Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Viktigaste frågan just nu! Bremberg,Ottosson, Anger.
Tycker ju att det är riktigt oroväckande att man inte från DIF:s håll inte erbjuds bättre alternativ om man ska tro det som står i kvällspressen. Som aftonbladet idag texom Bremberg.
FAn vi måste ju ha kvar dessa lirare. All heder till Juniorerna som kommit upp och gjort ett KANON jobb alltså men vi behöver ändå dom här äldre killarna och att tappa en kille som tex Bremberg är ju en ruggig förlust alltså.
DIF måste jobba för att ha dessa killar kvar annars kommer det bli ruggigt jobbigt nästa säsong.
Eller vad tror ni?
FAn vi måste ju ha kvar dessa lirare. All heder till Juniorerna som kommit upp och gjort ett KANON jobb alltså men vi behöver ändå dom här äldre killarna och att tappa en kille som tex Bremberg är ju en ruggig förlust alltså.
DIF måste jobba för att ha dessa killar kvar annars kommer det bli ruggigt jobbigt nästa säsong.
Eller vad tror ni?
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: Viktigaste frågan just nu! Bremberg,Ottosson, Anger.
Jag skulle tro att DIF chansade med att först lägga ett rätt lågt bud till Linkan. Nu när han förkastat det hoppas jag att man också höjer budet till en nivå han kan acceptera.
Dumpa Anger. Han lär vara sugen på att kräma fram cash nu, så det kan han väl få göra i en annan klubb. Finns inte en chans att han gör 23 mål även nästa säsong.
-
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Håller med Knirre. Offra Anger för att behålla Linkan. Anger var bra i år, men inte alls i Linkan-klass och har inte helelr presterat år efter år som Linkan gjort.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Diffe89 skrev:Jag skulle tro att DIF chansade med att först lägga ett rätt lågt bud till Linkan. Nu när han förkastat det hoppas jag att man också höjer budet till en nivå han kan acceptera.
Ja, men det är ganska så otaktiskt när han själv lagt fram ett förslag på det dubbla (om det stämmer, vill säga). Risken finns ju att han känner att DIF inte alls vill satsa på honom och intensifierar sitt sökande efter annan klubbadress. De kunde ju åtminstone i sitt första bud gått med på en ökning från nuvarande kontraktet...
Jag tror fortfarande vi kommer komma överrens med Linkan, för jag hoppas verkligen att alla inser vilken jävla sits vi sitter i annars.
Angående Anger tycker jag också man kan dumpa honom. Sätt prion att behålla Linkan & Otto, en sniper lär vi kunna hitta för billigare pengar än de Anger säkerligen kräver.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 4578441.ab
Här har vi en riktigt lojal klubbspelare. Går med på att lira ett år till med halverad lön. Nu lär väl dock Henrik Larsson ha lite mer pengar än Linkan efter alla år utomlands. Jag tycker Linkan efter 15(!) säsonger i DIF ska ha lite mer hjärta för klubben.
Ni som säger att Anger lär vara sugen på löneförhöjning. Skulle gärna vilja ha någon typ av källa för det eftersom annars sitter ni bara och gissar och då tycker jag att man inte behöver uttala sig alls om det.
Här har vi en riktigt lojal klubbspelare. Går med på att lira ett år till med halverad lön. Nu lär väl dock Henrik Larsson ha lite mer pengar än Linkan efter alla år utomlands. Jag tycker Linkan efter 15(!) säsonger i DIF ska ha lite mer hjärta för klubben.
Ni som säger att Anger lär vara sugen på löneförhöjning. Skulle gärna vilja ha någon typ av källa för det eftersom annars sitter ni bara och gissar och då tycker jag att man inte behöver uttala sig alls om det.
150 000/månad är långt under marknadspris för en spelare som Linkan något annan kan man inte hävda och bli ansedd som seriös.
Att betala 300 000 i lön kan nog vara lite svårt att få till rent ekonomiskt. Däremot tror jag att det är lättare om man konstruerar lite vettiga bonusar och till dom kopplar rejäla ersättningar (vore nog inte omöjligt att få företagare med rätt färg på hjärtat att stå för dom fiolerna). Med rejäla bonusar till Linkan kanske man kan få honom att ta i lite oftare och glida runt på en grilla lite mindre än vad som är fallet idag. En riktig fet bonus för +/- skulle tex sitta rätt bra där han den gångna säsongen varit en smärre katastrof.
Edit: stavfel
Att betala 300 000 i lön kan nog vara lite svårt att få till rent ekonomiskt. Däremot tror jag att det är lättare om man konstruerar lite vettiga bonusar och till dom kopplar rejäla ersättningar (vore nog inte omöjligt att få företagare med rätt färg på hjärtat att stå för dom fiolerna). Med rejäla bonusar till Linkan kanske man kan få honom att ta i lite oftare och glida runt på en grilla lite mindre än vad som är fallet idag. En riktig fet bonus för +/- skulle tex sitta rätt bra där han den gångna säsongen varit en smärre katastrof.
Edit: stavfel
If you're not confused, you're misinformed
Ni kanske inte skall tro på allting som aftonbladet skriver.
Det kan mycket väl vara så att DIF erbjudit Linkan 150k i månaden plus en hel del bonusar, ett upplägg som jag tycker är helt rätt. Detta kan blaskan vrida till och göra om til latt DIF erbjuder linkan ett skambud.
