Hardy Nilsson tar över Djurgården!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jensa öhling

Re: Hardy Nilsson tar över Djurgården!

Inlägg av jensa öhling »

Nisse är ingen kung. Däremot ett stort ego. Då behåller jag mycket hellre Linkan.
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bjurre »

De har även bekräftas på svt sport https://medlem.svt.se/svt/jsp/Crosslink ... ik_1463599
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Tveksam till Hardy, men bra att man behåller Montén och Johansson för fortsatt utveckling.
i
Lucas

Inlägg av Lucas »

Holy shit! Bomben har verkligen inte sjunkit ner hos mig än men låter förbannat spännande! Saaatan va jag längtar efter nästa säsong redan nu!

Det jobbiga är dock hur det blir med linkan.. Suck! Man kan verkligen inte få allt här i världen
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

jensa öhling skrev:Nisse är ingen kung. Däremot ett stort ego. Då behåller jag mycket hellre Linkan.

Jag ser hellre såna straffar i varje fall...
Användarvisningsbild
SettleR

Inlägg av SettleR »

Linkan är inte värd en månadslön på 300.000. Karln är den lataste spelaren i serien, men han är överlägset bäst när det gäller passningar.
En av världens bästa passningsläggare och speluppfattare, menmen, tror det finns andra spelare som inte kräver dessa pengar.

är ypperligt glad att Hardy tar över

Mina åsikter och inga andras. take it or leave it. Helt otroligt att man måste ändra inlägget sitt för folk löper amok så fort man säger sin EGEN åsikt.
Senast redigerad av SettleR den 2009-03-02 16:17:34, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Bara det faktum att man visar att man inte vill lägga sig ner och dö gör att jag blir glad av denna nyhet. Sen får vi väl hoppas att "Linkan" går till Schweiz istället för LHC...
Användarvisningsbild
Lunkan

Inlägg av Lunkan »

SettleR skrev:Linkan är ingen järnkamin när man ställer krav på en månadslön på 300.000 när han gott väl vet att djurgårns ekonomi är som den är.
Sånt resonemang har jag aldrig förstått. Han vet vad han är värd och vet också att det är vanligt med externa finansiärer. Att som spelare gå ut och begära en låg lön för att vara snäll tror jag inte på. I en förhandling får båda partner meddela deras mål/krav och sedan handlar förhandlingen om att mötas och kompromissa. Vi vet just nu inte någonting om vad Linkan har som lägsta-krav.

Hardy i DIF är jag långt ifrån enbart positiv till. Han var kung för 8 år sedan med ett spelsystem som passade perfekt för det spelarmaterial vi hade och som tog motståndarna på sängen. När ävl motståndarna läst sönder spelsystemet och nyckelspelare försvann fungerade ingenting, inte heller i landslaget och då fanns inget nytt tänk att sätta in. Missförstå mig inte, Hardy var kung, jag bara inte om han fortfarande kan vara det med en usel spelarbudget och ekonomi.
Philip.dif

Inlägg av Philip.dif »

Fyfan vad bra!!! :D Såg det först på aftonbladet efter skolan och trodde det inte var sant (man vet ju aldrig vad dom skriver) Najs!
JK är Sveriges Bästa Hockeyklack!!!<3
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
jensa11

Inlägg av jensa11 »

SettleR skrev:Linkan är ingen järnkamin när man ställer krav på en månadslön på 300.000 när han gott väl vet att djurgårns ekonomi är som den är. Karln är den lataste spelaren i serien, men han är överlägset bäst när det gäller passningar. MIN åsikt är att han visar att han inte har ett djurgårdshjärta.
En av världens bästa passningsläggare och speluppfattare, menmen, tror det finns andra.

är ypperligt glad att Hardy tar över
Hur kan du säga att Linkan inte är en järnkamin?Utan Linkan så hade vi spelat i allsvenskan för länge den plus att han har gjort över 500 poäng i DIF!De är klart att han ska ha bra betalt för sin insats,han är grym och behövs för att vi ska bli bäst igen!

Jag är positiv till Hardy!De var helt rätt att ta in honom.Nu hoppas jag att vi kan få in några bra nyförvärv så att de blir en satsning mot slutspel nästa år.Dagens trupp räcker inte till..
Användarvisningsbild
Goalie

Inlägg av Goalie »

Yes! Hoppas han leder oss till guld igen, nån som vet hur långt han har kontrakt till?
Philip.dif

Inlägg av Philip.dif »

Linkan är en järnkamin och har hjälpt oss mycket men jag är tveksam till hans nya lön på 300 000.. I princip så skulle vi kunna få 2 stycken andra spelare för det som skulle kunna bidra på samma sett "tillsammans"..
Senast redigerad av Philip.dif den 2009-03-02 15:49:59, redigerad totalt 1 gånger.
JK är Sveriges Bästa Hockeyklack!!!<3
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Bästa nyheten på bra länge det här..
Madferit

Inlägg av Madferit »

Linkan fick ju inte komma för att han inte passade i torpedsystemet?! Det hade hardy helt rätt i, men så länge vi inte inför torpedhockeyn igen så ser jag ingen anledning till att Linkan ska försvinna för att Hardy dök upp?
Skriv svar