Välkommen Hardy, du kan bli våran hjälte. Förhoppningsvis så kommer vi få se gamla fysiska, tuffa och hårt arbetande Djurgården igen. Inte den där kärringhockeyn som Montén stod för. Överjävligt dock att Montén är kvar. Lägg pengarna på en spelare istället och lämna Hardy och Micke ensamma i båset.
Det är nya tider nu så det där argumentet med att Linkan skulle lämna DIF bara för att Hardy är här köper jag inte. Känns tryggt att Linkan säger att Djurgården ligger närmast till hands i Sverige. Förhoppningsvis så slipper vi se honom i plastdressen eller någon annan bonddress.
Men snälla, Ölvestad får inte vara kvar. Om han inte går ner massa i lön. Jag såg en Division 1-match mellan Nyköping och Borlänge idag och det finns ett tiotal spelare i dessa lag jag tror skulle tillföra mer än honom.
Skaka om föreningen nu Hardy.
Återigen VÄLKOMMEN!
Du vet väll att Johansson också är en del i det hela....
Jag har det största respekt för Montèn, när det gick som tyngst hörde han av sig till järnkaminerna och ville ge sin syn på det hela och försökte förklara.
odburt skrev:
Linkan och Hardy går inte ihop, d.v.s. Linkan lämnar DIF.
Tror verkligen inte att allas våran Linkan kommer att lämna DIF. Tror nog att Hardy kommer att göra ett gott inflytande till DIF och även Linkan. Så nått snack om att Linkan kommer att lämna DIF tror jag verkligen inte att det kommer bli.
Inte säkert vi har råd att behålla bremberg om han ställer för tuffa lönekrav.
Det jag snarast oroar mig för är att Hardy promt vill ha kvar Ölvestad och att detta blir så dyrt att vi inte har råd med Bremberg.
För övrigt kanske man inte skall hoppas för mycket på en ny tränare, även den bästa tränare måste ha rimliga förutsättningar för att lyckas. Inte så säker på att dessa finns i DIF just nu.
Instämmer med de flesta andra, Det här var vad DIF Hockey behövde!
Välkommen tillbaka.
Jag tror Hardy kommer att lyfta många av våra spelare, och dessutom ställa högre krav på spelarna, gör vi en dålig match kommer ingen spelare att missa det.
Yiiiiha, när är premiären? Måste slipa skridskorna, och tejpa klubban samt laga tandskyddet!
När jag kom in här på hemsidan och läste nyheten om hardy blev man ju tårögd, Hardy är en grym tränare och tillsammans med monten och johansson som känner detta lag kommer det blir grymt.
Jag tror linkan stannar men med det lönekrav han har kommer han ha hardy i ryggen hela tiden, dags att kämpa lite linkan (Linkan är alltid kung men kan jobba lite mer )
Ölvestad, en skadedrabbad säsong så han inte fått ut allt han vill på planen, verkligen en spelare som dif ska ha kvar, han kommer med hardys hjälp (och en skadefri säsong) att bli en spelare som kommer höja dif under säsongen
Rolf-David skrev:Jag är minst lika glad som the next guy över att hårde Harry är tillbaka men har vi råd med honom?
Känns som att ekonomin inför förra säsongen var lite halvtaskig och hardy lär ju inte vara gratis direkt?
Enligt uppgift får Hardy Nilsson en lön på 100 000- 150 000 kronor i Djurgården - en klubb som redan har problem med att få pengarna att räcka till.
- Det är klart att det blir en till person på löningslistan, men vi ville ha tre tränare och då får vi se till att hitta finansiering till det också, säger klubbdirektören Tommy Engström.
Framtiden får utvisa om han är värd 150 000 i månaden. Personligen undrar jag hur stort tålamod man har med en tränare som drar in en sådan pass hög lön? Hittar dom finansiering för en tränare borde dom hitta det även för spelare.
Tror dessvärre att dom som väntar sig mirakel av Hardy får tänka om lite..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Sant att Hardy själv inte är nyckeln till framgång.
Men man får se det som första steget inför den kommande säsongen.
Att Hardy kommer kan få vissa tveksamma spelare att vilja krita på för DIF.
Ser det bara som en possitiv grej att Hardy kommer, och det visar att vi är beredda att satsa.
Jag tror och hoppas att detta bara var det första esset i rockärmen, fler lär komma...
Tror som du "busmicke", vinden har vänt, och tror på en riktigt bra framtid här nu, det gäller att vi får truppen klar så snabbt som möjligt och bygger ett lag av det hela så tidigt som möjligt:)
Bara att hoppas att Hardy inte behåller sina gamla favoriter som Falk, Ölvestad och Ronnie när faktum är att de inte håller alls samma klass längre. Särskilt inte Ölven.
Enligt uppgifter vill Hardy ha in nyförvärv i varje lagdel och få behålla stjärnor som Fredrik Bremberg. Från expressen.
Vi får hoppas att det som står är sant!
Att det är sant tvekar jag inte på. Det är inte det svåra. Det svåra är att leva upp till det. Hoppas señor Nilson får förtroende och tålamod från ledningen. Hoppas verkligen att det kan bli lite rörelse runt omkring DIF vad gäller cashflow. Tror inte på någon vändning sportsligt fören vi får se en förbättring på den ekonomiska fronten, men ändå känns det mycket bra att ha Hardy på plats.