Södertälje SK - Djurgårdens IF, 26/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 26/2 2009

Inlägg av -daniel- »

calpe skrev:
Hillbilly skrev:Det känns jättefel att skriva det, men jag känner en lättnad just nu. En lättnad att vi slipper kvalserien. En kvalserie som vi hade fått det otroligt svårt i. Det var inte mycket som sades i bilen hem ikväll, utom att man kände lättnad.
Dags att smälta det här nu, andas ut, analysera...

En tung säsong är över...
Hur kan man acceptera att vi inte är i slutspel??? Varför ska vi acceptera att bli 10:a? platsen innan vi måste kvala. Vi som skall vara Stockholms Stolthet. Vakna upp ni infödda DIF:are hur kan ni acceptera detta. Kom till årsmötet och kräv styrelsens avgång.De har verkligen inte gjort
sitt jobb den här säsongen och borde absolut inte få fortsätta.Vi måste göra någonting för att få till en förändring.Tränarna måste avskedas. De kan inte ha uppfyllt sitt kontrakt ????????
1) Jag tror jag talar för samtliga här inne att vi är besvikna & bedrövade att vi inte går till slutspel. Men när vi låg så jävla sunkigt till innan jul så kändes den här tabellplaceringen som guld värd. Det är det folk är nöjda med just nu.

2) Håller med till fullo att DIF måste börja agera och få in kapital så vi kan göra en satsning värdig namnet. Vi, ett lag från huvudsta'n ska tampas om medaljerna. Inte om att slåss med näbbar och klor för att undvika en nedflyttningsplats.

3) Att tränarna måste avskedas? Jae... njae...alltså, den här frågan är knivig. Jag har i stora delar av hela säsongen varit jävligt förbannad på firma Montén / Johansson, och tycker fortfarande de är jävligt oslipade i vissa detaljer. Men tycker ändå de fick ihop laget att jobba tillsammans efter den pissmörka november-månaden, något som var det mest skrattredande när alla åkte runt som yra höns och Montén stod och flinade match efter match. Det är inte acceptabelt. Skall vi byta tränare vill jag ha in en med pondus, och den enda jag ser som skulle fungera i den rollen är Boork. Men det kommer aldrig bli så....
Hillbilly
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hillbilly »

Calpe>>
Jag varken accepterar eller är nöjd med resultatet att hamna där vi hamnar. Det är under all kritik!! Men nu är skiten över, för den här gången..
Det jag skriver är att jag känner lättnad över att slippa kvalet, det vet vi allihop hur det hade sett ut..
Sen håller jag med dig ang medlemsangagemang på årsmöten osv.. det är en sak jag ständigt tjatar på folk om. Vi medlemmar måste ta ett större ansvar för det är trots allt vi som är klubben...
calpe

Inlägg av calpe »

Själv tycker jag att det känns skönt att slippa se eländet mer.Vilken hawaihockey det har varit undér den här säsongen. Jag älskar hockey och är naturligtvis besviken att att bli snuvad på slutspelet. Att få se kamp i matcherna (det har vi inte sett i DIF den här säsongen).Hoppas att Rögle och SSK klarar kvalet och att vi slipper aik nästa säsong.Får nästa uppstötningar när jag tänker på att de kan hamna i samma serie som oss nästa säsong. Heja Rögle och SSK eller Leksand och Malmö.Alla är välkomna utom aik.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

calpe skrev: Alla är välkomna utom AIK.
:roll:

Vill till 100% se aik i elitserien nästa säsong. Det skulle gynna hockeyintresset oerhört och generera bra mycket pengar till en skral kassa.
Philip.dif

Inlägg av Philip.dif »

Känns inte så jävla kul när DIF Hockey skvalpar runt på en 10e plats nu i flera år, en förändring måste ske och jag hoppas det blir av, vi ska vara stockholms stolthet men *ursäkta* just nu känns det som om gnaget är närmare det än vad vi är, även fasst dom ligger i allsvenskan.
JK är Sveriges Bästa Hockeyklack!!!<3
calpe

Inlägg av calpe »

-daniel- skrev:
calpe skrev: Alla är välkomna utom aik.
:roll:

Vill till 100% se aik i elitserien nästa säsong. Det skulle gynna hockeyintresset oerhört och generera bra mycket pengar till en skral kassa.
Jag vet att det drar publik men deras attityd ska stävjas. De är som klubb inte värda att få spela i högsta divisionen.Spelar ingen roll vilken sport de deltager i så ställer dem till djävulskap.
En klubb som borde förbjudas.Alltid bråk när AIK är närvarande. Har inget emot spelarna, de kan sin sak men alla runt omkring-intelligensbefriade personer .
TheSaint

Inlägg av TheSaint »

Jag blir så jävla sne på alla som sitter här inne på forumet och kastar skit under matcherna, va fan gör ni hemma om ni ska leka allan ballan, gå på matcherna och visa erat stöd...Ni sitter och gnäller om vilka som ska bort och vilka som är värda vad, tänker inte gå in på spelarnas löner nu, men ni är dom som egentligen skulle bort och flytta till solna! Calpe måste bo i göteborg och hålla på gays, det är enda anledningen jag kan komma som ursäktar hans inlägg.

Dra åt helvete eller börja gå på matcherna om ni ska yttra er!

Vad som än händer är ni guld värda för oss!
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Jockmaniac skrev:
Djurgårn skrev:
Jockmaniac skrev:Lättnad? Jag är förbannad. Ruggigt jävla förbannad och besviken. Jag har alltid i vått och torrt tittat på Djurgården, njutit i segrar som förluster av att se mitt kära lag. Skitsäsonger med spelare som Naumov, Harfaoui, Longstaff, Mattson, Östlund, Björck, Lamberg osv. Men jag har ALDRIG och då menar jag ALDRIG blivit så besviken som denna säsongen. De andra säsongerna har en gemensam nämnare. Vi krigade, vi visade hjärta, vi slogs för skölden. Denna säsongen? Vi spelade helt utan någon som helst stolthet. Vissa spelare pissade på oss fans som ställde upp match efter match. Jag kan gå med på en dålig säsong, men denna säsong var inte bara dålig. Den var hjärtlös och viljelös. Hockey är en kampsport och vi tog inte kampen. Vi får tacka plastklubben för elitserieplatsen nästa säsong för vi är definitivt inte värda den.

Jag kräver att iaf hälften av spelarna är borta och ersatta nästa säsong. Plus tränarna. Wesslau, Ronnie, Schneider, Holmqvist Jr, Anger, Falk, Ölvestad, Tim Eriksson, Danielsson, Henrik Eriksson och Carl Gustafsson är självklara. Ragge, Otto, Linkan, Printz, Timmy, Figren, Josefson, Fimpen, Ante och Landeskog är spelare som jag gärna vill ha kvar.

Det tar emot att säga. Tack för att denna säsong är över.
Håller med dig fullständigt förutom just Figren. Han har varit helt jävla usel. Dessutom är han väl bara på lån?
Ja han är bara lån men jag tycker att han är en av få som verkligen tagit i när det verkligen gäller. Sen har hans poängproduktion tyvärr uteblivit. Hans fart och teknik är bra och han ger sig inte. Men vi är ju överens i övrigt :wink:

Yes, det är vi verkligen. Styrelsen, tränarna och halva laget har gjort sitt i DIF.
Användarvisningsbild
M_or0t

Inlägg av M_or0t »

Hoppas inte att alla ger upp nu. Tänk tillbaka hur det såg för en eller ett par månader sedan. Djurgården låg både sist och näst sist ett bra tag, och de allra flesta klagade och skrev på avgångar o det ena efter det andra. Djurgården lyckades på slutet att kämpa sig upp. Var glada för det lilla. Tänk såhär; Vi slipper bli spöade av Färjestad med 11-0, 8-1, 6-0 och 24-0. Kanske att klubben går back ekonomiskt, men det får vi ta. Hade någon pallat att bli spöade av AIK i kvalserien? Nej, för det hade vi inte helt omöjligt blivit.

