Summering - Säsongen 08/09

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
calpe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering - Säsongen 08/09

Inlägg av calpe »

warrant skrev:Prioritering nummer ett till nästa säsong måste vara en bra målvakt..
Nu är du på målis igen. INTE oK. Det första som måste till är nya tränare,samt rensa ut "gamla" spelare som inte längre presterar utän bara kostar en massa pengar.
:lol: :lol:
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

calpe skrev:
warrant skrev:Prioritering nummer ett till nästa säsong måste vara en bra målvakt..
Nu är du på målis igen. INTE oK. Det första som måste till är nya tränare,samt rensa ut "gamla" spelare som inte längre presterar utän bara kostar en massa pengar.

Du måste vara blind om du tycker att våra målvakter håller
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Doyle skrev:Sista matchen för säsongen...känns tomt och lite vemodigt. Hade lite goda vibbar för denna säsong men dessa vibbar dog tyvärr i november december.

Vore kul om Djurgårn hade kunnat göra en deal med ett antal gul/röd/blåa hjärtan som spelar i Sverige eller utomlands innför nästa säsong. Dra igång kampanj "Inte pengar, bara hjärta"

Kan Djurgårn knyta upp två riktigt kvalificerade "djurgårdsfemmor som spelar en säsong och lyfter Djurgårn hockey till ett topplag.

Tror att vi skulle få ett totallyft för hockeyn och reklamvärdet vore oskattbart, typ vi spelar för barncancerfonden och Djurgårn hockey som gett oss chansen att lyckas som spelare.

Detta är vårt sätt att betala tillbaka till föreningen som gett oss möjlighet att lyckas i hockeykarriären. Tror även att publiken skulle älska ett sådant initiativ då allting idag handlar om pengar, pengar och åter pengar. Dax att bryta denna hysteri.

Bara en idé...men något radikalt måste till DIF. Vi behöver få in ett antal tigerhjärtan som vill ge allt för Djugårn. Publiken älskar sådana typer...nu gäller det bara att hitta dem...börja leta redan idag och dra igång kampanjen för Sthlms Stolthet :twisted:
Härlig slogan -"Inte pengar, bara hjärta". Dit idrotten är på väg idag så är jag rädd för att "Mer pengar, inget hjärta" kommer att gälla överallt. Om din idé skulle vara intressant ifrån DIF så måste dom skynda sig, det gamla gardet av spelare är på väg att försvinna.
calpe

Inlägg av calpe »

warrant skrev:
calpe skrev:

Du måste vara blind om du tycker att våra målvakter håller
Blind är jag inte, men ser kritiskt på spelet. Har antagligen sett många fler matcher än du gjort , därav min kommentar.Hur gammal är du?
Det är alldelës för dåligt försvar. Målvakten kan inte göra allt jobb själv.
Behövs ett försvar och det saknar DIF!!!
Vi har inget anfall heller som vi kan skryta med. Nu behövs nya spelare till nästa säsong.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Har sett på hockey sen 1979
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Fan va tråkigt att hockeyn är slut för Djurgårdens del! :evil:
Längtar redan till nästa säsong men det är ju ett bra jävla tag kvar...
På något sätt känns det som att det inte är nån stor grej att vi inte kom till slutspel, det känns som att klubben är nöjda så här, låter konstigt men det var en helt annan grej när vi missade slutspel för 2 år sedan mot linköping i sista omgången, det verkar inte vara lika stor grej i år...

Men det ska iaf bli kul att följa kvalserien, hoppas almtuna klarar play off så det blir 4 sthlms lag!
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

För det första, i alla hockeyforum är det debatt, vilket det ska vara. Men alltid kommer någon besserwisser och säger "jag har minsann kollat på hockey sedan 1832! Jag vet bäst."

Bara för att man tittar på hockey betyder inte att man kan något (hänger absolut inte ut någon på forumet här, för att vara sådan, bara så att detta inte missförstås). Spela roll, hur länge man kollat och vad man tycker, om man är blind för att man tycker att målvakterna inte är helt värdelösa, osv. Satsningen för förra året är gjort, det som spelar roll är, om målvakterna inte kommer att utvecklas ännu mera nästa år och därför borde behållas. Eller om satsningen borde avbrytas och göras om.

Personligen ifrågasätter jag DIFs ständiga prioritering av forwards, istället för stabila backar som lyfter målvakterna. Börja med backsidan och förstärk den med större del av den totala spelarlönen.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Vi_e_Djurgårn skrev:För det första, i alla hockeyforum är det debatt, vilket det ska vara. Men alltid kommer någon besserwisser och säger "jag har minsann kollat på hockey sedan 1832! Jag vet bäst."

