Bremberg, en helig ko?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Bremberg, en helig ko?

Inlägg av Bigge »

Djurgårn skrev:
*Knirre skrev:Om man släpper iväg honom så är det nästan så att jag hoppas att vi åker ner. Jag skulle inte kunna hantera en sån besvikelse...
Vi kommer åka ner om vi släpper honom..

Vem skulle kliva fram och leverera 50p per säsong? Fimpen?
Precis i vilken ordning i följd är det nu, som Linkan räddat oss från kvalserie?

Han ska stanna i DIF till varje pris, hoppas bara styrelsen inser detta också. Och inte bara stirrar sig blind på hans lönekrav. För att sen släppa honom och göra en panikvärvning, dessa vet vi hur de slutar.
Se hellre till att ordna in en som kan förvalta hans smörpassningar och geniala passningar

Men frågan är vilken man ska ta in, DIF har ju tyvärr inte ekonomin att ta in en tung pjäs för detta.
Så Anger lär nog förbli hans kompanjon även nästa år. Om han stannar eller får vara kvar.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Inlägg av Järnkaminen90 »

Helt sjukt att om vi inte godtar hans löneönskingar då han har varit DIFs poäng mässigt bästa spelare. Med rent magiska passningar som INGEN annan kan slå i Elitserien iaf så för fan skrota någon annan. Låt Linkan bli kvar och styr upp bland dom andra spelarna. Såna som Ronnie Pettersson som blivit enligt mig till åren kommen kanske lägger skridskorna på hyllan och att vi där kör med Niklas Andersson?
Tror vi kan få ihop något bra till nästa säsong om vi får kvar Linkan och även försöker locka hem en sån som Marcus Nilson som är en riktigt vass 2-vägsspelare.

Betala Bremberg dom 300 k han begär, det är det värt!
Philip.dif

Inlägg av Philip.dif »

OM vi ska ha kvar Linkan så måste vi har någon som passar in och kan spela med honom, som hörnqvist. Annars så tycker jag inte han ska vara kvar för då hamnar vi i ingemansland igen, Linkan gör målen och alla andra tittar på. Vi behöver flera som gör mål istället för en spelare.
JK är Sveriges Bästa Hockeyklack!!!<3
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Inlägg av Järnkaminen90 »

Sant sant meen Linkan ska bli kvar!!
Hörnqvist går väl trögt i NHL för kanske kan låna honom igen som senaste säsongen han spela här?
Om vi inte får kontrakt med honom:D
Stickan6

Inlägg av Stickan6 »

Linkan är mycket mer än välkommen att fortsätta DIF tills grillorna ramlar isär,men om hela lagets framtid vilar på hans axlar så kan jag inte säga att jag känner mig särskilt optimistisk.

Vi måste inte ha spelare som gör fler än 50p per säsong. Vi behöver spelare som medverkar till att laget gör fler mål än det släpper in. Det räcker.

Sen kommer det säkert nya spelare som kommer göra många poäng öm de får chansen.
zluggo

Inlägg av zluggo »

Bremberg ska va kvar så enkelt är det & om dom inte vill ha han kvar då måste dom göra årets värvning isåfall. Det ska vara en spelare som producerar lika duktigt som honom annars är det tack & good bye. Vill bremberg ha 1 miljon i lön så ska han ha det så länge han levererar. Utan han i år hade vi åkt ur. Utan bremberg nästa år!? Jag vågar inte ens tippa hur det kommer gå för alla borde veta hur det kommer gå isåfall om inte någon annan gör hans 50+ poäng.
calpe

Inlägg av calpe »

Bremberg må vara en helig ko i DIF men jag vll ha en spelare som kan ta mer istid än att hamna på 46 plats i ligan,och 62:a plats /match, inte ok. Spelar alldeles för lite tid jfr med andra spelare i andra klubbar.Jag tycker att han byter alldeles för tidigt, kämpar inte fullt ut utan ger upp om han inte hinner ikapp motspelare och det visar sig tydligt på istiden som han har registrerats för.
Han krånglar ofta till det så medspelarna inte kan ta en passning från honom.
De passar helt enkelt inte att spela med varandra. Vi måste hitta en eller två spelare som kan ta hans passningar, som är på hans nivå.Vilka???
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

calpe skrev:Bremberg må vara en helig ko i DIF men jag vll ha en spelare som kan ta mer istid än att hamna på 46 plats i ligan,och 62:a plats /match, inte ok. Spelar alldeles för lite tid jfr med andra spelare i andra klubbar.Jag tycker att han byter alldeles för tidigt, kämpar inte fullt ut utan ger upp om han inte hinner ikapp motspelare och det visar sig tydligt på istiden som han har registrerats för.
Han krånglar ofta till det så medspelarna inte kan ta en passning från honom.De passar helt enkelt inte att spela med varandra. Vi måste hitta en eller två spelare som kan ta hans passningar, som är på hans nivå.Vilka???

Begriper egentligen ingenting av vad du skriver, men att skriva att Linkan krånglar till det, är inte bara felaktigt det är också förbannat okunnigt. Linkan bär DIF på sina axlar, det kan ingen ta ifrån honom, han är för bra för dagens DIF (är det du menar?). Linkan gjorde poäng i 16 matcher i rad, han har gjort 501 poäng i DIF & han kom väl 2:a i poängligan i årets elitserie, trots att han spelar i seriens sämsta lag?

Linkan SKA vara kvar... PUNKT.
Stickan6

Inlägg av Stickan6 »

Är DIF seriens sämsta lag?
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Ölvestad är en helig ko.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Stickan6 skrev:Är DIF seriens sämsta lag?

Visserligen så slutade dom på en 10:e plats, men det spelet dom visade upp dom sista 5/6- matcherna så var dom sämst, både Rögle & SSK var bättre på slutet.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Caveman skrev:

Visserligen så slutade dom på en 10:e plats, men det spelet dom visade upp dom sista 5/6- matcherna så var dom sämst, både Rögle & SSK var bättre på slutet.
Vi är och förblir ALLTID bäst, oavsett vad nån tabell säger. Förövrigt så var vi störst, bäst och vackraste de 2 första omgångarna. Så självklart vill Linkan stanna i Sveriges bästa lag.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Rash skrev:
Caveman skrev:

Vi är och förblir ALLTID bäst, oavsett vad nån tabell säger. Förövrigt så var vi störst, bäst och vackraste de 2 första omgångarna. Så självklart vill Linkan stanna i Sveriges bästa lag.
Låter som bajen, skit i tabellen vi är bäst ändå....
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Ja och det är bajen att gå på matcherna när det går dåligt också, sjunga när motståndarna leder med 3-0 osv. Lägg ner.
Lycka är att vara djurgårdare
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Tillbaka till Linkan, så hur som helst när han slutar så borde hans tröja hissas till taket. Hoppas bara att man får se en massiv film med fina saker.

Kommer ihåg den om Micke Johansson, visst man fick se några godbitar, men varför visar dom massa mål i öppen bur och billiga assist, när spelaren gjort en hel del fantastiska prestationer?

Blir alltid lika arg när det är, the best of, och det mesta bara är "det vi hittade snabbast". När det kommer till Linkan borde någon verkligen gräva ned sig i mediaarkivet o ta fram det läckraste. För det finns massor när det gäller Linkan.
Skriv svar