Nu får alla ta och skaffa säsongskort till nästa säsong och leta fram någon rik släkting som kan gå in med ett par miljoner. Hej.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

TheSaint skrev:Jag blir så jävla sne på alla som sitter här inne på forumet och kastar skit under matcherna, va fan gör ni hemma om ni ska leka allan ballan, gå på matcherna och visa erat stöd...Ni sitter och gnäller om vilka som ska bort och vilka som är värda vad, tänker inte gå in på spelarnas löner nu, men ni är dom som egentligen skulle bort och flytta till solna! Calpe måste bo i göteborg och hålla på gays, det är enda anledningen jag kan komma som ursäktar hans inlägg.

Tror inte du vet vad du snackar om riktigt. Tror de flesta här inne faktiskt går på de flesta matcherna. Man går när man kan och har tid helt enkelt.

Själv har jag gått på en jäääääääävla massa matcher de senaste åren....tror jag har missat 4-5 matcher på 5 år kanske så please...
TheSaint

Inlägg av TheSaint »

Djurgårn skrev:
TheSaint skrev:Jag blir så jävla sne på alla som sitter här inne på forumet och kastar skit under matcherna, va fan gör ni hemma om ni ska leka allan ballan, gå på matcherna och visa erat stöd...Ni sitter och gnäller om vilka som ska bort och vilka som är värda vad, tänker inte gå in på spelarnas löner nu, men ni är dom som egentligen skulle bort och flytta till solna! Calpe måste bo i göteborg och hålla på gays, det är enda anledningen jag kan komma som ursäktar hans inlägg.

Tror inte du vet vad du snackar om riktigt. Tror de flesta här inne faktiskt går på de flesta matcherna. Man går när man kan och har tid helt enkelt.

Själv har jag gått på en jäääääääävla massa matcher de senaste åren....tror jag har missat 4-5 matcher på 5 år kanske så please...
Inte var du på matchen idag? Men den kanske inte var viktig nog?
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Nej, jag var inte på matchen idag...

Själv har jag känt att i och med förlusten mot Skellefteå så var vi redan borta från slutspel och jag brann inte för att gå på någon hockey idag heller då lagets inställning i de senaste matcherna knappast har lockat mig till att gå på någon hockey. Ska jag gå på hockey så vill jag se lite kämpaglöd och vilja. Det har knappast detta lag visat i år, förutom några enstaka gånger.
TheSaint

Inlägg av TheSaint »

Djurgårn skrev:Nej, jag var inte på matchen idag...

Själv har jag känt att i och med förlusten mot Skellefteå så var vi redan borta från slutspel och jag brann inte för att gå på någon hockey idag heller då lagets inställning i de senaste matcherna knappast har lockat mig till att gå på någon hockey. Ska jag gå på hockey så vill jag se lite kämpaglöd och vilja. Det har knappast detta lag visat i år, förutom några enstaka gånger.
Och du var inte medgångare? Buhu missat slutspel då tänker inte jag stödja DIF längre....Du gnäller på lagets inställning, hur fan är din?!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

TheSaint skrev:
Djurgårn skrev:

Inte var du på matchen idag? Men den kanske inte var viktig nog?
Vafan är det där för en jävla överklassmentalitet? Alla kanske inte är rikemansgossar och bor hemma hos morsan och farsan i Stockholm. De flesta som skriver härinne verkar bo utspridda i olika delar av Sverige. Det är fan inte lätt eller roligt att supporta sitt lag på avstånd. Detta är ett forum och alla får ha sina åsikter oavsett om man har råd eller inte kan gå på matchen. Så sluta spela bättre bara för att du har bättre förutsättningar.
100% DJURGÅRDSJ***L
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

TheSaint skrev:
Djurgårn skrev:Nej, jag var inte på matchen idag...

Och du var inte medgångare? Buhu missat slutspel då tänker inte jag stödja DIF längre....Du gnäller på lagets inställning, hur fan är din?!

Medgångare? hmmm....nu är du ute och cyklar lite grann. Om du hade varit lite uppmärksam och sett vad jag skrev tidigare så hade vi sluppit denna diskussion.

Dessutom handlar det lite om att få något tillbaka när man går på matcherna också. Ska jag gå vill jag också se att laget kämpar och vill något. Kan du ärligt stå och säga att det är det de har gjort de sista 2-3 matcherna?

Edit: Dessutom så ska jag väl poängtera att jag inte har råd att gå jämt längre heller.
Skriv svar