Summering - Säsongen 08/09
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Summering - Säsongen 08/09
Har ni som kritiserar Ragges plus/minus tänkt på att han spelat tillsammans med Sveriges sämsta defensiva spelare i Holmqvist? Lägg där till att han spelar halva matcherna, klart som fan att det inte går att vara på topp HELA tiden. Även om Ragge faktiskt inte är långt därifrån.
Ragge är överlägsen i dagens DIF, tillsammans med Linkan.
Ragge är överlägsen i dagens DIF, tillsammans med Linkan.
Sjunger avgå Johnny...
16 poäng av 17-årige Josefsson, imponerande. Jag tror att den killen blir DIF's nästa superstjärna i NHL. Han har alla förutsättningar att bli i klass med Mats Sundin, men hoppas på att han stannar i DIF i minst 2 säsonger till och vinner SM-guld.
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Känner bara en otrolig lättnad. Sista kapitlet i Djurgårdhistorien i elitserien är ännu inte skriven fortsättning följer...
Epoken Djurgårn lever vidare bland SVERIGES 12 bästa lag, PUH och TACK.
Epoken Djurgårn lever vidare bland SVERIGES 12 bästa lag, PUH och TACK.
Jag lär få skit för det här, men behåll Ölvestad. Kanske färgad av att han är en ikon, men han har fan ett av de största om inte DET största DIF-hjärtat i laget, sen kan jag hålla med om att han i år inte "kanaliserat" det rätt och tagit många dumma utvisningar. Minns dock i fjol / förrfjol när han i princip med en enda tackling (mot Mora) fick fart på hela laget, matchen vanns och tror till och med att laget hade en positiv svit efter det.
Ölve kan göra stor nytta för DIF under många år till och jag tycker han ska få den chansen!
Ang Linkan: vem fan vill inte behålla honom?? Samtidigt kan jag hålla med om att "han förtjänar ett bättre lag", han har hållt oss flytande i många år nu. Släpps han till Ryssland / Schweiz så han kan tjäna några millar innan han lägger av är han väl värd det, och hans 300 papp / mån kan läggas på minst två andra spelare.
MINNS dock ordspråket att "Linkan är bara bra i DIF" (fråga Malmö). Kanske skulle man därför göra som LHC (usch) gjort m Weinhandl / Mårtensson som vad jag förstår HAR kontrakt inför kommande säsong med LHC men som ändå spelar i Ryssland. Med andra ord, ge Linkan chansen där borta men slår det fel, välkomna honom hem!
Ölve kan göra stor nytta för DIF under många år till och jag tycker han ska få den chansen!
Ang Linkan: vem fan vill inte behålla honom?? Samtidigt kan jag hålla med om att "han förtjänar ett bättre lag", han har hållt oss flytande i många år nu. Släpps han till Ryssland / Schweiz så han kan tjäna några millar innan han lägger av är han väl värd det, och hans 300 papp / mån kan läggas på minst två andra spelare.
MINNS dock ordspråket att "Linkan är bara bra i DIF" (fråga Malmö). Kanske skulle man därför göra som LHC (usch) gjort m Weinhandl / Mårtensson som vad jag förstår HAR kontrakt inför kommande säsong med LHC men som ändå spelar i Ryssland. Med andra ord, ge Linkan chansen där borta men slår det fel, välkomna honom hem!
Ishockey handlar om att leverera och få betalt. Det kan också handla om fart,fläkt och känslor.
När tränarna i avgörande lägen skickar in juniorer, kan man undra varför de levererar bäst och därmed har störst förtroende?
Tittar man på vad en ishockeyspelare tjänar i förhållande till en kirurg, blir man lite fundersam!
Kan det vara så att många spelare i Djurgården tjänar för mycket och levererar för lite.
Fortsätter vi jämförelsen mellan en hockeyspelare och en kirurg, är jag övertygad att ingen i Djurgården skulle vilja bli opererad av någon som inte har en väldigt hög lägstanivå. Varför ska då sponsorer,publik och andra intressenter betala till någon med en låg lägstanivå?