Bara för att man tittar på hockey betyder inte att man kan något (hänger absolut inte ut någon på forumet här, för att vara sådan, bara så att detta inte missförstås). Spela roll, hur länge man kollat och vad man tycker, om man är blind för att man tycker att målvakterna inte är helt värdelösa, osv. Satsningen för förra året är gjort, det som spelar roll är, om målvakterna inte kommer att utvecklas ännu mera nästa år och därför borde behållas. Eller om satsningen borde avbrytas och göras om.

Personligen ifrågasätter jag DIFs ständiga prioritering av forwards, istället för stabila backar som lyfter målvakterna. Börja med backsidan och förstärk den med större del av den totala spelarlönen.
Helt rätt och jag inbillar mig att sportansvariga är på rätt väg. En defensiv klippa som även är bra på rören och kan föra upp pucken måste vara prioritet 1.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Börjar bli trött på alla som klagar på våra målvakter allra mest är det klagomål på Wesslau. Jag tycker att han har sköt sig bra denna säsong man kan istället fråga sig varför inte våra backar har spelat bättre.
Som målvakt själv så vet jag hur jobbigt det är för när backarna gör misstag syns det inte lika mycket som när målvakterna gör det. Bara för han inte har en pappa som har spelat här i Djurgården så kan man klaga på honom hur mycket som helst verkar det som. Skulle vilja se er som klagar gå ut på isen och göra ett bättre jobb.

Det är inte hans fel att vi inte hamnade i slutspel vi är jävligt dåliga på att sätta våra lägen vi får. Vet inte hur många lägen vi hade emot SSK men inget av dem gick in, det är inte bara matchen emot SSK utan nästan hela säsongen har de varit det största problemet för oss.
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Vi_e_Djurgårn

Sant som du säger det och jag klagade inte på målvakterna om du trodde det.

Satsningen är hur som helst gjord och man borde fortsätta med den, helt klart. Samt lägga mycket pengar på att få tag i bra backar.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Vi_e_Djurgårn skrev:Sant som du säger det och jag klagade inte på målvakterna om du trodde det.

Satsningen är hur som helst gjord och man borde fortsätta med den, helt klart. Samt lägga mycket pengar på att få tag i bra backar.
Det var inte riktat åt dig, ber om ursäkt om du trodde det. :roll:

Håller med dig i det du skrev att vi bör lägga pengarna på backar först och främst. Den ända stabila backen i år var Ragge sen tyckte jag att Printz skötte sig bra också.

Men som jag sa vårat största problem den här säsongen var att få in pucken i mål.Om vi hade förvaltat alla våra lagen kanske inte alla men de flesta så hade vi gått tills slutspel.
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Vi_e_Djurgårn

Nej lugnt, ville bara försäkra mig om att du inte trodde att ja trodde det.

Tycker defensivt att Ragge, Printz, Timmy höll god nivå, samt att Ronnie gjorde det bra då han inte var sliten av skadan. Schneider levde upp ibland, men hade behövt vara säkrare bakåt.

Det är sant att pucken inte gick in, men samtidigt tycker jag att forwardssidan höll bra nivå, samt hög lönenivå.

DIF behöver kanske byta ut samt sänka lönen på forwards och öka på backen. Hur det ska bli fler mål, ser jag inte, men tätare bakåt först o främst. Allt detta enligt mitt tycke, inget mer!
Användarvisningsbild
Philly Flu
Säsongskort: Ja

Inlägg av Philly Flu »

Den enda spelare jag är säker på att vi inte bör förlänga kontraktet med är Schneider. Han blev inte alls den förstärkning som en sådan spelare bör vara.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vill du ta dig till slutspel måste du ha en målvakt bättre än de vi hade förra säsongen. Jämför gärna med Daniel Larsson året innan och du ser skillnaden.

Betänk att målvakten spelar 60 minuter varje match och det blir rätt naturligt att man inte får slarva med denna post. Se bara på MoDo denna säsong. Väldigt många bra spelare, men ingen målvakt och visst missade de slutspel också.

Absolut första prioritet måste vara att få in en gjuten målvakt sedan kan man titta på lite säkra defensiva backar.

Det går för övrigt hyfsat bra att spara in pengar på att inte förlänga med Ölvestad och sedan måste ju schneiders ajöss innebära en hel del också. Sedan kan man ju alltid satälla frågan om Tim är värd att satsa på. Hade förväntat mig betydligt mer av den spelaren.
janne08

Inlägg av janne08 »

Här kommer mitt omdöme för säsongen 2008-2009.

