Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?
Re: Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?
Men kom igen nu
!! Om vi skall ta bort spelare så fort de inte presterar så slutar vi snart som i Fotbollen.... INGET HJÄRTA!!! Ölvestad bör vara kvar inget snack. Sen vad han har för kontrakt skiter jag i då jag tror att Janne ser till att ha truppen inom budgeten. Vi är Djurgår´n och ni e packet....

-
Jag har alltid gillat Ölvestad, men ibland måste man granska dem man älskar med. Karlen har haft sitt lir och haft sina sätt att producera. Dessa sätt har han övergett helt för att göra dumma saker istället.
Han kan knappt passa eller skjuta, visst han är en kämparspelare, men det känns överskattat i detta läge. Honken jobbar ju till och med mer, han producerar desto mer också.
Han kan knappt passa eller skjuta, visst han är en kämparspelare, men det känns överskattat i detta läge. Honken jobbar ju till och med mer, han producerar desto mer också.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Klart det känns jobbigt att kritisera lagets kapten men seriöst, vad har han bidragit med i år? Han är totalt osynlig under matcherna, har elitseriens sämsta skott och gör inte ens det han brukade göra bra längre. Förhoppningsvis är han grym på att peppa under matcher och träningar men visst är man besviken på hans insats den här säsongen.
Hittar han sitt gamla jag igen är han såklart en bra tillgång men ännu en säsong som den här? Nej tack. Kolla bara på nya 16-åringen Gabriel. Han går in och gör det Ölve brukade/borde göra - är totalt respektlös, tacklar och skapar. Ska det vara så svårt?
Samtidigt ser jag hellre Ölvestad i truppen än någon nobody från Finland eller liknande som alla andra klubbar tar in hur många som helst av.
Hittar han sitt gamla jag igen är han såklart en bra tillgång men ännu en säsong som den här? Nej tack. Kolla bara på nya 16-åringen Gabriel. Han går in och gör det Ölve brukade/borde göra - är totalt respektlös, tacklar och skapar. Ska det vara så svårt?
Samtidigt ser jag hellre Ölvestad i truppen än någon nobody från Finland eller liknande som alla andra klubbar tar in hur många som helst av.
Läs vad du skriver ffs. Klart som 17 att vi måste ta bort spelare som inte presterar. Annars slutar vi i ALLSVENSKAN!Coid skrev:Men kom igen nu!! Om vi skall ta bort spelare så fort de inte presterar så slutar vi snart som i Fotbollen.... INGET HJÄRTA!!! Ölvestad bör vara kvar inget snack. Sen vad han har för kontrakt skiter jag i då jag tror att Janne ser till att ha truppen inom budgeten. Vi är Djurgår´n och ni e packet....
Det här är inget jävla dagis.
i
Vakna, just det... Precis som fotbollen, ta bort spelarna som bara ser $$$. Ölvestad är det som Markus Karlsson var i fotbollen, HJÄRTAT I DIF.... Inge hjärta inge framgång.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF Hockey har redan så många spelare med hjärta för föreningen. Jimmie behövs inte.Coid skrev:Vakna, just det... Precis som fotbollen, ta bort spelarna som bara ser $$$. Ölvestad är det som Markus Karlsson var i fotbollen, HJÄRTAT I DIF.... Inge hjärta inge framgång.
Sjunger avgå Johnny...
Jimmie är inte nämnvärt bättre än våra juniorer som spelar med lika stort hjärta (om inte större). Dessutom kräver han en löjligt hög lön, han har dessutom inte gjort en människa glad den här säsongen. Mitt svar blir således nej, han ska bort!Emil Svelander skrev:DIF Hockey har redan så många spelare med hjärta för föreningen. Jimmie behövs inte.Coid skrev:Vakna, just det... Precis som fotbollen, ta bort spelarna som bara ser $$$. Ölvestad är det som Markus Karlsson var i fotbollen, HJÄRTAT I DIF.... Inge hjärta inge framgång.
-Inget guld för aik
-För det tackar vi Arnefjord
-Han gjorde ett jävligt snyggt självmål
-Nu är det tyst på Norra Stå
-För det tackar vi Arnefjord
-Han gjorde ett jävligt snyggt självmål
-Nu är det tyst på Norra Stå
Det är ju inte så att Jimmie Ölvestad besitter någon unik egenskap som spelare. Alla kan tackla och åka skridskor (utgår jag ifrån i alla fall) Han besitter ett DIF-hjärta och han har nog levt mycket på det de senaste två säsongerna.
Mikael ahlen skulle kunna göra samma jobb som Jimmie men till en billigare lön..
Absolut. Mycket billigare...warrant skrev:Mikael ahlen skulle kunna göra samma jobb som Jimmie men till en billigare lön..
