Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
foppa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av foppa »

Många som inte tror på att bremberg stannar, men jag tror faktiskt det.

Bremberg vill bo i Sverige där han har familj, vem fan vill åka till ryssland? Fyfan vilket land, finns inget för hans familj att göra där, det samma gäller resten av Sverige. Vem fan vill bo i Karlstad, JKPG? :D
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Lee Harvey Oswald skrev:
DRC skrev:Har knåpat ihop en Depth Chart: 08/09 och en för 09/10 utifrån de kontrakt som är skrivna. Ser ut som att vi saknar en klassback och ett par klass yttrar
om man bortser från målvaktsfrågan.
....mmmh
& gör DIF det så har man redan bokat in en 9-10 plats säsongen 2009-2010 (som bäst)
Det är jag helt på det klara med men det faktum att båda sållen står under kontrakt även nästa säsong kvarstår. Såg att jag glömt Falk ovan.

Hur som så kan det finnas möjligheter att växla över Schneider, Ronnie, Ölvestad, Falk, Figren och Axelssons sex lönekuvert till två eller tre klasslirare och använda juniorerna som bredd.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Fricke skrev:Rödatråden: Holmqvist, Engqvist och Ottosson = 3 defensiva centrar var och en tillräckligt bra för tredje, kanske andra kedjan i vilken elitserieklubb som helst. Men vi står fortfarande utan center värdig en första kedja. Eller?

Skojar du? Otto är en av de bästa centrarna i hela elitserien!!!! Säsongen är räddad med ottos kontrakt!!!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Enqvist och Ottosson är båda centrar för första linan.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFDIF »

Kicka wesslau och ta in Johan Tahlberg nu!!..ung,lovande,grym,stockholmare..kan inte bli bättre;)
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

1 sak kan jag iaf säga. Om inte riddarn skulle heta Ridderwall i efternamn skulle han aldrig spelat kvar i DIF just nu...
AnteKr

Inlägg av AnteKr »

På målvaktssidan skulle jag gärna kunna se Eddie Läck istället för Riddarn. Han är en stockholms kille (Norrtälje) och har spelat med oss tidigare, (J20,J18). Han har en GAA på 2.02 och SVS% .93 på 35 matcher för Leksand denna säsong.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Riktigt skönt med Otto, tack!

Jag hoppas, och tror, att ledningen inser att vi måste ha in en ny förstakeeper. Hoppas verkligen de krav Hardy hade som man läst om i pressen stämmer i det här fallet (ny spelare för varje lagdel).

Ju mer jag ser av Henrik Karlsson i SSK buren, desto mer bedrövad blir jag att vi inte gjorde mer för att få över honom när han släpptes från Malmö. Redan då var jag förbannad. Hoppas verkligen SSK åker ur så vi får en möjlighet att fixa hit honom (tror verkligen inte SSK kommer ramla ur denna gång, dock. Alldeles för bra lag för det).
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

OTTO! Härligt att det blev på två år. Nu kan vi fortsätta bygga på den här grunden. med en hel Enqvist ser det bra ut på centersidan.

Precis som de flesta andra är det målvaktspositionen som oroar mig. En stabil tredjemålvakt framför de två vi har skulle ge dem en chans att utvecklas i lugn och ro. Jag tycker att de har potensial, men de var inte redo till denna säsong.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Eddie Läck är inte bättre än Riddarn. Däremot imponerar ju Henrik Karlsson enormt.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Karlsson imponerar mot ALLSVENSKA lag ja.

Skulle nog helst se en målvakt som imponerar mot elitserielag eller likvärdigt motstånd.

Vi vet alla hur många backar vi plockat upp från Allsvenskan och hur många som lyckats, lite samma visa med målvakter, där Larsson då självfallet är en undantag.

Beträffande Läck så har han spelat i Allsvenskans klart bästa lag så man får nog ta dennes räddningsprocent med en viss nypa salt.

Jag ser ju helst att man letar ny klubb åt Wesslau som inte verkar ha samma potential som Riddarn, även om killen just nu kanske är marginellt bättre. Plocka sedan in en riktigt bra och stabil keeper och låt Riddarn vara med för att se och lära någon säsong till.

Absolut viktigast är dock att vi gör klart med en målvakt av klass. Detta är t o m viktigare än att förlänga kontraktet med Bremberg. Vet inte om mina nerver klarar av en säsong till med nuvarande duo.

Och till alla som gnällt på Riddarn, glöm inte bort att han var tänkt som back-up föregående säsong, men kastades in i rampljuset då Larsson fick ett kanonförslag från Detroit.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Kall-El skrev:Karlsson imponerar mot ALLSVENSKA lag ja.

Skulle nog helst se en målvakt som imponerar mot elitserielag eller likvärdigt motstånd.

Vi vet alla hur många backar vi plockat upp från Allsvenskan och hur många som lyckats, lite samma visa med målvakter, där Larsson då självfallet är en undantag.

Beträffande Läck så har han spelat i Allsvenskans klart bästa lag så man får nog ta dennes räddningsprocent med en viss nypa salt.

Jag ser ju helst att man letar ny klubb åt Wesslau som inte verkar ha samma potential som Riddarn, även om killen just nu kanske är marginellt bättre. Plocka sedan in en riktigt bra och stabil keeper och låt Riddarn vara med för att se och lära någon säsong till.

Absolut viktigast är dock att vi gör klart med en målvakt av klass. Detta är t o m viktigare än att förlänga kontraktet med Bremberg. Vet inte om mina nerver klarar av en säsong till med nuvarande duo.

Och till alla som gnällt på Riddarn, glöm inte bort att han var tänkt som back-up föregående säsong, men kastades in i rampljuset då Larsson fick ett kanonförslag från Detroit.
Jag skulle gärna se att man lånade ut Riddarn till något Allsvenskt lag där han kan få massor av matcher från start, sen köra med Wesslau som en stadig 2a målis där man vet vad man får, bakom en bättre första målvakt, typ.. Tellqvist :D
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Honken

Inlägg av Honken »

Har en känsla av att det inte kommer in någon ny målvakt, mest p.g.a. nuvarande kontraktsläge med befintliga målvakter. Om det ska in nån ny skall det vara en etablerad målvakt typ Tellqvist.
Wikegård har en lång intervju med Micke ang målvakter på sin blogg.
I början pratar dom om Mark och i slutet om Riddarn, Wesslau och Mark
För er som är intresserade finns den på http://nyheter24.se/sport/blogg/niklas- ... -malvakter
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Förstår inte helt att alla tror på Tellqvist och så vidare. Hade man inte gillat målvaktssituationen, så hade man väl ändrat den under säsongen? Nu har målvakterna ett år till och varför skulle man nu då ta in en ny målvakt? Låter mer som supportertankar.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Lindbäck är ju oerhört intressant på så sätt att han sitter på ett utgående kontrakt. Sägs ju att han är klar för Timrå, men jag hoppas verkligen att vi är med och hugger där.
Låst