Vi har redan 2 st som jobbar minst lika hårt. Och det är C Gustafsson och G Landeskog!!Jockmaniac skrev:Lilleman:
Piskor och slagträn
Välkommen Hardy, du kan bli våran hjälte. Förhoppningsvis så kommer vi få se gamla fysiska, tuffa och hårt arbetande Djurgården igen. Inte den där kärringhockeyn som Montén stod för. Överjävligt dock att Montén är kvar. Lägg pengarna på en spelare istället och lämna Hardy och Micke ensamma i båset.
Det är nya tider nu så det där argumentet med att Linkan skulle lämna DIF bara för att Hardy är här köper jag inte. Känns tryggt att Linkan säger att Djurgården ligger närmast till hands i Sverige. Förhoppningsvis så slipper vi se honom i plastdressen eller någon annan bonddress.
Men snälla, Ölvestad får inte vara kvar. Om han inte går ner massa i lön. Jag såg en Division 1-match mellan Nyköping och Borlänge idag och det finns ett tiotal spelare i dessa lag jag tror skulle tillföra mer än honom.
Skaka om föreningen nu Hardy.
Återigen VÄLKOMMEN!
Hardy Nilsson tar över Djurgården!
Re: Hardy Nilsson tar över Djurgården!
-
Jo men dom två är riktigt dåliga i försvarszon, såsom de flesta andra unga vi har, det är ett faktum.
Frågan är hur det går för Hardy, visst han har vunnit mycket, men bara haft topplag typ. Någon som har koll på om han gjort bra ifrån sig i en sämre klubb, som i ärlighetens namn är Djurgården just nu?
Nyförvärv i varje lagdel, som är förstärkningar, klarar vi oss inte utan. Pengarna måste skrapas fram från någonstans, synd att slutspelet försvann.
Frågan är hur det går för Hardy, visst han har vunnit mycket, men bara haft topplag typ. Någon som har koll på om han gjort bra ifrån sig i en sämre klubb, som i ärlighetens namn är Djurgården just nu?
Nyförvärv i varje lagdel, som är förstärkningar, klarar vi oss inte utan. Pengarna måste skrapas fram från någonstans, synd att slutspelet försvann.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Välkommen tillbaka Hardy! 

Vi_e_Djurgårn skrev:Jo men dom två är riktigt dåliga i försvarszon, såsom de flesta andra unga vi har, det är ett faktum.
Calle dålig o försvarszon?
Tycker inte han är fy skam i boxplay eller defensiven i allmänt.

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Calle dålig o försvarszon?
[/quote]
Tycker det verkar orättvist att döma ut Landeskogs defensiva egenskaper eftwer de tre matcher han deltagit i!

Tycker det verkar orättvist att döma ut Landeskogs defensiva egenskaper eftwer de tre matcher han deltagit i!
Tycker det verkar orättvist att döma ut Landeskogs defensiva egenskaper eftwer de tre matcher han deltagit i![/quote]Stickan6 skrev:Calle dålig o försvarszon?
Då får du väl citera Vi_e_Djurgårn och inte mig

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Absolut! Ber om ursäkt, det var menat som en förstärkning av ditt inlägg!
-
Den risken är väl rätt liten. Hardy är ju inte dummare än att han värderar deras förmåga i dag, inte hur den var för 7-8 år sedan.jensa öhling skrev:Bara att hoppas att Hardy inte behåller sina gamla favoriter som Falk, Ölvestad och Ronnie när faktum är att de inte håller alls samma klass längre. Särskilt inte Ölven.
Att Ronnie får gå ser jag som självklart, han har inte alls kommit upp på den nivå man kan begära. Detsamma gäller Ölvestad. Falk däremot glimmar ju till ibland även om det är otroligt tröttsamt att se honom vända hem före röda istället för att ta ett skär till och slå ner pucken.
-
Jag får verkligen ta tillbaka det jag skrev. Calle spelar bra i boxen och Landeskog är otestad. Ursäkta för vimsandet. Det är JJ och Hank, som jag tycker är svagare bakåt.
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Kan bara säga att jag håller med Wikegård i det han säger i början.
http://nyheter24.se/sport/blogg/niklas- ... rg-ar-kung
http://nyheter24.se/sport/blogg/niklas- ... rg-ar-kung
i
- Jack Daniel
Skönt med Hardy tillbaka hos oss där han känns hemma! 

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Japp jag vet, men om du funderar lite så kanske det skulle vara bättre med ett fullsatt globen, men får vi ett gäng hyfsat bra lirare så kanske det blir fullsatt. måste väl ändå vara bättre med 10 000 i globen än 7000 på hovet, eller?Vi_e_Djurgårn skrev:Globen?? Sen när tror du att Djurgårdens matcher drar ca 14000?
Vakna upp och se att flytten till Hovet är en av de få positiva saker som hänt för föreningen de senaste fyra åren.
Kanske du ska vakna upp och inse att jag kanske bara tänkte högt, nästa gång kan du ju fundera lite mer än att bara skicka något som du tror du har förstått, fråga din mamma annars om du inte förstår. btw skrev ju också att man skulle instalera kikare på de översta platserna, tror du jag var seriös över det med eller?!
Djurgården i vått och torrt!
Om vi bortser från din ironiska del av inlägget så vill jag bara påminna dig om Lock out-säsongen. Vi hade toppspelare i laget och enda gången vi fyllde Globen var när Modo var på besök.Johan Karlsson skrev:Japp jag vet, men om du funderar lite så kanske det skulle vara bättre med ett fullsatt globen, men får vi ett gäng hyfsat bra lirare så kanske det blir fullsatt. måste väl ändå vara bättre med 10 000 i globen än 7000 på hovet, eller?Vi_e_Djurgårn skrev:Globen?? Sen när tror du att Djurgårdens matcher drar ca 14000?
Vakna upp och se att flytten till Hovet är en av de få positiva saker som hänt för föreningen de senaste fyra åren.
Kanske du ska vakna upp och inse att jag kanske bara tänkte högt, nästa gång kan du ju fundera lite mer än att bara skicka något som du tror du har förstått, fråga din mamma annars om du inte förstår. btw skrev ju också att man skulle instalera kikare på de översta platserna, tror du jag var seriös över det med eller?!
Kort sagt, det handlar inte om att ha "rätt" spelare i laget. Hovet är vårt hem, och det hoppas jag att det förblir.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Precis som Kojak sa, bara mot MoDo. Och varför ens då? Jo för att en viss P. Forsberg was in town...
Det handlar inte om spelare, det handlar om hockey intresset. Om ett antal år när vi förhoppningsvis säkrat ekonomin och spelar över alla förhatliga streck kanske man kan tänka sig Globen, men mycket kvar till dess. Hovet är som ett hem. Ett gammal och ganska sunkigt hem, men ett hem none the less.
Det handlar inte om spelare, det handlar om hockey intresset. Om ett antal år när vi förhoppningsvis säkrat ekonomin och spelar över alla förhatliga streck kanske man kan tänka sig Globen, men mycket kvar till dess. Hovet är som ett hem. Ett gammal och ganska sunkigt hem, men ett hem none the less.