Frölunda HC - Djurgårdens IF, 28/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 28/2 2009

Inlägg av sthlm_dif »

Lee Harvey Oswald skrev:Lovar att jag ska hålla mitt fula tryne borta här ifrån tills september, men jag måste bara avsluta med att kommentera årets mest förvirrade & minst sanningsenliga inlägg

DIF Fotboll är allsvenskans svar på hockeyns LHC, en själslös klubb helt utan egen identitet.
Ett komplett köplag utan vare sig egna produkter eller spelare med lokal anknytning.
(ett annat välkänt ord för detta fenomen stavas Främlingslegion)
Sedan när du nämner DIF fotboll i samma andetag som kämpaglöd & att alltid göra sitt bästa börjar jag fundera på om du driver med oss eller om du bara helt enkelt är lite efter?
Man har samma fina sköld på bröstet men sedan upphör likheterna.

DIF hockey har spelat måstematcher sedan i slutet av november & förr eller senare kommer en reaktion, man orkade inte hela vägen men nog fan försökte man.
Vi var inte bättre än så här helt enkelt.........men om serien slutat efter 50 omgångar hade vi spelat slutspelshockey nu (då låg vi 8:a)
Tack för den sammanfattningen. Instämmer på alla punkter.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Jag skulle vilja se Mark In Da Park i målet den här matchen!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Håller med om att Mark borde stå denna match. Men det är ändå roligt att det är någon annan än Wesslau som står. :)
DIF!
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

calpe skrev:Skönt att få gå till fotbollen där vi åtminstone gör vårt bästa i varje match
Heja DIF fotboll. Jag ser verkligen fram emot att få se kämpaglöd vilket vi saknat HELA hockeysäsongen.
Kommer troligen inte ens att se DIF-Frölunda matchen. Helt ointressant.
Har suttit läst det du skrivit på forumet senaste tiden och försökt och hålla igen men nån jävla måtta får det vara!
Det är bara negg från din sida hela jävla tiden och krav på avgång och uppror till höger och vänster på bästa rått-manér! Att du ens ställer fotbollen mot hockeyn gör en mörkrädd! Sluta pissa på våra egna spelare och tränare och väx upp!
Om du inte klarar av lite motgång, sluta gå/titta på matcherna!

LHO, kunde inte sagt det bättre själv!

Hoppas killarna avslutar snyggt så de täpper till truten på calpe och hans likar!

Nu börjar sommaren...
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Jag tror att de blir säsongens bottennapp, 7-1 till Frölunda. Ridderwall klantar sig direkt och Mark/Wesslau får chansen men tabbar sig och förlust är det enda alternativet.
Hoppas Linkan får göra sitt 500:e poäng bara.
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Kan bli två siffrigt till Djurgårns fördel, nu när det inte gäller nåt längre...
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Det hade varit kul att se Mark i målet men att Ridderwall står är väl lite plåster på såret efter skadan. Det är väl skitsamma hur det går, men man är ju Djurgårdare och vill se sitt kära DIF vinna, så väl SM-final som träningsmatch. Att spöa frölunda ses som en fingervisning, SÄTT ER ALDRIG PÅ OSS.
Hillbilly
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hillbilly »

Idag finns det minst två evenemang att välja före frölunda-DIF i scandinavium...

1) Örebro-DIF träningsfight fotboll i Örebro...
2) DIF-Frölunda J20 hockey på Hovet...

men man kanske ska spela in matchen från scandinavium så man kan kolla Linkans poängrekord om och om igen i sin bitterhet ikväll...
Oavsett vad folk väljer så är man aldrig ensam på en Djurgårdsfight... Lycka är att vara Djurgårdare... :D

Framåt Djurgårn....
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Är faktiskt oväntat taggad inför matchen med tanke på att den inte betyder så mycket..
Johan Karlsson
Kontakt:

Inlägg av Johan Karlsson »

Rash skrev:
calpe skrev:Skönt att få gå till fotbollen där vi åtminstone gör vårt bästa i varje match
Heja DIF fotboll. Jag ser verkligen fram emot att få se kämpaglöd vilket vi saknat HELA hockeysäsongen.
Har suttit läst det du skrivit på forumet senaste tiden och försökt och hålla igen men nån jävla måtta får det vara!
Det är bara negg från din sida hela jävla tiden och krav på avgång och uppror till höger och vänster på bästa rått-manér! Att du ens ställer fotbollen mot hockeyn gör en mörkrädd! Sluta pissa på våra egna spelare och tränare och väx upp!
Om du inte klarar av lite motgång, sluta gå/titta på matcherna!

LHO, kunde inte sagt det bättre själv!

Hoppas killarna avslutar snyggt så de täpper till truten på calpe och hans likar!

Nu börjar sommaren...
Jag håller med dig, totalt!

Man slutar aldrig att förvånas, att ni bara orkar, kan ni inte sluta att hacka på Wesslau nu, han har gjort de bra med tanke på hur laget har sett ut de senaste matcherna. Så jävla patetiska är ni, för mej är ni inte värda ett dugg. En Djurgårdare är alltid en Djurgårdare så, SLUTA ATT HACKA PÅ NÅGON I LAGET j*vla småglin.

Jag vet, jag blir så jäkla arg, men ni som tar åt er, det är bra, ni andra, ha en trevlig kväll och så ses vi på den gröna mattan.
Djurgården i vått och torrt!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Säsongens sista match, nu är det bara att be till gudarna att Linkan får sina 500 poäng, och att han kritar på ett nytt kontrakt så att vi kan få fira honom på Hovet i början utav nästa säsong.

Nu är det bara att heja fram J-20 till SM-guldet.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

diffarn1 skrev:Kan bli två siffrigt till Djurgårns fördel, nu när det inte gäller nåt längre...
Vadå ska Djurgår´n vinna med 10-0??
Skulle inte tro det. Frölunda kan fortfarande bli 2a i serien om dem vinner ikväll!
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Lee Harvey Oswald skrev:
Lovar att jag ska hålla mitt fula tryne borta här ifrån tills september, men jag måste bara avsluta med att kommentera årets mest förvirrade & minst sanningsenliga inlägg

DIF Fotboll är allsvenskans svar på hockeyns LHC, en själslös klubb helt utan egen identitet.
Ett komplett köplag utan vare sig egna produkter eller spelare med lokal anknytning.
(ett annat välkänt ord för detta fenomen stavas Främlingslegion)
Sedan när du nämner DIF fotboll i samma andetag som kämpaglöd & att alltid göra sitt bästa börjar jag fundera på om du driver med oss eller om du bara helt enkelt är lite efter?
Man har samma fina sköld på bröstet men sedan upphör likheterna.

DIF hockey har spelat måstematcher sedan i slutet av november & förr eller senare kommer en reaktion, man orkade inte hela vägen men nog fan försökte man.
Vi var inte bättre än så här helt enkelt.........men om serien slutat efter 50 omgångar hade vi spelat slutspelshockey nu (då låg vi 8:a)
Håller med 100%

Karln måste vara förvirrad eller onykter !
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Det enda som har någon betydelse inför denna match är om Linkan gör sin 500e poäng i DIF tröjan. Det kan trots allt vara Brembergs sista säsong i DIF, och att avsluta en lysande karriär i DIF med 499 poäng gjorda är inte godtagbart.
"Finns bara en Fredrik Bremberg!"
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Och nu har Linkan gjort 500 poäng
Skriv svar