Slutspel, säsongen 08/09.
Re: Slutspel, säsongen 08/09.
I den andra omgången slog klass motivation i samtliga matcher.
Jag är mycket förvånad över resultatet i matchen mellan Hv71 - Timrå. Hade trott på en jämn match, men där rann mål efter mål in för Hv71. Tråkigt att Thörnberg får vara med och avgöra i allra högsta grad, genom att göra tre mål, när han egentligen skulle ha varit avstängd. Bara att vänta på en avstängning nu, för det måste komma en avstängning!
Att LHC vann är jag inte ett dugg förvånad över. Linköping är så pass mycket bättre än Skellefteå, så en seger för Skellefteå var uteslutet från första början i Cloetta Center.
Resultatet i matchen mellan Färjestad och Brynäs, är jag dock väldigt förvånad över... Jag trodde att Färjestad skulle få en enkel resa, och vinna med en god marginal. Men Brynäs stod upp, och kunde mycket väl ha fått till en förlängning.
Sen över till den sista matchen mellan Frölunda och Luleå. Frölunda gjorde det som behövdes, och slog Luleå med 4-2. En mycket viktig seger för göteborgarna...
Jag är mycket förvånad över resultatet i matchen mellan Hv71 - Timrå. Hade trott på en jämn match, men där rann mål efter mål in för Hv71. Tråkigt att Thörnberg får vara med och avgöra i allra högsta grad, genom att göra tre mål, när han egentligen skulle ha varit avstängd. Bara att vänta på en avstängning nu, för det måste komma en avstängning!
Att LHC vann är jag inte ett dugg förvånad över. Linköping är så pass mycket bättre än Skellefteå, så en seger för Skellefteå var uteslutet från första början i Cloetta Center.
Resultatet i matchen mellan Färjestad och Brynäs, är jag dock väldigt förvånad över... Jag trodde att Färjestad skulle få en enkel resa, och vinna med en god marginal. Men Brynäs stod upp, och kunde mycket väl ha fått till en förlängning.
Sen över till den sista matchen mellan Frölunda och Luleå. Frölunda gjorde det som behövdes, och slog Luleå med 4-2. En mycket viktig seger för göteborgarna...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
SM-slutspelet saknar Djurgården, utan tvekan. Hypen bland samtliga inblandade, allt från spelare till framförallt Canal plus-folket, är inte lika stor som förra säsongen.
Personligen skiter jag i SM-slutspelet. Ska något lag vinna är det Timrå, men då ska endast Challe tilldelas guldet.
Vad som absolut inte får hända är att lhc vinner. Håkansson bör tvångsmatas med sin medalj från 2000 och Fernholm bör vändas ut och in på....
Samtidigt hoppas jag på Almtuna i playoff och att Murray och Dan Boyle får lyfta Lord Stanleys buckla.
Kom ihåg detta - Djurgården påverkar allt och alla. Alltid.
Personligen skiter jag i SM-slutspelet. Ska något lag vinna är det Timrå, men då ska endast Challe tilldelas guldet.
Vad som absolut inte får hända är att lhc vinner. Håkansson bör tvångsmatas med sin medalj från 2000 och Fernholm bör vändas ut och in på....
Samtidigt hoppas jag på Almtuna i playoff och att Murray och Dan Boyle får lyfta Lord Stanleys buckla.
Kom ihåg detta - Djurgården påverkar allt och alla. Alltid.
Säg den glädje som varar
Nu har en viss domarbas fått ett mail, med frågan hur de tänker när varken Hagos eller Thörnberg får några påföljder för vidriga knätacklingar när Jimmie Ölvestad får 2 matcher för klubban i sargen. Kanske vore något för diciplinnämnden istället, men jag ville höra Peter's åsikt också i frågan.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ställde mig samma fråga när jag såg att Thörnberg frias ifrån den vidriga tacklingen på Lotvonen.Crashmash skrev:Nu har en viss domarbas fått ett mail, med frågan hur de tänker när varken Hagos eller Thörnberg får några påföljder för vidriga knätacklingar när Jimmie Ölvestad får 2 matcher för klubban i sargen. Kanske vore något för diciplinnämnden istället, men jag ville höra Peter's åsikt också i frågan.
