Mats Sundin - The one and only!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Steef
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mats Sundin - The one and only!

Inlägg av Steef »

warrant skrev:Man minns ju hyllningen Sudden fick innan matchen Djurgården-Toronto för några år sen..
Det var häftigt, men fortfranade var det mindre folk då. men helt klart en av de häftigaste sakerna jag upplevt.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Sudden är kung!

Minns första gången jag såg honom. Det var en av mina första matcher "live" när jag fortfarande bodde i de norrländska skogarna.
Pappa tog med mig till storstan (Luleå) och det var så häfftigt.
Det var en lång kille i DIF med galler på hjälmen, och pappa sa:
- Han kommer att bli nått stort.

Pappa hade rätt och DIF krossade Luleå med 7-1.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Bring "SUNDIN" home :!:
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Någon som vet hur bra relation Sudden och Hardy har? Hardy kanske kan få hem Sudden
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Bjurre skrev:Någon som vet hur bra relation Sudden och Hardy har? Hardy kanske kan få hem Sudden
Mats Sundin kommer ALDRIG mer att spela i Djurgården.
Det har han själv sagt i flertalet intervjuer. Det enda som motiverar honom att fortsätta sin karriär är att få vinna en ring av Lord Stanley.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Frasse skrev:
Bjurre skrev:Någon som vet hur bra relation Sudden och Hardy har? Hardy kanske kan få hem Sudden
Mats Sundin kommer ALDRIG mer att spela i Djurgården.
Det har han själv sagt i flertalet intervjuer. Det enda som motiverar honom att fortsätta sin karriär är att få vinna en ring av Lord Stanley.
Han skulle ju aldrig mer spela i landslaget med sa han och han spelade sen
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Förstår inte det eviga tjatet om Sundin, på dom senaste 2 decennium så har han spelat 12 matcher i DIF, innan dess blev det 34 matcher. Det är allt.
Låter oftast som ni snackar om en spelare som har lirat hundratals matcher för DIF och har DIF som modersklubb - ungefär som Foppa för Modo. Men tyvärr är det inte så i vårt fall.
Han har sagt nej, nej, och åter nej då han har fått frågan om han kommer åtvervända till DIF.
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Bild

Sundin kom till Djurgården redan som pojkspelare och har fått huvuddelen av sin hockeyfostran i klubbens ungdomslag och juniorlag. Så nog har han mer koppling till DIF än 34+12 matcher i A-laget.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Fint foto :)
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Erik I

Inlägg av Erik I »

Detta eviga tjat om Sudden - men det är klart, dömma kan man ju.

FÖRUTSÄTTNING är att Sudden vinner Stanley Cup, och jag ger honom 2 (mitt eg. max och det mest troliga, förutsatt han spelar en säsong till efter denna) eller 3 (absolut max, han är i så fall 40 år fyllda) chanser till det, denna säsong inkluderad. Jag tror nämligen han är sugen på OS 2010.

SKULLE Sudden vinna Stanley Cup finns ändå ENDAST MINIMAL (och detta är en så minimal chans så det finns inte) att han avslutar här hemma. Varför? Som han själv sagt (vad jag minns) har han svårt föreställa sig att han skulle kunna motivera sig att spela här hemma (ett par tusen pers, åka buss) efter alla år i NHL, så Djurgårdare han är. Det är istället bara att gratulera MoDo m.fl. vars återvändande flyttfåglar tycks se det hela på ett annat sätt.

Sudden är bland de största i Tre Kronor genom alla tider, men det finns ingen anledning att hissa DIFs nr. 13.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

De här med att Mats skulle lägga vid 40 behöver ju inte stämma kolla bara på Chris Chelios 47 år och spelar i NHL Sudden kunde mycket väl vara en av de bästa i elitserien vid 40 år
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Den dag sudden slutar spela så bör DIF ta in han i organisationen.
Tror att många företag gärna vill synas ihop med han.
janne08

Re: MATS SUNDIN "THE ONE AND ONLY"

Inlägg av janne08 »

Lee Harvey Oswald skrev:34 grundseriematcher, 8 slutspelsmatcher (1989-1990)
12 grundseriematcher (1994-1995 Lockout-season)
Där har vi Suddens fantastiska svit i DIF-tröjan.

Mats är en stor hockeyspelare, förmodligen en av det allra största.
Hyllningen i Globen gav mig rysningar ........MEN, Mats har aldrig varit & kommer aldrig att bli någon ”riktig” Djurgårdare.
Det är klart större chans att DIF vinner resten av alla Elitseriematcher 08/09 & att Ronnie.P vinner poängligan än att Sundin tar på sig DIF-tröjan igen.

Att detta aldrig kan få vila….

Håller med till 100%
Sannigen kan ibland vara tung !!
Användarvisningsbild
Grampus

Inlägg av Grampus »

Nu när han spelar i Vancouver så tror jag han inte att han trivs lika bra som när han spelade för Toronto. I matchen mellan Toronto och Vancouver för några veckor sen så fick Sudden en fin hyllning på några minuter av Toronto fansen,men så fort han var på isen så fick han bara en massa burop från dem. Det fick han väl inte när han speelade med Toronto mot DIF från DIF fansen. Eller? (vad vet jag)
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

warrant skrev:Den dag sudden slutar spela så bör DIF ta in han i organisationen.
Tror att många företag gärna vill synas ihop med han.

Där tror jag du har en poäng faktiskt! Det skulle säkert göra gott att ha han i organisationen, men frågan är ju om han skulle vilja detta?
Skriv svar