Hur länge får tränarna stanna?
Re: Hur länge får tränarna stanna?
Falk och Boustedt som i "the old times", skulle vara kul att ha tillbaka dem i båset, de gjorde ett bra jobb när det begav sig.
-
Calle Johansson misslyckades i Frölunda. Finns INGET som säger att han är bättre än nuvarande tränare.
Behåll tränarna, men bygg nytt i spelartruppen.
Putte Carlsson och Lasse Falk jobbade rätt så bra ihop dom med..Busmicke skrev:Falk och Boustedt som i "the old times", skulle vara kul att ha tillbaka dem i båset, de gjorde ett bra jobb när det begav sig.
Och vad säger det? Ulf Dahlén misslyckas denna säsongen i Frölunda. Alla misslyckas i Frölunda.jensa öhling skrev:Calle Johansson misslyckades i Frölunda. Finns INGET som säger att han är bättre än nuvarande tränare.
Calle har pondus, karisma (något som båda nuv. tränare helt saknar) och var inte för inte lagkapten i Capitals. Mitt första val alla dagar i veckan tillsammans med Micke Johansson för kontinuitetens skull.
Instämmer, säg dom som inte misslyckats i Frölunda som spelare eller tränare. Inget ont om VF men listan är lång. Tror han skulle vara rätt man, men vad vet jag.Fricke skrev:Och vad säger det? Ulf Dahlén misslyckas denna säsongen i Frölunda. Alla misslyckas i Frölunda.jensa öhling skrev:Calle Johansson misslyckades i Frölunda. Finns INGET som säger att han är bättre än nuvarande tränare.
Calle har pondus, karisma och var inte för inte lagkapten i Capitals. Mitt första val alla dagar i veckan tillsammans med Micke Johansson för kontinuitetens skull.
Boustedt är bra med juniorer, han ligger bakom mycket av Sveriges framgångar och utveckling av juniorer.Busmicke skrev:Falk och Boustedt som i "the old times", skulle vara kul att ha tillbaka dem i båset, de gjorde ett bra jobb när det begav sig.
Samtidigt så sitter det inkompetenta ledare i DIFs styrelse, vi kanske ska börja där..
Jag tror också att han har ett gott öga till DIF. Ibland har han faktiskt helt öppet lidit med oss.Fricke skrev:Och vad säger det? Ulf Dahlén misslyckas denna säsongen i Frölunda. Alla misslyckas i Frölunda.jensa öhling skrev:Calle Johansson misslyckades i Frölunda. Finns INGET som säger att han är bättre än nuvarande tränare.
Calle har pondus, karisma (något som båda nuv. tränare helt saknar) och var inte för inte lagkapten i Capitals. Mitt första val alla dagar i veckan tillsammans med Micke Johansson för kontinuitetens skull.
Jävla Soper!!! Vika ner sig de matcherna som är absolut viktigast! Klarar inte tränarna att motivera laget inför sånna här ödesmatcher så ska de fan inte vara kvar!
En rejäl utrensning i DIF från styrelse till laget.. Bort med skiten! In med nytt!
Men det lär inte ske.. För det är ingen som lyssnar eller bryr sig vad vi supportrar tycker och känner. Nej för fan, när vi fans ser att det barkar åt fel håll och pratar om förändring såsom tränarbyte tex då skrattar Järlefeldt nonchalant och låter haveriet obekymrat fortgå. Det är läge att vi visar vårat missnöje ordentligt så att det tar skruv. För så länge som vi går med på detta så kommer det att fortsätta. De flesta är rörande överens om att den här verksamheten kan skötas bättre än vad som nu är fallet. TÄNK TILL du som läser det här.. Det va på vippen att vi slapp kvalserien i år
En rejäl utrensning i DIF från styrelse till laget.. Bort med skiten! In med nytt!
