Då slutar det nog med att han stannar i DIF då.*Knirre skrev:Själv hörde jag att han skulle till Skellefteå AIK.
Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
DIF 4 Ever
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Spelar dem i KHL ?*Knirre skrev:Själv hörde jag att han skulle till Skellefteå AIK.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
LHC måste väl också städa en hel del. Hörde av en bekant där nere att dom gjorde ett enormt underskott. Men man hör så mycket dumt förstås.
Är ju alltid roligare att spekulera om spelare in istället för ut.
Hoppas bara att DIF fortsätter satsa långsiktigt. Är ju inte direkt realistiskt att vi ska bli ett topplag inom de närmsta 10 åren. Inget stabilt sådant i alla fall.
Man bör bygga ett ungt lag med långa kontrakt som har kapacitet att nå en topp-8 placering. Man ska fortsätta satsa på att tillbaka publiken. Man ska bida sin tid och sedan starta en ny era.
Jag ser hellre ett sådant scenario än att styrelsen går All-in, med en chansning.
EDIT
Lägger till lite surr. Nu ska man inte tro allt kvällstidningar och annan media säger. Dock har jag läst både här och där om stora spelarflykter.
Skelleftåe verkar tappa en del. Likaså Timrå. Luleå kan ju förlora båda Harju och Omark. Brynäs vet jag ingenting om.
DIF har rätt många under kontrakt ändå.
Vill poängtera igen att jag inte har några säkra källor.
Är ju alltid roligare att spekulera om spelare in istället för ut.
Hoppas bara att DIF fortsätter satsa långsiktigt. Är ju inte direkt realistiskt att vi ska bli ett topplag inom de närmsta 10 åren. Inget stabilt sådant i alla fall.
Man bör bygga ett ungt lag med långa kontrakt som har kapacitet att nå en topp-8 placering. Man ska fortsätta satsa på att tillbaka publiken. Man ska bida sin tid och sedan starta en ny era.
Jag ser hellre ett sådant scenario än att styrelsen går All-in, med en chansning.
EDIT
Lägger till lite surr. Nu ska man inte tro allt kvällstidningar och annan media säger. Dock har jag läst både här och där om stora spelarflykter.
Skelleftåe verkar tappa en del. Likaså Timrå. Luleå kan ju förlora båda Harju och Omark. Brynäs vet jag ingenting om.
DIF har rätt många under kontrakt ändå.
Vill poängtera igen att jag inte har några säkra källor.
Född till sportchef.
- Original Frasse
- Kontakt:
Har du info så får du messa mig genast!Frasse skrev:Spelar dem i KHL ?*Knirre skrev:Själv hörde jag att han skulle till Skellefteå AIK.
Sju sorters apa!

- Tessan
Hur går det med Bremberg egentligen? Till Skellefteå? Har jag svårt att tänka mig. DIF eller Ryssland, kan jag tro. Det sägs att han är på semester - eller är han hemma och diskuterar kontrakt nu?
Bång verkar bäng!
Bång verkar bäng!
-
Robin Jonsson borde värvas hit om möjlighet finns. Kom precis hem ifrån ishallen här i visby och kan säga att den spelaren som stack ut mest utav de som var med landslaget ner så var det Robin.
Dock har dom bara tränat en träning. Han ser väldigt lugn och säker i sitt agerande som back. Även mjuk och följsam samt vågar använda kroppen om läge ges.
Dock har dom bara tränat en träning. Han ser väldigt lugn och säker i sitt agerande som back. Även mjuk och följsam samt vågar använda kroppen om läge ges.
Djurgår'n tills jag dör !
japps den spelaren vore kanon, men jag misstänker att det blir mellaneuropa för hans del. En bra förstärkning för vår del helt klaert då vi saknar den typen av spelare helt klart.
http://blogg.aftonbladet.se/5
"Pratade med Marcus Nilson i helgen.
Är övertygad om att han spelar i Djurgården i höst. Tror dock att Mikael Håkanson tackar nej till Djurgården. Han blir nog kvar i Linköping två - tre år till.
Sedan jobbar Djurgården hårt på att få hem Daniel Tjärnqvist. Han skulle passa in perfekt i Hardy Nilssons nya lagbygge."
Sen är i och för sig Tomas Ros Tomas Ros.
Är övertygad om att han spelar i Djurgården i höst. Tror dock att Mikael Håkanson tackar nej till Djurgården. Han blir nog kvar i Linköping två - tre år till.
Sedan jobbar Djurgården hårt på att få hem Daniel Tjärnqvist. Han skulle passa in perfekt i Hardy Nilssons nya lagbygge."
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Får väl hoppas det är en av få gånger han har rätt då, skulle inte vara illa att ha Herr Nilsson och Tjärnqvist i DIF tröjan nästa säsong.ludde- skrev:http://blogg.aftonbladet.se/5
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tomas Ros är en av få journalister som kan klassas som trovärdig källa.

-
Brukar inte svara på dessa inlägg men måste nu besvara vissa påståenden;
Daniel T. till DIF? Nej, inte sant...man håller kontakten men inte till kommande säsong...
Staffan K. till DIF? Kanske, ekonomin avgör...
Mackan N. till DIF? Jepp...Han vill...DIF vill...men man måste offra vissa spelare med utgående kontrakt...Ölve?
Daniel T. till DIF? Nej, inte sant...man håller kontakten men inte till kommande säsong...
Staffan K. till DIF? Kanske, ekonomin avgör...
Mackan N. till DIF? Jepp...Han vill...DIF vill...men man måste offra vissa spelare med utgående kontrakt...Ölve?
FieldFLower:
Och detta baserar du på vad då du skriver som om att du vet!?! (nyfiken)
Och detta baserar du på vad då du skriver som om att du vet!?! (nyfiken)
2014-04-07, vad hände?
-
OM det krävs att man släpper Ölvestad för att kunna få hit Mackan så vore det ta mig fan tjänstefel att inte göra det. Ölvestad kan få stanna om han godtar en lön efter sin förmåga.. Mackan är dessutom en karaktärsspelare av ölvestad-mått, fast typ hundra gånger bättre på allt annat.
Robin Jonsson är en defensivt skicklig back med bra erfarenhet och ålder. Det är precis vad vi behöver efter att Ronnie har lagt av.
Spännande backpar:
M.Ragnarsson, A.Holmqvist.
T.Pettersson, S.Kronwall/D.Tjärnqvist
David Printz, R.Jonsson
O.Eklund, N.Andersson, diverse Jullar
Spännande backpar:
M.Ragnarsson, A.Holmqvist.
T.Pettersson, S.Kronwall/D.Tjärnqvist
David Printz, R.Jonsson
O.Eklund, N.Andersson, diverse Jullar
- alskar_dif
xxwinniehxx skrev:OM det krävs att man släpper Ölvestad för att kunna få hit Mackan så vore det ta mig fan tjänstefel att inte göra det. Ölvestad kan få stanna om han godtar en lön efter sin förmåga.. Mackan är dessutom en karaktärsspelare av ölvestad-mått, fast typ hundra gånger bättre på allt annat.
Skojar du ?
Nilson tacklas inte ens.