Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
grandstoff

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av grandstoff »

Lucas skrev:
Frasse skrev:
sorunda_99 skrev: Helt klart intressanta för Dif allihop, Sanny L har dock sagt att om han kommer till sverige är det Lule eller Skellefteå som gäller
Tror du läste om piss-nisse och inte Sanny Lindström.
Sanny har rötterna i Stockholm och jag tror inte att han vill bosätta sig i norr.
Piss nisse? Du syftar väl inte på kära Nisse Ekman, eller?

Och visst kan han det, han har ju lirat i Timrå ett bra tag där han blev publik favorit.

Tror han hamnar någonstans i norr dessvärre..
Han syftar på Jonte Hedström. Han har uttalat dessa ord du skriver. Sanny har jag inte hört säga detta.
Lucas

Inlägg av Lucas »

grandstoff skrev: Han syftar på Jonte Hedström. Han har uttalat dessa ord du skriver. Sanny har jag inte hört säga detta.
Aha ok, men då är vi egentligen tillbaka till ruta ett, för Jonte har ju även han varit publik favorit uppe i norr. Även hatad av dom han ditchade (SAIK). Honom kan vi definitivt skita i. Hoppas herr piss-nisse och sanny har blandats ihop för jag ser gärna Sanny i DIF :)
(Hoppas jag inte förvirrade alla med att dra in Jonte i det hela)
COYS
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av COYS »

På svenskfans/DIF hockey står det under rykten att Sanny Lindström kommer att välja Luleå eller Skellefteå om det skulle bli spel i elitserien. Man undrar ju varifrån den informationen kommer och varför Sanny som spelat i Timrå ( och kommer från Stockholm) just skulle välja mellan Skelleteå och Luleå
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

COYS skrev:På svenskfans/DIF hockey står det under rykten att Sanny Lindström kommer att välja Luleå eller Skellefteå om det skulle bli spel i elitserien. Man undrar ju varifrån den informationen kommer och varför Sanny som spelat i Timrå ( och kommer från Stockholm) just skulle välja mellan Skelleteå och Luleå

Kanske gillar att köra skoter vem vet :wink:
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Frasse skrev:
sorunda_99 skrev:
Stadion skrev: Helt klart intressanta för Dif allihop, Sanny L har dock sagt att om han kommer till sverige är det Lule eller Skellefteå som gäller

Har du någon källa på det, så vore det önskvärt.
Läste det på någon av kvällstidningarna för ett tag sen, man vet ju aldrig med dem så man kan ju hoppas, men inte hoppas för mycket!

Som sagt, det kommer förmodligen från någon kvällsblaska. Trodde det var bättre bekräftat och kanske inte borde tagits bort som ryckte. Har för mig att det stod i någon mera sanningsenlig sida. Om någon hittar den artikeln vore det guld!
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Här är artikeln ni letar efter:
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... n-nasta-ar
...som alltså handlar om Jonte HEDström och ingen annan som väljer mellan Skellefteå och Luleå.

Det här är senaste intervjun i svensk media med Sanny LINDström:
http://hockeybloggen.city.se/2009/02/09/Sanny___/

Gör om, gör rätt...
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Ska ändra på vår sida, så fort jag kommer hem. Sanny är fortfarande en möjlighet.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Verkar som att Klasen blir kvar i SSK trots allt (AB)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4555110.ab

Dock så har en klausul där det står att han kan sticka om laget inte spelar i ES nästa år...
Fortsättning följer.
FredrikA

Inlägg av FredrikA »

Ser att vi har nio forwads på kontrakt till nästa säsong. Fem till vore lagom och de fem skall vara Linkan, Anger, Otto, Mackan och Thoresen. Anger kan vi eventuellt byta mot Ekman man han blir väl kvar i Ryssland
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Bara till att hoppas SSK åker ur så kanske Klasen och Henrik Karlsson kommer
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Fredrik A// Låter dyrt med alla dom. Billigare alternativ är bröderna Ahlström i Huddinge samt Daniel Rudslätt.
FredrikA

Inlägg av FredrikA »

jensa öhling skrev:Fredrik A// Låter dyrt med alla dom. Billigare alternativ är bröderna Ahlström i Huddinge samt Daniel Rudslätt.
Dyrt? Vi har väl pengar :D . Vet att det kanske inte är realistiskt med alla de fem men det är vad jag hoppas på.
FredrikA

Inlägg av FredrikA »

Sen skriver vi nya kontrakt med Eklund och Printz och fyller på med Kronwall eller Tjärna. Hade hoppats en del på Urbom då jag tyckte han var bra de matcher han spelade men hans agent verkar ju lida hybris så då kör vi med Eklund istället.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Varför ska vi bara värva stockholmare? vi hade nog inte sagt nej till Linus Omark om han skulle vilja hit
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
tdk
Säsongskort: Ja

Inlägg av tdk »

Jag hade gärna sett ett försök till att få hit Pär Arlbrandt och kanske Niklas Olausson de har visat att de trivs väldigt bra ihop i år i Västerås. Båda två är ganska otestade i elitserien. Pär Arlbrandt säger i en intervju att han vill spela mycket i PP och inte spela i fjärdefemman, dessa krav borde Djurgården kunna gå med på.

Pär Arlbrandt
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=825
Niklas Olausson
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1705
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Låst