong).
Så var inte oroliga... Det blir DIF eller Ryssland.
Exakt. Man får inte glömma att hockey är spelarnas jobb.
Får man betydligt mer betalt (nästan 50%) på ett annat ställe så byter de flesta arbetsgivare, så enkelt är det.
Det är ju trotts allt pengar som personen i fråga ska leva av resten av livet.
Vi får inte göra hockey-spelar jobbet så mycket större än ett annat arbete.
Får man betydligt mer betalt (nästan 50%) på ett annat ställe så byter de flesta arbetsgivare, så enkelt är det.
Det är ju trotts allt pengar som personen i fråga ska leva av resten av livet.
Vi får inte göra hockey-spelar jobbet så mycket större än ett annat arbete.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Självfallet sticker Linkan om han blir erbjuden 450k / månad i FBK jämfört med runt 200k här - finns inget annat. Nu är det vår lednings uppgift att lasta upp den mängd pengar så att han blir nöjd här också, något annat finns inte. Offra dyra, icke producerande spelare och gör precis allt som de kan för att vår enda stabila poänggörare stannar.
Eller vill vi harva i samma serie som Nybro & Sundsvall säsongen 2010/2011...?
Eller vill vi harva i samma serie som Nybro & Sundsvall säsongen 2010/2011...?
- Necrodamus
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag kan säga som så här, Bremberg skulle säkert kunna tänka sig att lira i FBK för 450k men FBK skulle aldrig plocka in en 36 årig Bremberg i truppen..
Jag tror att FBK skulle kunna göra det bara för att reta oss. 
Det vet man ju själv att vi gärna skulle sno deras keeper framför näsan på dem.
Skadeglädjen är den enda sanna glädjen

Det vet man ju själv att vi gärna skulle sno deras keeper framför näsan på dem.
Skadeglädjen är den enda sanna glädjen

Om Bremberg endast väljer klubb efter hur mycket pengar han tjänar så är det väl ändå lite konstigt att han har spelat i Djurgården alla dessa år, eller vad säger ni?
Om Bremberg inte nöjer sig med den lön vi erbjuder, så väljer han Ryssland. Anledningen är ganska självklar: han får bättre betalt i Ryssland än vad han får i Sverige... Och så vill han förmodligen inte svika alla fans som älskar honom mer än allt annat.
Sen så har ju Bremberg gjort mycket för oss, mer än någon annan någonsin har gjort. Men om någon spelare ska vinna mitt hjärta, så kan man inte göra det värsta som man kan göra, dvs gå till vår största rival inom ishockeyn, Färjestad. Det finns bara inte. Antingen blir han ihågkommen som en kung, eller en svikare...
Men jag säger det igen...
Det blir DIF eller Ryssland. Oroa er inte för att han väljer FBK eller något annat svenskt lag.
Om Bremberg inte nöjer sig med den lön vi erbjuder, så väljer han Ryssland. Anledningen är ganska självklar: han får bättre betalt i Ryssland än vad han får i Sverige... Och så vill han förmodligen inte svika alla fans som älskar honom mer än allt annat.
Sen så har ju Bremberg gjort mycket för oss, mer än någon annan någonsin har gjort. Men om någon spelare ska vinna mitt hjärta, så kan man inte göra det värsta som man kan göra, dvs gå till vår största rival inom ishockeyn, Färjestad. Det finns bara inte. Antingen blir han ihågkommen som en kung, eller en svikare...
Det blir DIF eller Ryssland. Oroa er inte för att han väljer FBK eller något annat svenskt lag.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Marcus Nilsson klar enligt svenska fans.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=289150
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=289150
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
-
notera dagens datum...
Jodå jag är medveten om det, men dagens tristaste om det är så.
Att komma med ett aprilskämt om något som det har pratats om ett bra tag är bra fantasifattigt.
En bra story kring att sudden kommer tillbaks hade i sånna fall varit bättre.
Dagens bästa DIF aprilskämt som jag har sett är http://www.fabrikenstockholm.se/2009/04 ... -i-vaggen/
Det är humor
Att komma med ett aprilskämt om något som det har pratats om ett bra tag är bra fantasifattigt.
En bra story kring att sudden kommer tillbaks hade i sånna fall varit bättre.
Dagens bästa DIF aprilskämt som jag har sett är http://www.fabrikenstockholm.se/2009/04 ... -i-vaggen/
Det är humor
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Nilson skämntet är dagens allra sämsta skämnt.
De hade ju int varit omöjligt att Nilson valt att signa liksom.
De hade ju int varit omöjligt att Nilson valt att signa liksom.
Det enda man kan tolka detta som är att Djurgården är lååångt ifrån att signa Nilsson.
Så låååångt ifrån att det till och med skämtas om detta.
Sedan ryktas ju att Djurgården är de enda som dragit sig ur kampen om Ahlströms bröderna p.g.a att de inte har råd.
Nä det blir nog alla pengar till Hardy och Falk emot kvalserien
Så låååångt ifrån att det till och med skämtas om detta.
Sedan ryktas ju att Djurgården är de enda som dragit sig ur kampen om Ahlströms bröderna p.g.a att de inte har råd.
Nä det blir nog alla pengar till Hardy och Falk emot kvalserien
Förmodligen för hans hjärta som han har stannat kvar, skulle han såhär på slutet av sin karriär känna att han vill spela i klubb endast för pengarna så kan jag ej klandra honom för det. Han varit enormt stor anledning till att vi fortfarande spelar i högsta serien. Vill han säkra sin framtid genom att spela de sista säsongerna i hans karriär för pengar, är jag den sista som kommer klandra honom. Väljer man att glömma det han gjort får man rannsaka sig själv! Helst av allt vill jag att han stannar, men framtiden får utvisa detta...sthlm_dif skrev:Om Bremberg endast väljer klubb efter hur mycket pengar han tjänar så är det väl ändå lite konstigt att han har spelat i Djurgården alla dessa år, eller vad säger ni?
2014-04-07, vad hände?
Skulle definitivt inte bli förvånad om Linkan håller lika länge eller kanske längre än Ragge.. han är oerhört vältränad men han spelar inte alls fysiskt och han har väl aldrig varit särskilt skadedrabbad?
2-3 säsonger till skulle jag inte bli förvånad om han håller, har väl iof en hel del med vilja att göra också, sen återstår det bara att se var han spelar...
2-3 säsonger till skulle jag inte bli förvånad om han håller, har väl iof en hel del med vilja att göra också, sen återstår det bara att se var han spelar...

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.