DIF - Hall of fame
Du har ju glömt 3 till profiler
Anders "Acke" Johnson
Peter Nilsson
Jörgen Holmberg
Dessa 3 hjältar går före Mats Sundin etc!
Peter Nilsson
Jörgen Holmberg
Dessa 3 hjältar går före Mats Sundin etc!
- Jack Daniel
Jag tycker kanske inte att hans en och en halv (eller vad det nu är) säsonger för Djurgården berättigar Mats Sundin en plats i en hypotetisk hall of fame, men jag tycker att han alltid framhållit att Djurgården är hans lag, skickat uppmuntrande fax osv till laget. Och Nej, han spelade inte för oss under lockouten och han är självklart mer torontokille än djurgårdskille, men så mycket förakt som många djurgårdare har tycker jag inte att han är värd.
Jörgen Holmberg i hall of fame? Allvarligt talat, ska det inte vara de riktigt bra spelarna i en sån skara? Nog för att han var bra, men han är ju ingen som skrev historia direkt.
Jörgen Holmberg i hall of fame? Allvarligt talat, ska det inte vara de riktigt bra spelarna i en sån skara? Nog för att han var bra, men han är ju ingen som skrev historia direkt.
Peter Nilsson. Tekningskungen nummer ett, efter Falken då'rå. Han kanske lärde Falken ett och annat..who knows? Men dem två är väldigt lika i spelstilen.
Härligt att du är så hockeykunnig och har med Ronnie på listan. Det är många i forumet som klagar på honom. Men snälla nån, ta och titta på herr Pettersson, han leker längs sargerna och i boxplay! Han är ingen linkan men linkan är heller ingen Ronnie.
Min personliga favorit är dock Putte Erickson. Minns fortfarande hans mål uppe i Ö-vik i semifinal 98 i sudden. ÅÅÅ va knäckande det var! Ingen seger utan neger Putte, Putte, Putte! Han var ganska lik Micke i spelstilen. Dem två ligger högt upp på listan...
Härligt att du är så hockeykunnig och har med Ronnie på listan. Det är många i forumet som klagar på honom. Men snälla nån, ta och titta på herr Pettersson, han leker längs sargerna och i boxplay! Han är ingen linkan men linkan är heller ingen Ronnie.
Min personliga favorit är dock Putte Erickson. Minns fortfarande hans mål uppe i Ö-vik i semifinal 98 i sudden. ÅÅÅ va knäckande det var! Ingen seger utan neger Putte, Putte, Putte! Han var ganska lik Micke i spelstilen. Dem två ligger högt upp på listan...
Putte är en gammal hjälte det håller jag med om. Jag kommer ihåg en intervju i c+ precis efter andra torsken mot FBK i kvarten -96, han var vansinnigt förbannad och mumlade nåt om att Färjestad haft en jävla tur och att dom inte skulle orka i längden. DIF gjorde ett tappert försök och vann ju borta i tredje matchen men förlorade sen hemma i fjärde.
Han var hyfsat kass 98/99 dock och stack till Bajen. Där han verkligen verkade spåra ur. På väg till en träning ångrade han sig och ringde till tränaren från en telefonkiosk vid Globen och sa att han skulle iväg med jobbet och inte kunde komma på träningen. Problemet var bara att han blev upptäckt! Det blev hans sista säsong...
Han var hyfsat kass 98/99 dock och stack till Bajen. Där han verkligen verkade spåra ur. På väg till en träning ångrade han sig och ringde till tränaren från en telefonkiosk vid Globen och sa att han skulle iväg med jobbet och inte kunde komma på träningen. Problemet var bara att han blev upptäckt! Det blev hans sista säsong...
Tveksamma av andra skäl än hockeymässigt i DIF är Bosse Berglund, Knutsen och Kennholt.
Sundin borde inte ens nämnas i det här sammanhanget, det är en ren jävla skymf.
Hockeymässigt tycker jag inte att Ytter, AIK-Östlund eller Nordmark borde vara med.
