Här kommer mitt omdöme för säsongen 2008-2009.
Betygskala 1-5
Målvakter
Wesslau (2) Räcker inte riktigt till som förstemålvakt är tyvärr lite för långsam i sina rörelser och spelar lite med nerverna utanpå kroppen, blev dock bättre mot slutet.
Ridderwall (2) kändes tryggare, men det var mer en känsla statistiken talar ett annat språk tycker inte han räcker till som förstemålvakt.
Backar
Schneider (2) Hade inga stora förväntningar på honom egentligen, jag har sett honom spela förut men helt klart är att han inte levde upp till sin lön.
Ronnie (2+) Ja jag vet han är långsam och så vidare, men jag tycker ändå att Ronnie stod sig rätt bra i konkurrensen på backsidan.
Timmy (3+) Var genomgående rätt stabil trotts allt, och då är det främst +- statistiken som talar sitt tydliga språk. Men 11 poäng för en back som också spelar i stort sätt alla powerplay är tyvärr rätt svagt.
A Holmqvist (2) Enligt min mening en ganska dålig säsong, skaplig offensivt men skral defensivt
för övrig förväntar jag mig mer poäng av en offensiv back som i stort sätt spelar samtliga powerplay.
Ragnarsson (4) Bra både offensivt och defensivt, genomgående lagets bäste spelare ,men fick enligt mig för mycket speltid vilket till slut tog ut sin rätt, Ragge orkar inte hur mycket som helst.
Printz (3+) Klart underskattad spelare som gör skitjobbet framför mål, inget skönhetsspel här inte! men den ultradefensive backen orkade med 10 poäng trotts att han bara spelade några powerplay i början av säsongen.
O.Eklund (2) Räckte inte riktigt till bakåt, men har ett skaplig spelsinne, stundtals var han riktigt bra
Forwards
Ottosson (4) Ja Otto är alltid Otto, jag har nog aldrig sätt en mer hängiven och hårt arbetande center, Tyvärr hade han minst sagt lite oflyt i år.
Bremberg (4) Bremberg var DIF:s viktigaste spelare offensivt, men samtidigt är han den sämst arbetande defensive spelare jag skådat, jag vet inte hur många gånger hjärtat slog dubbelslag när jag såg ointresset att hjälpa till. Sveriges långsammaste hockeyspelare på väg till båset.
Anger (3) Helt klart en upp och ner spelare, ibland otroligt nyttig och ibland helt borta ur matchen.
Hade nog kunnat prestera mycket mer, men trotts allt godkänd.
Fimpen (2) Hade en tuff säsong med skador, kom inte upp i sin riktiga kapacitet.
Ölvestad (2) Tyvärr Inget bra föredöme som kapten, på tok för många utvisningar, men trotts det en hårt jobbande back som kanske inte fick ut så mycket av sitt spel som man kan önska.
M Holmqvist (3+) Gjorde enligt mig trots allt en godkänd säsong, med sitt hårda arbete, poäng produktionen har egentligen aldrig varit han stora kännetecken.
Engqvist (3+) Hann tyvärr bara med 31 matcher men är efter Otto DIF:s bästa center, och han kan producera.
Carl G (2+) Började säsongen lite dåligt men växte framför allt mot slutet. Har egentligen storleken i mot sig, men det kompenseras till viss det av en kraftfullhet och med aggressivitet
Josefsson (3+) Gjorde riktigt bra ifrån sig och Kan bli hur bra som helst, lite sämre i defensiven.
Återstår att se om han bli kvar.
Danielsson (2+) Här är grabben som det gick mest tungt för. Jobbade bra men avsluten var inget vidare, vi vet att han kan bättre.
Figren (2+) Han jobbade och slet men lyckades inte riktigt bra. Han en benägenhet att hålla i pucken för länge, något som vi sätt tidigare från unga spelare.
Krüger (2) Spelade egentligen för få matcher för att kunna få ett omdöme.
H Eriksson (2+) Kämpar, men var lite som Calle var förra året fick inte så mycket uträttat. Han kan bättre
T Eriksson (2+) Jobbar men får inte så mycket uträttat.
N Falk (3+) Nichlas gör en klart godkänd och för honom bra med poäng, enda problem jag har med honom är hans slalom körning vid uppspelen vilket får till följd att backarna inte riktigt vet vilken linje dom ska ta.
Bara att ta nya tag,
BARA 6½ MÅNAD KVAR