Summering - Säsongen 08/09
Summering - Säsongen 08/09
Äntligen är säsongen över, även fast jag antar att vi kommer att dra till med en historiskt stor förlust i sista omgången. Om man i en viktig match blir förnedrade av seriens i särklass sämsta lag som dessutom inte har något att spela för, så förtjänar man inte ens att spela kvar i serien.
Mina betyg:
Målvakter
Wesslau (-) Bär den största individuella skulden för att vi gör en ny katastrofsäsong. Elitseriens klart sämsta målvakt.
Ridderwall (-) Elitseriens tredje sämsta målvakt efter Wesslau och Morrison. Dock betydligt bättre än Wesslau enligt mig.
Backar
Schneider (-) Bedrövlig. Skottvägrar i PP, tar onödiga utvisningar och allmänt meningslös. Lägsta betyget utdelas pga förmodad hög lön.
Ronnie (-) Långsam och dålig.
Timmy (+) Egentligen ganska stabil, men gör en dålig säsong.
A Holmqvist (+) Började bra, men har varit kass sedan han fick ett kontrakt. Horribelt dålig i egen zon. Långsammare än Ronnie P?
Ragnarsson (+++++) Mycket bra både offensivt och defensivt.
Printz (+) Inte speciellt bra, men i konkurrens med några av våra andra stjärnor förtjänar han ändå ett högre betyg.
O.Eklund (-) Fruktansvärt dålig.
Forwards
Ottosson (++++) Oerhört viktig. Klart bästa centern vi har. Bra både Off och Def.
Bremberg (+++++) Räddar oss från kvalserien ytterligare en gång. Förtjänar ett bättre lag.
Anger (+++) Oftast dålig, men så många mål som han gjort är svårt att argumentera bort.
Fimpen (-) Meningslös.
Ölvestad (-) Kass under hela säsongen, onödiga utvisningar. Kan ev. ursäktas till viss del av skada.
M Holmqvist (++) En godkänd spelare, bra under andra halvan av säsongen.
Engqvist (+++) Bra center, hög arbetsmoral. Kan även göra mål, vilket inte många andra kan.
Carl G (-) Sämre än samtliga juniorer som vi testat. Så uddlös att det blir pinsamt ibland.
Josefsson (+++) Kommer att bli riktigt bra, antagligen inte i DIF-tröjan dock.
Danielsson (++) Hyggligt stabil ändå, bra kring sargerna.
Figren (+) Lyckades inte med mycket. Bättre i dokusåpan än på isen.
Krüger (++) Lovande, får ett extra plus för målet mot Rögle som kanske räddade oss kvar i ES.
H Eriksson (+) Kämpar bra, men tämligen ofarlig.
T Eriksson (+) Åker omkring och ser "frejdig" ut, men uträttar i stort sett ingenting.
N Falk (+) Stabil, gjorde hyfsat med poäng.
Montén/Johansson (-)
Har tagit massvis med beslut som för mig är helt obegripliga. Urval: Målvaktscoachningen.. som att man medvetet försökte knäcka båda våra, redan osäkra, målvakters självförtroende. Man har spelat Calle G sinnessjukt mycket. Ett rent hån mot de andra spelarna. Lättare spelare att plocka bort får man leta efter. Dessutom stelopererade handleder och sjukt ofarlig. (Är medveten om att han gjort sina 3 första mål nu i slutet, men ser det mer som en slump, gigantisk tavla av Backlund bland annat.) I övrigt så tycker jag att tränarna verkar vara helt utan pondus och allmänt rädda för allt.
Sen är ju helhetsresultatet horribelt. Vi spelar tråkig skithockey, missar slutspelet och hamnar nästan i kvalserien. Detta med en av de absolut bästa trupperna på många år.
Den person som fick för sig att målvakterna skulle hålla (-------)
Det är en enorm skillnad på situationen med D. Larsson året innan. Vem som helst kunde se att han skulle bli riktigt bra. Man behöver inte titta länge på våra målvakter innan man inser att detta, som bäst, är allsvenskt material. Sedan finns det ju personer som är inne på att vi ska köra samma målvaktspar under nästa säsong för att "Dom är unga och kommer att utvecklas". Enligt mig är detta personer som inte kan något om sporten ishockey, alternativt personer som vill att vi ska åka ur serien.