Väldigt tveksam till Putte Erickson och Patric Kjellberg också, spelade för kort tid i DIF och rönte inga större framgångar. Sket och vek ner sig i alla slutspel utom 97/98 och var dessutom råttjävlar före. Säger nej!
Marre tycker jag spelade alldeles för kort tid i DIF.
Sen är jag inte helt säker med Tjärnqvist, Kronwall, Ragnarsson och Tellan. Gillar verkligen alla, men tycker ändå de spelade lite för lite i DIF. Men eftersom dem till stor del var delaktiga i gulden DIF tog och uppträtt väldigt bra i övrigt så okej då. Samma sak med Albelin och Söderström.
Några som jag saknar är Pärlan, Thelvén och Peter Nilsson.
Magnus Jansson är kanske tveksam, men en av mina personliga favoritspelare så fick jag bestämma är han nog med.
Sen till några jag bara läst och hört om men som absolut ska vara med är först och främst Hans Mild som borde upp i taket, trots ”Sirius-skandalen”
Även Lill-Lulle Johansson, Kalle Lilja (icke att blanda ihop med Karl-Erik Lilja), Knivsta, Yngve Johansson och Skiöld ska vara med tillsammans med bröderna Tvilling, och då Stig framför allt.
Var för övrigt också på redan nämnda VIK-match där Ytter fick höra att han var petad i Djurgår´n. Hade glömt bort episoden tills jag läste det och då dök det upp i minnet igen, om än svagt. Kul!
Sundin borde inte ens nämnas i det här sammanhanget, det är en ren jävla skymf.
Hockeymässigt tycker jag inte att Ytter, AIK-Östlund eller Nordmark borde vara med.
Väldigt tveksam till Putte Erickson och Patric Kjellberg också, spelade för kort tid i DIF och rönte inga större framgångar. Sket och vek ner sig i alla slutspel utom 97/98 och var dessutom råttjävlar före. Säger nej!
Marre tycker jag spelade alldeles för kort tid i DIF.
Sen är jag inte helt säker med Tjärnqvist, Kronwall, Ragnarsson och Tellan. Gillar verkligen alla, men tycker ändå de spelade lite för lite i DIF. Men eftersom dem till stor del var delaktiga i gulden DIF tog och uppträtt väldigt bra i övrigt så okej då. Samma sak med Albelin och Söderström.
Några som jag saknar är Pärlan, Thelvén och Peter Nilsson.
Magnus Jansson är kanske tveksam, men en av mina personliga favoritspelare så fick jag bestämma är han nog med.
Sen till några jag bara läst och hört om men som absolut ska vara med är först och främst Hans Mild som borde upp i taket, trots ”Sirius-skandalen”
Även Lill-Lulle Johansson, Kalle Lilja (icke att blanda ihop med Karl-Erik Lilja), Knivsta, Yngve Johansson och Skiöld ska vara med tillsammans med bröderna Tvilling, och då Stig framför allt.
Var för övrigt också på redan nämnda VIK-match där Ytter fick höra att han var petad i Djurgår´n. Hade glömt bort episoden tills jag läste det och då dök det upp i minnet igen, om än svagt. Kul!
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Perlström och Iron-Mike
Stefan Perlström som nämnts ovan.
Min personliga favorit Micke Magnusson förtjänar även en plats tycker jag, med 10 säsonger i föreningen och en personifiering av begreppet järnkamin.
Målet som han stänkte in mot Luleå i semin 2001 blir man fan tårögd av
Min personliga favorit Micke Magnusson förtjänar även en plats tycker jag, med 10 säsonger i föreningen och en personifiering av begreppet järnkamin.
Målet som han stänkte in mot Luleå i semin 2001 blir man fan tårögd av
Djurgårn tills jag dör
Re: DIF - Hall of fame
Nu när Ronnie är historia (tyvärr), hade gärna sett honom lira en säsong till. Han har gått ner sig en aning, kanske en halv klass om man tittar tillbaka på tidigare säsonger. Men jag tycker ändå att han borde ha ingått i nästa säsongs trupp, tills klubben har stabiliserats (om det nu tar ett år?), med tanke på hans rutin.
