Tippa DIF 2009/2010, Lag & placering
-
Re: Tippa DIF 2009/2010, Lag & placering
Men kära nån, ta bort alla "eventuella värvningar med DIF anknytning". Då kan vi ha ta tillbaka halva LHC samt SSK och ha dom som B-lag.
Tänk lite ekonomiskt också, ska vi ha råd att dra hem 5-6 NHL spelare?
Tänk lite ekonomiskt också, ska vi ha råd att dra hem 5-6 NHL spelare?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag vet inte så troligt att vi har råd eller kommer få tillbaka alla samtidigt, men om jag själv hade spelat, och spelat i NHL i ett par år så skulle jag helt klart kunna gå tillbaka till den käraste klubben och spela för en "normal arbetarlön" men dagens spelare är tyvär för giriga?:S
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Visst kommer DIF att vara ett bättre lag spelmässigt på många punkter och att hårde Hardy kan få in lite mer av den Järnkamin-anda som saknats. Jag hoppas att Hardy är en del av en satsning mot toppen igen, på sikt. Kommande säsong tror jag inte vi kan slåss uppe i toppen, vi är inte redo än. Vi får inte heller glömma att när Hardy var här sist så hade vi Sveriges bästa målvakt, bästa backar och bästa forwards. Vi hade en bredd på laget som saknar motstycke, det har vi onekligen inte nu, eller än snarare. Jag är mycket positiv till att ledningen visar lite av den handlingskraft som många av oss saknat.
- Rolf-David
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag tror inte att det kommer bli några större skillnader på spelarsidan, möjligtvis att någon gamling lägger av och att någon inte allt för namnkunnig spelare tillkommer.
Kanske om Hardy kan sno med sig någon Schweizare till DIF
Kanske om Hardy kan sno med sig någon Schweizare till DIF
------------------------
En Djurgårdsmaskin
En Djurgårdsmaskin
Med Hardy i gänget kanske förutsättningarna förändras angående gammla Djurgårdare, undrar hur stort inflytande han kan ha ?
Jag har ingen aning om hur truppen kommer att se ut nästa säsong. Men min känsla säger mig att med Hardy vid rodret så kommer vi förbättra vår slutplacering.
Placering vid jul: nia
Placering efter 55 matcher: sexa
Slutspel: åker ut i semifinalen
Placering vid jul: nia
Placering efter 55 matcher: sexa
Slutspel: åker ut i semifinalen
-
Det Hardy kan skaka fram tro jag är den här riktiga depressionen för att vinna matcher. Vilket vi saknade föregående säsong. Och jag är säker på min sak, vi ska till slutspel!
Bryr mig inte om vilket lag vi möter eller var vi hamnar, allt vi kan säga är... Välkomna till Hovet!
Bryr mig inte om vilket lag vi möter eller var vi hamnar, allt vi kan säga är... Välkomna till Hovet!

Jag tror inget förens jag ser det! Vi behöver en stabil målvakt och ett par gubbar som kan producera poäng förutom linkan.
Hur nu detta ska gå till vet jag ej, men detta är faktum
Hur nu detta ska gå till vet jag ej, men detta är faktum

Egentligen för tidigt att säga men får vi behålla linkan och får in ett par vassa nyförvärv så är en fjärde plats i serien ingen omöjlighet. Sedan när vi väl är där är det guld som gäller =))).Linkan avslutar kärriären med ett guld=) 

Tror allt hänger på hur det går i "svarta november" precis som det gjorde i år. Spelar vi bra där går vi till slutspel det är jag övertygad om!