Hur kommer det sig, att fart,fläkt och känslor återfinns på läktarna och inte på isen?
När tränarna i avgörande lägen skickar in juniorer, kan man undra varför de levererar bäst och därmed har störst förtroende?
Tittar man på vad en ishockeyspelare tjänar i förhållande till en kirurg, blir man lite fundersam!
Kan det vara så att många spelare i Djurgården tjänar för mycket och levererar för lite.
Fortsätter vi jämförelsen mellan en hockeyspelare och en kirurg, är jag övertygad att ingen i Djurgården skulle vilja bli opererad av någon som inte har en väldigt hög lägstanivå. Varför ska då sponsorer,publik och andra intressenter betala till någon med en låg lägstanivå?
Hur kommer det sig, att fart,fläkt och känslor återfinns på läktarna och inte på isen?
-
Känns som det är ganska lätt att bestämma hur laget ska byggas till nästa år.
Satsa på följande stomme: Ragnar, Timmy, Printz, Otto, Linkan, Anger, Engqvist.
Bakom dessa fortsätter vi satsa på våra duktiga juniorer.
Sen behöver vi givetvis fylla på med en del spelare. Sanny Lindström är en önskeback. Bröderna Ahlström från Huddinge är två intressanta spelare framåt. Daniel Rudslätt vore kanske något, även om han börjar bli gammal.
De som måste bort och inte heller har kontrakt är:
Ölvestad – tyvärr helt meningslös. Orkar 10 sek per byte och skapar noll. Fyller ingen funktion alls mer än att han är djurgårdare.
Figren – skön kille, men bara finter fram och tillbaka i hörnen. Åstadkommer noll.
Falk – håller fortfarande hygglig klass, men bättre satsa på våra juniorer. stort tack för många fina år!
Ronnie – hänger inte med längre. stort tack för många fina år!
De som man gärna hade velat bli av med:
Fimpen – som Ölvestad. Meningslös.
Danielsson – är inte den talang han verkar tro själv. Glidare som bara jobbar bra periodvis.
Tim Eriksson – kan ersättas med vilken hungrig junior som helst.
Måste rycka upp sig!
Till sist har vi bröderna Holmqvist som båda förmodligen kostar oerhört mycket mer än de smakar. De har gått åt motsatta håll. Andreas började bra för att falla igenom sista månaden. Michael var bedrövlig i höstas men bra nu i år. Dessa måste prestera i nivå med vad de kan. Nu har de kontrakt nästa år, annars hade jag hellre sett andra spelare på deras platser.
Vad det gäller målvakter tycker jag att de håller. De är inte toppklass i Elitserien, men de duger och bör utvecklas till nästa år. Ska någon in här ska det vara en toppkeeper. Är kanske Henrik Karlsson en sådan? Jag vet inte.
Tränarna ska också vara kvar. De har gjort det bra med att slussa in juniorer i laget men haft det jobbigt med allt dökött i truppen. Tror de kan göra något bra av detta de närmaste åren. Se på Roger och Roger i Luleå.
Satsa på följande stomme: Ragnar, Timmy, Printz, Otto, Linkan, Anger, Engqvist.
Bakom dessa fortsätter vi satsa på våra duktiga juniorer.
Sen behöver vi givetvis fylla på med en del spelare. Sanny Lindström är en önskeback. Bröderna Ahlström från Huddinge är två intressanta spelare framåt. Daniel Rudslätt vore kanske något, även om han börjar bli gammal.
De som måste bort och inte heller har kontrakt är:
Ölvestad – tyvärr helt meningslös. Orkar 10 sek per byte och skapar noll. Fyller ingen funktion alls mer än att han är djurgårdare.
Figren – skön kille, men bara finter fram och tillbaka i hörnen. Åstadkommer noll.
Falk – håller fortfarande hygglig klass, men bättre satsa på våra juniorer. stort tack för många fina år!
Ronnie – hänger inte med längre. stort tack för många fina år!
De som man gärna hade velat bli av med:
Fimpen – som Ölvestad. Meningslös.
