Wikegård eller Särkijärvi?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Niklas eller Hans?

Omröstningen slutade 2006-03-18 19:26:18

Niklas
37
59%
Hans
26
41%

Antal röster: 63

Jonius

Inlägg av Jonius »

Svårt val, en kombination vore nog inte fel. Men om jag måste välja blir det Säcken eftersom Thoresen just stänkte in 1-1 :wink:
Men som sagt, en kombination vore underbart.
marcus nilsson

Inlägg av marcus nilsson »

wikegård!
Danne_82

Inlägg av Danne_82 »

Wikegård inget snack om saken!!! säcken är för mesig och nöjd bara dom håller sig kvar!!! verkar som om det har smittat av sig på resten av laget
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan man inte få önska sig tre tränare istället för en?

Skulle vilja ha Putte some headcoach.

Säcken till att sköta träningar

samt Wikegård att elda på spelarna under match.

Huvudansvaret har dock Putte. Då kan man gjutet räkna med att både ungdomar får spela samt att laget till stor del består av killar från stan!
nora DIF

Inlägg av nora DIF »

wikegård självklart!!!!!!!! när han var tränare fick spelarna veta när det gick dåligt. när man hör säcken så verkar det som han är nöjd med dom senaste matcherna
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

nora DIF skrev:wikegård självklart!!!!!!!! när han var tränare fick spelarna veta när det gick dåligt. när man hör säcken så verkar det som han är nöjd med dom senaste matcherna
Precis!
Brollan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Brollan »

nora DIF skrev:wikegård självklart!!!!!!!! när han var tränare fick spelarna veta när det gick dåligt. när man hör säcken så verkar det som han är nöjd med dom senaste matcherna
Det är stor skillnad på den trupp Säcken har att jobba med jämfört med det material som Wikegård hade.

Säcken och Challe har gjort ett godkänt jobb, hade det blivit slutspel så hade det varit en bonus med tanke på årets budget-trupp.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Det går väl inte riktigt att jämföra Wikegård och Säcken, med tanke på att de har helt olika förutsättningar.

Men jag tror ändå att Wikegård hade gjort det bättre än Säcken med dagens trupp. Och jag tror att Säcken hade gjort det bättre med Wikegårds trupp.

Jag får intrycket av att Säcken är en tränare man vinner Sm-guld med, men med Wikegård klarar man sig ur kriser bättre.
Jag skulle inte ha något emot att se Wikegård i DIFs bås nästa säsong.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

En blandning mellan Säcken och Wikegård vore inte fel, men jag skulle nog lägga min röst på Wikegård.

Hans inställning är förjävla härlig och tänder man inte till när man hör honom skrika, ja, då ska man nog fundera på att göra något annat istället än att spela hockey.
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Jag är en stor fan av Wiken, men det är bara inse att han aldrig lyckats vinna något.

Personligen hoppas jag att DIF Hockey tar Putte C till nåder igen. Han låg bakom att DIF Hockey låg längst fram i Sverige innan han klev över och lyfte fotbollen. Putte är ett geni som kan få klubben på rätt köl igen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

All power to the Putte!
niklashenriksson

Wikegård rules

Inlägg av niklashenriksson »

Som dom flesta säger så är Wikegård en färgstark person. Det finns ju en anledning till att man säger vinnarskalle då man pratar om honom. Min röst ligger på Niklas.

Som någon sa så tror jag att en ledares attityd smittar av sig på laget. Niklas skulle aldrig axepterat att bara hänga kvar som målsättning.

Vinnarskallen Niklas skulle först gå till slutspel med laget och sedan skulle han visa Hockey sverige att det går att ta guld med ett junior lag, och att det är inställningen som räknas. Det går att uträtta stordåd i sann dif anda, om bara den rätta viljan och hjärtat finns.

Djurgården har alltid varit föregångare då det gäller att visa vägen inom svensk hockey, så varför skulle dom inte kunna visa hockey sverige att det går att vinna utan att köpa sig framgång.

Skulle vara kul att ha Micke Johansson med i teamet,tor att han har mkt att tillföra med sin rutin och erfarenhet. (Difs bästa pelare genom tiderna enligt mitt tycke).Niklas Henriksson- DIF-forever, i medgång och motgång
Kirand_s

hej o ho!

Inlägg av Kirand_s »

bu säger jag till wikegård-hans stil i båset passar ej till vår nya ungdomsgäng!.skulle kunna göra skada! d behövs mer mjukhet för att matcha nya killar som ej varit mer förr än bara skrik o gap o utskällning!

inget ont om niklas-men det tar ju tid att inpasssa sig hans stil-och det har ej djurgården...jag gillar ju niklas i tv o hans skarpa tillagg on hockey-
men hockeyn är ju bra i sverige (och i finland),inte bara i nhl....

jag håller mig till challe (innan jag förstod svensk hockey var han ju borta) men jag får ju ta och lita på särkijärvi (det blir väl till mörtsjö på svenska och en sån finns i min kommun) och den finska sisu!!!!

Jag sa i början av säsongen att bara vi är kvar i elitserien blir jag nöjd...
men så var det ju så nara slutspel...jag vet...det är ej slut än...men...

nästa säsong så vill jag att killarna ska känna att det är kul att spela hockey...de har ingen press...slutspel är en bonus...

och med finsk sisu går det...
säger jag som är uppvuxen med engelsk ligafotboll på ena tv-aparaten och hockey-vm-em-på det andra-samtidigt....och dessutom svensk på pass men finne i hjärtat!

och glöm ej killar som spelar- det är kul att spela hockey-oavsett hur det går--resten kommer av sig själv sen....

och set är faktiskt mycket roligare att se på hockey i globen än i -15 grader utomhus i 3 timmar....fast undrar om det ej vore bättre i hovet....

Sista kampen nu snart för i är...
det finns en sång om de vitas och rödas kamp om makten i finland...

skulle det passa nu??? svar från särkijärvi krävs...

Mycket nöje med sveriges bortdömda proffslag i os!!!!

Heja DIF-hockey
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Vinnarskallen Wikegård har ALDRIG vunnit något. Som så ofta förr ligger bevisen i puddingen som man så ofta säger i de anglo-saxia länderna.

Vad jag tror DIF behöver är:

1. En profesionell, sammanhållen och långsiktig organisation som bärs av såväl en gemensam affärsidé som av en gemensam spelidé. I ljuset av detta skulle jag vilja se att Putte C hade en roll (sportchef?). Se och lär av fotbollen som såg och lärde av ishockeyn.

2. En mycket kompetent klubdirektör (hellre med en bakgrund i näringslivet än i ishockeyn) som brann för Djurgården. Då menar jag inte ytterligare en av alla dessa töntiga tomtar till klubbdirektörer som leker direktörer utan en verklig räv från näringslivet som har koll på debet och kredit, kommunicerar som en kung och kan bygga en fungerande och kostnadseffektiv organisation.

3. En ledstjärna med ansvar för samtliga juniorlag. Här tror jag att Robert Nordmark faktiskt skulle kunna spela en viktig roll.

4. Ett tränarpar som fungerar väl ihop. En hård Hardy och en mjuk Mats Waltin, en inspiratör som ser att alla mår bra och en pådrivare som ser till att alla ger järnet.

DIF:s problem ligger mycket djupare än i båset...
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

lätt val,, wikegåd ja gillade hans temperament!

sa han inte att en anledning att han slutade var att ägna mer tid med familjen, ja tycker att han är på tv hela tiden...
Skriv svar