Men det lär inte ske.. För det är ingen som lyssnar eller bryr sig vad vi supportrar tycker och känner. Nej för fan, när vi fans ser att det barkar åt fel håll och pratar om förändring såsom tränarbyte tex då skrattar Järlefeldt nonchalant och låter haveriet obekymrat fortgå. Det är läge att vi visar vårat missnöje ordentligt så att det tar skruv. För så länge som vi går med på detta så kommer det att fortsätta. De flesta är rörande överens om att den här verksamheten kan skötas bättre än vad som nu är fallet. TÄNK TILL du som läser det här.. Det va på vippen att vi slapp kvalserien i år
Japp, skicka sportkommitén, styrelsen och fan och hans moster åt jävla helvete! Vad seriöst är det för jävla pajaser som driver vår klubb just nu? Några riktiga jävla tröttmössor som inte har några som helst framtidsplaner alls utan skiter i fulla fan vad som händer med klubben. Detta kan jag fan i mig aldrig acceptera. Snart har de lyckats med bedriften att skicka ner oss i kvalserien. NU MÅSTE SKITEN BARA BORT!!!!!!
Det jobbiga är ju att de vet att vi fans aldrig sviker vår klubb och alltid dyker upp på matcherna, aldrig yttrar oss på årsmötena om vårt missnöje, vilket de såklart utnyttjar de jävla idioterna. Snart finns inte DIF kvar i Elitserien och då är det försent. Snälla, vi måste göra något åt det här nu. Det kan fan inte fortsätta så här. Kan vi lyckas att sätta press på styrelsen, tränare m.m. i fotbollen så kan vi göra det i hockeyn också!
Fan vad less jag blir.....
Det jobbiga är ju att de vet att vi fans aldrig sviker vår klubb och alltid dyker upp på matcherna, aldrig yttrar oss på årsmötena om vårt missnöje, vilket de såklart utnyttjar de jävla idioterna. Snart finns inte DIF kvar i Elitserien och då är det försent. Snälla, vi måste göra något åt det här nu. Det kan fan inte fortsätta så här. Kan vi lyckas att sätta press på styrelsen, tränare m.m. i fotbollen så kan vi göra det i hockeyn också!
Fan vad less jag blir.....
-
Jag undrar hur många det är här som uttrycker sina negativa åsikter om hur klubben styrs som egentligen har någon aning om hur det fungerar?
Kan någon på detta forum som inte är aktiv inom DIF Hockey förklara för mig vad ledningen har för material att arbeta med?
Vad som är deras motgångar i arbetet mot ett bättre DIF?
Vad som gör att dom bara vill sitta och göra ingenting?
Varför det inte finns någon motivation till att få DIF att åter bli en topp klubb inom ishockey?
Varför dom är inkompetent till att styra och leda DIF Hockey?
Jag kan föga ana att det inte är någon här som ingående vet vad dom har att arbeta med och vad dom arbetar mot. Att driva en hockey klubb i Stockholm vet vi sen tidigare att det är ingen dans på rosor. Jag är trött på att folk gnäller på ledningen utan att ha all fakta på bordet. Jag säger inte att det är fel påstående ifrån folk. Men jag skulle gärna veta om dom har någon aning om vad dom pratar om eller om det bara är tomt snack och en massa idioti i syfte att försöka få fram någon/några syndabockar.
Jag är själv medveten om att det inte går bra för DIF och att något förmodligen inte riktigt stämmer i klubben, men utan att veta vad det är så fäller jag inga kommentarer om något jag inte vet.
Så snälla, har ni inte all fakta bespara då detta forum ifrån massa skitsnack.
Kan någon på detta forum som inte är aktiv inom DIF Hockey förklara för mig vad ledningen har för material att arbeta med?
Vad som är deras motgångar i arbetet mot ett bättre DIF?
Vad som gör att dom bara vill sitta och göra ingenting?
Varför det inte finns någon motivation till att få DIF att åter bli en topp klubb inom ishockey?
Varför dom är inkompetent till att styra och leda DIF Hockey?
