DIF jagar nytt kapital

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Vi_e_Djurgårn

Re: DIF jagar nytt kapital

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Bland annat stack väl runt åtta spelare utomlands direkt. Det är svårt att ersätta så många bra spelare samtidigt. Samtidigt som lock-out säsongen blev alldeles för mycket, vem har råd med två NHL-målvakter egentligen?
Användarvisningsbild
M_or0t
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av M_or0t »

Ok, men om vi räknar bort lock-outen. 8 bra spelare borde väl genererat lite pengar till klubbkassan?
?
Eller är det jag som bara har fått för att DIF hade en bra ekonomi på den tiden?
Coid

Inlägg av Coid »

Att DIF hamnat i denna sitts beror bland annat på att man inte jobbade efter en röd tråd, man värvade spelare till höger och vänster (läs Ignatovich, Longstaff, Pardavy mfl) spelare som sedan inte presterade eller rättare sagt ej var rätt scoutade... Vi behöver en Putte Carlsson som kan styra en förening med både pengar och värvningar, sen om Janne är det eller inte vet jag inte men det är som sagt ett måste med en Putte.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Fotboll och ishockey förbundet har lämnat in en motion till Riksidrottsmötet, om att plocka bort 51% regeln.

Vilket gör att företag eller privat person kan äga mer än klubben.

Någon som är mer insatt i detta och vet om detta är något bra och om det hade gynnat DIF Hockey?
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Vi får hoppas på porrkungen Bert(?) Milton :D
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Har nämnt det flera gånger tidigare men gör det igen.

Ring familjen Persson. Stefan Persson listas utav Forbes som världens 35:e rikaste människa och han ska tydligen ha ett stort Djurgårdshjärta.

Ring honom och be honom smälla upp en H&M Arena och låt dom designa våran matchdress.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Ta dig i KRAGEN ge en krona om dagen...
Djurgårn mot slutspel 2010

Bygg en stapel på Djurgårns hemsida som växer sig större och större för varje liten krona som kommer in...

De generösaste kronogivarna skall antingen de är privatpersoner eller företag exponeras kraftigt på olika sätt i Djurgårdsforum, program och dyl. Denna kampanj tror jag kan kompensera den förlust vi gör då vi missar två eller fler hemmamatcher i kvartsfinalerna i slutspelet.

Att nå minst 1 miljon bör inte vara någon omöjlighet...

Vem av oss kan inte avstå en krona per dag till den förening vi älskar mest av allt, nämligen Djurgårdens IF...Vi skall återigen inta tronen i Svensk ishockey

Ordna fram SMS-nr och kör igång Djurgårn. Många av oss väntar och vill ert bästa. Vi vill stå upp som vi gjort hela säsongen för er...Kör hårt...guys...SPREAD THE WORD :!:

Låt Stockholms stolthet åter lysa upp himlen över HOVET och GLOBEN, våra "BORGAR" 8)
Senast redigerad av Doyle den 2009-03-01 18:13:21, redigerad totalt 2 gång.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Doyle skrev:Ta dig i KRAGEN ge en krona om dagen...
Djurgårn mot slutspel 2010

Bygg en stapel på Djurgårns hemsida som växer sig större och större för varje liten krona som kommer in...

De generösaste kronogivarna skall antingen de är privatpersoner eller företag exponeras kraftigt på olika sätt i Djurgårdsforum, program och dyl. Denna kampanj tror jag kan kompensera den förlust vi gör då vi missar två eller fler hemmamatcher i kvartsfinalerna i slutspelet.

Att nå minst 1 miljon bör inte vara någon omöjlighet...

Vem av oss kan inte avstå en krona per dag till den förening vi älskar mest av allt, nämligen Djurgårdens IF...Vi skall återigen inta tronen i Svensk ishockey

Ordna fram SMS-nr och kör igång Djurgårn, många av oss väntar och vill ert bästa. Vi vill stå upp som vi gjort hela säsongen för er...Kör hårt...guys...

