Ronnie Pettersson - Mannen, myten, legenden.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Behålla Ronnie P?

Omröstningen slutade 2009-04-01 23:17:33

Ja
49
19%
Nej
192
74%
Vet inte
20
8%

Antal röster: 261

Användarvisningsbild
Back to the good old days
Kontakt:

Re: Ronnie Pettersson - Mannen, myten, legenden.

Inlägg av Back to the good old days »

Ditt hattrick borta mot Björklöven kommaer alltid finnas kvar i mitt minne!

Ha det bra och stort tack för din tid i DIF-tröjan!

Skämmes ta mig fan Ni som har dissat honom.
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Tack för din tid Ronnie!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Rågsveds Ronnie käre vän, jag minns oktober 1996 när vi sågs första gången. Innan internet och säsongskortet och vi hade aldrig sett din gänglig Rågsveds figur tidigare. Du debuterade borta mot HV i en TV4 match. Defensivt stabil hade Janne Bengtsson kallat dig i en notis i Svenskan men när du dundrade in 1-2 med ett slagskott på assist av Putte Ericksson trodde vi nog att en offensiv kraft sett dagens ljus. När du krutade in 5-2 mot Modo hemma 26/10 var vi säkra - en PP back var född.

Du spelade mycket i tredjekedjan med Micke Magnusson bakom Putte Ericksson, Per Eklund och nya centern Nichlas Falk i tredje och vi förstod att det skulle bli en angenäm bekantskap. Du blev kanske inte den offensiva kraften och de 6 målen från debutsäsongen blev person bästa. Men ditt lugn, som radar partner till Daniel Tjärnqvist 97/98, som tung libero de två guld säsongerna och som defensivt lås bredvid Dan Boyle under lock outen. Pålitlig, trygg, lugn i alla lägen - även när Wernblom fick psykbryt i Kempehallen och också när Myllys snedtände på Finn-Olsson i Delfinen. Efter första säsongen fick vi aldrig se ditt slagskott igen. Men vad gjorde det när det ersattes av klubbhistoriens mest märkliga Ronnie patenterade drag/handledsskott...

En mer trogen och pålitlig back får vi väl aldrig se och när du nu sällar dig till nya jaktmarker tillsammans med moderna storheter som Thomas Eriksson, Björn Nord, Christian Due-Boje och Micke Magnusson så lämnar du ett stort tomrum i spelartruppen men ett större tomrum i våra hjärtan för Gud är stor, men Ronnie är större.

Mycket har hänt sedan 96/97. Profilfattigt och att den typen av spelare som kom fram då inte kommer fram längre. Det var bättre förr och vi kommer väl aldrig få se en ny Micke Magnusson eller Ronnie Pettersson...
Senast redigerad av Fricke den 2009-03-10 21:28:32, redigerad totalt 1 gånger.
calpe

Inlägg av calpe »

Jockmaniac skrev:Snart i tidningarna: Ronnie Pettersson klar för lhc :lol:

Skämt åsido så är det här en speciell dag. Djurgårdens mest lojala spelare genom alla tider lämnar oss. Kan bara säga TACK FÖR ALLT!
Har jag missat något?? Jag trodde att han inte fick förnyat kontrakt, inte att han lämnar oss.
:? :? :?
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Nu var du rolig Calpe. Jag menar givetvis att han lämnar Djurgårdens spelartrupp.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Tack Ronnie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! men han håller ju inte längre
Användarvisningsbild
bastis7

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av bastis7 »

Håller med! Han blir ju liksom utvisad för hakning och sånt för att han inte hänger med!!!! :wink:

viktem skrev:
M_or0t skrev:
Yes, 100 % träffsäkert.

Lämnar inte Ronnie tar jag fram macheten och beger mig mot Hovet.
Mm jag följer med, har suttit och skämts på läktaren varje gång den lallaren är på planen. Vad ser Montén/Johansson i honom som jag/vi inte ser?
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

En sann Järnkamin, tack för allt Ronnie!
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Tack #6 för alla fantastiska år! Hoppas du stannar kvar i DIF Organisation och utvecklar våra kommande stor backar!
Användarvisningsbild
Stocky

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av Stocky »

Man får tacka för alla år Ronnie har gjort i Djurgården men tiden hinner ikapp alla tyvärr. Hoppas nu man kan få en bra defensiv kille, för med A. Holmqvist i backuppställningen nästa säsong gäller det att hitta en vägg att ha brevid Mr. Durkslaget! Tycker tyvärr att vi måste släppa ännu fler DIF legendarer om vi ska fixa slutspel nästa säsong, 09/10 blir genrationsväxlingarnas säsong. Inte en dag för tidigt...
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Tröjan upp i taket, nästa år. =)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker det är satans märkligt att Ronnie inte fick ett år till med oss. Med tanke på hur det ser ut defensivt i försvaret tror jag Ronnie gjort nytta. I och med att man inte förlänger med killen förutsätter jag att en defensiv back av kvalité kommer presenteras per omgående. Nuvarande backbesättning till nästa säsong kommer bara betyda trubbel. Vågar man hoppas på Sanny Lindström, en spelare som skulle göra väldans mycket nytta för oss, inte minst hans ledaregenskaper.

Förutsätter alltså att schneider försvinner kanske skall tilläggas.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kanske inte helt oväntat men det är väldigt vemodigt att få ta emot den här nyheten. Hade som de flesta andra hoppats på ett år till med Ronnie, men allt har ju som sagt ett slut. Tack för denna underbara resa Ronnie, dessutom kul att lojaliteten och kärleken till klubben betalades av något i slutet med uppskattning från fansen!

Som jag skrev tidigare så förutsätter jag att vi får in en grym defensiv ersättning till Ronnie nu. Hoppas innerligt att Rompa blir kvar inom DIF på ett eller annat sätt. Dels förtjänar han det för lång och trogen tjänst och dels är hans erfarenhet ovärderlig och han skulle nog kunna lära junisarna ett och annat om defensivt spel.

Rompa for president!

Ronnie Pettersson är #1
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tack för många härliga år, Ronnie!

Tycker dock det här känns helt rätt; under förutsättning att vi får in minst 1 bra defensiv back i uppställningen till nästa säsong. Helst 2.
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Tack för dina trogna år i djurgårdströjan. Hoppas innerligt att du blir kvar i klubben på något sätt, förslagsvis hjälpa juniorerna.

Ronnie Pettersson #2
Skriv svar