LiteOn skrev:MoDo har anlitat externa krafter för att hitta ställen där man "läcker" pengar och MoDo har aldrig flaggat för att de har svag ekonomi utan detta görs nog innan siffrorna börjar att närma sig röda...
Där tror jag att du har väldigt fel. MoDo har gått ut och sagt att man går back i år och måste minska kostnaderna med 10 miljoner till nästa år vilket även kan gå ut över spelarbudgeten.
För övrigt är jag övertygad om att man åtgärdat de största läckorna och att det inte är problemet idag. Det stora dilemmat är så klart arenafrågan och att publiken sviker under vissa perioder under säsongen. Dessutom vore det inte helt fel med en finansiär, men det är väl för mycket begärt av dessa.
Pratade med Otto när DIF spelade mot saik.Han kom till Legends innan matchen.Jag frågade honom om han skulle bli kvar i DIF och han sa till mig "till 99% blir jag kvar i DIF nästa säsong".Hoppas att de blir så,tycker han är en viktig kugge i DIF precis som Linkan.
LiteOn skrev:MoDo har anlitat externa krafter för att hitta ställen där man "läcker" pengar och MoDo har aldrig flaggat för att de har svag ekonomi utan detta görs nog innan siffrorna börjar att närma sig röda...
Där tror jag att du har väldigt fel. MoDo har gått ut och sagt att man går back i år och måste minska kostnaderna med 10 miljoner till nästa år vilket även kan gå ut över spelarbudgeten.
Modo Hockey gör en storstädning i klubben. Tränaren Harri Rindell har fått sparken, en utredning om klubbens sportsliga resultat har inletts och kostnaderna ska skäras med tio miljoner till nästa år.
- Vi ska spara in på varor, material, rörelsekostnader och personalkostnader, säger klubbens vd Jerry Häggström till Hockeykanalen.se.
Kan det alltså bli aktuellt med uppsägningar inom organisationen?
- Det är ett möjligt scenario, ja. Sänkta spelarlöner?
- Nej, utan en bra spelartrupp är vi ju rökta.
DIF_Soldier skrev:DIF måste rensa i truppen då detta inte håller. En kontroversiell tanke är att inte förlänga med Linkan för att skapa ett nytt DIF. Djurgården står och trampar. Att använda resterande resurser beroende på vad Linkan vill ha kanske inte är det rätta medlet. En total förändring är kanske vad vi behöver
Linkans kroppspråk på isen är skrämmande. Ja tyvärr, han är lite utav en diva, och jag skulle tippa på att övriga spelare fått en och annan känga av honom internt.
Poängmässigt är han dock en Gud och jag älskar honom för hans laglojalitet.
Linkans vara eller icke vara är så jävla svårt att uttala sig om.
Om jag skulle välja ur en objektiv synpunkt skulle jag nog välja att inte göra det för, DIFs utvecklings skull.
Som supporter vill jag å andra sidan spöa upp mig själv rejält för att just ha sagt så där.
Vad gäller övriga är det bara två som solklart ska ha nytt kontrakt och det är Owuya och Ottosson.
Sedan?
Ölvestad - Vill du stanna, halvera lönen. Jag älskar vad du gjort för oss men hjärta räcker inte.
Printz - Om Sanny Lindström tackar ja så behövs du tyvärr inte.
Figren - Tack Figge, men du har gjort för lite poäng. DIFTV var dock kul...
Schneider - Kostar mer än du smakar. Tack för din medverkan.
Anger - En månad av målkavalkad och du är bäst i världen? Nej tack Niklas.
Ronnie - Vi älskar dig. Tack för allt!
Oscar Eklund - Ska du utvecklas är det bäst att du gör det snart. Vi har andra hungriga juniorer som knackar på dörren
Andreas Holmqvist och Fimpen - ni har kontrakt men ni ska inte glassa för det. Ryck upp er, och det rejält!
Djurgården har djurgårdare som spelar i fel klubbar runt om i världen och det är dem som man ska satsa på. Staffan Kronwall, Daniel Rudslätt, Daniel Tjärnqvist, Marcus Nilson.
Se till att knyta upp några av dem nu för helvete!
Sanny Lindström är guld värd. Hoppas att Frasse har fel denna gången.
Sist men inte minst, vad händer med Mark? Vill nog ha en spade i DIF, men vi måste ha en förstakeeper och jag vill släppa Wesslau och ha kvar Riddarn, vilket blir tre målvakter. Dilemma!
Ja för fan Sanny blir perfekt han kan ju axla Ölvis jobb att toppa utvisningsligan.
Det är ju precis vad DIF behöver en kille till som kan sitta och pilla sig i naveln på utvisningsbäcken.
Nä tack ingen Sanny för min del !!
Det tror jag inte. Även fast det känns ganska givet (iaf för mig) att Printzen är kvar nästa säsong. Jag tolkar det som att han har en god inställning inför nästa säsong helt enkelt, och att han vet vem som står i båset för DIF. Dvs. inte om han är med, utan att just samma tränare är kvar i Djurgårdens IF.
Kontrakt skulle hemsidan skriva om, där får man 100% korrekt vara. Lista med spelare som har kontrakt hittar du antigen här på forumet någonstans, eller eliteprospects.com
Lucas skrev:Det tror jag inte. Även fast det känns ganska givet (iaf för mig) att Printzen är kvar nästa säsong. Jag tolkar det som att han har en god inställning inför nästa säsong helt enkelt, och att han vet vem som står i båset för DIF. Dvs. inte om han är med, utan att just samma tränare är kvar i Djurgårdens IF.
