Inte för att jag hade trott något annat men ändå, härligt med Otto. Bra med tvåårskontrakt också.Stadion skrev:Helt underbart att Otto är klar för 2 år framåt!
Härliga Otto!
Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Rödatråden: Holmqvist, Engqvist och Ottosson = 3 defensiva centrar var och en tillräckligt bra för tredje, kanske andra kedjan i vilken elitserieklubb som helst. Men vi står fortfarande utan center värdig en första kedja. Eller?
Fricke: Centerplatsen är väl ändå vårt minsta problem. Både Engqvist och Otto skulle kunna spela i vilket lag som helst i Elitserien, vilken kedja beror inte bara på kvaliteten. Visst det är väl möjligt att dom inte skulle platsa i något av Frölunda, Linköping, Färjestad eller HVs första eller andrakedja, men i resten av lagen skulle dom vara självklara.
Alla är väl för bra för att spela i fjärdekejda? Tycker nog att alla andra postioner i nuläget är mer prioriterade.Fricke skrev:Rödatråden: Holmqvist, Engqvist och Ottosson = 3 defensiva centrar var och en tillräckligt bra för tredje, kanske andra kedjan i vilken elitserieklubb som helst. Men vi står fortfarande utan center värdig en första kedja. Eller?
Daniel Rudslätt stannar i köln nästa säsong!:/
http://www.hockeykanalen.se/1.892816/20 ... tt_stannar
Härligt med Otto och inte minst med ett 2års kontrakt! Riktigt bra start på helgen!!
2014-04-07, vad hände?
Ingen direkt överraskning om det var någon som skulle förlänga så var det Otto.
Däremot håller jag med om att en riktigt poänggörande center hade varit mumma. De tre vi har är mer defensivt lagda helt klart. Dock prioriterar nog jag defensiva backar och framför allt målvakt som det viktigaste samt kanske en målskytt.
Kunde man få drömma om Thoresen, Lindström och Tellan?
Två klasspelare som direkt skulle höja upp vårt lag avsevärt.
Däremot håller jag med om att en riktigt poänggörande center hade varit mumma. De tre vi har är mer defensivt lagda helt klart. Dock prioriterar nog jag defensiva backar och framför allt målvakt som det viktigaste samt kanske en målskytt.
Kunde man få drömma om Thoresen, Lindström och Tellan?
Två klasspelare som direkt skulle höja upp vårt lag avsevärt.
Var ju som sagt väntat, men fan va skönt det känns nu, efter att Otto skrivit på för två år.
Nu ska Nilsson och en klassback anlända till DIF, och helst en målvakt vid namn Mikael Tellqvist (även om det inte är högst trovärdigt).
Nu ska Nilsson och en klassback anlända till DIF, och helst en målvakt vid namn Mikael Tellqvist (även om det inte är högst trovärdigt).
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Tråkigt. Hade förhoppningar om att kanske få hem honom. Men vi får väl vänta ett tag till. Han får gärna komma hem nästa säsong.DIFDIF skrev:Daniel Rudslätt stannar i köln nästa säsong!:/
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Väntat men kanon med Otto. Bra med mer än ett år också. Otto är DIF!
Synd med Rudslätt som jag hade hoppats på. En riktig lagspelare som dessutom kan göra poäng.
Vad det gäller centrar håller Otto och Engqvist hög elitserieklass. Holmqvist var ju bra på slutet, men dålig större delar av säsongen. Frågan är om han kan göra det bättre som ytterforward. Svag tekare och inte så duktig defensivt.
En toppcenter till förstakedjan vore fint. Med vår ekonomi kan jag dock tänka mig att det i stället blir så att Josefsson blir tredjecenter och att en sån som Patrik Lundh tas in som fjärdecenter. Det behöver inte vara så dumt om vi för de insparade pengarna får fina förstärkningar i övriga lagdelar.
Synd med Rudslätt som jag hade hoppats på. En riktig lagspelare som dessutom kan göra poäng.
Vad det gäller centrar håller Otto och Engqvist hög elitserieklass. Holmqvist var ju bra på slutet, men dålig större delar av säsongen. Frågan är om han kan göra det bättre som ytterforward. Svag tekare och inte så duktig defensivt.
En toppcenter till förstakedjan vore fint. Med vår ekonomi kan jag dock tänka mig att det i stället blir så att Josefsson blir tredjecenter och att en sån som Patrik Lundh tas in som fjärdecenter. Det behöver inte vara så dumt om vi för de insparade pengarna får fina förstärkningar i övriga lagdelar.
- mannge
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Har vi inte redan 4 centrar? Otto, Honken, Engqvist, Josefsson?jensa öhling skrev:En toppcenter till förstakedjan vore fint. Med vår ekonomi kan jag dock tänka mig att det i stället blir så att Josefsson blir tredjecenter och att en sån som Patrik Lundh tas in som fjärdecenter. Det behöver inte vara så dumt om vi för de insparade pengarna får fina förstärkningar i övriga lagdelar.
Jag skulle faktiskt hellre lägga pengarna på riktiga ytterforwards som snittar 20-25 mål/säsong.
Blue Brigade A11
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ottosson kan man knappast kalla för defensiv center, och Engqvist är en 2-vägscenter.Fricke skrev:Rödatråden: Holmqvist, Engqvist och Ottosson = 3 defensiva centrar var och en tillräckligt bra för tredje, kanske andra kedjan i vilken elitserieklubb som helst. Men vi står fortfarande utan center värdig en första kedja. Eller?
Holmqvist och Fimpen är våra alternativ som defensiva centrar.
Centerpositionen är nog fylld nu, Otto, Honken, Fimpen, Engqvist, Josefson finns redan i truppen. Sen är Krüger också egentligen center plus andra som kan lira på den positionen.
Dock har inte Hörnqvist ersatts, någon som kan spruta in lite mål, får hoppas någon ny ytterforward kommer in som kan göra det.
-
Glömde Fimpen. Jag skulle i och för sig inte gråta om Djurgården skickade honom. Ska han nu lira ska han helst inte lira center. Fimpen funkar bara när han är en ettrig ytterforward. Men tyvärr funkar han knappt då. Mest onödiga utvisningar på honom.
Vad det gäller målvaktsfrågan så fortsätter Henrik Karlsson verkligen att imponera. Om SSK åker ut hoppas jag vi hugger honom direkt.
Vad det gäller målvaktsfrågan så fortsätter Henrik Karlsson verkligen att imponera. Om SSK åker ut hoppas jag vi hugger honom direkt.
- Lee Harvey Oswald
....mmmhDRC skrev:Har knåpat ihop en Depth Chart: 08/09 och en för 09/10 utifrån de kontrakt som är skrivna. Ser ut som att vi saknar en klassback och ett par klass yttrar
om man bortser från målvaktsfrågan.
& gör DIF det så har man redan bokat in en 9-10 plats säsongen 2009-2010 (som bäst)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan