Frölunda HC - Djurgårdens IF, 28/2 2009
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 28/2 2009
Härligt Linkan...
Ha ha ha, herregud vilken NHL-assist på Linkan.... Linkan till Anger till Falk till Anger - mål.
Men det är bara och tacka och ta emot!
Jaja, så var Ridderwall tillbaka...Är det nån som hade förväntat sig nåt annat? Fem insläppta mål................
Senast redigerad av joli den 2009-02-28 20:36:04, redigerad totalt 1 gånger.
joli skrev:Jaja, så var Ridderwall tillbaka...Är det nån som hade förväntat sig nåt annat?
Det är Ridderwalls första match på bra länge..
Tror du timing och allt det andra sitter på en gång eller ??
Hoppas Linkan stannar!
Det var en solklar assist.. Men du är väl glad nu eftersom Linkan också har gjort mål, 501 poöng.Tengil skrev:Ha ha ha, herregud vilken NHL-assist på Linkan.... Linkan till Anger till Falk till Anger - mål.
[quote="Caveman Det var en solklar assist.. Men du är väl glad nu eftersom Linkan också har gjort mål, 501 poöng.[/quote]
Njae, då har hockeyförbundet börjat tillämpa riktigt generösa bedömningar om två spelare kan passa fram och tillbaka och ändå dela ut en andra-assist. Skulle någon haft andra-assist på Angers mål borde det varit han själv. ...
På min tid fick man inte ens dubbel-ass på mål som tillkom på retur, bara ass på ursprungliga skytten. Det får man ju numera.
Men som sagt, alla poäng mottages nog tacksamt!!!
EDIT:
som sagt, alla Linkan-poäng mottages tacksamt. För RIKTIGA poäng lär det inte bli i matchen iaf... 5-3
Njae, då har hockeyförbundet börjat tillämpa riktigt generösa bedömningar om två spelare kan passa fram och tillbaka och ändå dela ut en andra-assist. Skulle någon haft andra-assist på Angers mål borde det varit han själv. ...

På min tid fick man inte ens dubbel-ass på mål som tillkom på retur, bara ass på ursprungliga skytten. Det får man ju numera.
Men som sagt, alla poäng mottages nog tacksamt!!!
EDIT:
som sagt, alla Linkan-poäng mottages tacksamt. För RIKTIGA poäng lär det inte bli i matchen iaf... 5-3
ursäkta men när fan funkade det för riddarn sist? med eller utan skada...........
joli skrev:ursäkta men när fan funkade det för riddarn sist? med eller utan skada...........
2:a målis inget annat. Gillar honom mycket men DIF kan inte satsa på honom för att det står Ridderwall på ryggen, han kanske blommar ut senare. Men det vill jag inte ska vara på DIFs elitserieplats bekostnad
Jaha, 1 pinne på de fem sista matcherna. Inte riktigt vad man tänkt sig efter den fantastiska upphämtningen DIF gjorde från ett nästan hopplöst läge, avsågade under strecket.
Förmodligen tog helt enkelt bränslet slut efter att ha spelat sista halvan av serien med kniven mot strupen i varje match. Och dessa jävla skador....
Av det jag sett av Owuya rankar jag fortfarande honom som tredjekeeper. Tycker dock det är lite synd att ledningen inte kunde belöna honom med en match i år istället för att slänga in en stackars matchotränad Ridderwall som precis kommit tillbaks från skada. Match två dagar i rad skulle han klarat.
Förmodligen tog helt enkelt bränslet slut efter att ha spelat sista halvan av serien med kniven mot strupen i varje match. Och dessa jävla skador....
Av det jag sett av Owuya rankar jag fortfarande honom som tredjekeeper. Tycker dock det är lite synd att ledningen inte kunde belöna honom med en match i år istället för att slänga in en stackars matchotränad Ridderwall som precis kommit tillbaks från skada. Match två dagar i rad skulle han klarat.
Förlust, men vad gör det?
Vem fan är Håkan Loob?, vi har ju Fredrik Bremberg!
Jag har en känsla att Linkans 501a poäng var Linkans sista i DIF tröjan.
Ge honom vad han vill ha... För att vi måste behålla våran kung.
Fredrik Brembergs järnkaminer!
Ett grattis till Ölvestad som fick avsluta säsongen fint, med att göra poäng nr. 100 i DIF tröjan.
------------------------------------------------------------------------------------------
Positiva saker där uppe, negativa saker här nere!
------------------------------------------------------------------------------------------
Stefan Ridderwall... Vad ska man säga? Hans pappa är en legend... Något som Stefan aldrig kommer att bli. Han har gjort sitt, ge honom till Almtuna eller Huddinge.
Vem fan är Håkan Loob?, vi har ju Fredrik Bremberg!
Jag har en känsla att Linkans 501a poäng var Linkans sista i DIF tröjan.

Ge honom vad han vill ha... För att vi måste behålla våran kung.
Fredrik Brembergs järnkaminer!
Ett grattis till Ölvestad som fick avsluta säsongen fint, med att göra poäng nr. 100 i DIF tröjan.
Positiva saker där uppe, negativa saker här nere!
Stefan Ridderwall... Vad ska man säga? Hans pappa är en legend... Något som Stefan aldrig kommer att bli. Han har gjort sitt, ge honom till Almtuna eller Huddinge.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Lägntar redan till nästa säsong
Tar man bort Ölvestad, R. Pettersson kanske Schneider och Falk.
Och så sätter man in lite billigare spelare, eller så får juniorerna en större roll i laget. Då borde man ju kunna fixa en schyst lön till LINKAN!
Och så sätter man in lite billigare spelare, eller så får juniorerna en större roll i laget. Då borde man ju kunna fixa en schyst lön till LINKAN!
- Stolt-Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så jäkla synd att säsongen är slut för Djurgårdens del nu
Får helt enkel gå och vänta på nästa säsong.

Får helt enkel gå och vänta på nästa säsong.
Djurgårdare för livet