Nåja. Därför har frågan om hans tröja kommit på tal. Jag har tidigare tänkt mig hans tröja i taket tillsammans med Ottos, Falkens och Linkans. Men om jag tänker till så kan man inte hissa upp hur många tröjor som helst, med tanke på alla hjältar som lirat i klubben - det håller liksom inte. Några har kommenterat att det liknar Karlstad bland annat och det tycker man ju inte om direkt. Färjestad har och kommer alltid förbli laget som jag tycker minst om, efter alla rivaliserande matcher på bland annat 90-talets början.
Kan inte DIF-hockey, precis som författaren (Andy) skriver sätta upp montage på spelarna som har betytt mycket för klubben/fansen? Det skulle i alla fall jag uppskatta en hel del, se alla gamla krigar/hjältar när man vandrar runt i periodpauserna.
Det är en önskan från mig till nästa säsong, utöver två nyförvärv: Mackan Nilson och Staffan Kronwall.
Nåja. Därför har frågan om hans tröja kommit på tal. Jag har tidigare tänkt mig hans tröja i taket tillsammans med Ottos, Falkens och Linkans. Men om jag tänker till så kan man inte hissa upp hur många tröjor som helst, med tanke på alla hjältar som lirat i klubben - det håller liksom inte. Några har kommenterat att det liknar Karlstad bland annat och det tycker man ju inte om direkt. Färjestad har och kommer alltid förbli laget som jag tycker minst om, efter alla rivaliserande matcher på bland annat 90-talets början.
Kan inte DIF-hockey, precis som författaren (Andy) skriver sätta upp montage på spelarna som har betytt mycket för klubben/fansen? Det skulle i alla fall jag uppskatta en hel del, se alla gamla krigar/hjältar när man vandrar runt i periodpauserna.
Det är en önskan från mig till nästa säsong, utöver två nyförvärv: Mackan Nilson och Staffan Kronwall.
-
Hm.. ska verkligen,
Daniel Tjärnqvist
Mariusz Czerkawski
Mats Sundin
vara med på en Hall of Fame? Jag kanske missförstår listan syfte.
Är det mera som på gröna lund, "kändisar som varit här", alltså "kändisar som spelat i Djurgården"?
Eller är det som tröjorna i taket fast lite fler namn, spelare som verkligen bidrog med något under en längre tid?
Daniel Tjärnqvist
Mariusz Czerkawski
Mats Sundin
vara med på en Hall of Fame? Jag kanske missförstår listan syfte.
Är det mera som på gröna lund, "kändisar som varit här", alltså "kändisar som spelat i Djurgården"?
Eller är det som tröjorna i taket fast lite fler namn, spelare som verkligen bidrog med något under en längre tid?
Re:
Andy skrev:Jag var där...MAP skrev:Andy,
Angående Mats Ytter..
Kom faktiskt att tänka på en match mellan DIF och Västerås säsongen 91/92 idag, då Mats Ytter stog i bortakassen. Vi låg under med 0-4 tidigt och i klacken fanns ett visst missnöje. Ett hatobjekt måste fram och det blev nämnde Ytter. Resterande 2 perioder ekade "Petad i Djurgårn, ja han är..." så taket reste sig på Hovet. Ju längre matchen led ju osäkrare såg han ut i mål, men det räckte bara till 3-4.
Härliga minnen från förr. Varför händer inte såna saker idag på samma sätt?
Det var jag med
Re:
Han skämde inte ut sig!Lee Harvey Oswald skrev: Det blev väl bara 2 säsonger för Nisse, där han iofs skämde ut sig genom att proppa H.Lundqvist i kvarten 2002.
(själv drog jag lite på smile-banden den gången:).

Vill ha tillbaka Nisse!

http://www.youtube.com/watch?v=AWI1DEOkDMo
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Mikael Magnusson är en personlig favorit som saknas på listan. Kommer ihåg att han alltid hade hjälmen så långt bak på huvudet att visiret såg ut som en keps.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.