Tidigare säsonger har jag i detta skede varit arg och i upplösningstillstånd. Nu känns det bara hopplöst. Känns som att vi är det enda laget i hela hockeysverige som helt står utan visioner och framtidshopp. Ekonomin är bedrövlig och det finns ytterst få ljusglimtar överhuvudtaget. Möjligtvis att våra juniorer imponerar och att det varit fin stämning på Hovet under vissa matcher. Men det spelar snart ingen roll, då vi inte kommer att ha något A-lag att plocka upp dessa juniorer till och inga matcher att gå på. Har vi tur kanske vi kan få agera plantskola och slussa våra talanger till SSK, AIK och Almtuna?
Sammanfattningsvis. Ytterligare en mardrömssäsong, och just nu har jag svårt att se hur det skulle kunna bli någon skillnad till nästa år, även om jag såklart kommer att vara laddad och förväntansfull som ett djur till premiären även då.
Mina betyg:
Målvakter
Wesslau (-) Bär den största individuella skulden för att vi gör en ny katastrofsäsong. Elitseriens klart sämsta målvakt.
Ridderwall (-) Elitseriens tredje sämsta målvakt efter Wesslau och Morrison. Dock betydligt bättre än Wesslau enligt mig.
Backar
Schneider (-) Bedrövlig. Skottvägrar i PP, tar onödiga utvisningar och allmänt meningslös. Lägsta betyget utdelas pga förmodad hög lön.
Ronnie (-) Långsam och dålig.
Timmy (+) Egentligen ganska stabil, men gör en dålig säsong.
A Holmqvist (+) Började bra, men har varit kass sedan han fick ett kontrakt. Horribelt dålig i egen zon. Långsammare än Ronnie P?
Ragnarsson (+++++) Mycket bra både offensivt och defensivt.
Printz (+) Inte speciellt bra, men i konkurrens med några av våra andra stjärnor förtjänar han ändå ett högre betyg.
O.Eklund (-) Fruktansvärt dålig.
Forwards
Ottosson (++++) Oerhört viktig. Klart bästa centern vi har. Bra både Off och Def.
Bremberg (+++++) Räddar oss från kvalserien ytterligare en gång. Förtjänar ett bättre lag.
Anger (+++) Oftast dålig, men så många mål som han gjort är svårt att argumentera bort.
Fimpen (-) Meningslös.
Ölvestad (-) Kass under hela säsongen, onödiga utvisningar. Kan ev. ursäktas till viss del av skada.
M Holmqvist (++) En godkänd spelare, bra under andra halvan av säsongen.
Engqvist (+++) Bra center, hög arbetsmoral. Kan även göra mål, vilket inte många andra kan.
Carl G (-) Sämre än samtliga juniorer som vi testat. Så uddlös att det blir pinsamt ibland.
Josefsson (+++) Kommer att bli riktigt bra, antagligen inte i DIF-tröjan dock.
Danielsson (++) Hyggligt stabil ändå, bra kring sargerna.
Figren (+) Lyckades inte med mycket. Bättre i dokusåpan än på isen.
Krüger (++) Lovande, får ett extra plus för målet mot Rögle som kanske räddade oss kvar i ES.
H Eriksson (+) Kämpar bra, men tämligen ofarlig.
T Eriksson (+) Åker omkring och ser "frejdig" ut, men uträttar i stort sett ingenting.
N Falk (+) Stabil, gjorde hyfsat med poäng.
Montén/Johansson (-)
Har tagit massvis med beslut som för mig är helt obegripliga. Urval: Målvaktscoachningen.. som att man medvetet försökte knäcka båda våra, redan osäkra, målvakters självförtroende. Man har spelat Calle G sinnessjukt mycket. Ett rent hån mot de andra spelarna. Lättare spelare att plocka bort får man leta efter. Dessutom stelopererade handleder och sjukt ofarlig. (Är medveten om att han gjort sina 3 första mål nu i slutet, men ser det mer som en slump, gigantisk tavla av Backlund bland annat.) I övrigt så tycker jag att tränarna verkar vara helt utan pondus och allmänt rädda för allt.
Sen är ju helhetsresultatet horribelt. Vi spelar tråkig skithockey, missar slutspelet och hamnar nästan i kvalserien. Detta med en av de absolut bästa trupperna på många år.
Den person som fick för sig att målvakterna skulle hålla (-------)
Det är en enorm skillnad på situationen med D. Larsson året innan. Vem som helst kunde se att han skulle bli riktigt bra. Man behöver inte titta länge på våra målvakter innan man inser att detta, som bäst, är allsvenskt material. Sedan finns det ju personer som är inne på att vi ska köra samma målvaktspar under nästa säsong för att "Dom är unga och kommer att utvecklas". Enligt mig är detta personer som inte kan något om sporten ishockey, alternativt personer som vill att vi ska åka ur serien.