Möjligt, men här skrivs det ju att vi skall göra oss av med N.Falk, R.Pettersson, J.Ölvestad, C.Eklund... + att vi kanske inte kommer att kunna skrivakontrakt med Linkan... Inte många med hjärta kvar. Ölvestad har alltid stått upp när det blåser, han är en ledare och har en vilja som få... Nej, JAG VILL HA JIMMIE KVAR!!!Emil Svelander skrev:DIF Hockey har redan så många spelare med hjärta för föreningen. Jimmie behövs inte.Coid skrev:Vakna, just det... Precis som fotbollen, ta bort spelarna som bara ser $$$. Ölvestad är det som Markus Karlsson var i fotbollen, HJÄRTAT I DIF.... Inge hjärta inge framgång.
Hjärta är tyvärr det ända han fortfarande har, klart, det betyder mycket, men i så fall tycker jag han ska ha betydligt lägre lön.Coid skrev:Möjligt, men här skrivs det ju att vi skall göra oss av med N.Falk, R.Pettersson, J.Ölvestad, C.Eklund... + att vi kanske inte kommer att kunna skrivakontrakt med Linkan... Inte många med hjärta kvar. Ölvestad har alltid stått upp när det blåser, han är en ledare och har en vilja som få... Nej, JAG VILL HA JIMMIE KVAR!!!Emil Svelander skrev:DIF Hockey har redan så många spelare med hjärta för föreningen. Jimmie behövs inte.Coid skrev:Vakna, just det... Precis som fotbollen, ta bort spelarna som bara ser $$$. Ölvestad är det som Markus Karlsson var i fotbollen, HJÄRTAT I DIF.... Inge hjärta inge framgång.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Men jag förstår inte vad folk ser i Ölvestad? Han presterar inte! Han har hjärta för klubben men ska vi bara ha spelare som älskar klubben som inte presterar överhuvudtaget? Jag menar inte att han ska stänka in 50 baljor under en säsong, det är inte hans roll men han utför den rollen han har i laget på ett riktigt dåligt sätt som han har i dagsläget. Han ska dra igång laget med sin speed och sina tacklingar och det har han totalt misslyckats med under 2 säsonger nu och då kan vi lika gärna ta in Mikael Ahlén som är yngre och säkerligen billigare.
Om Ölvestad får sitt kontrakt förlängt till nästa säsong och får spela med "rätt killar" så kommer han att vara grymt viktig för DIF. Det var ju precis som med Bremberg i höstas han fick inte till det alls men sen när han fick spela med Ottosson och Anger så gick det bara så jävla bra ju! Så se till så att värva två spelare där framme som Ölvestad trivs med.....Rudslätt tillexempel.. Då kommer vi att känna igen den gammla Jimmie Ölvestad tror jag. Den som lever får se.....Djurgårn skrev:Men jag förstår inte vad folk ser i Ölvestad? Han presterar inte! Han har hjärta för klubben men ska vi bara ha spelare som älskar klubben som inte presterar överhuvudtaget? Jag menar inte att han ska stänka in 50 baljor under en säsong, det är inte hans roll men han utför den rollen han har i laget på ett riktigt dåligt sätt som han har i dagsläget. Han ska dra igång laget med sin speed och sina tacklingar och det har han totalt misslyckats med under 2 säsonger nu och då kan vi lika gärna ta in Mikael Ahlén som är yngre och säkerligen billigare.

Jag håller däremot med dig om att Ölvestad inte har presterat som han borde så jag förstår dig till en viss del men jag tycker ändå att Jimmie Ölvestad ska vara kvar.
Jimmie Ölvestad - Mannen, myten, legenden!
ölve har INTE gjort en godkänd säsong.
ölve har INTE gjort de poäng han borde en säsong.
ölve har INTE hållt sig ifrån utvisningsbåset, som han i viss mån ska.
däremot SKA han ha nytt kontrakt. en sådan kapten som gör skitjobbet, att gå in mot pihl(finns en större idiot på isen i elitserien?), att slåss, att tacklas i ledning, att tacklas ÄNNU mer i underläge. efter de tidigare säsonger där han verkligen gjort mer än godkänt ifrån sig borde han få nytt kontrakt. får han inte stanna är det inte bara jag som blir besviken...
ölve har INTE gjort de poäng han borde en säsong.
ölve har INTE hållt sig ifrån utvisningsbåset, som han i viss mån ska.
däremot SKA han ha nytt kontrakt. en sådan kapten som gör skitjobbet, att gå in mot pihl(finns en större idiot på isen i elitserien?), att slåss, att tacklas i ledning, att tacklas ÄNNU mer i underläge. efter de tidigare säsonger där han verkligen gjort mer än godkänt ifrån sig borde han få nytt kontrakt. får han inte stanna är det inte bara jag som blir besviken...