Det är ju rent livsfarligt att Jimmy att "tappa" klubban på sin väg av isen, men det är helt ok att med uppsåt skada en motspelare...
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Färjestad tog tredje raka segern, och avgjorde matchserien med allra största sannolikhet. 4-0 i den tredje matchen, och nu kan väl inte ens drömmande Brynäs supportrar tro på ett avancemang till semi final.
Frölunda besegrade Luleå på bortaplan, med 5-1. Matchen var länge jämn, och avgjordes med 4 och en halv minut kvar när Frölunda satte spiken i kistan, när Kallio gjorde Frölundas fjärde mål för kvällen. Femman kom sedan även i tom kasse. Nu står Luleå inför en näst intill omöjlig uppgift... Man måste besegra Frölunda i Scandinavium 2 gånger nu.
Linköping tog en viktig seger, genom att besegra Skellefteå borta med 5-3, efter en jämn tillställning, med ett mycket bra defensivt spel ifrån Linköpings sida. Linköping har nu kopplat greppet om denna kvartsfinal, och har avgörandet i egna händer i de två kommande matcherna i Cloetta Center.
Timrå, fy fan va härligt Timrå! Challes manskap avgjorde i sudden death mot vidriga Hv71 och Thörnberg, med ett riktigt jävla slumpmål, 5-4 slutade matchen. Underbart! Denna kvartsfinal, är nu enligt mig den enda som lever. De andra kvartsfinalerna känns redan nu avgjorda... Kom igen Timrå, kom igen Challe!
Frölunda besegrade Luleå på bortaplan, med 5-1. Matchen var länge jämn, och avgjordes med 4 och en halv minut kvar när Frölunda satte spiken i kistan, när Kallio gjorde Frölundas fjärde mål för kvällen. Femman kom sedan även i tom kasse. Nu står Luleå inför en näst intill omöjlig uppgift... Man måste besegra Frölunda i Scandinavium 2 gånger nu.
Linköping tog en viktig seger, genom att besegra Skellefteå borta med 5-3, efter en jämn tillställning, med ett mycket bra defensivt spel ifrån Linköpings sida. Linköping har nu kopplat greppet om denna kvartsfinal, och har avgörandet i egna händer i de två kommande matcherna i Cloetta Center.
Timrå, fy fan va härligt Timrå! Challes manskap avgjorde i sudden death mot vidriga Hv71 och Thörnberg, med ett riktigt jävla slumpmål, 5-4 slutade matchen. Underbart! Denna kvartsfinal, är nu enligt mig den enda som lever. De andra kvartsfinalerna känns redan nu avgjorda... Kom igen Timrå, kom igen Challe!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Kunde verkligen inte bry mig mindre om detta slutspel.. Hockeyn dog helt och hållet för mig när DIF var klara (för tidigt, again). Sedan dess har Silly season startat (kan man säga), det är det enda som är intressant vad gäller ES. Vem bryr sig egentligen om resten?
Ikväll blir Färjestad med största sannolikhet det första laget i årets slutspel att avancera till semi final. Färjestad är helt enkelt för bra för Brynäs, på samtliga positioner.
I övrigt så tror jag på hemmasegrar för de tre övriga topplagen, Hv71, Frölunda och Linköping. Om någon ska hindra något av de tre ovan nämnda lagen, så är det nog Timrå, pga att de har ett bra lag, och ska kunna "skrälla" mot vilket lag som helst.
Hoppas för övrigt att Timrå vinner ikväll, och så småningom avancerar till semi final.
I övrigt så tror jag på hemmasegrar för de tre övriga topplagen, Hv71, Frölunda och Linköping. Om någon ska hindra något av de tre ovan nämnda lagen, så är det nog Timrå, pga att de har ett bra lag, och ska kunna "skrälla" mot vilket lag som helst.
Hoppas för övrigt att Timrå vinner ikväll, och så småningom avancerar till semi final.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Färjestad tog fjärde raka segern i slutspelet, genom att vinna med 2-1 över Brynäs. Därmed är Färjestad nu klart för avancemang till semi final efter 4-0 i matcher.