Tidigare säsonger har jag i detta skede varit arg och i upplösningstillstånd. Nu känns det bara hopplöst. Känns som att vi är det enda laget i hela hockeysverige som helt står utan visioner och framtidshopp. Ekonomin är bedrövlig och det finns ytterst få ljusglimtar överhuvudtaget. Möjligtvis att våra juniorer imponerar och att det varit fin stämning på Hovet under vissa matcher. Men det spelar snart ingen roll, då vi inte kommer att ha något A-lag att plocka upp dessa juniorer till och inga matcher att gå på. Har vi tur kanske vi kan få agera plantskola och slussa våra talanger till SSK, AIK och Almtuna?
Sammanfattningsvis. Ytterligare en mardrömssäsong, och just nu har jag svårt att se hur det skulle kunna bli någon skillnad till nästa år, även om jag såklart kommer att vara laddad och förväntansfull som ett djur till premiären även då.
Re: Summering - Säsongen 08/09
Som vanligt så ger alla Wesslau skulden. Wesslau är anledningen till att vi slipper kvalserien, med Ridderwall i målet i slutspurten skulle Rögle passerat oss. Jag menar med detta INTE, att Wesslau är en tillräckligt bra målvakt, men han är bra mycket bättre än Ridderwall (i alla fall av det som vi har sett denna säsong). En ny målvakt behövs, men skyll inte på Wesslau.*Knirre skrev:Målvakter
Vår näst bäst back denna säsong, utan tvekan. Många har problem med att se vad han gör bra. Alla noterar bara missar från Printz sida, så jävla löjligt så att det inte finns ord för det. Printz borde få (+++), då han har gjort mycket för DIF i år. Printz ska stanna kvar, något annat finns inte på kartan.*Knirre skrev: Backar
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Wesslau är anledningen till att vi är så pass nära kvalserien som vi ändå är...
I övrigt en bra analys, om än något överdriven.
I övrigt en bra analys, om än något överdriven.
Sjunger avgå Johnny...
Näe, jag skulle aldrig överdriva...Emil Svelander skrev: I övrigt en bra analys, om än något överdriven.

- Back to the good old days
- Kontakt:
*Knirre >>
Jag kan hålla med dig, även om jag överlag lagt betyget något högre.
Om en vecka eller två eller tre, när den värsta besvikelsen lagt sig, kom tillbaka då och kolla över betygen och motiveringen. Jag tror att du kommer ändra detta lite
Jag kan hålla med dig, även om jag överlag lagt betyget något högre.
Om en vecka eller två eller tre, när den värsta besvikelsen lagt sig, kom tillbaka då och kolla över betygen och motiveringen. Jag tror att du kommer ändra detta lite

.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Nu får det vara slut att´tracka på Wesslau. Han har gjort ett fantastiskt jobb. Däremot våra backar har varit USLA ( undantag Ragge) Bröderna Holmquist ?? varför har vi dem i laget???Byt ut.Har inte gjort något positivt den här säsongen.Falk??när ska han fatta att han borde sluta spela hockey??oberäknelig, känns inte tryggt.Har troligen bäst statistik på baklängesmål.sthlm_dif skrev:Som vanligt så ger alla Wesslau skulden. Wesslau är anledningen till att vi slipper kvalserien, med Ridderwall i målet i slutspurten skulle Rögle passerat oss. Jag menar med detta INTE, att Wesslau är en tillräckligt bra målvakt, men han är bra mycket bättre än Ridderwall (i alla fall av det som vi har sett denna säsong). En ny målvakt behövs, men skyll inte på Wesslau.*Knirre skrev:Målvakter
Vår näst bäst back denna säsong, utan tvekan. Många har problem med att se vad han gör bra. Alla noterar bara missar från Printz sida, så jävla löjligt så att det inte finns ord för det. Printz borde få (+++), då han har gjort mycket för DIF i år. Printz ska stanna kvar, något annat finns inte på kartan.*Knirre skrev: Backar
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen kan sammanfattas med ett ord totalt:*Knirre skrev:Summering - Säsongen 08/09
Bajs.
M. Holmqvist har kanske vart vår bästa spelare efter jul.
Linkan,
Ragge
Printz
M.Holmqvist
Otto
Dessa spelare är klart godkända,
Danielsson
Ölvestad
Fimpen
Ronnie
Falk
Dessa spelare är underkända.