Danielsson – är inte den talang han verkar tro själv. Glidare som bara jobbar bra periodvis.
Tim Eriksson – kan ersättas med vilken hungrig junior som helst.
Måste rycka upp sig!
Till sist har vi bröderna Holmqvist som båda förmodligen kostar oerhört mycket mer än de smakar. De har gått åt motsatta håll. Andreas började bra för att falla igenom sista månaden. Michael var bedrövlig i höstas men bra nu i år. Dessa måste prestera i nivå med vad de kan. Nu har de kontrakt nästa år, annars hade jag hellre sett andra spelare på deras platser.
Vad det gäller målvakter tycker jag att de håller. De är inte toppklass i Elitserien, men de duger och bör utvecklas till nästa år. Ska någon in här ska det vara en toppkeeper. Är kanske Henrik Karlsson en sådan? Jag vet inte.
Tränarna ska också vara kvar. De har gjort det bra med att slussa in juniorer i laget men haft det jobbigt med allt dökött i truppen. Tror de kan göra något bra av detta de närmaste åren. Se på Roger och Roger i Luleå.
Ge fan i att klanka ner på Wesslau! Han ÄR bättre än Ridderwall. Bara att se på räddningsprocenten. Wesslau ligger åtta i elitserien. Ridderwall är 14:e (!).
Sen är Wesslau inte tillräckligt bra för att vara förstemålvakt i elitserien, men det är inte hans fel att värvningsansvariga inte scoutade fram en bättre målvakt. Wesslau vore en jättebra andremålvakt till nästa säsong. Skicka Riddarn till allsvenskan istället. På den nivån som Riddarn är nu och troligtvis nästa säsong så vill jag ALDRIG se honom som förstamålvakt i DIF. Han behöver utvecklas bra mycket.
I övrigt är säsongen underkänd. Det här laget ska lätt kunna ta en slutspelsplats. Flera spelare kom inte upp i en acceptabel nivå med avseende på vad de tar ut i lön.
Tre spelare har gjort en bra säsong: Otto, Linkan och Ragnarsson.
Sen är Wesslau inte tillräckligt bra för att vara förstemålvakt i elitserien, men det är inte hans fel att värvningsansvariga inte scoutade fram en bättre målvakt. Wesslau vore en jättebra andremålvakt till nästa säsong. Skicka Riddarn till allsvenskan istället. På den nivån som Riddarn är nu och troligtvis nästa säsong så vill jag ALDRIG se honom som förstamålvakt i DIF. Han behöver utvecklas bra mycket.
I övrigt är säsongen underkänd. Det här laget ska lätt kunna ta en slutspelsplats. Flera spelare kom inte upp i en acceptabel nivå med avseende på vad de tar ut i lön.
Tre spelare har gjort en bra säsong: Otto, Linkan och Ragnarsson.
i
-
isolerad skrev: Tre spelare har gjort en bra säsong: Otto, Linkan och Ragnarsson.
du kan inte mena allvar ? Juniorerna då ? Tycker vissa av dem har varit bättre än ordinarie A-lags spelare.
JK är Sveriges Bästa Hockeyklack!!!<3
När jag säger bra så menar jag spelare som höjer laget. Juniorerna gör sitt jobb för det mesta men höjer inte laget.Philip.dif skrev:isolerad skrev: Tre spelare har gjort en bra säsong: Otto, Linkan och Ragnarsson.
du kan inte mena allvar ? Juniorerna då ? Tycker vissa av dem har varit bättre än ordinarie A-lags spelare.
i
-
isolerad skrev:När jag säger bra så menar jag spelare som höjer laget. Juniorerna gör sitt jobb för det mesta men höjer inte laget.Philip.dif skrev:isolerad skrev: Tre spelare har gjort en bra säsong: Otto, Linkan och Ragnarsson.
Vi borde satsat med dom mot SSK, slutspelet var ju ändå borta *i princip* och dem hade säkert gjort en bättre match, se bara på Malmö, och DIF har minst lika bra juniorer. Sure det är allsvenskan men ändå.
