Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Bjurre skrev:Divis (Färjestads andra målvakt) har sagt om Gustavsson blir kvar lämnar han Fbk kanske vore något han ska han utvecklas mycket sägs de och han är bättre än Riddan
Nej Nej nej nej nej nej nej nej ingen Divis till DIF!! Vill inte ha honom i målet!
2014-04-07, vad hände?
Lucas

Inlägg av Lucas »

Bjurre skrev:Divis (Färjestads andra målvakt) har sagt om Gustavsson blir kvar lämnar han Fbk kanske vore något han ska han utvecklas mycket sägs de och han är bättre än Riddan
NNNEEEJJJ! För guds skull, det finns inte en kotte i ES som är sämre än den gode Reinhard. Aldrig i livet, aldrig. Aldrig. Nej! Have I made myself clear?
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Känns tryggt med en förlängning med Falken...
Inte minst pga hans rutin och som en ledare i omklädningsrummet.
Känns också bra att han är uttalad back så man slipper den diskusionen under säsongens gång.

Bra DIF, nu hoppas vi att nästa namn är lite hetare.. :P
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Busmicke skrev:Känns tryggt med en förlängning med Falken...
Inte minst pga hans rutin och som en ledare i omklädningsrummet.
Känns också bra att han är uttalad back så man slipper den diskusionen under säsongens gång.

Bra DIF, nu hoppas vi att nästa namn är lite hetare.. :P
Undrar bara när ska vi få in relativt unga och riktigt bra backar!? (Läs Ossi Väänänen)
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Skönt att kontraktet förlängdes med Falk. Han är en viktig spelare för oss, med tanke på den rutin som han har fått under alla sina år i Djurgården.
Men för övrigt så är jag orolig inför nästa säsongs slut. Just nu har vi 15 st spelare (och det lär bli fler än så) med ett kontrakt som löper ut efter nästa säsong. Känns inte så bra...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Lucas

Inlägg av Lucas »

Äsch, vi tar en säsong i taget. Är vi kvar i ES nästa år får vi se över saken ;)

Härligt med Falken, ruskigt bra att han honom med. Rutin, spelar back/center, grym utanför isen. Även skön poäng körd förra säsongen, hoppas det håller i sig.

Undrar när man får reda på hur det blir med Herr Lindquist..
Kagen

Inlägg av Kagen »

DIF sitter med många kontrakterade spelare tidigt - det är oftast bra. Det som kan oroa lite är att lönebudgetarna generellt sänks för första gången på jag vet inte när. Det innebär ju rimligen att världens ishockeyspelare kommer tjäna lite mindre pengar nästa säsong - ja om deras arbetsgivare betalar ut mindre så är ju sambandet ganska enkelt.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
janne08

Inlägg av janne08 »

Falk ordinarie back i DIF.
Inte helt nöjd med detta, Tycker Falken är för långsam och inte tillräckligt hård i det defensiva spelet,
han har funkat i det offensiva backspelet, ett problem är dock slalomåkandet i egen zon vid uppspelen, vilket ibland får till följd att 2:e backen har svårt att veta vilket håll han ska gå åt. Falken är OK men det känns mer som en desperat billig pengalösning.

DIF har just nu kontrakt med 8st backar varav 5 håller ES-kvalitet ( å då har jag räknat med Falken), det känns som det fattas minst 1 och förmodligen 2 bra backar.
På forwardsidan ser det ännu sämre ut, där saknas det ett antal målgörare. Ser ut att bli en dyr nota i slutändan.....

Bara 6 månader Kvar !!
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

janne08 skrev:Falk ordinarie back i DIF.
Inte helt nöjd med detta, Tycker Falken är för långsam och inte tillräckligt hård i det defensiva spelet,
han har funkat i det offensiva backspelet, ett problem är dock slalomåkandet i egen zon vid uppspelen, vilket ibland får till följd att 2:e backen har svårt att veta vilket håll han ska gå åt. Falken är OK men det känns mer som en desperat billig pengalösning.

DIF har just nu kontrakt med 8st backar varav 5 håller ES-kvalitet ( å då har jag räknat med Falken), det känns som det fattas minst 1 och förmodligen 2 bra backar.
På forwardsidan ser det ännu sämre ut, där saknas det ett antal målgörare. Ser ut att bli en dyr nota i slutändan.....

Bara 6 månader Kvar !!
Vilka 5 tycker du håller ES kvalitet?
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Hade helst sett att vi tackat av Falken nu, men ska han lira vidare är det som back. Man hoppas att Falkens lön åtminstone förhandlats ned, men det är väl knappast troligt. Svårt att sänka lönen till en sån trotjänare.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

jensa öhling skrev:Hade helst sett att vi tackat av Falken nu
'

Varför då? Motvireringar passar bra till ett diskussionsforum (Gäller många).
Honken

Inlägg av Honken »

Lite nyheter från Maries blogg
http://hockeybloggen.city.se/2009/03/30 ... trom_____/
http://hockeybloggen.city.se/2009/03/30 ... _for_Falk/

Sanny Lindström
"Jag slog en pling till honom och frågade om Djurgården därmed var helt ute ur bilden därmed?
Och fick svaret:
- Nej, nej, absolut inte. Jag har inte bestämt mig för någon klubb än, sa Sanny.
Sedan la han till att det finns ett antal klubbar som har visat intresse hos hans agent men att än så länge var inga konkreta bud lagda och än så länge var inga konkreta förhandlingar igång med några klubbar."

"Jag vet att det dröms rejält i Djurgårdsleden när det gäller nyförvärv och någon "stjärna" kanske det blir men som jag skrivit tidigare så låter det på de jag pratat med som att "vi ska satsa på att förlänga med de stomspelare vi har och sedan kanske lägga till ett par, max tre till"."

"När det gäller målvakter så har DIF ju till exemmpel redan (som jag har för mig att jag redan skrivit) Ridderwall och Wesslau under kontrakt och har siktet inställt på att signa även Mark och sedan blir det ju inga fler på den positionen."
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
janne08

Inlägg av janne08 »

Sebbe G skrev:
janne08 skrev:Falk ordinarie back i DIF.

Bara 6 månader Kvar !!
Vilka 5 tycker du håller ES kvalitet?
Ja vad säjs om
Ragge-Timmy-Printzen-Andreas-Falken

Vilka tycker Du ?
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Torpedo// för att Falken är en utfyllnadsspelare i elitserien nuförtiden, men samtidigt har en status som gör att han tar mer plats istidsmässigt och ekonomiskt än han förtjänar. För den delen är han ingen dålig spelare och dessutom en modern DIF-legend, så Falken ska verkligen inte ha någon skit. Det bästa hade varit en riktigt fin avtackning vid premiären och skridskorna på hyllan.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Är väl ingen direkt hemlighet att Falk har sina bästa år bakom sig. Hade nog också gärna sett att man tackade av honom efter denna säsong. Han har inte alls samma snabba läsning av spelet som han hade innan och för en som följt honom sen Huddinge hade jag gärna sett han sluta nu! Blir det här hans sista säsong och han faller efter mer så hade det varit roligare att komma ihåg honom för den spelare han var! Hade iallafall hellre sett honom som center än som back nu kommande säsong.
2014-04-07, vad hände?
Låst