Linkan,
Ragge
Printz
M.Holmqvist
Otto
Dessa spelare är klart godkända,
Danielsson
Ölvestad
Fimpen
Ronnie
Falk
Dessa spelare är underkända.
+ = vill jag ha kvar
/ = varken eller
- = vill jag ha bort
* = har för dålig koll på vad de presterat (de unga spelarna som bara lirat någon match)
Mark Owuya +, sett bra ut i almtuna, synd han inte fick chansen som förstamålvakt i a-laget
Stefan Ridderwall -, ser ut som han har mycket bättre teknik en wesslau men kommer skottet över benskydden tar han det inte...
Gustaf Wesslau /, möjligtvis våran andrakeeper
David Printz /, dräller för jävla mycket
David Schneider -, alldeles för dålig för att vara en artistspelare
Ronnie Petterson -, för gammal
Andreas Holmqvist -, tyvärr har han kontrakt men sämre spelare får man ju leta efter, helt värdelös i defensiven förstår verkligen varför frölunda ville bli av med han
Alexander Deilert *
Marcus Ragnarsson +++++, enda riktigt riktigt bra spelaren den här säsongen, utan honom hade det vart kvalserien
Oscar Eklund *
Nichlas Falk /, bra men börjar bli gammal
Niklas Andersson *
Timmy Petterson +, har bara vart inne på ett baklängesmål den här säsongen om jag kan läsa av statistiken rätt, +10 i plus/minus
Kristofer Ottosson +, jobbar bra
Robin Figren -, snurrar bara runt och skjuter värdelösa skott på mål
Niklas Anger +, gjort många mål den här säsongen men var dålig nu på slutet när det behövdes
Michael Holmqvist -, -17 i plus/minus nu, var ännu värre förut... har dock avslutat säsongen ganska bra
Jimmie Ölvestad ---, värdelös den här säsongen (och förra säsongen) har inte gjort något bra, tar bara dumma utvisningar
Christian Eklund +, jobbar bra
Andreas Engqvist +, bra, hoppas handen läker bra
Fredrik Bremberg /, helt värdelös i defensiven (om han inte spelar i boxplay för då är han helt okej). hur lyckas karln ha ca -8 i plus/minus när han gör så mycket poäng. gjort ca 55 poäng vart inne på 63 mål bakåt :S , men utan bremberg skulle väl djurgården aldrig göra några mål....
Tim Eriksson -, bra fart men väger för lite och skapar nästan aldrig något farligt
Carl Gustafsson /, 20 cm längre och 20 kg tyngre hade inte vart fel, har väldigt bra inställning till att jobba ute på isen
Henrik Eriksson /, helt okej blir nog bättre
Jacob Josefson +, tror han kommer utvecklas och bli ännu bättre
Nicklas Danielsson /, jobbat bra sista 20 matcherna, måste göra mer mål på chanserna han får
så samanlagt 8 spelare tycker jag har varit tillräckligt bra den här säsongen för att de garanterat borde få spela nästa säsong.
/ = varken eller
- = vill jag ha bort
* = har för dålig koll på vad de presterat (de unga spelarna som bara lirat någon match)
Mark Owuya +, sett bra ut i almtuna, synd han inte fick chansen som förstamålvakt i a-laget
Stefan Ridderwall -, ser ut som han har mycket bättre teknik en wesslau men kommer skottet över benskydden tar han det inte...

Gustaf Wesslau /, möjligtvis våran andrakeeper
David Printz /, dräller för jävla mycket
David Schneider -, alldeles för dålig för att vara en artistspelare
Ronnie Petterson -, för gammal
Andreas Holmqvist -, tyvärr har han kontrakt men sämre spelare får man ju leta efter, helt värdelös i defensiven förstår verkligen varför frölunda ville bli av med han
Alexander Deilert *
Marcus Ragnarsson +++++, enda riktigt riktigt bra spelaren den här säsongen, utan honom hade det vart kvalserien
Oscar Eklund *
Nichlas Falk /, bra men börjar bli gammal
Niklas Andersson *
Timmy Petterson +, har bara vart inne på ett baklängesmål den här säsongen om jag kan läsa av statistiken rätt, +10 i plus/minus
Robin Figren -, snurrar bara runt och skjuter värdelösa skott på mål
Niklas Anger +, gjort många mål den här säsongen men var dålig nu på slutet när det behövdes
Michael Holmqvist -, -17 i plus/minus nu, var ännu värre förut... har dock avslutat säsongen ganska bra
Jimmie Ölvestad ---, värdelös den här säsongen (och förra säsongen) har inte gjort något bra, tar bara dumma utvisningar
Christian Eklund +, jobbar bra
Andreas Engqvist +, bra, hoppas handen läker bra
Fredrik Bremberg /, helt värdelös i defensiven (om han inte spelar i boxplay för då är han helt okej). hur lyckas karln ha ca -8 i plus/minus när han gör så mycket poäng. gjort ca 55 poäng vart inne på 63 mål bakåt :S , men utan bremberg skulle väl djurgården aldrig göra några mål....