Skellefteå vann oväntat mot Linköping borta med 3-0, och utjämnade i den matchserien. Nu står det 2-2 i matcher där.
Frölunda vann över Luleå med 5-1, igen (3 av 4 matcher i denna kvartsfinal har slutat med siffrorna 5-1!). Därmed är Frölunda i princip klara för semi final, då man endast behöver besegra Luleå en gång till, på tre försök, varav två av dessa matcher spelas i Göteborg.
Timrå gjorde ett ryck, genom att slå Hv71 borta med 2-1 efter förlängning. Hv71 är nu alltså illa ute, då man måste vinna tre raka matcher mot ett stark Timrå (två hemmamatcher respektive en bortamatch återstår för Hv71, mot Timrå... Dvs om inte Timrå avgör innan sista omgången).
Skellefteå vann oväntat mot Linköping borta med 3-0, och utjämnade i den matchserien. Nu står det 2-2 i matcher där.
Frölunda vann över Luleå med 5-1, igen (3 av 4 matcher i denna kvartsfinal har slutat med siffrorna 5-1!). Därmed är Frölunda i princip klara för semi final, då man endast behöver besegra Luleå en gång till, på tre försök, varav två av dessa matcher spelas i Göteborg.
Timrå gjorde ett ryck, genom att slå Hv71 borta med 2-1 efter förlängning. Hv71 är nu alltså illa ute, då man måste vinna tre raka matcher mot ett stark Timrå (två hemmamatcher respektive en bortamatch återstår för Hv71, mot Timrå... Dvs om inte Timrå avgör innan sista omgången).
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Frölunda, blev idag det andra laget att kvalificera sig för semi final. Efter en jämn match, vann tillslut Frölunda med 1-0 och slog ut Luleå, med 4-1 i matcher.
Linköping kopplade åter greppet om sin matchserie, genom att besegra Skellefteå med 4-0 och åter ta ledningen i matchserien med 3-2 i matcher.
Timrå lyckades inte avgöra mot Hv71 ikväll, efter att man förlorat med 3-1. Nu står det 3-2 i matcher till Timrå, och man har chansen att avgöra på hemmais i nästa match.
Linköping kopplade åter greppet om sin matchserie, genom att besegra Skellefteå med 4-0 och åter ta ledningen i matchserien med 3-2 i matcher.
Timrå lyckades inte avgöra mot Hv71 ikväll, efter att man förlorat med 3-1. Nu står det 3-2 i matcher till Timrå, och man har chansen att avgöra på hemmais i nästa match.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Ett riktigt svin dessutom. Kolla in denna länk även om Törnbergsvinet inte är den värsta skurken just i detta inslag.Törnbergäcklet försöker skalla Lostedt i den fight som finns på klippet nedan.sthlm_dif skrev:4.06 HV71 Utv 5 + GM KNEE Martin Thörnberg
Då har den äckliga råttan återigen visat för oss alla vilket jävla svin han är.
Hoppas att någon ger igen på den jäveln, så att han inte kan åka skridskor på ett år.
http://viastream.player.mtgnewmedia.se/ ... eoID=17848
Han körde väl även på en Skellefteåspelare (greken) väldigt fult under säsongen.
mer
Frågan är hur långt vi skall låta råttan Thörnberg få hålla på. Han måste straffas.
Hoppas vi får en stor jävla back som kan ge den lilla fittan en riktig knogmacka.
Synd att Timrå inte lyckades avgöra i sudden. Fruktansvärt tråkigt att Hv71 kan avgöra pga att en skena på en Timrå spelares skridsko gick av. Det händer ju bara inte...
Hv71 vann i alla fall med 3-2 (OT). Nu avgörs det hela i den sjunde och avgörande matchen i Jönköping.
Skellefteå vann ganska klart mot LHC, med 5-2, och lyckades i och med detta få fram en sjunde direkt avgörande match i Linköping.

