Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Stadion skrev:
-daniel- skrev:Plågsamt uppenbart de matcher jag sett Herr Karlsson att han är bra mycket bättre än Wesslau / Riddarn någonsin kommer bli. Riktigt stor målvakt, men ändå jäkligt smidig. Släpper inga onödiga returer. Inte sett han göra ett riktigt misstag på de (skall erkännas relativt få, kanske 7-8) matcher jag sett honom spela.

Jag sa det redan när han gick från Malmö; gör allt för att signa honom. Tråkigt att man inte tog steget redan då och bjöd på honom med lite mer bestämdhet. Då hade vi knipit en slutspelsplats.
Måste säga att det känns bra att ha dig här på forumet som inte bara är en målvaktsexpert utan även se in i framtiden. Skulle behöva hjälp med v75 nu till helgen, ställer du upp? Självklart får du en viss procent...
Tack för komplimangen. Brukar inte hjälpa assholes med Bången, men jag gör hemskt gärna ett undantag för dig! Maila gösta@hotmale.com (utan "ö").
Stadion

Inlägg av Stadion »

Hoppsan, här var vi trevliga mot varandra nu vet jag vilken nivå jag ska lägga mig på när jag ska kommentera någon/något.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Stadion skrev:Hoppsan, här var vi trevliga mot varandra nu vet jag vilken nivå jag ska lägga mig på när jag ska kommentera någon/något.
Onödig diskussion. Du drog igång det med en halv spydig kommentar men vafan, släpp det.
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Skit it båda två. Aldrig förstått mig på supportrar som slåss med varandra och då verkligen inte förstått supportrar som tjafsar med varandra internt. Är detta den berömda Djurgårdsfamiljen vi brukar sjunga om =) ?
Användarvisningsbild
tdk

Inlägg av tdk »

Nu hade det suttit fint med ett nyförvärv innan helgen. Någon som vet hur länge Mika Hannula har kontrakt i ryssland är det bara denna säsongen eller var det längre? Eller Nils Ekman hade inte heller smakat illa att göra klart med för några säsonger. Tycker i allmänhet att det är dåligt med rykten om spelare till Djurgården på både gott och ont.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Och Musse kan vi nu glömma. http://hockeysverige.se/news_show_musse ... id=6307202

- Linköping var mitt enda alternativ. Säger han
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

stolpskott skrev:Och Musse kan vi nu glömma. http://hockeysverige.se/news_show_musse ... id=6307202

Underbart!
Nu slipper jag drömma mardrömmar i fortsättningen...
Musse Håkansson är och förblir en människa helt utan ett hjärta. Så det var ett bra val av honom att stanna i LHC med sin kompis Fernholm. För att spelare utan hjärta hör hemma i plast föreningen LHC.
Plast och pengar - LHC!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Lucas

Inlägg av Lucas »

stolpskott skrev:Och Musse kan vi nu glömma. http://hockeysverige.se/news_show_musse ... id=6307202

Hah, kan inte annat än skratta åt detta. Nu placerar jag honom ihop med Ferna i gruppen spelare utan hjärta. Vilken jävla idiot kommentar han slänger iväg..
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det är väl chansen till guldet nästa år som lockar mest. Naturligtvis är det en väldigt osmaklig kommentar han tar till sig, men vad hade folk samtidigt väntat sig? Linköping försökte sno Ottosson samtidigt som Håkansson, men Otto visade hjärta och stannade. Redan då blev var det uppenbart vad Håkansson var för slags person. En äcklig spelare med noll hjärta för klubben han spelar i.

Är uppriktigt glad att han inte kommer hit. Hans prestationer ute på isen kontra pengarna han vill ha, går inte hand i hand i en förening som DIF. Nu har DIF stället chansen fixa hit en målskytt förutsatt att Nilson snart är klar.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Fy fan va skönt att slippa kräket! Han skulle inte bidra med ett skit i DIF ändå. Nu åker jag och köper säsongskort!
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Är också riktigt lättad att han inte vågade komma tillbaka till DIF. Hans kommentarer gjorde mig ännu mer äcklad och det skall han väl få höra på Hovet i höst!?
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

GUD skapade LHC, Även GUD kan göra misstag
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Musse var min favoritspelare när han var i DIF tröjan, som liten hockeygrabb i DIF var han en stor förebild för mig våra tränare använde honom ofta som exempel på hur man ska agera i vissa situationer. Just nu är jag bara glad att han inte kommer tillbaka efter den kommentaren, och jag vill aldrig mer se honom i DIF tröjan! Han passar bra in i giriga lhc och han kan gott stanna där karriären ut! Det absolut skönaste med lhc är att år efter år få se deras framfart helt stanna av i ett slutspel där hjärtat inte finns för att bära de hela vägen fram!
2014-04-07, vad hände?
FieldFlower

Inlägg av FieldFlower »

Jepe skrev:FieldFLower:

Och detta baserar du på vad då du skriver som om att du vet!?! (nyfiken)
Känner folk inom DIF-hockey å efter några bira så kan dom inte låta bli å berätta vad som är på G. :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

DIFDIF skrev:GUD skapade LHC, Även GUD kan göra misstag
Gud är död.
Musse är ett äckel.
Säg den glädje som varar
Låst