Jag kan föga ana att det inte är någon här som ingående vet vad dom har att arbeta med och vad dom arbetar mot. Att driva en hockey klubb i Stockholm vet vi sen tidigare att det är ingen dans på rosor. Jag är trött på att folk gnäller på ledningen utan att ha all fakta på bordet. Jag säger inte att det är fel påstående ifrån folk. Men jag skulle gärna veta om dom har någon aning om vad dom pratar om eller om det bara är tomt snack och en massa idioti i syfte att försöka få fram någon/några syndabockar.
Jag är själv medveten om att det inte går bra för DIF och att något förmodligen inte riktigt stämmer i klubben, men utan att veta vad det är så fäller jag inga kommentarer om något jag inte vet.
Så snälla, har ni inte all fakta bespara då detta forum ifrån massa skitsnack.
Djurgår'n tills jag dör !
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Calle Johansson och Micke Johansson vore ett dreamteam för mig, men varför är det sådant snack om Calle? Visst, jag har också märkt att han verkar ha ett gott öga till DIF men har jag missat något annat?
Vad det gäller säsongens coachande på matcherna så kan man ju undra varför vi aldrig lyckats genomföra en bra match i sextio minuter. Dels så tycker jag att man ska starta perioderna med sådana spelartyper som får igång laget direkt och inte några tröttmössor som inte direkt kan sätta rätt prägel på lagets insats.
Dessutom borde väl timeouterna utnyttjas lite bättre? Synd att det verkar ligga prestige i att inte ta timeout när man märker att motståndarna tagit över totalt. Varför inte bryta "flowet" med en timeout och sätta in några riktiga rivjärn direkt efteråt osv..
Vad det gäller säsongens coachande på matcherna så kan man ju undra varför vi aldrig lyckats genomföra en bra match i sextio minuter. Dels så tycker jag att man ska starta perioderna med sådana spelartyper som får igång laget direkt och inte några tröttmössor som inte direkt kan sätta rätt prägel på lagets insats.
Dessutom borde väl timeouterna utnyttjas lite bättre? Synd att det verkar ligga prestige i att inte ta timeout när man märker att motståndarna tagit över totalt. Varför inte bryta "flowet" med en timeout och sätta in några riktiga rivjärn direkt efteråt osv..
Calle har, för utom en enorm kunskap om hur hockey ska spelas, pondus. Jag tror att han är en ledare som inte många sätter sig på. Jag skulle då inte vilja ha en utskällning av honom. DIF behöver en tränare som inte är rädd för att agera. Ett annat plus är att han är lojal mot sin arbetsgivare. När han var ass. tränare i frölunda så tog han sitt ansvar och valde att avgå han med fast dom ville ha kvar honom. Fan, hela karln lyser ju hockey. Med tanke på att vi har så många juniorer så vore det utmärkt med en tränare med hans erfarenhet. Sen gillar jag hans syn på hockey över huvudtaget. Nåja, det är vad jag tycker i allafall.
- grandstoff
Då tar jag hellre Challe 7 dar i veckan.Buford skrev:Calle har, för utom en enorm kunskap om hur hockey ska spelas, pondus. Jag tror att han är en ledare som inte många sätter sig på. Jag skulle då inte vilja ha en utskällning av honom. DIF behöver en tränare som inte är rädd för att agera. Ett annat plus är att han är lojal mot sin arbetsgivare. När han var ass. tränare i frölunda så tog han sitt ansvar och valde att avgå han med fast dom ville ha kvar honom. Fan, hela karln lyser ju hockey. Med tanke på att vi har så många juniorer så vore det utmärkt med en tränare med hans erfarenhet. Sen gillar jag hans syn på hockey över huvudtaget. Nåja, det är vad jag tycker i allafall.
Calle Johansson...

- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tror att en tränare som varken är från Stockholm eller har haft ett förflutet i DIF tidigare kan vara ett lyft. Calle låter bra!
Sjunger avgå Johnny...
-
så länge vi har samma styrelse vid bords så kommer tränarna att få behålla sina jobb.
JK är Sveriges Bästa Hockeyklack!!!<3