Tim Eriksson -, bra fart men väger för lite och skapar nästan aldrig något farligt
Carl Gustafsson /, 20 cm längre och 20 kg tyngre hade inte vart fel, har väldigt bra inställning till att jobba ute på isen
Henrik Eriksson /, helt okej blir nog bättre
Jacob Josefson +, tror han kommer utvecklas och bli ännu bättre
Nicklas Danielsson /, jobbat bra sista 20 matcherna, måste göra mer mål på chanserna han får
så samanlagt 8 spelare tycker jag har varit tillräckligt bra den här säsongen för att de garanterat borde få spela nästa säsong.
Jag tycker att ett lag som skall tillhöra toppen på elitserien behöver spelare som vinner sina matcher 5 mot 5.
Problemet med DIF denna säsongen är enligt min mening att de som ska dominera, inte har motsvarat förväntningarna.
Powerplaymål ska används för att VINNA matcher, inte för att utjämna dem.
Kolla +- statistiken!
Ragge, som har varit mycket bättre än förväntat, har inte lyckats göra bättre än -12 i 5 mot 5.
Bremberg -8, Bröderna Holmqvist -27 ihop!
Om våra "stjärnor" får stryk, får laget stryk!
Enligt min mening är +- statistiken ett mått på hur man spelar när inga domartabbar spelar in.
Problemet med DIF denna säsongen är enligt min mening att de som ska dominera, inte har motsvarat förväntningarna.
Powerplaymål ska används för att VINNA matcher, inte för att utjämna dem.
Kolla +- statistiken!
Ragge, som har varit mycket bättre än förväntat, har inte lyckats göra bättre än -12 i 5 mot 5.
Bremberg -8, Bröderna Holmqvist -27 ihop!
Om våra "stjärnor" får stryk, får laget stryk!
Enligt min mening är +- statistiken ett mått på hur man spelar när inga domartabbar spelar in.
Håller med om att Riddarn är bättre och framför allt att han har betydligt större potential. Wesslau gör i nästan varje match någon blunder som kostar oss ett mål. Tex MoDo-matchen när han släpper in ett otroligt billigt mål till 3-4 när matchen skulle varit avgjord eller HV när han släpper en sjuk retur och han dessutom tror att han har pucken. Sen anser jag att det är hans fel att tex första målet mot Skellefteå blir av över huvud taget eftersom det är en så otroligt klantig retur som sedan Andreas Holmqvist sparkar in.*Knirre skrev:
Hur många tavlor har riddarn gjort i årets Elitserie? Visst den mot Södertälje är uppenbar, men faktum är att Riddarn gjort ett antal riktigt sjuka matcher som den borta mot Skellefteå där han tog 50 skott. Hans skadeproblem är dock ett dilemma och har bidragit till att han inte fått stå, och inte som någon skrev att det är Wesslau som spelat bra.
Han har varit en otroligt viktig kugge i försvaret och det lär man väl se (har inte direkt koll) på hans +/-.Timmy (+) Egentligen ganska stabil, men gör en dålig säsong.
Fem tycker jag är för mycket. Han har varit riktigt grym i vissa matcher, men ibland är han medioker. Idag är ett sådant exempel. Många onödiga utvisningar har det dessutom blivit, men han är riktigt bra och förtjänar en fyra.Ragnarsson (+++++) Mycket bra både offensivt och defensivt.
Visst är Linkan viktig för anfallsspelet, men helt seriöst så är han en stor risk försvarsmässigt. Han förtjänar väl en fyra eller möjligtvis en trea med tanke på vilka krav man borde ha på honom.Bremberg (+++++) Räddar oss från kvalserien ytterligare en gång. Förtjänar ett bättre lag.
