calpe skrev:Skönt att få gå till fotbollen där vi åtminstone gör vårt bästa i varje match
Heja DIF fotboll. Jag ser verkligen fram emot att få se kämpaglöd vilket vi saknat HELA hockeysäsongen.
Kommer troligen inte ens att se DIF-Frölunda matchen. Helt ointressant.
Lovar att jag ska hålla mitt fula tryne borta här ifrån tills september, men jag måste bara avsluta med att kommentera årets mest förvirrade & minst sanningsenliga inlägg
DIF Fotboll är allsvenskans svar på hockeyns LHC, en själslös klubb helt utan egen identitet.
Ett komplett köplag utan vare sig egna produkter eller spelare med lokal anknytning.
(ett annat välkänt ord för detta fenomen stavas Främlingslegion)
Sedan när du nämner DIF fotboll i samma andetag som kämpaglöd & att alltid göra sitt bästa börjar jag fundera på om du driver med oss eller om du bara helt enkelt är lite efter?
Man har samma fina sköld på bröstet men sedan upphör likheterna.
DIF hockey har spelat måstematcher sedan i slutet av november & förr eller senare kommer en reaktion, man orkade inte hela vägen men nog fan försökte man.
Vi var inte bättre än så här helt enkelt.........men om serien slutat efter 50 omgångar hade vi spelat slutspelshockey nu (då låg vi 8:a)