Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Förstår inte riktigt vad alla retade sig på i Musses kommentar...? Att LHC var enda alternativet? Vad hade ni förväntat er att han skulle säga?
Skönt dock att han inte kommer hit av sportsliga skäl, känns bara bra att ledningen (förhoppningsvis) lägger pengarna på andra, viktigare, spelare.
Skönt dock att han inte kommer hit av sportsliga skäl, känns bara bra att ledningen (förhoppningsvis) lägger pengarna på andra, viktigare, spelare.
tjärna, mackan.ekman jag tror dom är klara redan till hösten 

Ingen av dom är klara på långa vägar, då ingen av dom har skrivit ett kontrakt med Djurgården. Men spekulera angående dessa spelare kan man absolut göra... Det mesta tyder ju på att Marcus Nilsson gör comeback i Djurgården. Men om Ekman eller/och Tjärnqvist skriver ett kontrakt med Djurgården så kommer jag att bli väldigt förvånad (och glad).kenny skrev:tjärna, mackan.ekman jag tror dom är klara redan till hösten
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad skulle vi med en sån gammal, avdankad, k*ksugare som musse till? Han skulle bidra lika mycket som David Longstaff gjorde. Jag tycker vi koncentrerar oss på att värva vettiga hockeyspelare istället för skämt i plast.
100% DJURGÅRDSJ***L
Gammal -Allting är realtivt.Jockmaniac skrev:gammal, avdankad, k*ksugare
Avdankad - Nja.
k*ksugare - Uppenbarligen vet du något som vi andra inte vet.

-
Magnus Kahrnberg i frölunda verkar inte få något nytt kontrakt...kanske kunde vara en bra lekkamrat till bremberg om han stannar!
Du skämtar...Peter Nilsson skrev:Magnus Kahrnberg i frölunda verkar inte få något nytt kontrakt...kanske kunde vara en bra lekkamrat till bremberg om han stannar!

-
Nej varför skulle jag göra det..
Varför skulle han skämta? Varför ska man känna ett hat mot honom? Bara för att han spelar i ett annat lag än Djurgården? Nej, dessa argument håller inte. Man måste ha en anledning för att kunna hata någon (svikare, fula spelare och så vidare).Sundling skrev:Du skämtar...Peter Nilsson skrev:Magnus Kahrnberg i frölunda verkar inte få något nytt kontrakt...kanske kunde vara en bra lekkamrat till bremberg om han stannar!
Magnus Kahrnberg är en mycket duktig ishockeyspelare. Jag skulle gärna se honom i Djurgården kommande säsong. Men chansen att detta inträffar är som sagt minimal.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Vilket är tur, eftersom Kahnberg varit helt värdelös större delen av säsongen och framförallt i slutspelet. En mer ineffektiv spelare får man leta efter.sthlm_dif skrev:Varför skulle han skämta? Varför ska man känna ett hat mot honom? Bara för att han spelar i ett annat lag än Djurgården? Nej, dessa argument håller inte. Man måste ha en anledning för att kunna hata någon (svikare, fula spelare och så vidare).Sundling skrev:Du skämtar...Peter Nilsson skrev:Magnus Kahrnberg i frölunda verkar inte få något nytt kontrakt...kanske kunde vara en bra lekkamrat till bremberg om han stannar!
Magnus Kahrnberg är en mycket duktig ishockeyspelare. Jag skulle gärna se honom i Djurgården kommande säsong. Men chansen att detta inträffar är som sagt minimal.
I år har han varit ineffektiv. Men anledningen till detta är ju att han har hamnat i skuggan av alla Frölundas nyinköpta "stjärnor". De tidigare åren innan Frölunda började satsa, har han varit en viktig del i deras lagbygge. Kahnberg tror jag skulle kunna passa in i vår andra kedja, eller eventuellt i första kedjan, om han presterar.Patrik_N skrev:Vilket är tur, eftersom Kahnberg varit helt värdelös större delen av säsongen och framförallt i slutspelet. En mer ineffektiv spelare får man leta efter.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
läste i linköpings lokala tidning igår, lördag där det skrevs om "nästa års lagbygge"...
på frågan om nästa års målvakt i lhc skrev undertecknad nåt i stil med:
"norrena tror jag på, men nånting säger mig att även tellqvist är tillfrågad"
jag skrattade högt när jag läste att han verkar ens tro att tellan kan passa i lhc.
på frågan om nästa års målvakt i lhc skrev undertecknad nåt i stil med:
"norrena tror jag på, men nånting säger mig att även tellqvist är tillfrågad"
jag skrattade högt när jag läste att han verkar ens tro att tellan kan passa i lhc.
- Staffan2000
Glaskäke och sillstrypare. Dessutom på dekis med ett orimligt stort kontrakt.sthlm_dif skrev:I år har han varit ineffektiv. Men anledningen till detta är ju att han har hamnat i skuggan av alla Frölundas nyinköpta "stjärnor". De tidigare åren innan Frölunda började satsa, har han varit en viktig del i deras lagbygge. Kahnberg tror jag skulle kunna passa in i vår andra kedja, eller eventuellt i första kedjan, om han presterar.Patrik_N skrev:Vilket är tur, eftersom Kahnberg varit helt värdelös större delen av säsongen och framförallt i slutspelet. En mer ineffektiv spelare får man leta efter.
Kahnberg är en bra spelare, inget snack om saken. Men kanske är hans tid förbi...
Tror dock inte att chansen är så stor att han dyker upp i DIF dressen till hösten. Han vill förmodligen ha ganska mycket betalt också, så nej tack. Lägg pengarna på en målgörare och en klassback(eventuellt också en målvakt)
Tror dock inte att chansen är så stor att han dyker upp i DIF dressen till hösten. Han vill förmodligen ha ganska mycket betalt också, så nej tack. Lägg pengarna på en målgörare och en klassback(eventuellt också en målvakt)
DIF
Divis (Färjestads andra målvakt) har sagt om Gustavsson blir kvar lämnar han Fbk kanske vore något han ska han utvecklas mycket sägs de och han är bättre än Riddan
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.