JK är Sveriges Bästa Hockeyklack!!!<3
Det vore intressant att få veta hur många spelare i Djurgården och i andra lag på elitnivå, som frivilligt skulle visa på ryggen sin månadslön. Mig veterligen finns det ingen annan arbetsplats förutom idrotten, som en utövare erhåller en så stor månadslön, trots en bitvis väldigt låg lägstanivå.
Kanske är det dags att införa prestationslön?
Går det dåligt för laget beroende på mindre bra insatser, då spar föreningen pengar.
Kanske hade Djurgården gått med vinst i fler matcher?
Kanske är det dags att införa prestationslön?
Går det dåligt för laget beroende på mindre bra insatser, då spar föreningen pengar.
Kanske hade Djurgården gått med vinst i fler matcher?
Sista matchen ikväll och det är bara att hoppas att spelarna spelar för skölden. Det tror jag dom gör också. Det ska nu bli intressant att följa resan mot nästa säsong och jag längtar redan.
Tack alla i Djurgårdsfamiljen här inne på forumet för många tårar och skratt.
Till sist: Det går att floppa med ett topplag också, se bara på modo.
Tack alla i Djurgårdsfamiljen här inne på forumet för många tårar och skratt.
Till sist: Det går att floppa med ett topplag också, se bara på modo.
MODO har ju precis samma problem som oss. Ett gäng med gamlingar och spelare som inte presterar med mindre bra målvakter. Hade de varit ett topplag så hade inte vi legat långt efter.Buford skrev:Till sist: Det går att floppa med ett topplag också, se bara på modo.
i
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Sista matchen för säsongen...känns tomt och lite vemodigt. Hade lite goda vibbar för denna säsong men dessa vibbar dog tyvärr i november december.
Vore kul om Djurgårn hade kunnat göra en deal med ett antal gul/röd/blåa hjärtan som spelar i Sverige eller utomlands innför nästa säsong. Dra igång kampanj "Inte pengar, bara hjärta"
Kan Djurgårn knyta upp två riktigt kvalificerade "djurgårdsfemmor som spelar en säsong och lyfter Djurgårn hockey till ett topplag.
Tror att vi skulle få ett totallyft för hockeyn och reklamvärdet vore oskattbart, typ vi spelar för barncancerfonden och Djurgårn hockey som gett oss chansen att lyckas som spelare.
Detta är vårt sätt att betala tillbaka till föreningen som gett oss möjlighet att lyckas i hockeykarriären. Tror även att publiken skulle älska ett sådant initiativ då allting idag handlar om pengar, pengar och åter pengar. Dax att bryta denna hysteri.
Bara en idé...men något radikalt måste till DIF. Vi behöver få in ett antal tigerhjärtan som vill ge allt för Djugårn. Publiken älskar sådana typer...nu gäller det bara att hitta dem...börja leta redan idag och dra igång kampanjen för Sthlms Stolthet
Vore kul om Djurgårn hade kunnat göra en deal med ett antal gul/röd/blåa hjärtan som spelar i Sverige eller utomlands innför nästa säsong. Dra igång kampanj "Inte pengar, bara hjärta"
Kan Djurgårn knyta upp två riktigt kvalificerade "djurgårdsfemmor som spelar en säsong och lyfter Djurgårn hockey till ett topplag.
Tror att vi skulle få ett totallyft för hockeyn och reklamvärdet vore oskattbart, typ vi spelar för barncancerfonden och Djurgårn hockey som gett oss chansen att lyckas som spelare.
Detta är vårt sätt att betala tillbaka till föreningen som gett oss möjlighet att lyckas i hockeykarriären. Tror även att publiken skulle älska ett sådant initiativ då allting idag handlar om pengar, pengar och åter pengar. Dax att bryta denna hysteri.
Bara en idé...men något radikalt måste till DIF. Vi behöver få in ett antal tigerhjärtan som vill ge allt för Djugårn. Publiken älskar sådana typer...nu gäller det bara att hitta dem...börja leta redan idag och dra igång kampanjen för Sthlms Stolthet

Prioritering nummer ett till nästa säsong måste vara en bra målvakt..