Betygskala 1-5

Målvakter
Wesslau (2) Räcker inte riktigt till som förstemålvakt är tyvärr lite för långsam i sina rörelser och spelar lite med nerverna utanpå kroppen, blev dock bättre mot slutet.

Ridderwall (2) kändes tryggare, men det var mer en känsla statistiken talar ett annat språk tycker inte han räcker till som förstemålvakt.

Backar
Schneider (2) Hade inga stora förväntningar på honom egentligen, jag har sett honom spela förut men helt klart är att han inte levde upp till sin lön.

Ronnie (2+) Ja jag vet han är långsam och så vidare, men jag tycker ändå att Ronnie stod sig rätt bra i konkurrensen på backsidan.

Timmy (3+) Var genomgående rätt stabil trotts allt, och då är det främst +- statistiken som talar sitt tydliga språk. Men 11 poäng för en back som också spelar i stort sätt alla powerplay är tyvärr rätt svagt.

A Holmqvist (2) Enligt min mening en ganska dålig säsong, skaplig offensivt men skral defensivt
för övrig förväntar jag mig mer poäng av en offensiv back som i stort sätt spelar samtliga powerplay.

Ragnarsson (4) Bra både offensivt och defensivt, genomgående lagets bäste spelare ,men fick enligt mig för mycket speltid vilket till slut tog ut sin rätt, Ragge orkar inte hur mycket som helst.

Printz (3+) Klart underskattad spelare som gör skitjobbet framför mål, inget skönhetsspel här inte! men den ultradefensive backen orkade med 10 poäng trotts att han bara spelade några powerplay i början av säsongen.

O.Eklund (2) Räckte inte riktigt till bakåt, men har ett skaplig spelsinne, stundtals var han riktigt bra

Forwards
Ottosson (4) Ja Otto är alltid Otto, jag har nog aldrig sätt en mer hängiven och hårt arbetande center, Tyvärr hade han minst sagt lite oflyt i år.

Bremberg (4) Bremberg var DIF:s viktigaste spelare offensivt, men samtidigt är han den sämst arbetande defensive spelare jag skådat, jag vet inte hur många gånger hjärtat slog dubbelslag när jag såg ointresset att hjälpa till. Sveriges långsammaste hockeyspelare på väg till båset.

Anger (3) Helt klart en upp och ner spelare, ibland otroligt nyttig och ibland helt borta ur matchen.
Hade nog kunnat prestera mycket mer, men trotts allt godkänd.

Fimpen (2) Hade en tuff säsong med skador, kom inte upp i sin riktiga kapacitet.

Ölvestad (2) Tyvärr Inget bra föredöme som kapten, på tok för många utvisningar, men trotts det en hårt jobbande back som kanske inte fick ut så mycket av sitt spel som man kan önska.

M Holmqvist (3+) Gjorde enligt mig trots allt en godkänd säsong, med sitt hårda arbete, poäng produktionen har egentligen aldrig varit han stora kännetecken.

Engqvist (3+) Hann tyvärr bara med 31 matcher men är efter Otto DIF:s bästa center, och han kan producera.

Carl G (2+) Började säsongen lite dåligt men växte framför allt mot slutet. Har egentligen storleken i mot sig, men det kompenseras till viss det av en kraftfullhet och med aggressivitet

Josefsson (3+) Gjorde riktigt bra ifrån sig och Kan bli hur bra som helst, lite sämre i defensiven.
Återstår att se om han bli kvar.

Danielsson (2+) Här är grabben som det gick mest tungt för. Jobbade bra men avsluten var inget vidare, vi vet att han kan bättre.

Figren (2+) Han jobbade och slet men lyckades inte riktigt bra. Han en benägenhet att hålla i pucken för länge, något som vi sätt tidigare från unga spelare.

Krüger (2) Spelade egentligen för få matcher för att kunna få ett omdöme.

H Eriksson (2+) Kämpar, men var lite som Calle var förra året fick inte så mycket uträttat. Han kan bättre

T Eriksson (2+) Jobbar men får inte så mycket uträttat.

N Falk (3+) Nichlas gör en klart godkänd och för honom bra med poäng, enda problem jag har med honom är hans slalom körning vid uppspelen vilket får till följd att backarna inte riktigt vet vilken linje dom ska ta.

Bara att ta nya tag,
BARA 6½ MÅNAD KVAR :D
Skriv svar