Låt Stockholms stolthet åter lysa upp himlen över HOVET och GLOBEN, våra "BORGAR" 8)
Fan bästa idén på länge! Kanon idé !
rikkard

Inlägg av rikkard »

Flera intressanta förslag. Gillar speciellt förslaget på samarbete med HM. Den idén skulle verkligen kunna fungera.

Ytterligare ett förslag är att "sälja ut" vissa utvalda platser på Hovet. För en rejäl summa pengar får man sitt namn (ingraverat på metalplatta) på en stol och ensamrätt till platsen under en lång tid framöver. Namnen samlas även på en tavla över sponsorer. Detta öppnar upp för rika privatpersoner och företag att sponsra Dif och skapa Goodwill och kapital.
Senast redigerad av rikkard den 2009-03-01 18:53:24, redigerad totalt 1 gånger.
rikkard

Inlägg av rikkard »

... sen tycker jag att Dif ska bygga upp en organisation av fans och skapa arbetsgrupper för att generera idéer och genomföra den. Jag tror att det finns en enorm potential i detta. Delaktigheten skapar även ökat engemang. Succén bakom Skidskyttevm i Östersund byggde på denna idé. De hade precis som vi en ytterst begränsad budget.
Användarvisningsbild
melker

Re:

Inlägg av melker »

rikkard skrev:Ytterligare ett förslag är att "sälja ut" vissa utvalda platser på Hovet. För en rejäl summa pengar får man sitt namn (ingraverat på metalplatta) på en stol och ensamrätt till platsen under en lång tid framöver. Namnen samlas även på en tavla över sponsorer. Detta öppnar upp för rika privatpersoner och företag att sponsra Dif och skapa Goodwill och kapital.
Tror inte det kommer fungera med tanke på att vi faktiskt inte äger Hovet.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Är det fortfarande Globen Entertainment som äger båda arenorna?
sorunda_99

Inlägg av sorunda_99 »

Det snackades om att skänka en krona hit och sms-nr dit, det finns ju ett konto som är avsatt för att ge "gåvor" till Djurgården, skänk en slant i månaden där istället för att krångla till allt med flera insamlingar, dock, kan jag vara med på sms-nr eftersom alla Djurgårdare inte är "inne i matchen" med banker och så (är en av dem) och då kan sms-nr vara en bra ide:)

Jag har trott på Difhockey sedan jag föddes, efter 2-2 matchen mot skellefteå trodde jag fortfarande på slutspel, jag bor 6 mil utanför sthlm och för ung för körkort, har ändå lyckats komma in och se Dif spela 11 Hemma matcher iår, det jag vill säga är att alla kan bidra till Difs framtid på ett eller annat sätt, det gäller att tro och att göra någonting :)

Tror att Dif blir topp-5 säsongen 09/10 vi kommer ha en riktigt bra trupp med hungriga juniorer, utvecklade målvakter (samma som iår:)), vissa grovjobbare, och någon finlirare. en perfekt kombination som kommer leda Dif frammåt:D

VI GER ALDRIG UPP DJURGÅRN!!!
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har inte HM en policy på att inte sponsra "lag" utan enbart idrottare som "tävlar i Sverige-dress"?

Oavsett vilket känns det som att vi aeg-belackare hade hyfsat rätt. AEG ville köpa in sig för att se till att knyta största hyresgästen till deras arena. NU när detta är gjort är de inte så sugna längre och varför skulle de vara det egentligen?

De har gjort något smart och vi har klantat till det rejält.

Vem skulle på fullaste allvar gå in med stora summor pengar i ett hockeylag? Det finns inga större möjligheter att göra vinster t ex då det inte går att sälja spelare för några direkta pengar.

Vem skulle riskera sina pengar på något så enormt osäkert som detta?
Användarvisningsbild
Rolf-David
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Rolf-David »

Jag tror att det är jätteviktigt att DIF får en egen arena... det förloras miljoner i biljettintekter på att dom spelar på hovet.

Det tar emot att säga det här men en idé är ju faktiskt att dela upp kostnaderna och bygga en "egen" arena tillsamans med AIK. Jag menar vi har ju delat globen och nu hovet med dom sen ja lång tid tillbaka så varför inte kunna bygga en ny aréna med dom?
------------------------
En Djurgårdsmaskin
Skriv svar