Han har väl varit skadad hela säsongen så visst har han varit meningslös i den bemärkelsen, men annars tycker jag han förtjänar bättre betyg.Fimpen (-) Meningslös.
Engqvist är riktigt bra och det var synd att vi inte kunde ha honom skadefri då jag tror att han skulle utvecklats till NHL-klass i år. Man ser hur bra han är i landslaget och han hade helt klart varit en man för VM-laget. Nästa år tror jag att han kommer vara vår klart viktigaste spelare. En fyra får han av mig.Engqvist (+++) Bra center, hög arbetsmoral. Kan även göra mål, vilket inte många andra kan.
Det här måste vara ett skämt. Visst Calle är inget NHL-material, men det slit han gör match efter match när andra står stilla är otroligt. Han har varit riktigt bra sedan han kom hem från Kanada och hans spel i BP är helt okej. Han kommer bli en kugge i den kommande generationen.Carl G (-) Sämre än samtliga juniorer som vi testat. Så uddlös att det blir pinsamt ibland.
Nicky tyckte jag hade stort potential att bli en bra Elitseriespelare, men i år tycker jag han har varit ganska bedrövlig ibland. Hans målsinne från förra året är som bortfluget och jag är tveksam till om vi ska behålla honom, men det beror ju självklart på om han är billig.Danielsson (++) Hyggligt stabil ändå, bra kring sargerna.
Annars var det en okej sammanfattning.
Du var inte nådig i din bedömning.tomten skrev:

Tog bara en spelare som exempel, och jag tycker att Ottosson har varit grymt bra den här säsongen. Självklart inte som för ett par år sedan, men värd ett bättre betyg än "jobbar bra". Han hade varit nödvändig nu här på slutet.
Ronnie Petterson hoppas jag för guds skull att Djurgården gör sig av med. Han har gjort sitt för klubben. Seg och allmänt dålig, och pga av det tar puckade utvisningar. Tack o hej!
Nåt att fundera på:
+- statistik de senaste två säsongerna sammantaget:
Timmy +24
Falk +11
Otto + 8
Anger + 5
Danielsson + 2
Bremberg +0
Ronnie -5
Ölvestad -8
Fimpen -10
Printz -10
+- statistik de senaste två säsongerna sammantaget:
Timmy +24
Falk +11
Otto + 8
Anger + 5
Danielsson + 2
Bremberg +0
Ronnie -5
Ölvestad -8
Fimpen -10
Printz -10
-
Timmy är en sjukt duktig back som inte släpper till så mycket. Däremot tycker jag att Printz är en viktig back. Alla Ölvestadsfans tjatar om hur han står upp för laget o kämpar på. Det gör Printz minsann också och står upp för laget minst lika bra. Däremot så behärskar Printz sin position bättre än vad ölvestad gör, i år i alla fall.
Jag vill inte ha kvar Ölvestad, det enda han har kvar är att han har varit en Järnkaminsikon, men när han inte lever upp till det har han mycket mer.
Förstår inte folk som klagar på Falk, han har ju skött sig alldeles utmärkt och varit en komplett spelare. Visst hans högsta nivå är inte vad den varit, men hans lägsta är låg. Kolla på alla hans assist, nog levererar han.
Danielsson har tappat, mycket, det är tråkigt. Fimpen känns en smula överflödig.
Jag vill inte ha kvar Ölvestad, det enda han har kvar är att han har varit en Järnkaminsikon, men när han inte lever upp till det har han mycket mer.
Förstår inte folk som klagar på Falk, han har ju skött sig alldeles utmärkt och varit en komplett spelare. Visst hans högsta nivå är inte vad den varit, men hans lägsta är låg. Kolla på alla hans assist, nog levererar han.
Danielsson har tappat, mycket, det är tråkigt. Fimpen känns en smula överflödig.
Ölvestad, Fimpen, Ronnie, Gustafsson, Wesslau, Printz, Figren, Nicky D, Tim Eriksson, A Holmqvist och Falken har ju varit totalt jävla USLA den här säsongen. Man vet fan inte om man ska skratta eller gråta.
DIF är näst sämst i år på att plocka 3-poängare. Vi klarar oss pga att vi lyckades vinna lite fler matcher i förlängningarna än Rögle
Rögle 18 st
DIF 17 st
SSK 12 st
DIF är näst sämst i år på att plocka 3-poängare. Vi klarar oss pga att vi lyckades vinna lite fler matcher i förlängningarna än Rögle
Rögle 18 st
DIF 17 st
SSK 12 st