Skellefteå vann ganska klart mot LHC, med 5-2, och lyckades i och med detta få fram en sjunde direkt avgörande match i Linköping.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Ja, jag håller med. Det är ju en sak om man gör en riktigt ful sak en gång, men när det händer om, och om, och om igen, måste ju någon agera. Jag tycker att man ska göra det klart för Thörnberg, att om han bentacklar en gång till i elitserien så blir han avstängd så länge som den han bentacklade blir borta från spel, pga de skador man får. Och självklart skyhöga böter.kalle99 skrev:Ett riktigt svin dessutom. Kolla in denna länk även om Törnbergsvinet inte är den värsta skurken just i detta inslag.Törnbergäcklet försöker skalla Lostedt i den fight som finns på klippet nedan.
Han körde väl även på en Skellefteåspelare (greken) väldigt fult under säsongen.
mer
Frågan är hur långt vi skall låta råttan Thörnberg få hålla på. Han måste straffas.
Hoppas vi får en stor jävla back som kan ge den lilla fittan en riktig knogmacka.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Låter klockrent. Man retar sig också på de övriga HIV71 spelarna som klappar om honom dessutom. Visar att de inte har någon heder i kroppen alls. Ett vanligt slagsmål skall man ju självklart stå bakom sina egna mannar men här handlar det om upprepat livsfarligt spel som kan förstöra hela hockeykarriärer. De övriga HIV71 spelarna har ju varit med under resans gång och vet mycket väl att detta är något Thörnberg har satt i system ändå klappar de om honom efter dessa brott. Att också "knäklippa" en finsk spelare i en internationell turnering. Vilken reklam för svensk hockey !!sthlm_dif skrev:Ja, jag håller med. Det är ju en sak om man gör en riktigt ful sak en gång, men när det händer om, och om, och om igen, måste ju någon agera. Jag tycker att man ska göra det klart för Thörnberg, att om han bentacklar en gång till i elitserien så blir han avstängd så länge som den han bentacklade blir borta från spel, pga de skador man får. Och självklart skyhöga böter.kalle99 skrev:Ett riktigt svin dessutom. Kolla in denna länk även om Törnbergsvinet inte är den värsta skurken just i detta inslag.Törnbergäcklet försöker skalla Lostedt i den fight som finns på klippet nedan.
mer
Ingen i studion skrattade
Jaha, det är vad kanal 5 har att komma med...
Ursäktar mig ordvalet, men är dom helt jävla dumma i huvudet? Man hörde ju klart och tydligt, att kommentatorn skrattade medans han pratade efter Hv71s avgörande. Att skylla på att skrattet kom ifrån övriga mikrofoner i arenan är bara patetiskt... Menar dom att Timrå supportrarna satt och skrattade, eller kanske spelarna i Timrås eller Hv71s bås som skrattade? Självklart var det inte det. Samtliga inom Hv71 på planen, och på läktaren skrek ut sin glädje, medans övriga inom Timrå satt ner och var helt bedrövade.
Jag tycker att det är så fruktansvärt dålig stil mot alla Timrå supportrar, att skratta när en sådan tråkig sak inträffar.
Jag säger som Lasse Anrell, "be tittarna om ursäkt eller låt någon kanal som tar sporten på allvar sända".
Att denna fullkomligt patetiska kanal ska få rätt att sända slutspelet, är ett stort jävla skämt. Ge SVT sändningarna istället.
Anrells krönika
Jaha, det är vad kanal 5 har att komma med...
Ursäktar mig ordvalet, men är dom helt jävla dumma i huvudet? Man hörde ju klart och tydligt, att kommentatorn skrattade medans han pratade efter Hv71s avgörande. Att skylla på att skrattet kom ifrån övriga mikrofoner i arenan är bara patetiskt... Menar dom att Timrå supportrarna satt och skrattade, eller kanske spelarna i Timrås eller Hv71s bås som skrattade? Självklart var det inte det. Samtliga inom Hv71 på planen, och på läktaren skrek ut sin glädje, medans övriga inom Timrå satt ner och var helt bedrövade.
Jag tycker att det är så fruktansvärt dålig stil mot alla Timrå supportrar, att skratta när en sådan tråkig sak inträffar.
Jag säger som Lasse Anrell, "be tittarna om ursäkt eller låt någon kanal som tar sporten på allvar sända".
Att denna fullkomligt patetiska kanal ska få rätt att sända slutspelet, är ett stort jävla skämt. Ge SVT sändningarna istället.
Anrells krönika
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården