Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Djurgårn »

warrant skrev:Det behövs rejäla förändringar hos DIF nu.Bort med sportkommitten och bara en sportchef som ansvarar för värvningar..Ser gärna Leffe Boork på den positionen.Han har både kunskapen och kompetensen..

Och tycker att Tommy Engström har gjort sitt med som klubbdirektör..Tror att Tommy Boustedt skulle klara det jobbet alldeles utmärkt..

En ny styrelse önskas med då Mats Larsson och hans anhang har misslyckats totalt.

Och man kan ju undra hur länge det dröjer innan Mats Larsson går ut i media och talar om hur mycket DIF ska satsa till nästa säsong..

Av tidigare erfarenheter så har det mest blivit pannkaka av det..

Nä dags för något nytt och fräscht i Djurgården hockey..

Håller med fullständigt. Tycker det känns gammalt och tråkigt i DIF´s organisation just nu...
Hur länge har de suttit nu egentligen? In med nytt och fräscht!
Stadion
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stadion »

Nytt och fräscht och namnen ni nämner är Boustedt och Boork....hmmm?
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Stadion skrev:Nytt och fräscht och namnen ni nämner är Boustedt och Boork....hmmm?

För det första så handlar det om kunnande och kompetens.
Och det är något som både Boork och Boustedt har..
Vilka skulle du vilja ha in då ?
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Stadion skrev:Nytt och fräscht och namnen ni nämner är Boustedt och Boork....hmmm?

Ni? ;) Mig veterligen har jag inte nämnt några namn...
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

calpe skrev:
Don66-2 skrev:
calpe skrev:Det känns riktigt kul att se statistik från Hockeligans websida
DIF har en sorglig statistik.

Hur tänkte du där...?
Visar tydligt hur det står till med DIF. Jfr med den andra klubbarna.Vad vi är bra på (inte så mycket) vad vi är mindre bra på (mycket, krävs förbättring)
Man måste vara självkritisk för att kunna gå vidare och utvecklas.Vad kan vi förbättra?? Ja ALLT som det ser ut.
8)
Gnagarsvin eller Djurgårdare? Jag kan ärligt talar inte avgöra på vilken sida du står. För att de inlägg du kommer med är så äckligt negativa. Om du själv kallar dig en supporter så finns det ett väldigt fint bondegäng nere i Linköping. Du verkar ju bara gilla köpelag, och vara negativ mot lag som satsar på sina juniorer. Det såg vi ju minst sagt när du skrev ditt kloka inlägg om DIF fotboll.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Stickan6

Inlägg av Stickan6 »

Är Linkan den spelare som är mest värdefull för vårt lag?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Stickan6 skrev:Är Linkan den spelare som är mest värdefull för vårt lag?
Jag tycker att Ragnarsson är viktigare. Grym inställning i varje match. Han är viktigast, Bremberg kommer kort därefter.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Stadion

Inlägg av Stadion »

warrant skrev:

För det första så handlar det om kunnande och kompetens.
Och det är något som både Boork och Boustedt har..
Vilka skulle du vilja ha in då ?
Har inge förslag alls men jag är tveksam till både Boustedt och Boork.

Boustedt för att det känns för mycket bajen och Boork om man ser till hans senaste jobb med både Brynäs och Almtuna inte direkt imponerar om man vill vara lite snäll.
Kalle

Inlägg av Kalle »

http://hockeysverige.se/news_show_kan_t ... id=5877921

Linkan berättar lite om vad som händer. Det känns inte helt positivt...

För övrigt tycker jag att många är alldeles för drastiska som skriver här. Visst, det måste ske vissa ändringar i laget, men det funkar inte átt byta ut 15 spelare och ersätta dem med bättre.

Jag har inget emot om t.ex. Ölvestad coh Falk stannar, men om de gör det, ska det vara med en ganska låg lön. För de är faktiskt inte mer en tredje/fjärde-linjespelare och såna ska inte ha en monsterlön. De är dessutom lite till åren, vilket kan göra att de inte orkar flytta och därmed går med på en sänkt lön.

Jag tycker ett av årets största problem har varit coachningen. De enda som Monten/Johansson verkligen coachat är målvakterna (vilket man allt som oftast coachat fel, dvs bänkat den i bäst form). Jag tycker man ska i högre grad bänka de som inte är i form och kanske tom låta de lira nåra matcher i HA för att de ska få tillbaka självförtroendet (t.e.x. Figren och Danielsson).
Vi har många riktigt bra juniorer som inte är långt efter a-lagsspelarna, dvs. om de som är ordinarie i DIF inte är i form, är de inte bättre än de bästa juniorerna så därför ska de inte ta en plats för en junior.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Kalle skrev: Jag har inget emot om t.ex. Ölvestad coh Falk stannar, men om de gör det, ska det vara med en ganska låg lön. För de är faktiskt inte mer en tredje/fjärde-linjespelare och såna ska inte ha en monsterlön. De är dessutom lite till åren, vilket kan göra att de inte orkar flytta och därmed går med på en sänkt lön.
Jag tror de flesta inte har något emot om Ölvestad och Falk stannar så länge de går ner i lön. Men vill dom göra det?
i
Erik I

Inlägg av Erik I »

http://hockeysverige.se/news_show_kan_t ... id=5877921

Förstår Linkan, även om det äskert finns en del tjuv- och rackarspel med också. Han har burit om inte hela så if en stor del av DIFs börda de senaste åren, det är bara att räkna poängen. Är man en sådan spelare så är det klart man vill se lite satsning från föreningens sida också.

Hoppas givetvis vi behåller honom men förstår fullt om han vill flytta - dock hoppas jag han har vett att inte gå till en annan ES-klubb, i så fall ska hans tröja definitivt inte upp i taket. Se och lär av misstaget i MIF, det kostade ju honom 2 SM-guld.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kalle skrev:http://hockeysverige.se/news_show_kan_t ... id=5877921

Tycker det känns helt rätt, en spelare av Linkans kaliber förtjänar ett lag som spelar slutspel varje år. Inte som måste slåss med näbbar & klor för att ens klara sig kvar i serien...

Hoppas vår kära DIF ledning inser att de måste agera och göra slag i saken om alla löften om "satsningar" hit & dit. Inte minst om de vill ha en chans att behålla Linkan.
Affse

Inlägg av Affse »

-daniel- skrev:
Kalle skrev:http://hockeysverige.se/news_show_kan_t ... id=5877921

Tycker det känns helt rätt, en spelare av Linkans kaliber förtjänar ett lag som spelar slutspel varje år. Inte som måste slåss med näbbar & klor för att ens klara sig kvar i serien...

Hoppas vår kära DIF ledning inser att de måste agera och göra slag i saken om alla löften om "satsningar" hit & dit. Inte minst om de vill ha en chans att behålla Linkan.
Det är ju märkligt hur okritiskt Linkan hyllas på detta forum. Det är inte första gången han vill bort från DIF för att tjäna mer pengar, nu även i ett annat Elitserie lag. Å vad då, värd ett bättre lag? Är linkan nu helt plötsligt större än DIF? Visst linkan har en spetskomptens som är svårslagen, men visar också allt för ofta upp en attityd som i varje fall för mig är helt främmande för vad som kännetecknar en Djurgårdare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Affse skrev:
Det är ju märkligt hur okritiskt Linkan hyllas på detta forum. Det är inte första gången han vill bort från DIF för att tjäna mer pengar, nu även i ett annat Elitserie lag. Å vad då, värd ett bättre lag? Är linkan nu helt plötsligt större än DIF? Visst linkan har en spetskomptens som är svårslagen, men visar också allt för ofta upp en attityd som i varje fall för mig är helt främmande för vad som kännetecknar en Djurgårdare.
Vad du inte verkar inse är att Linkan självmant räddat oss från Allsvenskan minst 2-3 säsonger. Är det då "att ha ett större Djurdgårdshjärta" att åka runt och kämpa på isen som 90% av vårt lag gör, men att aldrig någonsin producera eller ens skapa riktigt vassa lägen? Tveksamt. Ishockey är, som alla andra idrotter, en resultatinriktad verksamhet.

Linkan är större än Djurgården Hockey och förtjänar egentligen att spela i ett bra vassare lag. Att han inte tidigare valt att göra det är riktigt stort. Inser inte vår klubbledning att vi kommer harva i Allsvenskan framöver om Linkan försvinner är det riktigt illa.

Dessutom tror jag det är många i vår publik som släpar sig till Hovet enbart av den anledningen att se Bremberg in action; han är trots allt den enda med de riktigt artistiska talangerna som kan göra det där totalt oväntade som underhåller en hel publik. Att inte inse hans värde för klubben och ge han de pengar han förtjänar är bara pinsamt.
Affse

Inlägg av Affse »

-daniel- skrev:
Affse skrev:
Vad du inte verkar inse är att Linkan självmant räddat oss från Allsvenskan minst 2-3 säsonger. Är det då "att ha ett större Djurdgårdshjärta" att åka runt och kämpa på isen som 90% av vårt lag gör, men att aldrig någonsin producera eller ens skapa riktigt vassa lägen? Tveksamt. Ishockey är, som alla andra idrotter, en resultatinriktad verksamhet.

Linkan är större än Djurgården Hockey och förtjänar egentligen att spela i ett bra vassare lag. Att han inte tidigare valt att göra det är riktigt stort. Inser inte vår klubbledning att vi kommer harva i Allsvenskan framöver om Linkan försvinner är det riktigt illa.

Dessutom tror jag det är många i vår publik som släpar sig till Hovet enbart av den anledningen att se Bremberg in action; han är trots allt den enda med de riktigt artistiska talangerna som kan göra det där totalt oväntade som underhåller en hel publik. Att inte inse hans värde för klubben och ge han de pengar han förtjänar är bara pinsamt.
Det är nog troligt att vi spelat i Allsvenskans utan Linkan, men att det också innebär att han har det största DIF hjärtat är väl inte självklart . Att han valt att spela kvar beror också på att han faktiskt har ett kontrakt. Visst jag vill också ha kvar Linkan men absolut inte till vilket pris som helst. För mig är spelare som Otto och Ragge vikitigare och av nån anledning har jag aldrig hört dom gnälla om uteblivna satsningar, missat slutspel etc.
Låst