Kontrakt skulle hemsidan skriva om, där får man 100% korrekt vara. Lista med spelare som har kontrakt hittar du antigen här på forumet någonstans, eller eliteprospects.com
Det jag la märket till mest var att det står VI, dvs han inräknad tolkar jag det som. Sen så är väl inte alla så kända för att direkt gå ut med uppgifter om vilka spelare som är klara direkt när det sker....
Lucas skrev:Det tror jag inte. Även fast det känns ganska givet (iaf för mig) att Printzen är kvar nästa säsong. Jag tolkar det som att han har en god inställning inför nästa säsong helt enkelt, och att han vet vem som står i båset för DIF. Dvs. inte om han är med, utan att just samma tränare är kvar i Djurgårdens IF.
Det jag la märket till mest var att det står VI, dvs han inräknad tolkar jag det som. Sen så är väl inte alla så kända för att direkt gå ut med uppgifter om vilka spelare som är klara direkt när det sker....
Jo det la jag också märke till, men jag ser det mer som att han inte är orolig. Han känner att han redan är del av truppen för nästa säsong. Men visst kan vi hoppas att dom är lite sega på hemsidan Jag litar inte på några andra sidor, för mig är det DIFhockey som gäller, och nyheter om nyförvärv/kontrakt förlängningar läggs upp fort som bara den, när dom är avslutade, till skillnad från typ AB som skriver om saker som inte ens har hänt, eller kommer att hända (läs Linkan till Ryssland förra året).
Jo Highwind, känner igen artikeln du skriver om. Helt riktigt så kan det bli så att vi kommer ikapp en liten bit, eller stannar på samma avstånd, från andra lag. Det jag menar är att det ser ut som om vi inte tappar ekonomiskt mot någon klubb. Givetvis svårt att veta, men enligt median verkar det som så.
Är det inte värt att lägga pengar på en till tränare? Om man tänker att han kanske kan få igång laget på ett bättre sätt, tillsammans med de två gamla. På detta sättet blir laget bättre, utan att höja lönebudgeten. Ännu en vag spekulation som inte på något sätt går att bevisa eller nästan diskutera.
Men Hardy kanske är rätt medicin just nu, bara att vänta och se.
Almtunas Johan Andersson kanske vore nått inför nästa säsong.
Riktigt spelskicklig center. Men samtidigt känns det ju som att vi har ganska mycket bredd på forwardsidan och att det framförallt är topp spelare som ska in på forwards sidan.
DIF_Soldier skrev:DIF måste rensa i truppen då detta inte håller. En kontroversiell tanke är att inte förlänga med Linkan för att skapa ett nytt DIF. Djurgården står och trampar. Att använda resterande resurser beroende på vad Linkan vill ha kanske inte är det rätta medlet. En total förändring är kanske vad vi behöver
Linkans kroppspråk på isen är skrämmande. Ja tyvärr, han är lite utav en diva, och jag skulle tippa på att övriga spelare fått en och annan känga av honom internt.
Poängmässigt är han dock en Gud och jag älskar honom för hans laglojalitet.
Linkans vara eller icke vara är så jävla svårt att uttala sig om.
Om jag skulle välja ur en objektiv synpunkt skulle jag nog välja att inte göra det för, DIFs utvecklings skull.
Som supporter vill jag å andra sidan spöa upp mig själv rejält för att just ha sagt så där.
Vad gäller övriga är det bara två som solklart ska ha nytt kontrakt och det är Owuya och Ottosson.
Sedan?
Ölvestad - Vill du stanna, halvera lönen. Jag älskar vad du gjort för oss men hjärta räcker inte.
Printz - Om Sanny Lindström tackar ja så behövs du tyvärr inte.
Figren - Tack Figge, men du har gjort för lite poäng. DIFTV var dock kul...
Schneider - Kostar mer än du smakar. Tack för din medverkan.
Anger - En månad av målkavalkad och du är bäst i världen? Nej tack Niklas.
Ronnie - Vi älskar dig. Tack för allt!
Oscar Eklund - Ska du utvecklas är det bäst att du gör det snart. Vi har andra hungriga juniorer som knackar på dörren
Andreas Holmqvist och Fimpen - ni har kontrakt men ni ska inte glassa för det. Ryck upp er, och det rejält!
Djurgården har djurgårdare som spelar i fel klubbar runt om i världen och det är dem som man ska satsa på. Staffan Kronwall, Daniel Rudslätt, Daniel Tjärnqvist, Marcus Nilson.
Se till att knyta upp några av dem nu för helvete!
Sanny Lindström är guld värd. Hoppas att Frasse har fel denna gången.
Sist men inte minst, vad händer med Mark? Vill nog ha en spade i DIF, men vi måste ha en förstakeeper och jag vill släppa Wesslau och ha kvar Riddarn, vilket blir tre målvakter. Dilemma!
Ja för fan Sanny blir perfekt han kan ju axla Ölvis jobb att toppa utvisningsligan.
Det är ju precis vad DIF behöver en kille till som kan sitta och pilla sig i naveln på utvisningsbäcken.
Nä tack ingen Sanny för min del !!
Du kan ingenting om hockey,absolut ingenting.
Ingenting? Tycker att han hade bra koll faktiskt. Håller med i allt förutom att jag anser att Printzen borde få nytt kontrakt.
-Inget guld för aik
-För det tackar vi Arnefjord
-Han gjorde ett jävligt snyggt självmål
-Nu är det tyst på Norra Stå
Ross Lupaschuk och övriga utlänningar i Mora lämnar klubben. Lupaschuk är en personlig favorit även om han inte är lika bra som lönen i Malmö en gång var. Tuff tvåvägs back.