Personligen tycker jag att 150k i grundlön känns rätt vettigt. Sedan kan han få mer om vissa mål uppfylls. Egentligen anser jag att alla kontrakt bör vara skrivna på detta sätt. En klump om en spelare gör över ett visst antal poäng, en klump till om plus minus ligger över en viss nivå samt en klump till om laget tar sig till slutspel. Om spelaren då gör en bra säsong så får han bra betalt gör han det inte får han mindre betalt. Skall jag vara helt ärlig tycker jag att många av dagesn elitspelare är gnällkärringar som bara vill ha mer och mer betalt utan krav på motprestation.
Det kan mycket väl vara så att DIF erbjudit Linkan 150k i månaden plus en hel del bonusar, ett upplägg som jag tycker är helt rätt. Detta kan blaskan vrida till och göra om til latt DIF erbjuder linkan ett skambud.
Personligen tycker jag att 150k i grundlön känns rätt vettigt. Sedan kan han få mer om vissa mål uppfylls. Egentligen anser jag att alla kontrakt bör vara skrivna på detta sätt. En klump om en spelare gör över ett visst antal poäng, en klump till om plus minus ligger över en viss nivå samt en klump till om laget tar sig till slutspel. Om spelaren då gör en bra säsong så får han bra betalt gör han det inte får han mindre betalt. Skall jag vara helt ärlig tycker jag att många av dagesn elitspelare är gnällkärringar som bara vill ha mer och mer betalt utan krav på motprestation.
Jag hoppas verkligen vi kan komma överrens med Linkan för han är löjligt viktig för vår offensiv. Tycker inte man kan klandra honom för att vilja ha högre lön då han presterar och är så viktig som han är. Att han ska ta förslaget eller som något tyckte gå ned i lön bara för att vara snäll känns ju inte riktigt realistiskt. Han har ju trots allt spelat i DIF i många många år och hans lojalitet mot klubben kan man inte ifrågasätta tycker jag.
Det där med att han inte jobbar hela matcher, är slö i defensiven osv känns också rätt överdrivet. Han lirar ju en hel del bp och är överhuvudtaget grymt skicklig överallt på banan.
Så jag hoppas, som någon föreslog, att det här var ett lite lamt försök att få kontraktet accepterat men att de inser hans värde och ger ett bättre bud.
Edit: WK4, menar du att Linkan varit en smärre katastrof? Då har du fantastiskt höga krav på honom
Det där med att han inte jobbar hela matcher, är slö i defensiven osv känns också rätt överdrivet. Han lirar ju en hel del bp och är överhuvudtaget grymt skicklig överallt på banan.
Så jag hoppas, som någon föreslog, att det här var ett lite lamt försök att få kontraktet accepterat men att de inser hans värde och ger ett bättre bud.
Edit: WK4, menar du att Linkan varit en smärre katastrof? Då har du fantastiskt höga krav på honom

Frågan är väl inte om han är värd det eller inte, utan om DIF ska ha en spelare i laget som jag tycker inte är komplett, som tjänar 325 000 i månaden.
-
crashmash// det är stor skillnad på 150 000 och 325 000 kr.
Våra chanser att behålla Linkan ser ut att minska. Om 150 000 är ett seriöst bud från DIF, så är det skrattretande. Om man ger en tränare 150k/månaden måste man väl i alla fall ge våran största stjärna 200k/månaden, även om han inte jobbar som en tok (det kommer han att göra nästa säsong om han stannar, oavsett vilken lön han har. Hardy accepterar inte spelare som sover i båset eller på planen).
Nya bud lär komma, det är jag rätt så säker på. Men Linkan kommer inte att få mer än 225k/månaden skulle jag tro, då han inte är värd det med sin inställning.
Nya bud lär komma, det är jag rätt så säker på. Men Linkan kommer inte att få mer än 225k/månaden skulle jag tro, då han inte är värd det med sin inställning.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Var hans lön verkligen 150 k? Jag hade verkligen för mig att den låg runt 200-250. Nu har jag verkligen tappat koll på vad spelarna i runda slängar tjänar.
Någon som kan ge mig en genomgång?
Om Linkan tjänar 150, vad tjänar dom andra då, 50-100?
Någon som kan ge mig en genomgång?
Om Linkan tjänar 150, vad tjänar dom andra då, 50-100?
Nu var det ju inte riktigt det jag skrev. Det jag skrev var att +/- har han varit en smärre katastrof. -8 kan aldrig vara okej hoppas jag att du håller med mig om.kungK2 skrev:WK4, menar du att Linkan varit en smärre katastrof? Då har du fantastiskt höga krav på honom
+/- har DIF som lag också varit riktigt under isen den gångna säsongen. -90 totalt är ju inte direkt lysande och det visar att spelet 5 mot 5 fungerat riktigt uselt och det är något som måste ordnas till den kommande säsongen. Man kan inte släppa 1,6 mål/match i handikapp till motståndet i spel med lika antal spelare på banan och tro att man ska ta en massa poäng då.
BP och PP däremot är det svårare att klaga på (där var man ju fyra i båda kategorierna).
BP och PP däremot är det svårare att klaga på (där var man ju fyra i båda kategorierna).